Култура
„Мадам Батерфлај“ од Џакомо Пучини на 16 ноември на сцената на Националната опера и Балет
Во рамките на „Месец на Пучини“ на 16 ноември со почеток во 20.00 часот на сцената на Националната опера и балет ќе се изведе операта „Мадам Батерфлај“ од Џакомо Пучини.
Диригент на претставата е гостинот од Грција, Мирон Микхајлидис, режијата е на Александар Текелиев од Бугарија, сценографијата на Живојин Трајановиќ, а костимографијата на Лира Грабул, концерт-мајстор е Климент Тодороски, хор-мајстор: Јасмина Ѓорѓеска, Ѓургица Дашиќ.
Во насловната улога ќе настапи гостинката од Јапонија, Хироко Морита, во улогата на Пинкертон ќе настапи, Ѓорѓи Цуцковски, во улогата на Шарплес, Флорин Естефан од Романија, во останатите улоги ќе настапат: Марика Поповиќ, Дејан Стоев, Невен Силјановски, Јане Дунимаглоски, Соња Пендовска Мадевска, Валентина Димитриевска, Олег Цуцковски, Никола Стојчески, Марко Гапо, Александар Тарабунов, Огнен Здравковски во придружба на хорот и оркестарот на Национална опера и балет.
„Ако не сум трогнат, ако либретото не ми го допре срцето…тогаш тоа не е за мене.“ Пучини точно знаел што бара во едно оперско либрето, а фактот што приказната за деликатната јапонска „пеперутка“ длабоко го трогнала се огледува во секоја нота од партитурата на неговата славна опера.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Промоција на „И јас сум Сирма“ од Зоран Спасов-Sоф во МКЦ
Новиот роман од популарниот автор Зоран Спасов Sоф, „И јас сум Сирма“, ќе биде промовиран утре (14 ноември, четврток) во 20 часот, во Младинскиот културен центар – Скопје. Книгата, која е во издание на „Попули“, дел од „Арс ламина – публикации“, ќе ја промовира Татјана Алексиќ, а модераторка на настанот ќе биде уредничката Татјана Димовска-Атанасова. Специјална гостинка во улога на Сирма ќе биде младата актерка Јована Спасиќ. По промоцијата, забавата ќе продолжи со настап на „Сирма рокенрол бенд“.
„И јас сум Сирма“ не е роман, туку нешто меѓу сага и еп. Станува збор за збирка приказни што „авторката“ ги има собирано во изминатите шеснаесет века. Таа вели дека сè што напишала e вистина, но искрено мислам дека некои делови се пренесени со прекумерна доза патриотизам. Особено кон соседите. Но… таков е нејзиниот табиет: горд, искрен, чесен, мил, полн со емпатија. Напати ме потсетува на некого: на мајка ти, баба ти, на мајка ми… но најмногу од сè ми личи на Македонија. Двете делат иста судбина, со секој здив, со секој збор, со секоја реченица. „Авторката“ не ја познавам лично, но имам чувство дека цело време е тука некаде, на дофат. Кога издавачот ми го прати текстот да напишам рецензија, не наидов на ништо што не ми е познато. Имав впечаток дека секоја страница од оваа историска читанка ја има некаде во нашите гени. За некои од ликовите можеби не сте чуле или, пак, имате погрешна слика, но сите тие се јунаци. Драг читателу, ти можеш да кажеш дека ништо од ова не е точно, но нема да можеш да не ја дочиташ книгава докрај затоа што цел живот ќе ти ја јаде душата. Однатре. Тивко, полека.
Зоран Спасов-Sоф е познат скопски лик, филантроп и автор на хит-книгите „Тито, мојот претпоследен херој“, „Торонто експрес“, „Џабе живиш у Скопје“ и „Цепај сине: пошто џабе живиш у Македонија“. Важи за еден од најпродаваните автори во книжарниците „Литератира.мк“.
Книгата „И јас сум Сирма“ ќе биде достапна за продажба за време на промоцијата во МКЦ, како и во книжарниците „Литература.мк“ и онлајн преку www.literatura.mk.
Култура
Џијан Емин меѓу светската музичка елита: авторска музика на Емин во изведба на Симфонискиот оркестар на Гимараеш со наши солисти
Препознавајчи ја автентичноста и ингениозноста, нарекувајќи го нашиот Џијан Емин „идиосинкратски македонски музичар“, го најавуваат концертот како „исклучително современо патување низ хибридни звуци без граници“.
Престојното 33. издание на џез фестивалот во Гимараеш, Португалија, што ќе се одржи од 7- 16 ноември, ќе биде заокружено со настапот на Октетот Џијан Емин со Симфонискиот оркестар на Гимараеш. Оваа соработка е всушност дел од проектот на фестивалот и оркестарот на Гимаареш, кој веќе седма година избира иновантна авторска музика од целиот свет која се изведува заедно со португалските музичари.
