Култура
(Видео) Љутков: Бисера Стојчевска промовира стар проект на ВМРО-ДПМНЕ како новитет на СДС

„Новитетите во културата на Бисера од земјата на чудата! Парадите што ни се приредуваат од страна на СДСМ станаа секојдневие! Забрзано, безидејно, со цел да се покажат навидум стремежите кон ‘европските вредности’, пресовите и скапите медиумски владини кампањи стануваат пресмешни и немаат никаков ефект“, рече Зоран Љутков, член на ИК на ВМРО-ДПМНЕ.
„На една од нив, прес-конференција на која овој пат во главната улога беше министерката Бисера, ни беа соопштени ‘новитетите’ во културата на конкурсот за поддршка на проекти од национален интерес за 2024 година!
Пресот заврши, но останаа да лебдат вашите и лагите на вашите претходници, кои дрско и безочно ја уништија културата.
Срамот ќе си го носите многу долго затоа што сите вие во 2017 година ги укинавте ‘новитетите’, односно креативните индустрии и деновите на македонска култура во странство.
Секоја година, од 2017 година наваму, по секој ваш прес на тема конкурс, жестоко сме реагирале и сме укажувале на сите ваши несоодветни постапки!
Колкупати јавно сме говореле и од петни жили сме се обидувале да допреме до вас за значењето и потребата од развој на креативните индустрии, за значењето на меѓународната промоција на Македонија и за културната дипломатија?!
И до сега ниту еднаш не нè слушнавте?! Па уште и промовирате нешто што на тацна ви го оставивме (развиено и етаблирано), а ваше беше само да го продолжите!
Што, всушност, кажавте вие на пресот, дека сега сте спознале дека креативните индустрии постојат и каков економски бенефит носат во развиените средини?!
Па, еве, повторно, стоти пат, ќе ве потсетиме дека стратегијата за креативните индустрии во Република Македонија почна во 2009 година преку мапирање и реализација на 6 успешни конкурси со над 300 поддржани корисници. Најголем процент на млади креативци, кои своите идеи ги изложуваат јавно и на годишни изложби.
Ви оставивме и одделение во Министерството и стручен кадар, но вас тоа не ве интересира, па го преименувавте за да си финансирате квазиинтердиспципиланирни проекти.
7 години по ред буџетските средства брутално се распределуваат за невладини проекти или исклучиво за задоволување поединци и здруженија од т.н. невладин сектор, односно шарените револуционери.
А тоа што не го кажавте е дека за 7 години, само од таа буџетска програма се одлеани околу 4.750 000 евра, а бенефит од тоа – нема.
Министерке, неодамна отидовте на регионална Ккнференција за креативните индустрии во Црна Гора како Алиса во земјата на чудата. Таму беа сите министри со експертите од своите земји. Е, сега, со кого отидовте Вие и што кажавте таму и каков срам ни приредивте?!
И да, вистината е дека во Европа креативните индустрии се трет економски сектор, кој генерира над 500 милијарди евра годишно и 12 милиони редовни вработувања, нешто што ВМРО-ДПМНЕ почна да го прави, одамна го знае, го следи и со внимание ги темели идните културни политики!
А вие 7 години денар не одвоивте и нè оставивте на дното на мочуриштето. Затоа ви се гледа крајот, а за кратко ќе имате можност да видите што значат програма, стратегија и визија за градење културна политика!“, изјави Зоран Љутков, член на ИК на ВМРО-ДПМНЕ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Затворен 13. „Џифони Македонија“ – избрани најдобрите филмови на фестивалот

