Македонија
„Го сакам Водно“: Заев го банализира проблемот со гасоводот, не е свесен за какво уништување се согласил
Граѓанска иницијатива „Го сакам Водно“ преку соопштение реагира на изјавите на премиерот Зоран Заев во врска со гасоводот низ Парк-шумата Водно.
Како што наведуваат од „Го сакам Водно“, премиерот во телевизиско интервју вчера изјавил дека се решава комплетно делот на Скопје каде што граѓаните треба да знаат дека секое дрво 10 пати повеќе ќе се обнови, дека делот каде што поминува гасоводот низ Парк-шумата Водно е со нискостеблеста шума, дека само тој дел од изградбата е закочен. Додал дека станува збор за намалeни параметри од 25 на 10 метри и сето тоа ќе биде обновено како шума која ќе биде исечена за коридорот, дека секоја цевка гас штеди илјадници дрва и од Шар Планина, и од Скопска Црна Гора и од Водно зашто гасификацијата значи можност за енергент за греење и дека гасификацијата само во тој дел е застаната.
На ваквите изјави на премиерот, од граѓанската иницијатива велат дека гасоводот што е планиран да се гради низ Парк-шумата Водно нема никаква поврзаност со гасификацијата на Скопје.
„Се работи за магистрална делница, која е наменета гасот што е пристигнат до Скопје пред повеќе од 20 години, да го однесе до Косово, Тетово, Гостивар, а потоа и до Кичево. Гасоводот само поминува низ Водно и оваа делница не го решава Скопје“, се наведува во соопштението.
Понатаму, од „Го сакам Водно“ велат дека заштитено подрачје, како што е Парк-шумата Водно, каде што живеат ретки, ендемски и загрозени видови, не смее да се банализира и не може да се сведе на ниво „за секое исечено дрво, ќе насадиме 10“.
„Вакви изјави укажуваат на големо непознавање за функционирањето на еден екосистем и навистина мора да се стави крај на ваквото несоодветно и крајно симплифицирано гледање на природата со целиот жив свет во неа и нејзиното значење. Гасоводот минува низ 4 километри шума, високостеблеста, а делот што се смета за нискостеблеста е густа шума од дрвја високи околу 2 метра“, велат од граѓанската иницијатива.
Додаваат и дека изградбата на гасоводот не е закочена само во овој дел на Водно, туку на должина од речиси 50 километри од оваа делница поради неразрешени имотно-правни односи и незавршен процес на експропријација. Исто така, оттаму констатираат дека пошумување на трасата на гасоводот нема да има зашто врз неа не смее да се садат дрвја, што значи ќе остане гола до крајот на својата употреба, а со тоа и фрагментацијата на хабитатот.
„Заедно со нас граѓаните не е дојдено до заеднички прифатливо решение и ние сѐ уште чекаме на термините на вицепремиерот Кочо Анѓушев за заедничко разгледување на трасата, каде што би се увидело колку шума навистина би се исекла и уништила. Јавно го каниме и премиерот да ни се придружи затоа што очигледно е зафатен и можеби досега немал време да се качи на Водно и да се увери за какво уништување се согласил“, се наведува во соопштението на „Го сакам Водно“.
Од иницијативата, во однос на изјавата на Заев, понатаму додаваат дека секоја цевка низ која минува гас би значела штедење илјадници дрвја, само во случај кога гасот би се користел за греење онаму каде што сега се користат дрва, а тоа се главно домаќинствата.
„Примерот со Скопје не ја потврдува оваа заштеда на дрва со носење на гасот пред повеќе од 20 години до градот. За конверзија и приклучување на домаќинствата кон гасоводната мрежа потребни се значителни финансии, кои во најголем број случаи оние што се греат на дрва ги немаат. Случајот за Тетово и Гостивар е ист. Под претпоставка да се изгради целата делница годинава, домаќинствата што користат дрва за греење во Скопје, Тетово и во Гостивар нема да преминат на гас во догледно време, некои никогаш, и нема да се заштедат илјадници дрва од Шар Планина и од Скопска Црна Гора. За Водно штетата ќе биде поголема, со тоа што ќе се уништат шуми за изградба на гасоводот, а за другите што се сечат за греење гасот што минува низ овие цевки нема ништо да значи зашто само поминува на својот пат кон Косово, Тетово, Гостивар, Кичево“, констатираат од граѓанската иницијатива „Го сакам Водно“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Муцунски домаќин на министерката за Европа и надворешни работи на Албанија, Елиса Спиропали
Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, денеска во Скопје беше домаќин на министерката за Европа и надворешни работи на Република Албанија, Елиса Спиропали, која престојува во прва официјална посета на нашата земја.
