Македонија
СДСМ: Време е ВМРО-ДПМНЕ да покаже зрелост и да помага наместо да одмага

Додека државата се бори против коронавирусот, ВМРО-ДПМНЕ тера партиска кампања базирана на лажни вести и измислици, реагира СДСМ на обвинувањата на опозициската ВМРО-ДПМНЕ која тврди дека власта ја користи ситуацијата со коронавирусот за профитирање.
„Додека државата и надлежните институции вложуваат натчовечки напори да се изборат против коронавирусот, ВМРО ДПМНЕ засилено тера кампања ширејќи лажни вести и измислици. Како да не им се доста нарачаните лажни вести коишто ги шират медиумите под нивна контрола, ВМРО ДПМНЕ лично ѝ се придружи на екипата ‘лажни вести’, па своите манипулации ги шири и преку официјални прес-конференции, изјави и статуси на социјалните мрежи.
Ниту шлаканицата што ја добија од ООН, кои јавно ги демантираа лажните вести на Александар Николовски и ВМРО-ДПМНЕ, не ги спречи да продолжат да се однесуват неодговорно и да работат на штета на државата.
Обидувајќи се да го минимизираат успехот на нашата земја, изминатите два дена ги таргетираа двете министерства клучни во макорпната работа за нашата земја да стане членка на НАТО и да добие датум за почеток на пристапни преговори во ЕУ.
Откако увидоа дека лагата со патување на министрите за одбрана и надворешни работи во време на пандемијата и затворен аеродром не им проаѓа, наместо да запрат, искористија други конструкции.
ВМРО-ДПМНЕ треба да знае дека владата предводена од СДСМ сите трошоци на министрите јавно ги објавува, за разлика од нивната влада, која ги направи класифицирани.
Владината алатка за отчетност и транспарентност ќе им покаже и дека министерката за одбрана, Радмила Шеќеринска, за две и пол години потрошила 6 пати помалку нивниот за одбрана, Зоран Јолевски, за ист толкав период.
Чиста лага се тврдењата на ВМРО и дека во период на криза, меѓу 17 и 20 март МНР потрошило нешто помалку од 24 илјади за патувања во странство. Министерот за надворешни работи, Никола Димитров, во месец март немал ниту едно патување, а последното патување на дипломат од МНР во странство било на 3 март.
Приказот од трезорот со којшто манипулира ВМРО ДПМНЕ и свесно конструира лага се однесува на претходно реализирани авиобилети на дипломати од МНР во износ помал од 1.500 евра (91.060 денари) и на редовна месечна дознака за патни трошоци на нашите амбасади низ светот, на сите 57 дипломатско-конзуларни претставништва на Северна Македонија во износ од приближно 22.000 евра (1.366.457 денари) односно нешто под 400 евра по ДКП.
Станува збор за редовна активност и токму затоа згрозува фактот дека се злоупотребува од луѓе кои разбираат, кои точно знаат за што се работи, но сепак одлучиле да манипулираат и да лажат и тоа во време кога МНР е една од клучните алки во борбата против коронавирусот.
Во момент кога татковината се зачленува во НАТО, кога ЕУ одлучи да почне пристапни преговори ВМРО-ДПМНЕ не најде време, ниту, пак, виде потреба да му честита барем на народот за двете големи достигнувања.
Напротив, ВМРО ДПМНЕ реши да се затвори во белиот дворец и оттаму да смислува деструктивни сценарија во време кога државата води беспоштедна битка против невидливиот непријател, кој е закана за сите нас.
Време е да се покаже зрелост, лажните вести да прекинат, а институциите да се остават да делуваат во овој тежок период.
Крајно време е и ВМРО-ДПМНЕ да се престрои на страната на граѓаните и да придонесе колку може, да помага, наместо да одмага“, наведува СДСМ во реакцијата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Извештаи за примени донации доставиле 35 отсто од учесниците во изборната кампања

