Македонија
„Го сакам Водно“: Од сите владини заклучоци итно се испочитува само тој да продолжи изградбата низ шумата
По месечна борба на претставки и жалби, стигнавме до амбис, велат од граѓанска иницијатива „Го сакам Водно“ во врска со градежните активности за изградба на гасовод низ оваа планина.
Од иницијативата јавно ги прашуваат надлежните како планираат да донесат закон за Водно кога во исто време се копа и корне низ него.
„Пред повеќе од месец дена Министерството за животна средина требаше да подготви предлог-закон за Водно, за Матка и за парк-шумата Гази Баба, за која тогаш, меѓудругото, никој не кажа дека има веќе донесен закон. Дали Град Скопје донесе програма за рекултивација и пошумување? Ветувања многу, реализација нема. Од сите донесени заклучоци на Владата пред два месеца, само еден се испочитува, и тоа веднаш. МЕР да продолжи со изградбата на гасоводот низ парк-шума Водно“, се наведува во соопштението.
Оттаму додаваат дека за да се донесе закон за Водно најпрво треба да се дополни инвентарот со нови податоци за природни живеалишта и видови во парк-шумата Водно од национално и ЕУ значење.

„Како да се направи тоа кога на дневна основа се уништуваат природните живеалишта и видови со продолжување на овој ужасен проект?! Мисли ли некој во оваа држава на општото добро? На почитување на закони и прописи? Законот за Водно требаше да го донесете за 30 дена, кон крајот на септември. За да е готов, треба да се направи биомониторинг на живеалишта и видови, а тоа е невозможно да се направи ако се гради низ Водно. Или планот ви е прво да го изградите гасоводов, да уништите живеалишта и видови, па после да носите мртов Закон за немање потреба од заштита на Водно“, ги прашуваат од граѓанската иницијатива, надлежните.
Од „Го сакам Водно“ истакнуваат дека студијата за оцена на влијанието врз животната средина (ОВЖС) на овој проект е можен фалсификат.
„Еден од професорите потпишан како соработник сам, јавно се иззема, изјавувајќи дека прв пат слуша дека бил дел од изработката на ваков проект. Директорката на фирмата ‘Технолаб’, која стои зад изработката на студијата потврди пред сите, пред Реџепи, Макрадули, Шилегов, пред член од инспекцискиот совет, пред професорот од шумарски Иван Блинков и редица други, дека е во прашање печатна грешка каде што стои името на професорот Мицевски како соработник“, објаснуваат од „Го сакам Водно“ и велат дека несфатливо е како лажирано име на соработник може да се изедначи со печатна грешка и сите глумат дека не е страшно што имаат потенцијален фалсификат во рацете.
Од иницијативата од каде за борат за заштита на шумското подрачје и еко-системот на Водно, додаваат дека на спустот кон Шишево багерите се на ивица од провалија и прашуваат дали се потребни жртви за да запре, како што велат, лудилото.

„Се работи на исклучително тежок терен со наклони од 63% во должина од 107 метри, од 71% во должина од 163 метри, итн. Работниците треба да ги носат багерите во амбис, зошто така оди трасата на гасоводот. Неколку дрвја се гледаат напред и после тоа пука видик, зошто дрвјата се удолу. Треба да го ризикуваат својот живот за да се продолжи лудилово – по секоја цена гасовод низ Водно“, се наведува во соопштението на граѓанската иницијатива од каде додаваат дека досега до разни инспекторати имаат испратено околу 30 претставки и жалби во кои укажуваат на пропусти и недозволени состојби.
Од „Го Сакам Водно“ нагласуваат и дека мерките за заштита од ерозија не се применуваат, зошто, како што истакнуваат, постапката за јавна набавка за избор на фирма која ќе ги спроведе не е завршена.
„Дали некој од надлежните излезе со став да не се гради зошто нема кој да ги спроведе мерките за заштита од ерозија? Не. Се има правосилно одобрение за градење. Толку. Преведено на јазикот на институциите: може да се прави што се сака, по секоја цена“, стои во соопштението.
Од иницијативата пишуваат и за симптоматично обновување на решението за сеча од скопскиот градоначалник Шилегов.
„Решението за сеча на Град Скопје, истото она што истече пред повеќе од месец дена, е бесправно издадено, бидејќи е издадено за реализација на правосилно одобрение за градење, но проектираната траса не е користена за да се пресмета проценката за штета и висината на средствата од МЕР исплатени на Град Скопје, што е предуслов за да се издаде Решението. За тоа е користена изменета траса, која не е дел од тоа одобрение за градење и која сè уште не е одобрена. Владеење на правото? Секако дека не. На ова вакво истечено Решение од повеќе од три недели, после нашето алармирање, МЕР бара да му се измени рокот и Град Скопје веднаш го менува од 30 дена, до 1 март 2019. Ние, граѓаните и жители на Скопје, не сме имале право да се жалиме на ова бесправно Решение за сеча во парк-шума Водно, добро од јавен интерес, бидејќи не сме била странка“, потенцираат од „Го Сакам Водно“.

