Култура
Ал Пачино се плаши да го гледа култниот филм од 70-тите

Ал Пачино со децении ја изненадува публиката – не само со неговите прекрасни улоги, туку и со неговите лични преференци и необични изјави.
Иако неговото место меѓу актерските легенди е несомнено, Пачино сепак успева да ги збуни и насмее луѓето со неговото признание дека не ги гледал некои од најважните филмови на сите времиња – дури ни оние што ги направиле неговите поранешни соработници.
Еден таков случај го вклучува режисерот Вилијам Фридкин, човек чии филмови го одбележаа американскиот Нов бран, но и ги поместија границите на она што публиката може да го толерира.
Фридкин е познат по шокантните теми и бескомпромисниот стил на работа, а неговиот филм „Крстарење“ од 1980 година, со Пачино во главната улога, е запаметен по контроверзниот заплет и непријатната атмосфера.
Но, и покрај нивната професионална соработка, Пачино со години избегнуваше да го гледа еден од најпознатите филмови на Фридкин – од страв.
Филмот, кој ја шокираше публиката ширум светот и ја налути црквата, беше познат по долгите редици надвор од кината, луѓето што ги напуштаа кината поради гадење и шокантните приказни од сетот.
„Никогаш не сум го гледал „Егзорцист“.
Иако многу ја ценел работата на Фридкин, Пачино немал храброст да го гледа филмот кој се смета за еден од најстрашните на сите времиња.
Иако не се плаши да ги преземе најпребирливите улоги на екранот, овој филм го избегнува со децении. Но, со оглед на тоа колку длабоко тој филм влијаеше на културата и публиката ширум светот, можеби е само прашање на време кога Пачино конечно ќе одлучи да го види.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Oтворање на 15. Филозофски филмски фестивал со „Евангелие според Матеј“ од Пазолини

Вечерва почнува 15. јубилеен Филозофскиот филмски фестивал со проекцијата на филмот „Евангелие според Матеј“ (1964) од истакнатиот италијански режисер Пјер Паоло Пазолини (1922-1975).
Со почеток од 20:30 часот во кино-салата на Кинотеката, посетителите ќе можат да го проследат филмот чија мотивација за снимање биле поетските врвови на Евангелието и преку кој Пазолини, со неговите контроверзни ставови за религијата, успеал да создаде импресивен библиски филм. Претходно, во свечениот дел (почеток во 20:00 часот) поздравни обраќања ќе имаат Ѓорѓи Пулевски, програмски директор на Фестивалот и Н.Е. Паоло Палминтери, амбасадор на Република Италија во Скопје.
„Евангелие според Матеј“ е дел од Ревијалната програма на Фестивалот, но воедно и последен филм од Ретроспективата Пазолини што во изминатиот период ФФФ ја организираше со поддршка на Амбасадата на Италија.
„Евангелие по Матеј“ е библиската драма режирана од Пиер Паоло Пазолини што го следи животот на Исус Христос како што е претставен во Евангелието според Матеј од Новиот Завет. Дијалозите во италијанскиот филм го следат автентичниот текст на евангелието, кое се фокусира на учењата на Исус, вклучително и неговите алегории. Снимен e на локации во Јужна Италија, во манирот на италијанскиот неореализам, со впечатлива документаристичка црно-бела фотографија, и со непрофесионални актери, вклучително и мајката на режисерот, Сузана Пазолини, во улогата на постарата Марија, мајката на Христос. Исус е толкуван од Енрике Иразоквај, шпански студент со марксистички убедувања кој бил во посета на Рим токму во времето кога Пазолини долго време барал човек кој ќе го толкува главниот лик во наредниот негов филм. Неговиот Исус го има токму духот на 1960-те – личност која протестира против војните, дебатира против материјализмот и привилегиите на богатите.“
(Билетите за сето време на оджување на Фестивалот се по редовните цени во Кинотеката, односно 150 денари по проекција.)
Култура
Избрано ново раководство на Сојузот на композиторите на Македонија