Шведскиот филм „Престолонаследникот и враќањето на Тиранинот“ од Торд Даниелсон е најдобар кај јуниорите (шесто до деветто одделение), а рускиот „Од почеток“ од Полина Кондратева е најдобар за кадетите и сениорите (прва до четврта година средно) на 13. „Џифони Македонија“, што заврши синоќа.
Вообичаено, по изгледаните филмови во повеќе категории, жирито на фестивалот кое се состои од сите негови учесници, гласаат за наградите на фестивалот.
Кај јуниорите, најдобар краток ученички филм е прогласен „Безвредна борба“ (Combat de merda) од Нико Ферари и Таина Арагонес (Шпанија). Најдобар краток филм е „Метеора“ на Микеле Бучи од Италија.
Во категоријата на кадети и сениори најдобар ученички филм е „„Доста е!“ од Јоханес Брандвајнер и Ана Хилтгартнер (Австрија). Најмногу гласови за категоријата краток филм освои „Андромеда“ од Ана Меликјан (Русија). Најдобар анимиран краток филм е прогласен „17 часот“ од Флака Коколи (С. Македонија / Косово).
Неда Стојановиќ, Јана Петрушевска и Бисера Чоневска се првите учеснички на „Џифони Македонија“, избрани за наредното издание на „Џифони експериенс“ во 2026 година.
На последната вечер што се одржа во киното „Фросина“, видовме што креирале учесниците на фестивалот во изминатите денови, на нивните работилници. Мјузикл, фотоизложба, кратки филмови… го видовме раскошниот талент на нашите џифонци, предводени од нивните ментори. Фестивалот се одржа под мотото „Да се стане човек“.
Давиде Русо, директорот за институционална соработка на „Џифони експериенс“ му се заблагодари на тимот на „Џифони Македонија“ за добрата работа.
– Ги поздравувам италијанските учесници и поздрав до Дарко Башески, едниот дел е дрвено пиперче што се верува дека носи среќа, а другиот дел е симбол на градот Џифони. Благодарение на финансиската поддршка од Италијанското Министерство за култура, а од оваа година и италијанската агенција за млади, го организираме фестивалот и подобро – рече Русо.
Ви благодарам за целата поддршка и за големата мотивација. Џифони фестивалот е голем извор за мотивација и инспирација. Тие џифонци што ја посетуваат Италија го знаат тоа, истакна Дарко Башески, директор на фестивалот „Џифони Македонија“ во поздравниот говор.
Во изминатите шест дена Скопје беше домаќин на 400 учесници од Македонија, како и 30-ина од Италија, Швајцарија, Данска, Романија, Србија, Косово и Црна Гора. Младите учесници од другите земји се сместени во фамилиите на нивните врсници од Скопје.
Култура
„Танец“ ја заокружи својата балканска турнеја

Националниот ансамбл за народни игри и песни „Танец“, триумфално ја заврши својата Балканска турнеја, оставајќи зад себе трага од воодушевена публика и силни емоции.
Со наслов „Ритамот на душата, бојата на традицијата“, турнејата го потврди статусот на „Танец“ како ненадминат амбасадор на македонската култура.
Оваа турнеја не беше само серија настапи, туку и културна мисија. Таа успеа да ја премости географската оддалеченост, да поврзе генерации и да ја претстави виталноста и убавината на македонскиот фолклор.
Концертите во Валпово (Хрватска), Крањ (Словенија), Виена (Австрија) и Лакташи (Босна и Херцеговина) „Танец“ ја воодушеви публиката со енергични кореографии и раскошни носии, пренесувајќи ја богатата македонска култура и традиција. Експлозијата на бои и звуци, од нежните звуци на тамбурите до моќните удари на тапаните, создадоа магична атмосфера што ги спои гледачите и изведувачите во еден ритам.
Турнејата претставуваше повеќе од обични концерти-тоа беше културна мисија која ги поврза Балканот и Европа. Играорците, пејачите и оркестарот маестрално пренесоа порака за виталност, убавина и културно богатство кое заслужува светско внимание. Секој настап беше доказ дека традицијата не е само минато, туку жива, пулсирачка сила.
Со овој голем триумф, Ансамблот „Танец“ ја зацврсти својата позиција како еден од најзначајните чувари и промотори на културното наследство на Македонија.
„Срцето на Македонија чука во ритамот на нашите ора и песни. Каде и да одиме, носиме дел од таа душа и таа топлина“.
Култура
Диригентката Дијана Имери-Илкоска била дискриминирана од поранешниот директор Котевски

Комисијата за спречување и заштита од дискриминација (КСЗД) утврди дека диригентката Дијана Имери Илкоска била жртва на директна дискриминација во областа на работата и работните односи од страна на Александар Котевски, поранешен в.д. директор на НУ Филхармонија.
Случајот датира од почетокот на годинава, кога работниот однос на Илкоска не бил трансформиран од определено на неопределено време иако ги исполнувала условите. Само неколку дена подоцна, таа добила забрана за влез во институцијата, а нејзиниот уметнички профил бил избришан од официјалната веб-страница на Филхармонија.
Во своето мислење, КСЗД утврдила дека Котевски не дал оправдување за прекинот на постапката за трансформација на договорот, ниту за измената на ставот дека постои потреба од вработување на неопределено време. Дополнително, ограничувањето на влезот на Илкоска во институцијата било спроведено без легитимна цел, а бришењето на нејзиниот профил не може да се сведе на техничка грешка, бидејќи било направено токму по нејзината јавна реакција.
Комисијата заклучува дека преземените дејствија биле директно насочени кон Илкоска, ставајќи ја во понеповолна положба во однос на колегите, што претставува дискриминација согласно Законот за спречување и заштита од дискриминација.
КСЗД препорача Котевски во рок од 30 дена јавно да ѝ се извини на диригентката. Доколку не постапи по оваа препорака, Комисијата најавува барање за покренување прекршочна постапка пред надлежен суд.