Македонија
(Видео) Манчевски: ВМРО-ДПМНЕ во својата програма ветува проекти што СДСМ веќе ги спроведе
„Безидејноста на ВМРО-ДПМНЕ и отсуството на допир со реалноста се чита на секоја страна од нивната програма. За мене беше големо изненадување, но и разочарување кога согледавме дека нивната програма е всушност збир на веќе реализирани проекти само ставени во идно време. Просто е и неверојатно да се поверува. И додека ние се надевавме на противник со кого ќе можеме да дебатираме за кој нуди подобри политики за подобар живот на граѓаните се соочивме со програма која како да е пишувана пред неколку години“, изјави Дамјан Манчевски, потпретседател на СДСМ и кандидат за пратеник од ИЕ 1.
„Направиве анализа на нивната програма во делот на дигитализацијата. Еве што велат:
1. НАМАЛУВАЊЕ НА ЦЕНИ ВО РОАМИНГ ВО ЗАПАДЕН БАЛКАН 2020 И 2021 ГОДИНА И УКИНУВАЊЕ ВО 2022 ГОДИНА
– Реалноста е дека веќе една година во земјите од Западен Балкан, нашите граѓани користат услуги во роаминг по цени до 99% поевтини. Од 1-ви јули 2021 година цените во роаминг целосно ќе се укинат. Во координација со Европската Комисија веќе се изработува план со рокови за „роаминг како дома“ во земјите од ЕУ.
2. ЦЕНТРИ ЗА ЕДНА ТОЧКА ЗА УСЛУГИ
– Реалноста е дека веќе се отворени 2 центри, во Скопје и Тетово, а во завршна фаза се во Охрид и Куманово.
3. ПОРТАЛИ ЗА Е-УСЛУГИ И АПЛИКАЦИИ ЗА МОБИЛНИ УСЛУГИ
– Реалноста е дека националниот портал за е-услуги uslugi.gov.mk беше пуштен во употреба на 16.12.2019 година преку кој веќе се нудат 136 електронски услуги. Бројот секојдневно расте.
4. ИСПОРАКА НА УСЛУГИ И ИКТ ПОДДРШКА НА АДМИНИСТРАЦИЈАТА. Достапност 24/7 на услугите кои ги нуди јавната администрација.
– Услугите се веќе достапни 24/7 од електронските уреди на граѓаните преку порталот uslugi.gov.mk
5. Е-ИНСПЕКТОРАТИ
– Реалноста е дека во август 2017 година започна процесот на модернизација на инспекциските служби. Веќе е развиен софтвер за инспекциските служби со поддршка на USAID. Чек листите за инспекциски надзор се веќе воведени во 2019 година со новиот Закон за инспекциски надзор.
6. НОВ ЗАКОН ЗА ЕЛЕКТРОНСКИ КОМУНИКАЦИИ СОГЛАСНО ЕВРОПСКАТА РЕГУЛАТИВА
– Реалноста е дека во 2019та година оваа активност е пријавена во Националната програма за усогласување со европското законодавство и веќе се работи на транспозиција со европското законодавство.
7. ДИГИТАЛЕН ФОРУМ ЗА ИНФОРМАЦИСКО-КОМУНИКАЦИСКИ ТЕХНОЛОГИИ/ Буџет: 10 милиони денари годишно.
– Реалноста е дека Дигиталниот форум е веќе е формиран и има активна улога. Во моментот ДФ е задолжен за определување на Листа на даватели на дигитални вештини кои ќе можат да ги користат младите помеѓу 18 и 29 години. Дигиталниот форум функционира веќе како советодавно тело и работи без надоместок.
8. ДОЛГОРОЧНА СТРАТЕГИЈА ЗА ИКТ
– Националната ИКТ стратегија веќе е во завршна фаза. Ја работиме со финансиска поддршка на ЕУ. Ангажирани се странски експерти и стратегијата треба да е готова до 30 септември.