На седницата на Собранието на Сојузот на композиторите на Македонија – СОКОМ, одржана вчера во просториите на здружението, беше избрано новото раководство. За нов претседател на СОКОМ е избран композиторот Филип Иванов, кој доби мнозинска поддршка од членството и на таа позиција ќе ја наследи доскорешната претседателка, композиторката Валентина Велковска-Трајановска.
Покрај изборот на претседател, беа изгласани и новите членови на pретседателството на СОКОМ. Во неговиот состав и со мандат од две години влегуваат композиторите Горан Начевски, Бојана Петровиќ-Алексова и Борис Светиев, како и музиколозите Ангелина Димоска-Миташева, Мирјана Павловска-Шулајковска и Јана Коловска-Божовиќ. За претседател на pретседателството е назначен композиторот Живоин Глишиќ.
Композиторот Филип Иванов (1992) припаѓа на најмладата генерација македонски автори. По музичкото образование во ДМБУЦ „Илија Николовски-Луј“, студиите по композиција ги завршува на Факултетот за музичка уметност во Скопје, во класата на проф. Сони Петровски.
Иванов е присутен со широк и препознатлив творечки опус на домашната сцена, но бележи и многубројни изведби во странство – во Италија, Германија, Австрија, Франција, Холандија, Шведска, Турција и во САД. Неговите дела се изведувани на фестивали, како Денови на македонската музика, Охридско лето и „Златна лира“, а особено е забележана изведбата на неговиот Виолински концерт на отворањето на 41. Денови на македонската музика (2018) со Македонската филхармонија и солистот Александар Иванов, под диригентство на маестро Борјан Цанев.
Неговото дело „Пајдушко“ за симфониски оркестар беше изведено во Хрватска и во Црна Гора, а по повод 75-годишнината на Македонската филхармонија беа изведени негови варијации на темата Happy Birthday“ Во март оваа година Македонската филхармонија премиерно ја изведе симфониската суита за деца „Итар Пејо“, која претставува прва симфониска суита од македонски автор, која обработуа лик од македонската фолклорна традиција, а е наменета за деца и млади. Делата на Иванов се дел и од репертоарите на студентски и ученички концерти, како и наградувани на конкурси на Министерството за култура, Македонската филхармонија и Агенцијата за млади и спорт.
Во своето творештво Иванов го спојува македонскиот музички фолклор со неокласичниот израз на 20 век создавајќи современа музика со силна естетска и културна втемеленост.
Филип Иванов е и селектор на годинашното издание на фестивалот Денови на македонската музика.
„Со изборот на новото раководство СОКОМ продолжува со својата мисија за унапредување и застапување на авторските права и професионалниот статус на македонските композитори и музиколози, како и со реализацијата на предвидените програми до крајот на годината. Централно место во овие активности ќе му припадне на фестивалот Денови на македонска музика, чие 48. издание ќе се одржи во октомври“, се наведува во соопштението.
Култура
Кевин Спејси одржа говор во Кан по скандалот; Фестивалот: Немаме никаква врска со тоа

Кевин Спејси одржа страстен говор во Кан, критикувајќи ја културата на откажување.
Во 2017 година, Спејси (65) беше обвинет за сексуален напад или несоодветно однесување од повеќе од 30 мажи. Неговата кариера тогаш практично запре. Во 2022 година, тој беше прогласен за невин на судење во Њујорк, а во 2023 година беше ослободен од девет обвиненија за сексуален напад во кривично судење во Лондон.
Години откако обвиненијата излегоа на виделина, тој се врати во Кан за прв пат од 2016 година. Актерот доби награда за животно дело од Фондацијата „Подобар свет“ на тивок настан за време на фестивалот. За време на говорот, кој го документира весникот „Варајети“, актерот зборуваше против културата на „црните листи“ и му се заблагодари на Мануел Колас де ла Рош, основачот на фондот што ја поддржува филмската индустрија.
„Сакам да му се заблагодарам на Мануел, основачот на Фондот за подобар свет. Какво прекрасно име. Организацијата чија цел е да прави добро во светот се нарекува „Подобар свет“. Но, тие прават повеќе од само добро, како што кажува нивното име“.
Тој додаде дека му е неверојатно што неговото присуство се смета за чин на храброст, со оглед на тоа што е ослободен од сите обвиненија.
„Кој некогаш би помислил дека почестувањето на некој кој бил ослободен од обвиненијата во секоја судница во која стапнал може да се смета за храбра идеја?“,
Тој потоа се спореди себеси со сценаристот Далтон Трамбо, кој беше на црната листа откако беше откриено дека има врски со комунизмот, но беше поддржан од актерот Кирк Даглас: „Но, еве сме. Размислував за некој друг кој се обидува да го направи овој свет подобро место, а тоа беше човекот што го видовте на екранот порано вечерва, Кирк Даглас, големиот американски актер.
Потоа зборуваше за мрачен период во кој животот и кариерата на професионалците беа уништени со лажни обвинувања.
„Секако, луѓето знаат за Трамбо, но мислам дека многу малку од вас знаат или некогаш слушнале за 475 други професионалци од индустријата чии животи беа уништени од лажни обвинувања, кои исто така не можеа да најдат работа во Холивуд во тој долг и мрачен период“, рече Спејси.
Својот долг говор го заврши цитирајќи ги зборовите од песната на неговиот пријател Елтон Џон: „Сè уште стојам“.
Организаторите на настанот подоцна се оградија од Спејси, велејќи за Телеграф дека тој „нема никаква врска со фестивалот“.
Во соопштението тие додаваат: „Филмскиот фестивал во Кан не бил вклучен или известен за поканата или наградата на г-дин Спејси за време на овој приватен настан“.