Македонија
(Видео) Партијата Левица: Радијата да имаат третман како телевизиите – порталите по еден вработен
Партијата Левица поднесе амандман во интерес на порталите и радијата по однос на Законот за медиуми. Пратеникот и портпарол на Левица, Амар Мециновиќ, предложи радијата да имаат третман како телевизиите, а порталите да имаат по еден вработен. Во интерес на јавноста, Мециновиќ од партијата Левица ја образложи потребата за поднесување на овој амандман.
– Сметам дека со овој закон се уредува една многу сензитивна проблематика, затоа што во последниве деценија и нешто, Македонија не добива најбрилијантни оценки во поглед на медиумскиот простор. Многу од медиумските чинители останаа незаштитени, па поради тоа еден вид на регулација е потребен, рече Мециновиќ.
Портпаролот на партијата Левица истакна дека неговиот амандман интервенира во однос на тоа што самиот предлагач има поднесено амандман во којшто се вели дека од тројца вработени се спушта бројката на еден вработен плус еден хонорарен работник.
– Со мојот амандман сметам дека треба да се гледаат работите малку подлабоко. Постојат портали коишто се со многу специфична проблематика како спортски портали, портали за автомобили, религиски портали, кои немаат потреба од толку вработени, така што мислам дека со еден вработен ќе се постигне ефектот кој сакаме да го постигнеме, а да бидат ставени во рамки на законската регулатива и така да бидат заштитени. Затоа го предложивме и амандманот со тоа што би ја намалиле бројката на еден вработен, наместо на ,,еден плус еден” или тројца како што беше во оригиналниот текст, образложи Мециновиќ.
Во комуникација со медиумски чинители од радијата, особено, од националните радија, кои со децении се етаблирани во медиумскиот простор и истите се запишани како радиодифузери, исто како и телевизиите, од партијата Левица сметаат дека не е фер радијата да мораат да пријават посебно правно лице за вршење на оваа дејност, а телевизиите не.
– Тоа ме насочи кон некој интуитивен заклучок дека тоа е затоа што телевизиското лоби беше посилно во избоксувањето на измените во овој закон. Затоа што сето ова претставува еден вид на дискриминација на веќе етаблираните медиумски магнати, сметавме дека треба да се интервенира со еден ваков амандман. И радијата кои се, исто така, радиодифузери како и телевизиите, треба да ја имаат истата привилегија во ова законско решение, но мнозинството како да не го виде тоа за сходно и оттука произлезе потребата за поднесување на овој амандман, дообјасни Мециновиќ од партијата Левица.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Општина Кисела Вода со јавен повик до жителите: активно да се вклучат во креирање буџетот за 2026 година
Општина Кисела Вода упатува јавен повик до сите свои жители, граѓански организации, здруженија, деловни субјекти од овој дел на градот, активно да се вклучат во процесот на креирање на Буџетот за 2026 година. Со оваа иницијатива, општината како што велат од таму, уште еднаш ја потврдува заложбата за транспарентно и отчетно управување, во кое реалните потреби на граѓаните се основа за планирање на идниот развој.
-Во духот на транспарентно и одговорно работење, како начело по кое постојано се водиме, процесот на креирање на Буџетот на Општина Кисела Вода за 2026 година го отвораме заедно со вас. Ова не е буџет што се создава зад затворени врати. Тој се гради врз вашите реални потреби, идеи, предлози и приоритети. Ве охрабруваме да размислите што навистина недостига во вашата населба или населено место и да го споделите вашето мислење со нас. Нашата цел е секој глас да биде слушнат, секоја потреба препознаена, а секоја вредна идеја, вградена во развојниот план на општината.
Вашите мислења и предлози можете да ги доставите од денес, понеделник 1 декември, до петок 5 декември, по електронска пошта на: [email protected].
Дополнително, сите граѓани имаат можност своите предлози лично да ги достават во која било од 15-те месни и урбани заедници на територијата на Општина Кисела Вода.