„Еклектицизмот и стилската различност беа доминантна нота на минатите избори направени од фестивалот во однос на ова партнерство. Беа експериментирани различни формати и композитори поврзани со џез рок (Нелс Клајн), со европски оркестарски џез-поп (Лина Ниберг) или со бразилска музика под влијание на џезот (Леа Фреир), меѓу другите од различни стилски и географски широчини, решително придонесоа за нејзиниот раст.“, стои во појаснувањето на организаторите на фестивалот.
Оттаму, препознавајќи ја автентичноста и ингениозноста, нарекувајќи го нашиот Џијан Емин „идиосинкратски македонски музичар“, го најавуваат концертот како „исклучително современо патување низ хибридни звуци без граници“.
„Во 2024 година, балканската традиционална музика – на крајот еден од изразите на европската народна музика со најголем одек и најимпресивно присуство во глобалното музичко имагинарно ќе влезе во флуидните територии на џезот преку рацете и талентот на идиосинкратскиот македонски музичар Џијан Емин кој ќе го предводи Оркестарот на Гимараеш како и осум македонски музичари кои ќе го придружуваат на исклучително современо патување низ хибридни звуци без граници.“, пишува во фестивалската најава за концертот.
Диригент на концертот е маестро Џијан Емин а како солисти ќе настапат Кирил Кузманов, Трајче Велков, Иван Иванов, Сашко Николовски, Гордан Спасовски, Кирил Туфекчиевски и Гоце Стефковски.
На фестивалот ќе настапат водечки светски имиња како Марија Шнидер со својот „Класи оркестар“, Лео Вадада Смит Крег Таборн, Џеф Балард, Амброуз Акинмузир.
Во биографијата за Џијан Емин која ја објави фестиовалот стои:
Роден во Македонија, Џијан Емин е мултиинструменталист, композитор и продуцент со повеќеслојна и исклучително оригинална музичка кариера, материјализирана во делот од творештвото ширум неколку уметнички фронтови: интерпретацијата на класичниот репертоар како прв хорнист на Македонската филхармонија; создавање на импровизирана музика; уметнички раководител на оркестри и големи ансамбли; компонирање саундтраци за кино и театар; и, конечно, уметничкото кураторство на музичките фестивали. Сржта на неговото уметничко творештво е инкорпорација на мултикултурни звуци што ја отсликуваат културната средина на самиот Балкан, означена со флуидното вкрстување на западните и источните влијанија. Наставната програма за соработки на Џијан Емин е исто толку неортодоксна како и неговата авторска работа, вклучувајќи заеднички проекти во партнерство со различни музичари како што се продуцентот на електронска музика Џеф Милс, познатиот џез вокал Курт Елинг, контрабасистот и композитор Вилијам Паркер, неодамна починатиот јапонски пејач Дамо Сузуки. (поранешен член на влијателниот германски краутрок бенд Кан и главна фигура во Европа експериментална музика) или, на крај, електронско-поп дуото Air. Композициите на Емин, кои се карактеризираат со исклучителни инфекции меѓу различните музички јазици, беа интерпретирани од реномирани оркестри ширум светот и резултираа со десет дискографски изданија под негово име.
Култура
Премиера на претставата „Земја на штркови“
Претставата „Земја на штркови“ е претстава која предупредува и отворено говори за причините и последиците од енормниот број иселувања на младите луѓе од татковината, поставувајќи ги прашањата: Дали доколку го гледаме само својот пат, можеме да бидеме среќни? И дали доколку остануваме инертни, можеме да промениме нешто? Дали најлесното и наједноставно решение е да се замине таму некаде во туѓина, барајќи подобро место за живеење, или заминувањето е доживотна болка и непополнета празнина која останува цел живот? Дали овие крици од сцената се последните обиди да нѐ разбудат од летаргичноста, но и од заблудите, и да нѐ натераат да се преиспитаме самите себеси, до кое дереџе сме доведени и дали е крајно време да се преземе одговорност за последицата наречена – бела чума! Дејствието на претставата се одвива во Охрид и ги следи животните разидувања на два пара во однос на иселувањето од Македонија. Едниот – разделен пред 20-тина години, а другиот – го живее моментот на разидување од истите причини.
Премиерата на претставта е закажана на 18 ноември во НУЦК „Григор Прличев“ – Охрид, а следните изведби се на 22.11. во Свети Николе, 26.12. во Пробиштип, 06.12. во Велес, 10.12. во Охрид (реприза), 11.12. премиерно во Скопје во Младинскиот културен центар. Изведбите започнуваат во 20 часот.
Претставата е работена по мотиви од текстот „Топлината во ноември“ на Јана Добрева, а е во режија на Роберт Ристов, кој се потпишува и зад адаптацијата и сценографијата на „Земја на штркови“.
Костимите се креација и спонзорство на Елена Лука.
Автор на музиката е на Оливер Јосифовски (Љубојна), а кореографијата е на Кренаре Невзати – Кери.
Играат: Мирјана П. Ристов, Роберт Ристов, Изабела Јакимова и Радо Алексовски.
Претставата е делумно поддржана од Општина Охрид и од неколку општествено одговорни македонски компании.
Продукција: Театар Провокација – Скопје.