Македонија
Европскиот фронт ги достави листите за пратеници; Адеми: Победници сме на изборите на 24 април и 8 мај
На денешната прес-конференција потпретседателот на ДУИ, Арбер Адеми, заедно со претставниците на сите партии кои се дел од коалицијата „Европски фронт“ ги презентираа листите со кандидати за пратеници за сите шест изборни единици.
„Денеска, на мое огромно задоволство, како никогаш досега, Ве информирам дека Европскиот фронт синоќа до Државната изборна комисија ги достави носителите на изборните листи и сите 120 кандидати за пратеници на Фронтот „ДА на Европа, НЕ на Русија“ во шесте изборни единици во Северна Македонија.
На изборите на 24-ти април и 8- ми мај, Европскиот фронт ќе се натпреварува за секој глас на секој граѓанин, без разлика на етничката припадност“, рече Адеми.
„Во Првата изборна единица носител на листата ќе биде г-дин Блерим Беџети, додека по него следуваат: Илир Хасани, Хатиџе Топали, Наим Бајрами, Мунир Колашинац, Бесарта Алија, Шевал Нуредин, Имран Велија, Дренуше Граждани Шурлани, Фарук Авдиу,
Во Втората изборна единица носител на листа ќе биде г-дин Садула Дураку, по него следуваат: Скендер Реџепи Зејд, Дијана Тоска, Елми Азири, Бастри Бајрами, Фатима Османовска, Берат Ајдари, Висар Дурак, Зирафете Сламнику, Фадил Муртезани,
Во Третата изборна единица носител на листа ќе биде г-дин Сулејман Баки,
Во Четвртата изборна единица носител на листа ќе биде г-дин Енвер Хусеин,
Во Петтата изборна единица носител на листа ќе биде г-дин Зиадин Села, по него следуваат: Муса Џафери, Арбана Пашоли, Исмаил Јахоски, Фехми Скендер, Премтиме Зулали Делиај, Мевмед Халили, Арјета Ала, Ален Деаровски, Јетмир Ајредини.
Шестата изборна единица ќе ја предводи главниот креатор на “Европскиот фронт”, г-дин Али Ахмети, следен од првиот премиер Албанец г-дин Талат Џафери, а потоа следуваат: Илире Даути, Мендух Тачи, Рина Ајдари, Бејџан Илјас, Илир Демири, Салих Мурат, Фатмире Исаку, Мерита Мустафаи, Ајранит Хоџа, Арта Билали Зендели, Атнан Незири, Емир Сулејмани, Артина Ќазими, Шпреса Лутфија. Џемиле Салији, Валон Асани, Валдет Џафери и Фатон Ахмети“, изјави Адеми.
„Европскиот фронт силно ја поддржа Програмата и заедничката кауза – најбрза можна интеграција на Република Северна Македонија во Европската Унија и спречување на руските политики и влијанија во земјата и пошироко.
Уставните измени, евроинтеграциите, добрососедството, бескомпромисната борба против организираниот криминал и корупција, економскиот рамковен договор, се клучните зборови на заедничката програма.
Силно, веруваме дека „Европскиот фронт“ со нашите кандидати ќе ја постигне следната изборна победа – најдубедлива што е забележана досега или накратко кажано – плус 20 пратеници.
Покажавме дека оваа држава може многу добро да ја води, дури и подобро да ја менаџира еден Албанец. Тоа го докажа претседателот на Собранието, и актуелен премиер на Северна Македонија, г-дин Талат Џафери.
Тоа се докажа со извонредната дипломатија на државата. Во времето кога со Министерството за надворешни работи раководи д-р Бујар Османи. Тоа ќе се случи и по 8-ми мај, кога претседател на државата ќе биде д-р Бујар Османи.
Во наредниот мандат не очекува многу работа. Кандидатите за пратеници на Европскиот фронт се личности кои докажаа дека со љубов, посветеност и со голема одговорност ги извршуваат своите, задачи, обврски и водат грижа за граѓаните и државата.
