Култура
Вероника Бучковска е нова в.д. директорка на Агенцијата за филм, одлучи Владата
Вероника Бучковска е именувана за в.д. директорка на Агенцијата за филм, одлучи Владата на седницата одржана на 17.12.2024 и доаѓа на местото на Даниела Станковска-Плачковска, која неодамна поднесе оставка од функцијата.
Вероника Бучковска е дел од Секторот за филмска дејност и меѓународна соработка при Агенцијата за филм на РС Македонија од 2011 година задолжена за промоција на македонската филмска продукција на локално и меѓународно ниво, како и за следење на реализацијата на филмските фестивали. Има долгогодишно работно искуство во организирање и учество на настани од разни формати, со национален и меѓународен карактер, од типот на меѓународни конференции и фестивали, еднодневни обуки/работилници и сл. Активно учествува во организацијата/коорганизацијата на: EAVE Producer’s Workshop, Giffoni Film Days, Giffoni Macedonia, работилницата SNOWE-Women in Film, генерално собрание на одборот на директори на Eurimages – Северна Македонија, MakeCoProDox форум, Les-Is-More работилница за сценарија, First Cut Lab Balkans, фестивалски и индустриски програми со фокус на македонската и регионалната филмска продукција во рамките на многубројни филмски фестивали и голем број настани ориентирани кон младата публика и иницијативи за филмско образование. Учествува во подготовка и реализација на сите публикации и брошури, кои се однесуваат на промоција на филмската дејност (брошурата „Факти и бројки“, 2019 – 2022 и годишен каталог на македонска филмска продукција, 2012 – 2023 г.).
Вероника Бучковска е национален претставник во Европската аудиовизуелна опсерваторија (European Audiovisual Observatory) и на мрежата Европска филмска промоција (European Film Promotion), членка на мрежата на SEE (South-East European) Cinema Network, член на мрежата на Европскиот филмски комисии (EUFCN- European Film Commissions Network), член на Creative Europe MEDIA Committee и член на Balkan network group.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Изложба „Урбани трансформации“ на Благојче Наумоски и Јехона Ајрадини во КИЦ – Софија
На 19 декември 2024, со почеток од 18:00 часот, во галеријата на Македонскиот културно-информативен центар во Софија ќе биде отворена изложбата „Урбани трансформации“ на младите ликовни уметници: Благојче Наумоски и Јехона Ајрадини.
На изложбата ќе бидат претставени сликарски дела, изработени во акрилна и комбинирана техника.
Во елаборацијата на проектот „Урбани трансформации“ Благојче Наумоски напишал: „Овој проект се фокусира на деконструкција на елементи од урбаните структури, каде што преку акрилната техника на платно се издвојуваат и интерпретираат геометриските форми и волумените што го дефинираат брутализмот.
Моите дела го истражуваат архитектонскиот јазик на брутализмот преку апстрактна трансформација на просторот, материјалноста и волуменот. Со ова, се стремам да создадам визуелен јазик кој го доловува суровиот карактер на бруталистичката архитектура, притоа истакнувајќи ја моќта на геометријата и минимализмот во контекст на урбаните пејзажи.
Брутализмот претставува естетика која е и ригидна и динамична, парадокс на монументалното и човечкото. Тој со своите моќни, монолитни и често минималистички форми, нуди богат визуелен јазик за интерпретација, преку кој со своите необработени конкретни форми, неукрасена функционалност и импозантно присуство, долго време ја плени мојата имагинација. Преку процесот на деконструкција на архитектонските елементи, ги изолирам основните геометриски форми – прави линии, агли, масивни волумени – кои потоа ги трансформирам во апстрактни композиции. Овие композиции не се директни репрезентации на згради, туку ја истражуваат материјалноста, просторот и волуменот во една нова визуелна димензија.
Преку акрилната техника, деконструирам сегменти од овие урбани структури, изолирајќи ги геометриските форми кои го отсликуваат архитектонскиот јазик на брутализмот. Моите дела не се директни претстави на згради, туку се фокусираат на трансформацијата на просторот, волуменот и материјалноста во визуелен јазик. На овој начин, имам за цел да ја истражам тензијата помеѓу функционалната цел на архитектурата и нејзиниот потенцијал за апстракција.
Наместо да се обидувам да реплицирам одредени згради или урбани средини, јас ги разложувам нивните форми на суштински форми, линии и рамнини. Овие апстракции имаат за цел да ја доловат основната логика и ритам на брутализмот. Доловувањето на суштината на метаморфозата е императив, нагласувајќи ја флуидноста и податливоста својствени за геометриските форми, но вистинската суштина лежи во следните фази, каде што овие почетни форми претрпуваат извонредна еволуција. Монументалното станува интимно, функционалното станува експресивно, а познатото нешто ново.
