Македонија
Имплементација на препораките на ГРЕКО во Законот за Јавното обвинителство
Работната група ги детектира слабостите на актуелниот Закон за Јавното обвинителство. Повеќето од нив се однесуваат на дисциплинската постапка, разрешувањето на јавните обвинители, поставеноста на јавнообвинтелска мрежа, надлежностите, но и значењето на принципите на хиерархија и субординација.
Во нацртот на текстот на одредбите со кои се уредува дисциплинската одговорност на јавните обвинители направен е напор за надминување на сите дектирани аномалии преку користење компаративни искуства и практики на некои европски земји, кои се имаат покажано како добри решенија, како и преку имплементација на меѓународните препораки и стандарди (на ЕУ, ГРЕКО, Советот на Европа итн.).
Со измените се предлага:
– покрај актуелната поделба на лесна и тешка дисциплинска повреда, воведување уште една, по својата тежина, средна категорија повреди;
– дополнување на листата на основи за дисциплинска одговорност на јавните обвинители и нивно степенување во согласност со тежината на повредата;
– формално подобрување на дисциплинската постапка и воведување рокови за сите нејзини фази;
– зајакнување на улогата на Советот на јавните обвинители на РСМ предвидувајќи можност за иницијатива на утврдување на одговорност на јавните обвинители за сторена дисциплинска повреда;
– зголемување на репертоарот на дисциплински мерки, кои може да бидат изречени за секоја категорија дисциплинска повреда и
– воведување евиденција за изречени дисциплински мерки и рокови за нивно бришење.
Во однос на дисциплинските мерки отворено е прашањето дали разрешувањето на јавните обвинители треба да останe како дел од листата на дисциплински мерки или целосно да се издвои како посебна категорија, посебен институт. Компаративното право ги познава и двете опции.
Покрај одредбите за дисциплинска одговорност, во текот на работењето на работната група се отворија прашања и беа разгледани предлози, што се однесуваат на надлежноста, статусот и организацијата на обвинителствата.
Во периодот што следува се очекува работата група да продожи со својата работа и дискусии со зголемен интензитет, каде што акцентот ќе биде ставен на овие и други прашања и во соодветен период ќе изготви и достави нацрт-одредби и за друг делови/одредби од законот.
Од формирањето на работната група досега се одржани девет работни состаноци. Покрај членовите на работната група, редовно беа поканети и информирани и претставници на амбасади во земјата, проекти и други релеванти организации, од кои со редовно учество и поддршка во досегашното работење може да се истакнат проектот Rule of Law и Мисијата на ОБСЕ во Скопје, соопштуваат од Министерството за правда.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Утре без струја делови од Општина Бутел
ЕВН Македонија АД известува дека утре ( среда ) без електрична енергија ќе останат:
· во периодот од 08:30 до 09:30 часот, објектот на ДОГАН ИНВЕСТ ДООЕЛ-СКОПЈЕ, односно објектот на Форд на самата раскрсница бул. Македонско-Косовска Бригада со бул. Босна и Херцеговина. ( Општина Бутел)
Македонија
Делови од Сарај утре без вода за пиење
Од ЈП Водовод и канализација – Скопје, известуваат дека утре ( среда ) поради дефект на затварач со пречник од Ф-350 мм на ул. 20 во нас. Сарај, од 07:30 часот до санирање на дефектот, прекинато водоснабдување ќе имаат корисниците од населените места: Лака, Крушопек, Грчец, Шишево, Глумово, Горна и Долна Матка, Арнакија, Љубин и с. Сарај. (Општина Сарај) и високата зона, односно повисоките катови од зградите во нас. Ѓорче Петров.
Македонија
(Видео) Владата го усвои предлогот за разрешување на јавниот обвинител Коцевски, соопшти Митева
На денешната редовна 134 владина седница беше усвоен предлогот за разрешување на Љупчо Коцевски од функцијата јавен обвинител со што ја продолжуваме постапката која согласно законските ограничувања беше привремено стопирана во изборниот период, соопшти владината портпаролка Марија Митева.
„Причините за оваа иницијатива се јавно познати повеќепати до сега ги имаме образложено како Влада, доследно, транспарентно и во интерес на заштита на институционалниот интегритет и одговорност. Нашата цел останува недвосмислена. Јакнење на правната држава и обезбедување на непречено функционирање на органите во служба на граѓаните.
Врз основа на членот 88 став 1 од Законот за јавното обвинителство, а по претходно добиено мислење од страна на Советот за јавни обвинители му предлага на Собранието од функцијата јавен обвинител на Република Македонија да го разреши Љупчо Коцевски, поради направени крупни професионални грешки при раководењето со Јавното обвинителство што доведува до нарушување на ефикасноста и функционалноста на Јавното обвинителство.
Неовластено изнесување на информации, податоци за судски предмети со што ја повредил обврската за заштита на тајноста на постапката согласно закон.
Нарушување на угледот на Јавното обвинителство и неговиот личен углед.
Не постапувајќи согласно обврските што се предвидено со Уставот, законите и меѓународните договори ратификувани во согласно со Уставот“.
Како последица на сторените повреди по изминатиот период, евидентна е, додава Митева, нарушената функционалност на Јавното обвинителство и сериозно е нарушен интегритетот на истата, согласно членот 27 став 1 од Законот за јавно обвинителство, токму јавниот обвинител е одговорен за општите состојби, за организирањето и извршување на функциите на Јавното обвинителство.
Постапувајќи на овој начин јавниот обвинител Љупчо Коцевски, како што истакна Митева, флагрантно ја повредил должноста да го чува угледот на функцијата што ја врши предвидена во член 82 став 1 од Законот за јавно обвинителство.
„Имајќи го предвид наведеното Владата му предлага на Собранието да го разреши од функција јавниот обвинител на Република Македонија, Љупчо Коцевски“.

