Култура
(Видео) Битиќи – Костадиновска Стојчевска: Обезбедивме достоен дом за Националната установа „Џез оркестар на Северна Македонија“

Заменик претседателот на Владата, задолжен за економски прашања, координација на економските ресори и инвестиции, Фатмир Битиќи, заедно со министерката за култура, Бисера Костадиновска-Стојчевска и директорот на ТАВ Констракшн во Северна Македонија, Фатих Кан, потпишаа договор за реконструкција и адаптација на просторот доделен на Националната установа „Џез оркестар на Северна Македонија“, што ќе се реализира преку средства од ТАВ програмата.
Чинот на потпишувањето е последниот чекор во подготовките за непречено да започнат градежните работи на домот на Националната установа Џез-оркестар.
Во неговото обраќање, вицепремиерот Битиќи рече дека потпишување на договорот е дел од мозаикот на концептот „Едно Општество“, секој е важен, секој треба да биде претставен и секој заслужува еднакви права.
„Концептот на „Едно Општество“ нема само етничка димензија, туку и социјална и културна, за што говори и доделувањето на трајна адреса за Национална установа „Оркестар за џез-музика во Република Северна Македонија“ овде во Националната опера и балет. Посветеноста на Владата за културната различност ја препозна улогата на националниот џез оркестар во нашиот културен мозаик. Токму поради тоа, новиот дом на џезерите, „Куќата на џезерите“ доби од Владата над 11 милиони и 700 илјади денари од кои 10 милиони се средства од ТАВ програмата, поточно со позитивната разлика од околу 30 милиони денари помеѓу проектираната и изведбената цена од веќе изведените проекти кои ги реализираме низ сите општини со оваа програма“, рече Битиќи.
Вицепремиерот Битиќи посочи дека вкупниот износ на инвестициите на ТАВ програмата е 49,7 милиони евра, со кои се реализираат инфраструктурни проекти низ сите општини, со моментално завршени 67 проекти, а уште три проекти ќе бидат завршени до крајот на годинава.
„Вкупно 70 проекти во исто толку општини низ цела држава, со што ја јакнеме локалната инфраструктура, што за мене е исклучително важно, бидејќи сметам дека само преку подеднакво вложување во сите региони, во сите општини работиме кон еднакво, едно општество за сите. Веќе знаете дека преку оваа програма со која се реализираат инфраструктурни проекти низ сите општини, градиме водоводи, канализации, спортски сали, патишта и улици, градинки, домови за стари лица, младински центри, поточно инфраструктурни проекти кои се значајни за нашите сограѓани“, рече Битиќи.
Министерката за култура, Бисера Костадиновска-Стојчевска од нејзина страна посочи дека запазувајќи ги сите законски процедури и рокови, на наше големо задоволство, но и на џез-музичарите и на вљубениците во џезот, денеска сме уште еден голем чекор поблизу до целта.
„Сите договорни страни имаме иста цел, а тоа е брза и квалитетна реконструкција. И овој објект, по својата опременост, мора да биде според светски стандарди, а изведбата на беспрекорно ниво. Затоа на сите чекори досега се работеше внимателно и темелно, не само поради специфичноста на „куќата на џезот“ туку и поради фактот дека културата не смее да си дозволи уште еден објект чие реконструирање и адаптација ќе траат кратко време, а потоа неговото одржување да биде агонично и прескапо.
Такви објекти наследивме. И доста е. За оваа Влада, „куќата на џезот“ не е предизборно ветување и не се соочуваме со предизборна трка со времето туку со огромен напор да создадеме квалитетен простор во овој објект“, рече Костадиновска-Стојчевска.
Директорот на ТАВ Констракшн во Северна Македонија, Фатих Кан, го изрази неговото задоволство но и на компанијата, за можноста да допринесат за подобрување на секојдневниот живот на граѓаните.
„Како корпоративно општествено одговорна компанија, ни претставува чест да придонесеме за локалните заедници, за подобрување на секојдневниот живот на граѓаните. Реконструкцијата на еден сегмент од зградата на Националната опера и балет, за потребите на оркестарот на џез музиката, е еден од оние проекти кои позитивно влијаат, создавајќи културни придобивки за целото општество“, рече Кан.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Димитрија Доксевски избран за директор на фестивалот „Браќа Манаки“