Согласно Изборниот законик, учесниците во изборната кампања за Локалните избори 2025 година, имаат обврска да поднесат извештаи за примени донации во текот на изборниот процес како извор на нивно финансирање. Обврската се однесува и на финансиски извештај со податоци за вкупните приходи и расходи на изборната кампања, во законски утврдени рокови, со што се овозможува следење на законитоста на финансирањето и трошењето на средствата од страна на надлежните институции, како и увид на јавноста во изворите на приходи и начинот на трошење на средствата во изборната кампања, со цел зајакнување на довербата во изборниот процес.
Согласно рокот за доставување на Извештај за примени донации на трансакциска сметка за изборна кампања, за период од отварање на сметката до 11-от ден од изборната кампања односно заклучно со 09.10.2025 година до 24,00 часот, до ДКСК доставени се вкупно 61 извештаи, што изнесува нешто над 35% од вкупниот број на учесници во изборниот процес. Сите 19 коалиции доставија извештаи за донации, примени се 18 извештаи од политичките партии и 24 извештаи од независни кандидати, поддржани од група избирачи.
По истекот на рокот, доставени се уште 2 извештаи од политички партии.
Извештаите за донации се објавени на веб страната на ДКСК, на следниот ЛИНК.
Македонија
Скопје е хаотично оти јавните претпријатија се заробени од партиски интереси, мој приоритет е нивна вистинска реформа, вели Шукова

За кандидатката за градоначалничка на Скопје од СДСМ, Каја Шукова, Скопје денес изгледа запуштено, нечисто и хаотично затоа што јавните претпријатија се заробени од партиски интереси, долгови и неспособни раководства. Таа констатира дека граѓаните плаќаат за услуги, а добиваат насобран смет, нефункционален јавен превоз и хаотична инфраструктура.
„Мој приоритет е вистинска реформа на јавните претпријатија, да им служат на граѓаните, а не на партиите. ЈСП се модернизира со нови еколошки автобуси, електронски систем за наплата и брз автобуски транзит за да се воспостави за да се воспостави јавен превоз што функционира. ‘Комунална хигиена’ се ревитализира со современ центар за селекција и рециклажа, редовно собирање отпад и конечно решавање на ‘Вардариште’. Во ‘Паркови и зеленило’ се отвора нова ера, десет илјади дрвја и петнаесет паркови за петнаесет месеци со редовно одржување и враќање на зелените површини во маалата. ‘Водовод’ се насочува кон стабилно снабдување, модерна опрема и намалени загуби на вода. Јавното претпријатие ‘Лајка’ се надградува во вистински хуман систем за згрижување и грижа за уличните животни“, рече денес Шукова.
Таа уверува дека со нејзината програма Скопје ќе добие функционални и транспарентни јавни служби и ќе прерасне во град што ќе работи и се грижи за жителите.
„Време е институциите да им служат на граѓаните, а не на партијата“, рече Шукова.
Политичките партии имаат уште четири дена за претставување на програмите пред да настапи изборниот молк за локалните избори.
Македонија
„Анима Мунди“ до кандидатите за градоначалници: Односот кон животните е тест за институционална зрелост

Во пресрет на изборите, Здружението за заштита на животните „Анима мунди“ апелира прашањето за благосостојбата на животните конечно да стане централно прашање од јавен интерес, а не тема на маргините. Во своето соопштение тие нагласуваат дека односот кон животните покажува дали општеството е хумано или сурово, дали владеат вредности или безредие.
„Анима мунди“ ги повикува сите кандидати за градоначалници да се изјаснат околу осум конкретни барања, меѓу кои: масовна стерилизација, вакцинација и микрочипирање на уличните животни; стационари управувани од активисти и 24/7 итна служба; контрола на сопствеништвото на миленици и стимули за одговорни граѓани; програми за хумана контрола на бројноста на уличните мачки; засилена инспекција и санкционирање на насилството врз животни; забрана за користење коњи како влечни животни во градовите; трансформација на зоолошките градини во центри за рехабилитација и конзервација; изградба на гробишта за миленици.
„Ќе преземете ли одговорност – или ќе останете дел од проблемот?“, прашуваат од „Анима мунди“, додавајќи дека очекуваат јасни и конкретни одговори од сите кандидати.
Платформата зад барањата ја поддржуваат и повеќе организации: „Шепасти ентузијасти Скопје“, „Мали херои Битола“, Paws-2021 / „Шепи-2021“, „Kumanovo Animal Save“, „NARD Macedonia“, „Ејнџелкетс Скопје“, „Е.Д.Е.Н.“ и „Лина спаси живот – Кавадарци“.
Секое јавно изјаснување, најавуваат од здружението, ќе биде споделено преку нивните платформи со 70.000 членови и партнерски страници, како и преку националните и локалните медиуми.