Македонија
Продолжува изградбата на комплексот Diamond во центарот на Скопје, инвестиција вредна над 250 милиони евра
И покрај многуте предизвици што ги наметна Ковид-кризата, подземниот булевар во центарот на Скопје, кој е дел од мултифункционалниот комплекс „Diamond of Skopje“, се гради интензивно.
Овој подземен булевар што го гради Лимак Скопје, ќе има по две сообраќајни ленти во обете насоки, а меѓу нив ќе биде предвиден и простор за две трамвајски линии. Булеварот ќе поминува низ подземен тунел долг 800 метри и широк 37 метри, кој на почетокот и на крајот ќе има кружни текови чија изградба е во надлежност на Град Скопје.
Инаку, во моментов, токму во делот на изградба на подземниот булевар се врши ископ со длабочина од 14 метри и се поставуваат едни од најголемите потпорни ѕидови во земјата, кои се комбинација на т.н. дијафрагма-ѕидови и столбови.

Паралелно со оваа подземна сообраќајница, која ќе биде прва и засега единствена од ваков вид во земјата, продолжува и изградбата на останатите елементи што ќе го сочинуваат комплексот „Diamond of Skopje“, кој по сите свои карактеристики ќе претставува ново уникатно, современо и урбано обележје на Скопје. Па така, во тек е поставувањето на фундаментот од 22 метри, како и бетонска темелна плоча со дебелина од два метри, на која ќе биде изграден резиденцијалниот дел на комплексот што ќе го сочинуваат четири згради со вкупно 772 станови за домување и 24 единици за канцелариски простор. Првите станари во резиденцијалниот дел од комплексот се очекуваат во 2022 година.
Во рамки на комплексот ќе има и затворен паркинг простор за 3.200 возила, како и околу 11.000 метри квадратни зелена површина, што претставува втор по големина зелен појас во Скопје, веднаш по градскиот парк. Од целиот комплекс, засега е целосно завршен и опремен хотелот со пет ѕвезди „Лимак Скопје Хотел“, кој наскоро се очекува да ги пречека и првите гости.

Вкупната инвестиција за изградба на целиот комплекс, вклучително и на подземниот булевар, се проценува на околу 250 милиони евра. Деновиве, инвеститорот на комплексот – Групацијата Лимак од Турција, како што информираат оттаму, успеала да ја заокружи целокупната финансиска конструкција, со што се исполнети сите услови за непречена реализација на целокупниот проект во предвидените рокови. Конкретно, потпишани се договори со пет реномирани банки: Халк банка од Скопје, Japi Kredi Bank и Demir-Halk Bank од Холандија, Halkbank од Белград, Србија и ICBC банка од Турција.
Лимак е интернационална компанија, во која работат 60.000 вработени во градежништво, енергетика, туризам, инфраструктура и други дејности. Во портфолиото на Лимак спаѓаат и светски познати мега проекти, како што е новиот аеродром во Истанбул, мостот Чанак кале 1915 и новиот терминал на меѓународниот аеродром во Кувајт чија вредност е 4,3 милијарди долари и претставува најголемиот договор што е доделен на странска градежна компанија во оваа земја. Во моментов Лимак е ангажиран на проекти во повеќе земји од светот со вкупна вредност од над 10 милијарди долари. Оваа година компанијата е рангирана на 61 место на листата од 250 најдобри градежни компании во светот, што е искачување за шест места во однос на минатогодишното рангирање што го прави ЕНР – Engineering News Records.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Словенија ги призна возачките дозволи oд Македонија
Словенија усвои измени на Законот за возачи, со кои им се овозможува на носителите на возачки дозволи издадени во Македонија, кои живеат во Словенија, да ја заменат својата возачка дозвола без да го полагаат практичниот дел од возачкиот испит.
Истите бенефиции важат и за лицата чии дозволи се издадени во БиХ, Србија, Црна Гора и Косово.
Според новите правила, секој што има регистрирано живеалиште во Словенија ќе може да ја замени својата возачка дозвола во рок од една година од аплицирањето. Практичниот дел од испитот нема да биде потребен, но ќе биде задолжително да се обезбеди доказ за ментална и физичка способност за возење.
Во име на предлагачот, Сандра Газинковски (Свобода) објасни дека овие измени не воведуваат никакви привилегии, туку ја отстрануваат непотребната нееднаквост.
„Тоа е административна пречка што ги забавува процедурите за вработување и им предизвикува на луѓето непотребни трошоци, чекање и дополнителни тестови“, изјави таа.
Македонија
(Фото) Ѓорѓиевски: Кејот на Вардар ќе се чисти секојдневно, скопјани заслужуваат убава, уредена и чиста метропола
Во рамки на тековните активности за уредување на јавните површини и подобрување на хигиената во градот, градоначалникот на Град Скопје, Орце Ѓорѓиевски, ја информира јавноста за интензивното чистење и одржување на кејот на реката Вардар.
„Континуирано се врши темелно чистење на кејот на реката Вардар, заедно со нејзиното корито. Екипите на јавните претпријатија во координирана и организирана акција, ги расчистуваат пешачките и велосипедските патеки – сè она што со години беше занемарено и што создаваше слика недолична за нашиот град, конечно станува дел од минатото.

Ова одржување ќе биде трајна практика. Кејот ќе се чисти секојдневно, бидејќи скопјани и сите гости на нашиот град заслужуваат убава, уредена и чиста метропола. Вардар, скопскиот бисер, повторно ќе го носи својот сјај, онаков каков што му доликува“, напиша Ѓорѓиевски.
Македонија
Се зголемува бројот на напуштени кучиња со активен микрочип
Јавното претпријатие „Лајка“ предупредува на континуиран и загрижувачки тренд на кучиња пронајдени на улица со активен микрочип, односно со јасно утврдени сопственици. И покрај тоа, дел од сопствениците одбиваат да ги преземат своите миленици, што создава дополнителен притисок врз капацитетите на прифатилиштето.
Од претпријатието наведуваат дека девет кучиња заловени во последниот период имале сопственици кои свесно ги напуштиле. Секое од овие кучиња, велат од „Лајка“, претставува потенцијален извор на нови легла на улица, што го зголемува бројот на напуштени миленици и проблемите за заедницата.
Во соопштението се посочува дека напуштањето миленик претставува кршење на Законот за заштита и благосостојба на животните, но дека не постојат прекршочни мерки што би ги санкционирале сопствениците кои свесно ги оставаат чипираните кучиња да талкаат. Овој системски недостаток, додаваат од претпријатието, доведува до тоа ваквите животни да завршуваат во „Лајка“.
Од претпријатието истакнуваат дека секој сопственик има етичка обврска да се грижи за миленикот и, доколку повеќе не може, да побара помош, да најде нов дом или да контактира прифатилиште, но не и да го остави кучето на улица.
ЈП „Лајка“ нагласува дека ќе продолжи да постапува во рамките на своите надлежности, но дека ситуацијата со напуштени чипирани миленици покажува колку е потребно подобрување на системските решенија и јакнење на свеста за одговорно сопствеништво.