9. ДИГИТАЛНА АГЕНЦИЈА
– Реалноста е дека процесот за основање на Дигиталната агенција е веќе започнат. Законот е веќе изготвен и објавен на ЕНЕР за консултации.
10. ИТ СОВЕТ
– ИКТ совет за прв пат e формиран во 2018 година.
11. УНИВЕРЗАЛНА ЕЛЕКТРОНСКА ИДЕНТИФИКАЦИСКА КАРТА И ВОВЕДУВАЊЕ НА ИНФРАСТРУКТУРА НА ЈАВЕН КЛУЧ
– Реалноста е дека е веќе воведена со Законот за електронски документи, електронска идентификација и доверливи услуги од 29.05.2020 година. Електронската идентификација веќе се употребува од 16.12.2019 година, како услов за функционирање на порталот uslugi.gov.mk.
12. СЕКТОРСКА ПЛАТФОРМА/ ПРОЕКТ и ONLINE ЈАВНИ ДЕБАТИ ЗА ПРЕДЛОГ-ЗАКОНИ
– Се ова веќе постои на ЕНЕР. Сега на ЕНЕР ова е возможно, дотолку повеќе што оваа година воведовме отворен модул за „Форум“ со сите засегнати страни.
13. МАПИРАЊЕ НА БЕЛИТЕ ЗОНИ И ОБЕЗБЕДУВАЊЕ НА БРЗ ИНТЕРНЕТ
Белите зони се веќе мапирани и ова се јавно достапни податоци. Ја формиравме и Националната канцеларија за бродбенд компетентност. Државата го донесе Националниот оперативен бродбенд план со кој се планира изградба на национална оптичка транспортна мрежа до 2025 година која треба да обезбеди брз интернет пристап од 100 Мбпс во сите делови од земјата. За ова добивме грант од Инвестицискиот фонд за Западен Балкан и сме во завршна фаза на преговорите за кредит од Светска банка во вредност од 35 милиони евра“, вели Манчевски.
Според него, за жал има уште многу вакви примери.
„Искрено сум разочаран. Навистина очекував после толку критики, многу повеќе. Очекував и можеби некоја добра идеја. Но нема. Се работи за неверојатна безидејност и непознавање, дури на граница на опасно.Но, ние покажавме дека можеме. Еве и програмата на ВМРО-ДПМНЕ како да е список на работи кои веќе сме ги направиле во областа на дигитализацијата. Можеме уште повеќе и уште подобро и тоа ќе го покажеме после 15 јули“, додава тој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
ДЗР утврди неправилности во финансиското работење на АД Државна лотарија и можни злоупотреби со паричните средства во готово
Со извршената ревизија во АД Државна лотарија за 2024 година, утврдени се сериозни неправилности кои се поврзани со нелогични и непостоечки трансакции, записи без соодветна финансиска документација или поткрепени со неверодостојни документи, поради што постои сомнеж за злоупотреба на парични средства, како и незаконско работење со благајната и платежните сметки, соопшти Државниот завод за ревизија.
Со извршената ревизија е утврдено дека во 2024 година, вкупно остварениот дневен пазар, по основ на продажба на лотариски и електронски игри на среќа кај 10 сопствени продажни места на друштвото, изнесува 46.039 илјади денари (746.970 евра), но истиот не бил редовно уплатуван на платежни сметки во деловните банки на друштвото, иако согласно законската регулатива правното лице е должно сите парични средства од дневниот пазар примени во готовина по било која основа да ги уплати најдоцна до следниот работен ден на својата платежна сметка.
Во текот на 2024 година друштвото само во два наврати извршило уплата на име “дневен пазар‘‘ и тоа: во април 2024 година уплатени се 36.364 илјади денари и на крајот на 2024 година уплатени се 15.427 илјади денари. При тоа, ревизорите утврдија дека овие уплати не се од примените парични средства во готово – „дневен пазар‘‘, туку претставуваат средства кои се подигнати како готовина од една и уплатени како дневен пазар на друга сметка на друштвото.
