Култура
Филозофски филмски фестивал – деветта одисеја, епизода два

Вториот ден од 9. Филозофски Филмски Фестивал (ФФФ) на вљубениците на седмата уметност и најопштата наука (филозофијата) им понуди три уникатни доживувања. Во терминот за Ревијалната програма филм-философија (18:30) беше прикажана унгарската рапсодија за сонот „За телото и душата“ на Илдико Ењеди.
Во своето обраќање до присутната публика насловено „Интимната комуникација меѓу телото и душата“, академик Катица Ќулавкова во јунговска интонација го лоцираше сонот како онаа невидлива територија на средбата меѓу телото и душата. Во 21:30 започна компетитивната програма за долгометражни филмови на ФФФ со грузиската мистична епопеја за водата – „Наме“ од Заза Калваши. Почетокот на натпреварот за „Златниот був“ уверливо демонстрира дека ниту публиката, ниту пак официјалното жири (режисерот Милчо Манчевски, професорот на филмски студии Дејвид Сорфа и философот Бошко Караџов) воопшто нема да имаат едноставна работа. „Наме“ веднаш високо го подигна естетскиот праг и отвори сериозни прашања за релацијата традиционално-модерно и митско-рационално. Вечерта заврши со аудиовизуелниот перформанс на Post Global Trio (23:15). Тони Димитров, Димитар Додовски и Мартин Георгиевски, умешно ја поведоа публиката низ пространствата отаде какофонијата на забрефтаната цивилизација, со пејзажи и звуци што инспирираат за ненаметлива медитација.
За третиот ден од Фестивалот предвидени се два настани. Во 18:30 ч., ќе се прикаже „Ида“ на полскиот режисер Павел Павликовски, добитник на Оскар за најдобар филм од неанглиско говорно подрачје во 2015 година. Кон оваа интимна драма на идентитетот, семејството, вербата, чувството на припадност и историјата публиката ќе пристапи преку визурата на докторандот на Полската акадмија на науките во Варшава, Наум Трајановски: „Ида: Обид за едно крос-културно читање“.
Вечерта (21:30), е резервирана за вториот филм во компетитивната програма на долгометражни филмови на ФФФ, односно литванско/латвиско/хрватската копродукција „Дишење во мермер“. Режисерката Гиедре Беинориуте својата етичка драма на изборот и последиците, лапидарно ја изразува со зборовите: „Дишење во мермер“ е филм за обидот да се стопли камен. Можеби е невозможно, но вреди да се обидеме“.
„Секако, вреди да се обидеме да отвориме уште една креативна мислечка одисеја заедно со содржините на третиот ден од 9. Филозофски Филмски Фестивал“, велат организароеите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
„Голдберг варијациите“ на Бах во изведба на Дино Имери – утре во Виена

Македонскиот пијанист Дино Имери, еден од највпечатливите уметници на својата генерација, утре (13 јуни) ќе настапи во Виена – глобалниот и историски центар на класичната музика. На програмата е капиталното дело на Јохан Себастијан Бах – „Голдберг варијации“, кое ретко се изведува на концертните сцени низ Европа, токму поради неговата исклучителна сложеност и длабочина.
Концертот ќе се одржи во престижниот „Бехштајн Центрум“ во Виена, во организација на Амбасадата на Република Северна Македонија, со поддршка од Македонско-австрискиот бизнис клуб и компанијата SSB Infrastructure-Austria.
Ова дело, коешто Имери премиерно го изведе во Скопје во рамки на „Недела на Бах“, привлече големо внимание од публиката и критиката. Програмата бара техничка виртуозност и уметничка зрелост, а само мал број пијанисти во светот се осмелуваат да го стават во својот концертен репертоар.
„Настап во Виена е сон на секој уметник. Особено ми е чест да ги изведам ‘Голдберг варијациите’ – едно од најмонументалните дела на класичната литература, на сцена пред публика која секојдневно слуша врвни уметници и програми. Работев на ова дело повеќе од пет години. Искрено им се заблагодарувам на Н.Е. г-дин Освит Росоклија и на поддржувачите на концертот – без нив оваа реализација немаше да биде можна“, изјави „волшебникот на пијаното“ Дино Имери пред настапот.
Концертот е со слободен влез и отворен за сите љубители на класичната музика.
Култура
Фестивалот Credence Dance почнува на 16 јуни

Третото издание на фестивалот Credence Dance започнува на 16 јуни, а ќе трае до 21 јуни со програма конципирана тематски, Вечери на класичен балет и Вечери на современ танц.
Фестивалот оваа година има и дополнителна програма која ќе се состои од работилници и трибини. На програмата се фрагменти од бисерите на класичното наследство „Лебедово езеро“, „Рајмонда,“„Копелија“, „Дон Кихот“, „Силфида“ и други.
Освен тоа во делот на модерниот и современиот танц премиерно ќе бидат изведени дела на Игор Киров, Бојан Мицов, Џонс Хинг, Франциско Руиз и Јована Петровска кој кореографите наменски ги подготвија за фестивалот.
Овогодинешниот Credence Dance фестивал ќе понуди ексклузивни гости од Кина, САД, Италија, Франција, Германија, Велија Британија итн. Ова е исклучителна и ретка можност да се видат овие уметници на домашна сцена.
Во рамки на фестивалот традиционално ќе биде врачена Наградата за трајни вредности во танцовата уметност. Настанот се одржува во Националата опера и балет.
Фестивалот е поддржан од Министерството за култура и Универзитетот „Св Кирил и Методиј“, Скопје. Влезот е слободен.
Култура
Во Москва излезе „Пиреj“ од Петре М. Андреевски

Романот „Пиреj“ излезе од печат во Москва на инициjатива на Олга Панкина, познат популаризатор на македонските културни вредности во Русија. Таа го преведе уште во 2008 година, го обjави издавачката куќа „Феникс“, Скопjе. Како што обjаснува Панкина, романот на руски веднаш предизвика интерес каj публиката, но сепак книгата не можеше да допре до широк круг рускоjазични читатели. Сметаjќи го романот на основоположникот на современата македонска проза Петре М. Андреевски за ремек дело, таа си постави за задача да го преобjави во Москва.
Оваа година идеjата jа поддржа Центарот за книга „Рудомино“ со коj Олга Панкина плодно соработува веќе петнаесет години (Центарот за книга има обjавено творби на над 20 македонски автори).
Ова издание на „Пиреj“ е многу квалитетно (368 страни, тврд повез) и изгледа современо. На корицата има фрагмент од сликата „Стара куќа“ на Олга Панкина. Блескав предговор за книгата напиша Венко Андоновски, коj даде за руска читателска публика основни информации за историјата која е заднина на личната драма на едно македонско семејство од почетокот на ХХ век, семејството на Јон и Велика, jа подвлече актуелноста на романот и го нарече како најголем македонски бестселер на сите времиња.
Тукушто обjавениот роман веќе заживее своj книжевен живот – почна да стекнува читатели. Минатата недела, од 3 до 7 jуни, беше презентиран на Саемот на книга на Црвениот плоштад во Москва на штандот на издавачот Центар за книга „Рудомино“.