Македонија
Мицкоски: Економијата оди надолу, мерките се изборна измама
„Покрај серија прес-конференции на власта за тоа колку добро се живее и колку многу ѝ се помага на економијата, во реалноста имаме вистински хаос од проблеми, беспарица и тежок живот. Тоа што лошо се менаџира корона-кризата е голем проблем. Но, еднакво лошо дури и многу хаотично е во економијата“, изјави претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски.
„Имаме три пакет-мерки и многу пластично може да се споредат ефектите од нив. Бенефити нема, сè полошо е во економијата, а најновиот пакет-мерки, освен за пиар, нема никаква корисна функција, односно може слободно да се каже дека претставува изборна измама. Имама која сега се вика трет пакет-мерки, а иста како онаа дека ќе имало просечна плата од 500 евра, чист воздух, ќе дошол живот, ќе имало реформи во судството и правосудството, правда за секого, ‘Фејсбук’ и ‘Гугл’ ќе дошле да инвестираат во Македонија итн.“, вели тој.
Според Мицкоски, единственото економско достигнување остварливо за Владата е дефицитот, и тоа е околу 200 милиони евра за 4 месеци. Секое домаќинство е задолжено со нови долгови, а граѓанинот исто како и бизнисот мака мачи да сврзе крај со крај.
„Не е ова мегдан за добивање политички поени, туку да се укаже дека вака повеќе не оди и дека економијата страда. А економијата оди надолу затоа што имаме опасна неспособност на Владата на Заев и Спасовски. Само датумите се нови, а исти се лагите, невистините и манипулациите. Во продолжение би сакал да се осврнам на неколку конкретни показатели врз основа на кои одлучивме на првата лидерска средба кај претседателот Пендаровски да се воведе вонредна состојба. На тој состанок постоеја две причини за да се воведе вонредната состојба, и тоа првата беше поради тоа што имаше потреба да бидат одложени веќе закажаните предвремени парламентарни избори, кои требаше да се одржат на 12 април и втората беше дека е потребно да се донесе пакет економски мерки што ќе бидат помош за граѓаните, но и помош за стопанството.
Што се случи? Се донесе уредба со сила на закон за одложување на изборите, која го нема легитимитетот од опозицијата и за тоа зборував во неколку наврати изминативе денови за време на моите изјави што ги давав во јавноста бидејќи ќе споменам уште еднаш – техничкиот министер во Министерството за внатрешни работи не ја гласаше таа уредба од причини веќе познати на јавноста, а кога сме кај сетот економски мерки, би сакал малку подетаљно да се осврнам на ефектот од нив. Денеска е точно 66. ден од воведувањето на вонредната состојба, нема да се задржам на уредбите со сила на законот, кои некому му донесоа лиценца за одгледување марихуана, нема да ги коментирам уредбите за брусење дијаманти или уредбите што требаше вонредно да извршат исплата на платите на поранешните вработени во специјалното јавно обвинителство. И нема да ги коментирам уште десетиците такви уредби, ќе се задржам само на оние што требаше, всушност, да бидат економска поддршка за граѓаните и за стопанството.
Во првиот сет мерки што ги донесоа ресорниот министер и Владата, две беа точките што беа клучни, и тоа 50 проценти субвенција на придонесите и втората е одложување на аконтацијата на данокот на добивка. За втората ќе повторам буџетски импликации нема, а за првата да има, и во продолжение ќе ја запознам јавноста колкава е искористеноста на таа мерка. Вториот сет мерки беше мерката 14.500 денари помош за компаниите или минимална плата помош за компаниите за април и мај и покрај тоа што ние како опозиција велевме – немојте да го оставате стопанството 2 месеца без никаква помош, ајде да го вклучиме и март бидејќи стопанството мора да остане живо затоа што само живо стопанство и реален сектор значат стабилна и загарантирана иднина за нашата држава и за нашите граѓани.
Но, каква е реалноста? Вкупно беа предвидени 60-ина милиони евра месечно помош во двата месеца, а тоа се месеците мај и јуни, т.е. во мај требаше да биде исплатена помошта за април, и за јуни треба да биде исплатена помошта за мај и со тоа да бидат опфатени вкупно 250 илјади граѓани“, вели Мицкоски.
Според него, вкупно во мај помош за април добиле 17.813 правни субјекти или компании или вкупно 110 илјади вработени, што е речиси два и пол пати помалку од тоа што беше предвидено со уредбата, а во вкупен износ се исплатени нешто повеќе од 1,5 милијарда денари или околу 25 милиони евра, што е малку повеќе од 2 пати помалку од она што претходно го најавуваше Владата.