За крај, ги повикуваме сите граѓани на државата, без разлика на нивната етничка припадност да го поддржат Европскиот фронт и идниот претседател, д-р Бујар Османи.
Да ја поддржиме каузата „ДА на Европа, НЕ на Русија“, која донесе длабоки промени во земјата – полноправно членство во НАТО, економски развој и подобар живот за сите нас. Нека биде успешен нашиот прогресивен пат“, изјави потпретседателот на ДУИ, Арбер Адеми.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Аеродром продолжува со исплата на еднократната помош за првачињата и новороденчињата
Општина Аеродром ја продолжува исплатата на финансиските средства по поднесените барања за еднократна парична помош за првачиња и новороденчиња, потврдувајќи ја својата посветеност кон семејствата и најмладите жители на општината.
Од почетокот на оваа година, 564 семејства што поднесоа барање за новороденчиња, добија по 8 000 денари.
Покрај тоа, Општина Аеродром досега има доделено по 3 500 денари на 350 првачиња, а исплатата на сите преостанати и одобрени барања ќе биде целосно реализирана најдоцна до крајот на оваа година.
Исплатата во претходниот период беше привремено запрена поради одржувањето на локалните избори, а во согласност со ограничувањата пропишани во Изборниот законик.
Со продолжување на овие активности, Општина Аеродром ја потврдува својата трајна заложба за поддршка на семејствата – затоа што секое дете е значаен дел од иднината на нашата општина.
Македонија
Уставниот суд поведе постапка за линеарното зголемување на пензиите
Уставниот суд отвори постапка за член 2 од последните измени на Законот за пензиското и инвалидското осигурување, со кои се воведе линеарно зголемување на пензиите. Судот оценува дека одредбата може да ги наруши уставните принципи на социјална праведност, еднаквост и правна сигурност, како и да создаде нееднаквост меѓу пензионерите со различни износи на пензии.
Станува збор за одредба со која се зголемуваат пензиите (во јавноста познато како линеарно зголемување), односно со оспорениот член 2 правото на редовно месечно усогласување на пензиите пресметките направени врз основ на порастот на плати и трошоци на живот се заменети со линеарна распределба на вкупниот износ на средства за сите прензионери подеднакво, без оглед на стекнатата и остварената висина на пензијата, стажот и уплатениот придонес.
Судот го имаше предвид фактот дека усогласувањето на пензиите е право на осигуреникот што му гарантира социјална сигурност во рамките на Законот за пензиско и инвалидско осигурување, со што се остварува и уставната гаранција за социјална сигурност на граѓаните.
Уставниот суд во оваа фаза од постапката изрази сомнеж дека оспорениот член 2 се нарушени уставните принципи за социјална праведност, еднаквост на граѓаните како и правната сигурност и легитимните очекувања како правни принципи. Имено, се постави прашањето дали оспорената одредба продуцира дискриминација по основ на износот на пензија и нееднаквост помеѓу примателите на пензии, односно оние пензионери кои имале подолг работен стаж, повисоки уплати во пензискиот систем и повисока основица, добиваат помало зголемување на пензиите, наспроти пензионерите со пониските пензии.
Пензијата е стекнато имотно, индивидуално право и согласно член 30 од Уставот правото на сопственост е гарантирано и никому не може да му биде ограничено или одземено. Следствено на ова, пред Уставниот суд основано е поставено прашањето дали со оспорената одредба се ограничува правото на сопственост на пензионерите со повисоки пензии.
Европскиот суд за човекови права во Стразбур низ своите пресуди наведува дека за целите на членот 14(забрана од дискриминација) од Европската конвенција за заштита на човековите права, разликата во третманот е дискриминирачка доколку „нема објективно и разумно оправдување”, односно ако не ја остварува „легитимната цел” или ако не постои „разумна врска на пропорционалноста помеѓу употребените средства и целта што треба да се реализира”.
Со поведувањето на постапка за оценување на уставноста на оспорениот член, Уставниот суд ќе испитува дали законското решение е оправдано и во доволна мера избалансирано.