Државните ревизори, исто така, утврдиле дека директорот на Секторот за финансии и сметководство директно исплаќал аванси за мали добивки на дел од деловните соработници (околу 320 правни лица со договор за соработка) во износ од 13.971 илјади денари, без да го користи пропишаниот начин на исплата преку Мастер дилер.
За поголем дел од овие трансакции, во износ од 13.054 илјади денари, доставени се неуредни и невалидни документи или воопшто не се доставени документи, поради што постои несигурност во однос на вистинитоста на евидентираните настани.
„Постојат случаи во кои на деловните соработници, на ист ден им се извршени исплати на парични средства и преку благајна и преку Мастер дилер, без логично објаснување за причините и потребата од овој начин на дејствување. За евидентираните одливи (36.465 илјади денари) и приливи на парични средства (7.897 илјади денари) во готово, по основ на дадени и вратени аванси за исплата на мали добивки кај сопствените продажни места на друштвото, ревизорите утврдија дека поткрепувачката документација е спорна и неверодостојна“, се наведува во ревизорскиот извештај.
Во 2024 година, инстант лотаријата е застапена со 12 различни вида на инстант лозови со добивки во пари и предмети. Ревизорите истакнуваат дека евидентираниот износ на неисплатениот фонд на добивки за инстант лотарија во сметководството е за 63.294 илјади денари помал во однос на износот добиен според централниот on–line систем, што не е во согласност со правилата на играта, ја доведува во прашање можноста за исплата на идните добивки и го загрозува интегритетот на Државна лотарија.
Во текот на 2024 година во Државна лотарија евидентирани се трошоци за реклама, пропаганда, промоција и саеми во износ од 220.823 илјади денари, односно 3.582.811 евра. Во периодот од 2020 до 2024 година, овие трошоци бележат континуиран раст, односно во годината предмет на ревизија истите се 10 пати поголеми споредено со 2020 година.
Ревизорите утврдиле и други случаи во кои не е можно во целост да се потврди наменското и рационално користење на јавните средства за маркетинг активности. Според информацијата добиена од националната телевизија на која се емитувани забавните емисии, во текот на сезоните 2023/2024 и 2024/2025 година биле емитувани вкупно 70 емисии, додека 8 емисии за кои се исплатени вкупно 2.723 илјади денари, не се доставени до друштвото, поради што ревизорите не се увериле дека истите се продуцирани.
Утврдени се неправилности и во управувањето и користењето на објектите земени под закуп, нерационално користење на јавни средства за закуп, нивна реконструкција и реновирање, како и отсуство на сметководствена евиденција за вложувањата во туѓи средства.
Ревизорите во извештајот истакнуваат дека за деловната 2024 година раководното лице на друштвото склучило договори за дело за вршење на привремени работи со вкупно 195 лица, од кои 75 лица не доаѓале на работа и не извршувале работни задачи, а за истите незаконски и ненаменски исплатени се 14.911 илјади денари, односно 241.928 евра.
Неправилности и незаконитости се утврдени и кај трошоците за службени патувања во странство во вкупен износ од 6.041 илјади денари, при што за дел од нив исплатени се издатоци иако истите не биле реализирани (3.331 илјади денари) или биле исплатени без документација која го потврдува трошокот (2.710 илјади денари).
Во овие трошоци, според извештајот, се вклучени и трошоци за репрезентација, посета на културни институции, набавка на облека за лична потреба, сувенири и слично во вкупен износ од 3.092 илјади денари.
„Дел од трошоците за репрезентација се оправдани врз основа на неверодостојни документи. Слични неправилности се констатирани и кај трошоци за одржување на возила и набавка на гориво во износ од 985 илјади денари“, се наведува во извештајот.