Оттаму како недозволен го сметаат и фактот што не постои дозвола односно мислење од Министерство за одбрана за градба во непосредна близина на бункери и загрозување на јавната безбедност.
„Го сакам Водно“ ги повикуваат сите движења, организации, професори кои се бават со правата на работниците и човековите права да се огласат и да го дигнат својот глас против спроведувањето на гасоводот низ Водно, кои, како што наведуваат оттаму, го става на ризик и животот на обичниот работник.
Воедно ја повикуваат и министерката за труд и социјална политика, Мила Царовска да преземе итни мерки веднаш и го запре загрозувањето на животот на работниците, а министерката Шекеринска да се изјасни по прашањето на загрозување на јавната безбедност, во контекст на бункерите и гасоводот.
„Ги повикуваме да ги прекинат сите понатамошни дејствија и повикаат на ревизија на проектот, во надлежност на министерот Сугарески, за да се запре лудилото пред да биде предоцна“, се наведува во соопштението на граѓанската иницијатива „Го сакам Водно“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јанчев од Левица по сообраќајната несреќа: Веднаш пружив помош, но бев мета на политичка хајка
Пратеникот и лидер на Левица, Саше Јанчев, денеска се огласи по повод сообраќајната несреќа во која бил учесник, истакнувајќи дека во настанот се погодени најмалку три семејства и бројни блиски лица, поради што досега, како што вели, свесно молчел. Јанчев нагласува дека не сака да навлегува во детали од несреќата, но чувствувал потреба јавно да се произнесе поради, како што тврди, политичката злоупотреба на случајот.
Тој изрази жалење за сè што се случило таа вечер и посочи дека веднаш по несреќата пружил помош и повикал итни служби. Притоа, Јанчев укажа дека брзата помош, според неговите наводи, пристигнала по цели 50 минути.
Во изјавата потенцира дека бил единствениот легален учесник во сообраќајот во конкретната несреќа и отфрли тврдења дека управувал возило под дејство на алкохол или дрога, како и дека возел со непрописна брзина, оценувајќи ги ваквите информации како целосно неточни.
Јанчев реагира и на објавите во дел од медиумите дека управувал „бесен џип“, наведувајќи дека неговото возило е старо 20 години и дека станува збор за намерно креиран наратив. Според него, уште истиот ден по несреќата, владејачките партии започнале, како што рече, координирани политички напади против него.
Тој обвини дека бил јавно осуден преку партиски прес-конференции и медиумски настапи, без, како што посочи, да се постави прашањето за одговорноста на министерот за внатрешни работи и министерот за здравство. Јанчев наведе и дека од страна на власта му биле упатени закани поврзани со работата на Анкетната комисија за Кочани.
Во однос на прашањето за пратеничкиот имунитет, Јанчев истакна дека никогаш не се повикал на него и дека имунитетот, како што нагласи, не ја исклучува кривичната одговорност.
„Сето ова се прави без чувство дека во приказната не сум само јас, туку и луѓе кои се настрадани и длабоко потресени“, наведе Јанчев, повторувајќи дека искрено жали за сè што се случило и дека не знае зошто морало да дојде до таков трагичен настан.
Македонија
ТАВ Македонија: Меѓународниот Аеродром Скопје е отворен
Поради густата магла која ја зафати скопската котлина, а која предизвика намалена видливост, на Меѓународниот Аеродром Скопје, денеска од 00:00 часот до 18 часот, има 16 откажани и 11 пренасочени летови. Три авиони слетаа и три авиони полетаа после пладне, кога се подобрија временските услови. Слетаа авионите од Дортмунд, Истанбул и Париз, а полетаа за Истанбул, Осло и Баден-Баден, информираат од ТАВ Македонија.
Бидејќи временските услови се менуваат постојано, од ТАВ Македонија апелираат до сите патници да ги следат информациите и насоките за нивните летови кои ги добиваат од авиокомпанијата со која летаат
-Согласно временската прогноза која ни стигнува од Метео-службата на М-НАВ, намалена видливост се очекува и во текот на ноќта. За патниците и јавноста би сакале да појасниме дека Меѓународниот Аеродром Скопје не е затворен. Аеродромот е постојано отворен, без разлика на временските прилики, а нашиот персонал е подготвен да ги прифати, услужи и испрати и авионите и патниците, се вели во соопштението од ТАВ Македонија.
Сите промени во редовниот распоред на летање се ажурираат во реално време на веб-страницата на Меѓународниот Аеродром Скопје https://skp.airports.com.mk/, а патниците може да се информираат за статусот на нивните летови и на пултот за информации кој работи 24/7 со персонал кој е присутен на аеродромот и на телефонскиот број 02 3148 333.
Македонија
Сонце само над Водно – градот втор најзагаден во Европа
Скопје денеска осамна покриено со густа магла, која целосно го проголта градот и го сокри сонцето од погледот на скопјани. Додека во низините видливоста беше значително намалена, единственото место каде што сонцето се пробиваше низ облаците беше Водно, поточно околу Милениумскиот крст.
Од височините на Водно можеше јасно да се забележи контрастот меѓу сончевото небо и густата магла што се задржа над градот, создавајќи слика на Скопје „заробено“ под сив покрив.
Покрај неповолните временски услови, денес Скопје е рангирано како втор најзагаден град во Европа, што дополнително ја влошува состојбата со квалитетот на воздухот и претставува сериозен ризик за здравјето на граѓаните.
Граѓаните повторно апелираат за итни мерки и долгорочни решенија за справување со аерозагадувањето, кое со години останува еден од најголемите проблеми во главниот град.

