Македонија
Мицкоски: Економијата оди надолу, мерките се изборна измама
„Покрај серија прес-конференции на власта за тоа колку добро се живее и колку многу ѝ се помага на економијата, во реалноста имаме вистински хаос од проблеми, беспарица и тежок живот. Тоа што лошо се менаџира корона-кризата е голем проблем. Но, еднакво лошо дури и многу хаотично е во економијата“, изјави претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски.
„Имаме три пакет-мерки и многу пластично може да се споредат ефектите од нив. Бенефити нема, сè полошо е во економијата, а најновиот пакет-мерки, освен за пиар, нема никаква корисна функција, односно може слободно да се каже дека претставува изборна измама. Имама која сега се вика трет пакет-мерки, а иста како онаа дека ќе имало просечна плата од 500 евра, чист воздух, ќе дошол живот, ќе имало реформи во судството и правосудството, правда за секого, ‘Фејсбук’ и ‘Гугл’ ќе дошле да инвестираат во Македонија итн.“, вели тој.
Според Мицкоски, единственото економско достигнување остварливо за Владата е дефицитот, и тоа е околу 200 милиони евра за 4 месеци. Секое домаќинство е задолжено со нови долгови, а граѓанинот исто како и бизнисот мака мачи да сврзе крај со крај.
„Не е ова мегдан за добивање политички поени, туку да се укаже дека вака повеќе не оди и дека економијата страда. А економијата оди надолу затоа што имаме опасна неспособност на Владата на Заев и Спасовски. Само датумите се нови, а исти се лагите, невистините и манипулациите. Во продолжение би сакал да се осврнам на неколку конкретни показатели врз основа на кои одлучивме на првата лидерска средба кај претседателот Пендаровски да се воведе вонредна состојба. На тој состанок постоеја две причини за да се воведе вонредната состојба, и тоа првата беше поради тоа што имаше потреба да бидат одложени веќе закажаните предвремени парламентарни избори, кои требаше да се одржат на 12 април и втората беше дека е потребно да се донесе пакет економски мерки што ќе бидат помош за граѓаните, но и помош за стопанството.
Што се случи? Се донесе уредба со сила на закон за одложување на изборите, која го нема легитимитетот од опозицијата и за тоа зборував во неколку наврати изминативе денови за време на моите изјави што ги давав во јавноста бидејќи ќе споменам уште еднаш – техничкиот министер во Министерството за внатрешни работи не ја гласаше таа уредба од причини веќе познати на јавноста, а кога сме кај сетот економски мерки, би сакал малку подетаљно да се осврнам на ефектот од нив. Денеска е точно 66. ден од воведувањето на вонредната состојба, нема да се задржам на уредбите со сила на законот, кои некому му донесоа лиценца за одгледување марихуана, нема да ги коментирам уредбите за брусење дијаманти или уредбите што требаше вонредно да извршат исплата на платите на поранешните вработени во специјалното јавно обвинителство. И нема да ги коментирам уште десетиците такви уредби, ќе се задржам само на оние што требаше, всушност, да бидат економска поддршка за граѓаните и за стопанството.
Во првиот сет мерки што ги донесоа ресорниот министер и Владата, две беа точките што беа клучни, и тоа 50 проценти субвенција на придонесите и втората е одложување на аконтацијата на данокот на добивка. За втората ќе повторам буџетски импликации нема, а за првата да има, и во продолжение ќе ја запознам јавноста колкава е искористеноста на таа мерка. Вториот сет мерки беше мерката 14.500 денари помош за компаниите или минимална плата помош за компаниите за април и мај и покрај тоа што ние како опозиција велевме – немојте да го оставате стопанството 2 месеца без никаква помош, ајде да го вклучиме и март бидејќи стопанството мора да остане живо затоа што само живо стопанство и реален сектор значат стабилна и загарантирана иднина за нашата држава и за нашите граѓани.
Но, каква е реалноста? Вкупно беа предвидени 60-ина милиони евра месечно помош во двата месеца, а тоа се месеците мај и јуни, т.е. во мај требаше да биде исплатена помошта за април, и за јуни треба да биде исплатена помошта за мај и со тоа да бидат опфатени вкупно 250 илјади граѓани“, вели Мицкоски.