Македонија
(Видео) Манасиевски: Никој не сака да биде во тимот на Заев и Филипче
„Никој не му се нафаќа на Филипче да му биде дел од тимот, затоа што со Зоран Заев ја држат СДС во заложништво поради нивните криминални бизниси и интереси. Јужноамериканските криминалци Пабло Ескобар и Густаво Гавириа, кај нас пресликани во Зоран Заев и Венко Филипче, ја држат во заложништво партијата која некогаш важеше за партија со кредибилитет и визија“, рече Валентин Манасиевски, член на ЦК на ВМРО-ДПМНЕ.
„Поради нивните бизнис интереси, ја уништија партијата, а чесните кадри во СДС не можат да дојдат до израз. Но, до израз можат да дојдат луѓе како Александар Трајановски, луѓе како Оливер Спасовски, Никола Спасов, мали Фрчко и Жерновски.
Лојални на Заев и Филипче се истите оние луѓе кои ја испокрадоа и продадоа државата. Ете на ова се сведе СДС.
Како може СДС да се реформира, кога се уште се поистоветуваат со аболициран криминалец и доктор кој наместо да спасува животи, тој сакаше да заработи на нивното здравје? Како СДС да се реформира, кога врвот на партијата им е вмешан во криминал? Како СДС да се реформира кога едните исти луѓе скоро 15 години ја узурпираа партијата и ја спаднаа на 120 илјади гласови?
Реформите во СДС треба да дојдат со оставка на Филипче, оградување и дистанцирање од Зоран Заев и воведување на нов кадар во партијата“, изјави Валентин Манасиевски, член на ЦК на ВМРО-ДПМНЕ.
Македонија
(Видео) АKT СДСМ ја претстави новата платформа против корупција МИЦКО: Пријавувајте!
„Антикорупцискиот тим на СДСМ, АКТ ја претставува новата дигитална платформа за борба против корупцијата и криминалот. Македонски Истражувачки Центар за Корупција и Организиран Криминал или скратено МИЦКО (https://micko.mk/). Платформата е посветена на истражување и архивирање јавно достапни материјали и извештаи за наводни корупциски операции во Македонија“, кажа Александар Саша Димитријевиќ, генерален секретар на СДСМ.
„Ние ги собираме, анализираме, организираме сите информации од различни извори како би обезбедиле транспарентност и информираност на граѓаните, на јавноста.
Што правиме?
Истражуваме случаи. Длабински прегледуваме тендери, медиумски објави или случаи на корупција, вклучително и проверени судири на интерес и останати сомнителни операции во политиката, јавниот сектор, локалните и државните институции.
Ги архивираме податоците, креираме регистар на наводни случаи со наведени извори, датуми и релевантни детали, овозможувајќи лесен пристап и пребарување.
Промовираме транспарентност: Делиме анализи и известувања како граѓаните но и новинарите, експертите, невладините организации можат да дадат придонес.
На платформата против корупцијата веќе се објавени досегашните бомби на АКТ.
Случајот со една фирма со двајца вработени основана лани која добила тендери од 9 милиони евра.
Случајот со фирма која добила 161 тендер вредни 5,3 милиони евра.
И секако скандалот за преземањето на Алта Банка, со сомнителен капитал, кој НБРМ го дозволила под сомнителни околности.
Од денеска платофрмата е активна и целосно оперативна, на ваше располагање.
Ги повикуваме сите граѓани, невладини организации, истражувачи, новинари, медиуми, да ни се приклучат.
На платформата има можноста граѓаните да пријават корупција и криминал – директно.
Има посебен дел, простор за да се внесат информации и директно да се прикачат документи. Секој граѓанин може да пријави, дури и анонимно.
Почитувани граѓани, пријавувајте! Ние сме вашиот глас. Заедно се бориме против корупцијата и криминалот. Сите ќе одговараат, од прв до последен! Ова е заедничка борба за државата, за правдата“, изјави Александар Саша Димитријевиќ, генерален секретар на СДСМ.