„Економската поддршка за стопанството, која беше опфатена во првиот и вториот сет мерки, не само што не е исполнета и не само што не е испорачана како што била планирана и ветена пред стопанството и реалниот сектор, туку е од 2 до 2 и пол пати помала во споредба со она што беше ветувано. Сега, доколку вонредната состојба заврши на 30 мај и доколку претседателот Пендаровски не одлучи да ја продолжи, од тој момент престанува во сила уредбата во која е суспендиран членот 8 а од Изборниот законик, што значи дека помошта што треба стопанството да ја добие во јуни, а се однесува за мај, не може да ја добие доколку изборите се одржат во следните 60 дена почнувајќи од 31 мај и завршувајќи на 31 јули. Уште една лага што е испорачана од ресорниот министер, Заев и од Спасовски. Доаѓаме до најголемата лага, а тоа е т.н. трет сет мерки, кој четврти пат ни се најавува на четврта прес-конференција од страна на ресорниот министер. Овој трет сет мерки опфаќа три групи мерки што ги предвидела Владата. И тоа првиот е посветен на поттикнување на јавната потрошувачка и се однесува на помош кон граѓаните, вториот е исто така помош кон стопанството и третиот е помош кон земјоделството и земјоделците“, вели Мицкоски.
Осврнувајќи се на третиот пакет-мерки и ваучерите што ќе им бидат делени на граѓаните, Мицкоски вели дека сето тоа е со цел да биде едно ветување предизборно во обид за поткуп преку еднократна мерка, која, практично, а така веруваат во Владата, ќе обезбеди поддршка од страна на граѓаните што ќе бидат евентуални корисници на овие мерки по парламентарните избори.
„Зошто? Затоа што истото што важеше за вториот сет мерки, ќе важи и за третиот, односно веднаш по 30 мај доколку не биде продолжена вонредната состојба, а сите изгледи се такви дека нема можност за продолжување, членот 8 а од Изборниот законик стапува во сила и сите овие вонредни исплаќања на плати, социјална помош или други исплати и материјални надоместоци, кои не се редовни месечни примања, се кривично дело, што е казниво со закон и затворска казна од минимум 5 години. Ја користам ова пригода до сите оние што ќе се обидат на ваков начин, лажно и лицемерно да ветуваат, сите оние што ќе се обидат да поткупат, сите оние што ќе сторат кривично дело, дека ќе добијат кривична пријава“, вели тој.
Мицкоски ги повика Државната комисија за спречување корупција и судир на интереси и антикорупциска комисија да излезат со став за сето ова што изминативе денови четврти пат од ресорниот министер и од Владата ѝ беше соопштувано на македонската јавност, ѝ беше ветувано нешто што никогаш нема да се исполни.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Герасимовски со УНИЦЕФ: Заедно во превенција на вандализам и воведување општокорисна работа за малолетници
Градоначалникот на Општина Центар, Горан Герасимовски, одржа работен состанок со тимот на УНИЦЕФ предводен од Лесли Милер, претставничка на организацијата во државата.
На состанокот се дискутираше на тема општокорисна работа и превенција на вандализмот кај малолетните лица.
Беа разгледани насоки за склучување меморандум за меѓународна соработка и отпочнување пилот-проект во општинските училишта, со вклучување на учениците, наставниците и родителите, со цел да се изнајдат решенија и спроведат координирани активности за превенција на девијантни појави кај малолетниците.
Експертите на УНИЦЕФ споделија искуства од регионот и светот, нагласувајќи дека проблемите поврзани со децата можат да се надминат само преку обуки, едукација и активно учество на целата заедница.
Се разговараше и за потребата од дополнителна регулација во областа на правата на децата и малолетничката деликвенција, преку подзаконска рамка и унифицирање на постапувањето на сите надлежни институции на државно ниво.
Општина Центар прва ја покрена иницијативата, која потоа ја поддржа и ЗЕЛС, за меѓуинституционална соработка и воведување општокорисна работа како воспитна мерка за малолетни сторители на вандализам.
„Вандализмот е сериозен проблем што бара итна и координирана реакција. Малолетните сторители мора да се соочат со одговорност, заедно со нивните родители“, порача градоначалникот Герасимовски.
Иницијативата предвидува измени на Законот за прекршочна постапка, Законот за пробација и Законот за правда за децата, со цел општокорисната работа да стане системска мерка која ќе придонесе за превенција и ресоцијализација.
Дополнително, побарани се измени во Законот за семејство и Законот за извршување санкции, со кои би се вовела и одговорност на родителите преку заедничко учество во општокорисната работа.