На средбата беа разменети мислења за билатералната соработка меѓу двете земји, европската перспектива, како и за можностите за понатамошно унапредување и динамизирање на односите во сите области од заемен интерес.
Посебен акцент беше ставен на економската соработка, со фокус на реализацијата на проектите од Коридорот 8, зајакнувањето на трговската размена и проширувањето на соработката во други сектори.
Двајцата министри ја истакнаа и важноста на националните малцинства во двете земји, нагласувајќи ја нивната улога како значаен фактор во градењето на стабилни, добрососедски и пријателски односи.
Во рамки на разговорите беше отворено и прашањето за регионалната соработка, сојузништвото во рамки на НАТО, како и за актуелните геополитички предизвици со влијание врз безбедноста и стабилноста на регионот.
Македонија
(Фото) Николоски: На автопатот Охрид – Кичево се вршат сложени инженерски зафати, кои првпат се користат во регионот
Првпат на автопатот Охрид-Кичево изведуваме сложени инженерски и градежни зафати и ова првпат се изведува во регионот, а се со цел да се овозможи стабилизирање на косините и земјиштето од овој обем. Ова го изведуваме за целосна доизградба и ставање во функција на безбедно автопатско решение, истакна заменик претседателот на Владата и министер за транспорт, Александар Николоски, кој заедно со директорот на ЈПДП, Коце Трајановски, пратеникот Ѓорѓи Сајкоски и градоначалниците од Кичево и Дебрца извршија увид на работите на автопатот Охрид-Кичево.


„Ние досега само зборувавме колку е тежок овој проект, но денеска целата македонска јавност може да се увери, дека се работи за најтешкиот инженерски проект, не само во Македонија, туку и во целиот регион. Се работи буквално на пробивање на планини, за косини коишто се од 100 до 200 метри, за земјиште коешто постојано се спушта до главната траса и за бројни проекти, кои што за жал 11 години откако почнал да се гради овој автопат не биле решавани. Со изборот на новата Влада, почнаа овие проблеми да се решаваат. Решаваме вкупно 16 косини, од кои што на 14 ќе имаме стабилизација со така наречени галерии, нешто што за прв пат ќе се изведува, не само во Македонија, туку во целиот регион, каде што со армиран бетон се застанува цела планина, нешто што регионот го нема видено”, истакна Николоски.


Вицепремиерот Николоски упати благодарност за посветеноста на сите инволвирани работници, изведувачи и инженери, кои работат на изведбата на овие инженерски зафати и како што потенцира, целта на изградбата на автопатот Охрид-Кичево не е само да се заврши, туку да биде и безбеден патен правец кој што ќе се користи во наредните децении.
Македонија
Ѓорѓиевски најави модернизација на Зоолошката градина во Скопје
Градоначалникот на град Скопје, Орце Ѓорѓиевски, денеска ја презентира стратегијата за развој на Зоолошката градина во Скопје, со која, како што рече, почнува ново поглавје во развојот на оваа институција.
„Зоолошката градина во Скопје ќе стане водечки центар за едукација, заштита на природата и хуман третман на животните. Чест ми е што денес ја презентираме стратегијата за развој на Зоолошката градина во Скопје, документ што носи јасна визија за модерна, одговорна и хумана институција. Со неа правиме суштински исчекор од поимот зоолошка градина како место за забава кон центар за едукација, заштита на природата и грижа за животните“, вели Ѓорѓиевски.
Тој додаде дека целта е Зоолошката градина да стане училница на отворено, од каде што децата ќе заминуваат не само со спомени туку и со знаење, свест и емпатија кон природата.
„Клучен столб на стратегијата е трансформацијата на Градината во функционално прифатилиште за заштитени и ранливи видови, со професионална ветеринарна грижа и безбедни услови. Скопје ја презема моралната обврска да биде дом за животните кои не може сами да опстанат во дивината. Стратегијата е целосно усогласена со строгите стандарди на ЕАЗА, со јасна цел за полноправно членство. Тоа значи високи стандарди за благосостојба на животните, активна научна и конзервациска улога, како и највисоки норми за безбедност и одржливост“, рече градоначалникот.
Тој најави целосна модернизација на Зоолошката градина, подобри услови за животните, посетителите и вработените, енергетски ефикасни решенија, зголемена безбедност, како и нови содржини, меѓу кои и центар за хипотерапија за децата со посебни потреби.
Со овие чекори, рече Ѓорѓиевски, Зоолошката градина во Скопје ќе прерасне во современа, едукативна и хумана институција, место каде што се среќаваат науката и грижата за животот.