Постапувајќи по овој предмет Судот ја отфрли иницијативата поднесена од страна на Тито Беличанец, Јадранка Мршиќ и Сузана Московска поради тоа што оспорените одредби(член 3 и член 18 од Законот за изменување и дополнување на Законот за пензиското и инвалидското осигурување објавен на 18 септември 2024 година) се од темпорален карактер и повеќе не се дел од правниот промет.
Македонија
(Видео) Мицкоски: Не гледам причина за зголемување на платите на судиите и обвинителите
Детално периодот го проучувам овој случај, вклучително и делот со буџетот кој што се одвојува за обвинителството и судството, дури и Венецијанска комисија има забелешки за тој член каде што се определува буџетот за судскиот буџет, вели претседателот на Владата Христијан Мицкоски одговарајќи на новинарско прашање.
Мицкоски посочи дека не гледа причина да се зголеми буџетот за судството, затоа што, како што рече, Македонија како држава, одвојува од буџетот пари за правосудниот систем, повеќе од 75 проценти од земји членки на ЕУ.
„Јас пред неколку дена во едно интервју дадов една анализа во делот на финансирањето на правосудните системи во Европа. И од таа анализа направена и финансирана од европска институција тоа е Советот на Европа, за податоци 2022 објавени во 2024 година дојдовме до заклучок дека Македонија како држава, Владата одвојува од буџетот пари за правосудниот систем, повеќе од 75 проценти од земји членки на ЕУ. Да речеме ние издвојуваме 0,39 проценти од нашиот БДП во 2022, замислете во 2023 и 2024 година БДП многу повеќе порасна отколку во 2022, да речеме Франција е 0,2, Германија е 0,3 проценти од нивниот БДП, просекот европски е отприлика 0,3, медијаната е помала 0,21 проценти“, истакна тој и додаде:
„Јас навистина не гледам потреба зошто овој процес на сила да го буткаме и зошто треба од овие да речеме за судовите се издвојуваат 0,3, другото отпаѓа на обвинителите и доаѓаме до вкупен број од 0,39 проценти. Не гледам како можеме ние да си дозволиме да покачиме на 1,3 проценти, 0,8 за судови, 0,5 за обвинител од БДП, тоа би било некаде отприлика 260 милиони долари годишно, но тие пари ги немаме. А од друга страна се бара од нас фискална консолидација бидејќи претходната влада не направила фискална консолидација, и ние од високи нешто под 5 проценти буџетски дефицит, оваа година се консолидираме на под 4 проценти, а до година се обидуваме да дојдеме и до 3,5 проценти, а зошто да не и под 3 проценти буџетски дефицит. Така што јас мислам дека 0,25 проценти е нешто кое што е прифатливо за судовите и 0,1 процент за обвинителите или се вкупно 0,35 проценти од нашиот БДП.
Ќе повторам има претседатели на судови кои што имаат месечни примања од околу 180.000 денари, отприлика 3.000 евра месечно. Јас како премиер мојата плата заедно со стажот со годините кои што ги имам од претходно е 155.000 денари, значи од прилика 2.500 евра. Не мора да е многу подолу, иста нека биде на претседател на суд. Судиите немаат под 100.000. Судија почетник на пример во Македонија, годишната бруто плата му е околу 19.134 евра, во Словенија 34.000 евра, некаде околу 85 проценти повеќе, во услови кога БДП на Словенија е 350 проценти поголем од нашиот. Значи четири пати повеќе ако ги гледаме овие пропорции“.
Премиерот рече дека нема да се мешаат во плановите за вработување и унапредување, но како Влада се одговорни за трошењето на секој денар народни пари.
„Ние ќе направиме закон со кој што ќе дозволиме еве плановите за вработувања, плановите за унапредувања да ги определуваат Судскиот совет и Советот на јавни обвинители, а нас нека не информираат, ние нема да се мешаме. Еве го буџетот тој ќе биде толку, но од набавка на хигиенски средства, до реконструкција на објекти ќе треба самите да се грижат, а ние како Влада сме одговорни пред граѓаните за што се троши народниот денар“, дециден е Мицкоски.