Според него, вкупно во мај помош за април добиле 17.813 правни субјекти или компании или вкупно 110 илјади вработени, што е речиси два и пол пати помалку од тоа што беше предвидено со уредбата, а во вкупен износ се исплатени нешто повеќе од 1,5 милијарда денари или околу 25 милиони евра, што е малку повеќе од 2 пати помалку од она што претходно го најавуваше Владата.
„Економската поддршка за стопанството, која беше опфатена во првиот и вториот сет мерки, не само што не е исполнета и не само што не е испорачана како што била планирана и ветена пред стопанството и реалниот сектор, туку е од 2 до 2 и пол пати помала во споредба со она што беше ветувано. Сега, доколку вонредната состојба заврши на 30 мај и доколку претседателот Пендаровски не одлучи да ја продолжи, од тој момент престанува во сила уредбата во која е суспендиран членот 8 а од Изборниот законик, што значи дека помошта што треба стопанството да ја добие во јуни, а се однесува за мај, не може да ја добие доколку изборите се одржат во следните 60 дена почнувајќи од 31 мај и завршувајќи на 31 јули. Уште една лага што е испорачана од ресорниот министер, Заев и од Спасовски. Доаѓаме до најголемата лага, а тоа е т.н. трет сет мерки, кој четврти пат ни се најавува на четврта прес-конференција од страна на ресорниот министер. Овој трет сет мерки опфаќа три групи мерки што ги предвидела Владата. И тоа првиот е посветен на поттикнување на јавната потрошувачка и се однесува на помош кон граѓаните, вториот е исто така помош кон стопанството и третиот е помош кон земјоделството и земјоделците“, вели Мицкоски.
Осврнувајќи се на третиот пакет-мерки и ваучерите што ќе им бидат делени на граѓаните, Мицкоски вели дека сето тоа е со цел да биде едно ветување предизборно во обид за поткуп преку еднократна мерка, која, практично, а така веруваат во Владата, ќе обезбеди поддршка од страна на граѓаните што ќе бидат евентуални корисници на овие мерки по парламентарните избори.
„Зошто? Затоа што истото што важеше за вториот сет мерки, ќе важи и за третиот, односно веднаш по 30 мај доколку не биде продолжена вонредната состојба, а сите изгледи се такви дека нема можност за продолжување, членот 8 а од Изборниот законик стапува во сила и сите овие вонредни исплаќања на плати, социјална помош или други исплати и материјални надоместоци, кои не се редовни месечни примања, се кривично дело, што е казниво со закон и затворска казна од минимум 5 години. Ја користам ова пригода до сите оние што ќе се обидат на ваков начин, лажно и лицемерно да ветуваат, сите оние што ќе се обидат да поткупат, сите оние што ќе сторат кривично дело, дека ќе добијат кривична пријава“, вели тој.
Мицкоски ги повика Државната комисија за спречување корупција и судир на интереси и антикорупциска комисија да излезат со став за сето ова што изминативе денови четврти пат од ресорниот министер и од Владата ѝ беше соопштувано на македонската јавност, ѝ беше ветувано нешто што никогаш нема да се исполни.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Фемицидот е еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени
Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова денеска се обрати на панел-дискусијата насловена „Од пријавување на насилството до спречување на фемицид – системски одговор“, организирана од мисијата на ОБСЕ во Скопје.
Таа истакна дека и покрај бројните конвенции, закони, стратегии и проекти, рапидно расте родово-базираното насилство и бројот на убиените жени само затоа што биле жени. За неа, фемицидот е последица на насилство коешто се случувало во континуитет, а не било превенирано или санкционирано.
Според неа, борбата против фемицидот мора да започне дома, во градинка и во основното образование, да продолжи со правни акти и институционални механизми, вклучувајќи ги и јавно-обвинителските и судските.
Сиљановска-Давлова посочи дека ако фемицидот е системски предизвикан проблем, тогаш и неговото решавање мора да биде системско.