Македонија
(Видео) Николоски: Пробиени 17 километри за обиколување на „Стража“ на автопатот Гостивар–Букојчани
Интензивно се одвиваат градежните активности на автопатот Гостивар – Букојчани, кој е дел од Коридорот 8 на релацијата Скопје – Струга – Охрид, објави вицепремиерот и министер за транспорт и врски Александар Николоски на „Фејсбук“.
Тој сподели и видео-материјал од теренот, наведувајќи дека досега се пробиени 17 километри од трасата, со што се заобиколува популарната планинска делница „Стража“.
Во објавата Николоски порача: „Ја градиме Македонија!“.
Автопатската делница Гостивар – Букојчани е дел од големиот инфраструктурен пакет на Коридор 8, кој треба да ја подобри поврзаноста меѓу Скопје, западниот регион и Охридско-струшкиот крај.
Македонија
Синдикатот на вработените на клиниките против реорганизацијата – прераспределбата на кадри може дополнително да ја наруши стабилноста на здравствениот систем
Самостојниот синдикат на вработените во универзитетските клиники, центри, клинички болници и други јавни здравствени установи (ССКЦ) предупредува дека предложената внатрешна реорганизација на Министерството за здравство, која предвидува ребалансирање и можност за прераспределба на медицинскиот кадар – меѓу другото и од кампусот „Мајка Тереза“ кон други градови – може дополнително да ја наруши стабилноста на здравствениот систем, особено во најоптоварениот кампус „Мајка Тереза“, се наведува во соопштениетo.
Од ССКЦ потсетуваат дека во програмата на Владата е најавена реформа на здравствената мрежа, обединување на клиничкиот центар и регионалните болници, модернизација на инфраструктурата, спојување на различни здравствени установи и создавање поефикасна и подостапна здравствена мрежа. Според синдикатот, секое кадровско распоредување и реорганизација мора да се темели врз реални потреби, систематизации и долгорочна национална стратегија за развој на здравствениот систем, но дури по интеграција на клиниките од кампусот „Мајка Тереза“, а потоа, согласно потребите и систематизираните работни места, да се прават кадровските распоредувања.
ССКЦ ја нагласува и потребата од заштита на јавниот здравствен систем и укажува дека не смее да се дозволи приватното здравство да го „откупува“ професионалниот здравствен кадар, во чија едукација и обука државата значајно вложува. Превземањето на стручни лица од приватните болници, според синдикатот, ја загрозува стабилноста и квалитетот на јавното здравство и создава непотребна криза во системот. ССКЦ се залага за ефикасни мерки кои ќе спречат вакви злоупотреби, за заштита на јавниот кадар и одржување на високите стандарди на здравствените услуги во јавните установи.
Самостојниот синдикат на клинички центар ја изразува својата сериозна загриженост и поради, како што се наведува, долгогодишното и неоправдано одложување на потпишувањето на Анекс-договорот за јавните здравствени установи – универзитетски клиники, завод и Ургентен центар Скопје (ЈУЗР).
Иако преговорите за Анекс-договорот траат подолг период, а документот, како што наведува ССКЦ, е од суштинско значење за подобрување на статусот, мотивацијата и правната сигурност на вработените, неговото конечно усвојување и натаму се пролонгира, без конкретно образложение и без преземање институционална одговорност.
Според ССКЦ, ваквото одлагање создава правна и економска несигурност, демотивација и нарушување на професионалната стабилност на вработените во ЈУЗР, кои секојдневно обезбедуваат квалитетна и есенцијална поддршка и услуги за сите здравствени установи, често во отежнати услови. Затоа, синдикатот смета дека тие заслужуваат навремено, фер и транспарентно постапување од надлежните институции.
Синдикатот јавно ги повикува Министерството за здравство, Министерството за финансии и Генералниот секретаријат на Владата итно да го деблокираат процесот и да дадат согласност за потпишување на Анекс-договорот, со цел да се обезбеди статусна, правна и финансиска сигурност за сите вработени опфатени со овој процес.
ССКЦ наведува дека останува отворен за конструктивен дијалог и соработка, но дека нема да прифати понатамошно одложување или занемарување на законските права на вработените. Доколку институциите продолжат да ги игнорираат своите обврски, синдикатот најавува дека ќе биде принуден да ги активира сите законски дозволени форми на синдикални активности.
Во соопштението се посочува дека ССКЦ останува доследен на својата мисија да ги заштити правата, достоинството и професионалниот интегритет на сите вработени во здравствениот систем и дека ќе продолжи да се бори за достоинствени услови, стабилност и заслужено вреднување на трудот во здравството.

