Македонија
Како ќе се одрази спојувањето на предметите врз наставата и учениците
Промените во работата на воспитно-образовните институции, како и воспоставувањето на целосно нова образовна концепција за основно образование се во интерес на учениците, велат во видео обраќања Анита Анѓеловска, директорка на ОУ „Кирил и Методиј“ во Стајковци и Иванка Мијиќ, советничка во Бирото за развој на образование, кои учествуваа во подготовката на новата концепција. Анѓеловска и Мијиќ зборуваа за интегрирањето на повеќе научни дисциплини во двата предмета општествени науки и природни науки и како тоа ќе се одрази на учењето на учениците, но и работата на наставниците.
„Концепцијата подразбира унапредување на секој поглед следејќи ги промените на законската регулатива преку концептот за граѓанско образование кој беше претходно изработен. Начелата на основното образование поттикнуваат најдобар интерес и целосен развој кај ученикот, еднаквост, достапност, пристапност. За да формирам мислење деновиве многу активно ги следев сите засегнати страни во воспитно-образовниот процес, стартувајќи од родителите, учениците и наставниците но ги анализирав и постоечките наставни програми кои во голем дел се застарени и бараат промена”, вели Анѓеловска.
Анѓеловска истакнува дека интегрирањето на историјата со граѓанското образование и содржини по географија е добро и потребно е од повеќе причини.
„Пред се затоа што сакаме учениците да ја имаат врската со реалноста, да ги разгледуваат настаните, случувањата и промените од повеќе перспективи да покажуваат проактивност и да развиваат критичко и креативно мислење, да развиваат способности и вештини за истражување и решавање проблеми и да се оспособат за натамошно образование и доживотно учење како изградени личности и активни граѓани на една демократска држава”, вели Анѓеловска.
Советничката од БРО, Ивана Мијиќ објаснува дека со новата концепција во основно образование наставниот предмет природни науки ќе биде застапен и ќе се изучува во текот на сите одделенија во основното образование, започнувајќи од прво заклучно со деветто одделение.
„Новината во оваа концепција е во третиот развоен период од трето до деветто одделение. Наставните предмети биологија, хемија и физика ќе се интегрираат во единствен предмет природни науки. Во овој наставен предмет од седмо до деветто одделение се интегрираат содржините и наставните теми од трите научни дисциплини биологија, хемија и физика. Тоа значи дека во наставниот предмет Природни науки од седмо до деветто одделение ќе бидат развиени во самиот наставен предмет три поодделни модули како што се модул биологија, хемија и модул физика. Со наставниот предмет Природни науки од седмо до деветто одделение ќе се обезбеди интегриран систем, ќе се обезбеди континуитет во изучувањето на научните дисциплини биологија, хемија и физика и она што е важно модулите биологија, хемија и физика ќе обединуваат содржини од научна област”, вели Мијиќ.
Мијиќ вели дека овие модули ќе корелираат меѓусебно, ќе обезбедуваат интегриран пристап и во текот на целата учебна година ќе се изучуваат синхронизирано, паралелно и на таков начин и соработката на наставниците во планирањето и организирањето на наставата ќе се подигне на многу високо ниво.
„Ваквиот начин на изучување на предметот природни науки применува во многу модерни образовни системи ширум Европа и светот. Наставните програми коишто ќе се изработуваат за наставниот предмет природни науки во основното образование ќе нудат еден современ концепт односно ќе се учи на база на истражување и примена на експериментот во наставата. Исто така ќе го фаворизираат и форсираат учењето со разбирање и размислување, а ќе развиваат и вештини кај учениците за решавање на проблеми како и примена на усвоените знаења во секојдневен контекст”, вели Мијиќ.
Со воспоставувањето на новата образовна концепција освен што го подигаме нивото на образованието формираме генерации коишто ќе развиваат научен поглед на светот. Всушност се овозможува приближување до меѓународните стандарди на учење како впрочем што го поставуваат и многу меѓународни студии, тестирања и истражувања, соопшти Министерството за образование и наука.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Битолската „Естреја Овадија Мара“ прослави 65-годишен јубилеј
Јавната установа детски градинки „Естреја Овадија Мара“ денеска го прославува патрониоит празник и одбележа јубилејни 65 години постоење.
Прославата беше под мотото „Твојата храброст-наш патоказ“, а меѓу гостите беше и градоначалникот на Битола, Тони Коњановски.
Децата од градинката заедно со вработените подготвија пригодна програма за обележувањето на двата значајни настани.
Прославата се одржа во детската градинка „Пролет“.
