Култура
„Бруталистот“ и „Емилија Перез“ доминираа на Златните глобуси – над 10 милиони луѓе го следеа емитувањето
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/01/6eb4020b-9ff7-45c1-85ef-fb4f4084aa2d.jpg)
Овогодинешната церемонија на доделување на Златните глобуси привлече повеќе од 10 милиони гледачи на телевизиските екрани, што е благ пораст на гледаноста во споредба со претходната година, изјавија во понеделникот продуцентите на настанот, на кој доминираа филмовите Бруталист и Емилија Перез во однос на наградите.
Зголемувањето на гледаноста на неделната гала во последниве години покажува благ нагорен тренд кога станува збор за интересот за слични настани, бидејќи Холивуд се обидува да се оддалечи од влијанието на штрајковите и пандемијата, а наградите Глобус постепено се опоравуваат од сопствените контроверзи и скандали.
Просечната бројка од 10,1 милиони гледачи кои го гледале шоуто е зголемување од 7 отсто во споредба со галата во 2024 година и значителен скок од едвај шест милиони гледачи една година порано.
Златните глобуси, холивудски филмски и телевизиски награди, кое некогаш беше второ по популарност по Оскарите, беше во криза во последниве години. Во 2022 година, гала настанот не се ни емитуваше. Поранешната телевизија Ен-Би-Си ја донесе ваквата одлука затоа што нејзиното раководство беше огорчено од недостатокот на различност и етички пропусти на групата новинари кои претходно ги организираа наградите.
Церемонијата на доделување на престижните награди беше повторно лансирана минатата година под нов приватен сопственик, а беше емитувана на „Си-Би-Ес“ во неделата навечер. Исто така, вреди да се напомене дека наградите им беа доделени на холивудските ѕвезди од А-листата во блескавата сала за бал во Беверли Хилс. На овогодинешните награди доминираа мјузиклот Емилија Перез и епската имигрантска драма Бруталист.
Мексиканскиот филм Емилија Перез на францускиот режисер Жак Аудиар освои четири награди, вклучително и за најдобра комедија или мјузикл, додека „Бруталистот“ беше прогласен за најдобра драма, а наградата за најдобар актер му припадна на главниот лик на филмот Адриен Броди, кој го игра архитектот Ласло Тот, Евреин којшто го преживеал холокауст.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2022/08/makfax_logo_350px.jpg)
Култура
Влатко Стефановски ја одбележува 50-годишнината од својата кариера во Филхармонијата во Скопје
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/Photo-©-Jurica_Cvitanic_12.2024._ZAGREB_Lisinski2-jpg..jpg)
После распродадени концертни сали во Лондон, Виена, Осијек, Загреб и Белград, Влатко Стефановски, познатиот виртуоз на гитара, со концерт со пријателите ќе го заокружи и одбележи 50-годишниот јубилеј на кариерата на 9 мај со почеток во 20.00 часот, во Македонската Филхармонија.
Концертот ќе биде пресек на неговата долга и успешна музичка кариера, почнувајќи од „Леб и сол“ до неговата соло кариера. Феноменалните изведби на Влатко ќе бидат надополнети со познати гости. Публиката ќе ужива во спој на инструментален рок, етно-џез, блуз и македонска традиционална музика.
Влатко Стефановски е роден во 1957 година во Прилеп, Македонија, каде што ја започнал својата музичка кариера како млад гитарист. Првиот значаен успех го постигнал како член на култната група „Леб и сол“, која беше пионер во комбинирање на традиционалната македонска музика со модерен рок звук. Преку работата со „Леб и сол“, Стефановски стана препознатлив по неговата извонредна техника на гитара и креативен пристап кон музиката.
По распадот на групата „Леб и сол“, Влатко се посвети на самостојна кариера и објави бројни албуми кои го одразуваат неговиот широк музички опус. Неговата соло кариера опфаќа различни музички жанрови, истражувајќи области како џез, блуз, етно-музика и акустична гитара. Соработката со врвни музичари ширум светот дополнително го збогати неговиот музички израз.
Наградуван и признат, Влатко Стефановски е добитник на македонската државна награда за животно дело во културата и уметноста „11 Октомври“. Покрај тоа, тој доби почесен докторат по уметност на Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, потврдувајќи го неговиот значаен придонес на светската музичка сцена. Неговата страст кон музиката не само што ја обликуваше неговата кариера, туку остави и траен белег во музичкото наследство на регионот.
Култура
„Синедејс 2025“ отвора повик за кратки филмови
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Cinedays-2025.jpg)
Фестивалот на eвропски филм „Синедејс“, распишува конкурс за пријавување на кратки филмови кои ќе бидат прикажани во рамки на „MK Shorts“ програмата на 24. издание што ќе се одржи од 10 до 15 јули, 2025.
Пријавените филмови треба да се со времетраење до 20 минути, со година на продукција 2023/2024. Истите, може да се во формат на анимиран или игран филм.
Конкурсот е отворен до 1 јуни, по кој учесниците ќе бидат информирани во најкус рок.
За учество на конкурсот треба да се испрати мејл со основни податоци за филмот кна е-адресата [email protected].
Култура
Во Мадрид отворен музеј со повеќе од 170 дела на уметник што со години ја интригира јавноста
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/benksi.jpg)
Мадрид дополнително ја прошири својата културна понуда со отворање на музејот Бенкси, уникатен простор посветен на работата на овој енигматичен британски уметник. Музејот, кој беше отворен во јануари, се наоѓа во поранешна гаража во населбата Арганзуела и ја содржи најголемата колекција на делата на Бенкси во Европа.
Во музејот се сместени повеќе од 170 репродукции во природна големина на најпознатите дела на уметникот, вклучително и „Девојчето со балон“. Многу од овие оригинални дела повеќе не постојат на нивните оригинални локации, или затоа што се уништени или отстранети од улиците на градовите како Лондон, Париз, Њујорк или конфликтните зони како Палестина.
Изложбата вклучува мурали, слики во масло, принтови и инсталации кои ги носат посетителите во критичкиот универзум на Бенкси и ги повикуваат да размислуваат за темите што се повторуваат во неговите дела, како што се нееднаквоста, војната, животната средина и социјалната сатира.
Музејот се наоѓа во поранешна гаража претворена во простор од 2.000 квадратни метри кој ја задржува својата индустриска суштина. Дискретниот влез е означен само со сообраќаен знак изменет во стилот на уметникот, што ја одразува филозофијата на анонимност и изненадување што ја карактеризира работата на Бенкси.
Мадрид им се придружува на Барселона, Париз, Брисел и Њујорк со својот музеј Бенкси.