На првиот панел се обратија и амбасадорот Килиан Вал, шеф на мисијата на ОБСЕ во Скопје, Ѓоко Велковски, заменик-министер за социјална политика, демографија и млади и Муамет Реџепи, помошник на министерот за внатрешни работи, презентирајќи свои видувања, податоци и решенија за надминување на еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени.
Во вториот панел се обратија: Уранија Пировска од Хелсиншкиот комитет за човекови права, јавната обвинителка Фатиме Фетаи, судијката Габриела Гајдова, Светлана Цветковска од Mинистерството за социјална политика, демографија и млади и Елена Димушевска од Националната мрежа против насилство врз жени и семејно насилство.
Секоја од нив, во рамките на својата работа ги детектираше најголемите слабости во справувањето со насилството врз жените, вклучувајќиго и фемицидот, оценувајќи ја позитивно воспоставената соработка со надлежните институции, како гаранција за позитивен исчекор во оваа битка. Сите ја поздравија нововоспоставената платформа Femicide Watch.
Сите учесници беа согласни дека покрај 16 дена активизам, потребно е 349 денови ангажман на сите во справувањето со фемицидот.
Македонија
Левица: Власта повторно го одби амандманот за изградба на домови за стари лица
На денешната седница на Комисијата за финансирање и буџет, пратеникот и потпретседател на Левица, Реџеп Исмаил – Хактан, образложи амандман за грижата за старите лица.
Амандманот беше со цел да се наменат средства со што би можеле да се изградат најмалку три државни домови онаму каде што потребата е најголема.
Тој предупреди дека државата целосно го запоставила овој сегмент на социјалната заштита.
„Државните домови имаат само 600 сместувачки капацитети, додека приватните имаат двојно повеќе – 1.200. Луѓето практично немаат избор, освен да посегнат по приватните домови, а пензионерите тоа едноставно не можат да си го дозволат,“ рече пратеникот од Левица.
Листите на чекање се долги, а времето за чекање е од пет до седум години.
„За човек над 65 години, тоа не е малку. Во меѓувреме може и да почине пред воопшто да добие сместување,“ додаде тој.
Исмаил потсети и на европските стандарди, според кои треба да има 20–30 легла на 1.000 стари лица, додека Македонија е далеку под минимумот.
„Оваа јавна услуга постои само на хартија. Ако не почнеме да создаваме капацитети сега, со забрзаното стареење на населението ќе западнеме во уште полоша состојба, со уште подолги листи, уште подолго чекање и уште помалку достоинствена грижа,“ предупреди тој.
Иако проблемот е драматичен, власта сè уште не дава образложение зошто не го прифаќа овој амандманот.
„Доколку овој амандман не се прифати, очекувам барем објаснување од министерот,“ побара Хактан, нагласувајќи дека грижата за старите лица мора да биде во приоритетите, а не заборавена ставка во буџетот.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Шпанија е принципиелен поддржувач на македонските евроинтеграции
Шпанија е наш важен партнер во НАТО, ООН и ОБСЕ и принципиелен поддржувач на македонските аспирации за членство во ЕУ, рече претседателката Гордана Сиљановска-Давкова на денешната средба со делегацијата на Комисијата за надворешна политика од Сенатот на Кралството Шпанија, во придружба на амбасадорот Рафаел Сориано Ортиз.
Ја поздрави посетата, оценувајќи ја како пресвртница во шпанско-македонските односи преку обнова и интензивирање на меѓупарламентарната соработка.
Сиљановска-Давкова укажа на потребата од создавање на мешовита Група пријатели во шпанскиот Сенат и Конгрес.
Таа препознава недоволно искористен потенцијал за економска соработка којашто може да се регулира со билатерален договор.
Претседателката детално ги образложи државните ставови по однос на интегративниот процес во ЕУ, реафирмирајќи ја посветеноста на земјата на исполнувањето на Копенхагенските критериуми.
Претставниците на шпанскиот Сенат се заблагодарија за разговорот и изразија подготвеност за понатамошно продлабочување на соработката, како и поддршка во евроинтеграцијата.