Со апстрахирање на геометриските елементи, ги повикувам гледачите да го преиспитаат својот однос со изградената средина – да ја видат студената, навидум непробојна архитектура како флуидна, која се развива и е проткаена со чувство за ритам и ред. Моите дела се омаж на издржливоста и трајноста на урбаните пејзажи, но исто така се одразува на нивната постојано менувачка природа и начинот на кој ние, како жители, ги трансформираме и доживуваме овие простори со текот на времето.
Урбани Трансформации е одраз на тоа како светот создаден од човекот е и крут и податлив – дизајниран, но сепак отворен за реинтерпретација преку уметничка визија. Преку овој проект, поканувам на дијалог за односите помеѓу просторот, структурата и човечкото искуство, истакнувајќи ги начините на кои архитектонските форми, кога се апстрахираат, можат да предизвикаат емоционални и интелектуални одговори далеку од нивната практична функција. Урбани трансформации е мојот обид да го премостам јазот помеѓу импозантната цврстина на брутализмот и флуидноста на апстрактната геометрија“.
Култура
Љутков: Фондот „Еуримаж“ чекор поблиску до финансирање телевизиски серии во земјата
Министерот за култура и туризам, Зоран Љутков, денеска го потпиша Договорот за учество во пилот-програмата за копродукција на сериска телевизиска програма на „Еуримаж“ преку проектот „Поддршка на програмата за телевизиски серии“.
„Со задоволство објавувам дека денес го потпишав договорот со ’Еуроимаж‘ во вредност од 9 милиони денари годишен депозит за 2024 и за 2025 година! Овие средства доаѓаат од буџетот на Министерството за култура и туризам и ќе бидат наменети за учество во програмата за финансирање ТВ-серии“, рече Љутков.
Со потпишувањето на Договорот, македонските продуценти добиваат шанса директно да учествуваат во користењето на средствата од „Еуроимаж“ за копродукциски проекти, со што ќе се овозможи широка дистрибуција на сериите и нивно прикажување на медиуми во други држави, а тоа е од особена важност за нашата телевизиска продукција.
Култура
Друштвото на писателите на Македонија го прошири своето членство со пет современи автори
Друштвото на писателите на Македонија во изминатиот период го прошири своето членство со пет современи автор(к)и, кои на разни начини се одликуваат со своето творештво и со своите активности во областа на книжевноста: Митко Гогов, Искра Донева, Симона Јованоска, Хана Корнети и Милчо Мисоски.
Митко Гогов (1983, Скопје) пишува поезија, кратки раскази, есеистика и публицистика. Неговото творештво е застапено во неколку антологии, стихозбирки и списанија за литература и уметност во повеќе земји. Концептуален уметник и активист, Митко е организатор на фестивалот „100.000 поети за промена“. Има објавено две збирки песни во „Антолог“: „Ледена вода“ (2014) и „Скриено писмо“ (2019) и две во „Макавеј“: „Линијар [бројки]„ (2021) и актуелната „Бог на ба(к)терии“ (2024).
Искра Донева (1983, Скопје), завршила магистерски струдии по политички науки и дипломатија и по македонски јазик. Авторка е на трудот „Конфликтот на интерпретациите и разбирањето на наративните текстови“ („Восток“, Битола, 2018) и пред сè поетеса, најпрепознатлива и најпреведувана поради нејзината хаику поезија: „Татко“ (2013), „Скакулче игра плочка“ (2013), „Лазарополски хаикуа“ (2013), „Калеидоскоп“ (2015) и други.
Симона Јованоска (1985, Гостивар), дипломирала на економскиот факултет во Скопје, а досега има објавено четири книги: една збирка раскази, една книга за деца („Градот Вабу и потрагата на Нави“, Чудна шума, 2022), и два романи: „Денот на црвот“ (2021) и „Леска Брезоска“ (2024), кои како и збирката раскази се во издание на „Или-или“. Симона е добитничка на наградата „Роман на годината“ на Фондацијата „Славко Јаневски за романот „Денот на црвот“, и на други награди за проза.
Хана Корнети (1992, Скопје) дипломирала историја и филозофија во Анкара, а магистрирала на културолошки студии во Истанбул. Помеѓу другото, во „Или-или“ ги има објавено збирката раскази „Млечни заби“ (2021) и романот за деца „Илина и шумските тролови“ (2023). Добитничка е на прва награда за театарско сценарио во 2019 г., на втора награда на конкурсот за најдобар расказ на „Нова Македонија“, а била и финалист во регионалниот книжевен избор „Штефица Цвек“.
Милчо Мисоски (1972, Струга) дипломирал на Медицинскиот факултет во Скопје, специјалист микробиолог, примариус, магистер на медицински науки. Бил добитник на наградата „Млада Струга“ на Струшките вечери на поезијата во 1992 г. и на други награди и признанија во земјава и во странство. Автор е на седум збирки поезија, од кои актуелна е „Зборови од хартија“ (Антолог, 2024).