Македонија
(Видео) „Што и да прашаме, вие ќе дефокусирате – ќе кажувате Венко, Заев, влијание, вака, така“, Филипче обвини дека Владата не одговара на прашањата
Претседателот на Социјалдемократскиот сојуз на Македонија и пратеник, Венко Филипче, на денешната седница за пратенички прашања укажа дека по речиси две години Влада, премиерот Мицкоски и Владата на ВМРО-ДПМНЕ немаат дадено конкретен одговор на ниедно суштинско прашање што ги засега граѓаните, туку континуирано користат дезинформации за да ја дефокусираат јавноста од нивната неспособност и криминалните зделки.
„Што и да прашаме, вие ќе дефокусирате, ќе кажувате – Венко, Заев, влијание, вака, така, и сето тоа никако не одговара на вистинската ситуација во земјата ниту, пак, некој ќе даде вистински одговор на некое од прашањето што ги засега сите граѓани“, рече Филипче.
Во обраќањето Филипче посочи дека и покрај тоа што власта одбегнува да даде одговори на клучните прашања, граѓаните ја гледаат реалната состојба во држвата – нема реални реформи во правосудството, нема реформски закони усогласени со европските препораки, нема напредок во контролата на цените, нема решенија за загадениот воздух, ниту подобрување на стандардот на граѓаните.
„Нема ниеден реформски закон. Европа знае дека вие повеќе не сте партнери, знае дека не ја кажувате вистината кога зборувате со европските функционери. Само два закона сега набрзина се во постапка, и тоа без апсолутно да се имплементираат препораките од оценската мисија, односно некоја ваша модификација на овие препораки, кои на власта ѝ одговараат, а кои треба да бидат реформски закони“, рече Филипче.
Тој додаде дека критиките и прашањата не доаѓаат од опозицијата, туку директно од граѓаните, кои секојдневно ги чувствуваат последиците од лошото владеење, растот на цените, економската несигурност и институционалниот застој.
Македонија
Бојковска: Додека со СДС и ДУИ имавме урнисано образование, ова Влада прави реформски чекори за поквалитетно образование за нашата младина
Образованието е темел на секое општество, но просветните работници се столбот врз којшто се гради иднината на државата. Токму затоа прашањата за нивниот статус и достоинство мора да биде високо на агендата на секоја одговорна влада. Го поздравувам договорот кој беше постигнат меѓу владата и СОНК, со што се утврди јасна и предвидлива методологија за растот на платите на просветните работници. Ова решение беше позитивно поздравено и од синдикатот, затоа што за прв пат нуди системски решавања, рече пратеничката од ВМРО-ДПМНЕ, Драгана Бојковска на денешната собраниска седница за пратенички прашања, прашувајќи го претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, за колкав процент ќе се зголемат платите во 2026 година и дали овие средства се обезбедени во буџетот, со оглед на тоа што владата вети раст на платите на просветните работници.
Бојковска додаде дека за разлика од ова, претходната влада на СДС и ДУИ не успеа да потпише колективен договор за претходните работници, оставајќи го образовниот кадар без јасни гаранции, со ад хок решенија и празни ветувања.
„Додека со нив имавме урнисано образование, ова влада прави реформски чекори за поквалитетно образование за нашата младина. Со квалитетно образование, но и со квалитетен, мотивиран и задоволен образован кадар сигурна сум дека Македонија ја очекува успешна иднина. Нашите млади умови и нашите просветни работници, нашите вредни млади кадри се, исто така, нашата иднина. Јас силно ги уверувам дека со оваа Влада имаат сигурен партнер и затоа да продолжат да вложуваат во своето образование“, рече Бојковска.
Во однос со реформската агенда, Бојковска потенцираше дека во изминатиот период во владата имаше бројни работни состаноци поврзани со нејзиното спроведување, што јасно укажува дека ова прашање е висок нејзин приоритет.
„Во јавноста веќе истакнавте дека постои јасен план и фокус, особено во делот на законите од областа на енергетиката, на пазарот на електрична енергија, како и на реформските закони во правосудството. Тука би сакала да го потенцирам и Планот за реформи и раст што Европската Унија го одобри второто ослободување на средствата за Република Македонија во рамките на инструментот за реформи и раст за Западен Балкан. Со оваа одлука се одобрува вкупен нето износ од 16 милиони евра, како и комбинирана поддршка. Дел неповратни средства, дел заем. Со оглед на тоа дела дел од овие процеси се комплексни и со среднорочна временска рамка, а истовремено се од големо значење за граѓаните и за европската агенда на државата, моето прашање би било, каква е динамиката што владата ја има за спроведување на реформската агенда во наредниот период, кои се клучните чекори коишто следуваат и што конкретно може да очекуваме како резултат во текот на следните месеци“, праша, меѓу другото, пратеничката Бојковска.