Актерот Димитрија Доксевски на денешното свечено Собрание на Друштвото на филмски работници (ДФРМ) е избран за нов директор на Меѓународниот фестивал на филмска камера „Браќа Манаки“.
Според статутот на ДФРМ, мандатот на Димитрија Доксевски важи за следните две изданија на фестивалот.
Димитрија Доксевски ја презентираше предлог програмата на фестивалот и се заложи дека ќе работи на зачувување на реномето што го има овој интернационален фестивал на филмска камера, соопшти ДФРМ.
Димитрија Доксевски е македонски филмски и театарски актер, сценарист и продуцент, роден на 28 јули 1983 година во Скопје. Дипломирал актерска игра на Факултетот за драмски уметности во Скопје во 2006 година во класата на проф. Кирил Ристоски, а во 2014 година магистрирал режија на истиот факултет во класата на проф. Слободан Унковски. Својата професионална кариера ја започнал во Македонскиот народен театар во 2006 се до 2011. Продолжил кратко да работи во Кумановскиот театар во прериодот од 2011 до 2013, по што во 2014 година се приклучил на ансамблот на Драмски театар Скопје и се до денес е активен член на тој театар. Покрај настапите на матичната сцена, Доксевски има учествувано и во претстави на други театарски сцени низ Македонија, како и во филмски и телевизиски проекти во и надвор од Македонија.
Учествувал во организирање и продуцирање повеќе театарски претстави, организирање на повеќе од 20 музички настани со артисти од целиот свет, продуцирање и организација на 2 големи музички (open air) фестивали со повеќе од 20 интернационални изведувачи, продуцирање и реализација на кратки филмови, играни видеа за деца и театарски претстави.
Култура
Љуљзиме Лека-Муљаку во Чифте амам со циклусот „Метаморфоза II“

На втори април, среда, во 19.00 часот, во Чифте амам ќе биде отворена самостојна изложба на Љуљзиме Лека Муљаку со наслов „Метаморфоза II“.
Љуљзиме Лека Муљаку припаѓа на современата уметничка сцена и ја претставува генерацијата уметници кои својата дејност ја започнале со визуелен израз од 90-тите години.
Таа ќе се претстави во Националната галерија со 50 слики од различни формати, интересен циклус со дела изработени во акрилна техника.
Изложбата „Метаморфоза II“ е нов циклус на дела кој претставува реалистичен поглед на егзистенцијалните естетски вредности. Фигуративната композиција на овој циклус ја отсликува егзистенцијалната уметност на женската невиност и достоинство.
Ликовното претставување тесно се поврзува со идејата на женскиот феномен во нашето општество и го претставува нејзиното диспропорционално присуство во видлив облик.
Изложбата ќе биде поставена до 13 април 2025, а куратор е Нарона Љума Весели.
Култура
Ремек-делото „Тоска“ од Џакомо Пучини на 4 април во НОБ

На 4 април со почеток во 20.00 часот на сцената на Националната опера и балет ќе се изведе ремек-делото „Тоска“ од Џакомо Пучини, музичка драма во вистинска смисла на зборот, монументална, брилијантно оркестрирана, реалистична опера во три чина. Љубовта, страста, љубомората и политичките интриги се движечките драмски елементи на овој „оперски трилер“.
Гостинот од Италија, Марио Меникаљи ќе диригира со изведбата на оваа драматична трагедија на Пучини, во режија на Огњан Драганов од Бугарија, сценографијата е на Зоран Николовски, а костимографијата на Марија Пупучевска, хор-мајстор: Ѓурѓица Дашиќ и Јасмина Ѓоргеска, а концерт-мајстор е Верица Ламбевска.
Во насловната улога ќе настапи Благица Поп Томова , во улогата на Каварадоси ќе настапи Зоран Сотиров, во улогата на Скарпија, Maрјан Јованоски, во останатите улоги настапуваат: Борко Биџовски, Драган Ампов, Никола Стојчески, Тихомир Јакимовски, Никола Чедомировски, Десанка Глигоријевиќ заедно со хорот и оркестарот на Националната опера и балет.
Tоска е опера во три чина од Џакомо Пучини. Напишана е по италијанското либрето од Луиџи Илика и Џузепе Џакоза. Либретото се базира на драмата „Тоска“ од Викториен Сарду. Светската премиера на операта е одржана на 14 јануари 1900 г. во Рим, Италија.