Со секоја ваша идеја добиваме појасна слика за тоа што навистина му е потребно на секој дел од Кисела Вода. Ова е можност заедно да покажеме дека нашата општина се развива преку активното учество на граѓаните и дека најдобрите решенија се раѓаат токму од нивниот глас. Заедно создаваме план за подобар живот и повеќе можности за сите- стои во повикот што го објави Општина Кисела Вода.
Македонија
Продолжува повратот на средствата од мерката „Мој ДДВ“ за скенирани сметки, соопшти Управата за јавни приходи
Управата за јавни приходи информира дека повратот на средства од мерката МојДДВ за скенирани сметки во третиот квартал од 2025 година продолжува, односно не е прекинат ниту откажан.
„Во процесот на исплата кај дел од спецификациите се појави технички проблем кој бара целосна преработка на истите. Имено, доколку постои дури и само еден налог каде се појавува корисник со промена на банка или трансакциска сметка, целата пратка системски се враќа и средствата не се исплаќаат кон сите корисници кои се во ист налог како и корисникот кој извршил промена. Овој предизвик е веќе идентификуван и надлежните служби работат на негово надминување. Целта е да се обезбеди точна и правична исплата за сите граѓани, без исклучок“.
Од управата појаснуваат дека исплатата за корисниците со валидни и потврдени податоци е во тек, а за останатите ќе биде реализирана веднаш по завршување на техничката преработка.
Апелираат до граѓаните: доколку вршат промена на банка или трансакциска сметка, потребно е веднаш да направат ажурирање на податоците во системот.
„Со тоа ќе се избегнат вакви ситуации во иднина и ќе се овозможи навремена исплата на сите корисници. Граѓаните можат да бидат спокојни – средствата кои им следуваат од МојДДВ ќе бидат исплатени“.
Македонија
Строги правила и јасни процедури: Министерството за енергетика почна процес за усогласување на Законот за возилата со европските правила
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини почнува процес за усогласување на Законот за возилата со европската регулатива ЕУ 2018/858 и современите стандарди во постапките за одобрување, увоз и надзор на возилата.
Со цел добивање јасни насоки за усогласување на Законот за возилата, работниот состанок го водеше Роберт Јерончиќ, реномиран експерт од Република Словенија со долгодишно искуство во развој и имплементација на европското законодавство за возила.
На состанокот учествуваа претставници од Бирото за метрологија, Царинската управа, Метролошкиот совет и повеќе релевантни институции, кои се дел од постапките за одобрување, увоз и контрола на возилата.
На состанокот присуствуваше и министерката Сања Божиновска, која ја нагласи потребата од системски и доследен пристап во примената на законодавството во оваа област.
„Македонскиот Закон за возилата мора, конечно, да почне да се применува доследно и усогласено со европските правила. Време е сериозно да ги забрзаме процесите и да воспоставиме јасни, прецизни и предвидливи процедури“, истакна Божиновска. Таа додаде дека институциите веќе добиле „јасни насоки за забрзана и суштинска хармонизација со регулативата на Европската Унија“.
Целта на состанокот беше да се дефинираат конкретни чекори за конечно воспоставување усогласен, јасен и предвидлив систем, кој ќе обезбеди:
· целосно приспособување на националното законодавство кон европската регулатива,
· современи процедури за одобрување и увоз на возила,
· построг и ефикасен надзор,
· засилен институционален ред во сите фази на процесот – од документирање до контрола.
На средбата преку размена на практики и експертиза беше потврдена заедничката определба за воспоставување ред, поголема транспарентност и целосно усогласување со европските стандарди. Како продолжение на денешната работа, утре ќе се одржи и специјализирана работилница на истата тема, на која ќе присуствуваат сите релевантни институции и стручни служби. Работилницата е насочена кон финализирање на техничките насоки и подготовка на конкретни измени за модернизирање на Законот за возилата.
„Министерството продолжува активно и системски да работи на усогласувањето со европското законодавство и зајакнувањето на институционалните механизми за контрола и надзор со цел градење модерен, безбеден и транспарентен пазар на возила“.

