Македонија
Се одржа првата национална конференција за проектен и ИТ-менаџмент во Скопје
На конференцијата беа претставени многу новитети од овие области, најновите трендови во управувањето со проекти и успешното воведување промени што зависат од работата на ИТ, проектните и програмските менаџери. Говореа повеќе влијателни експерти од разни земји кои имаат долгогодишно искуство со Business Analysis, PMP, SCRUM, ITIL, DevOps и ISTQВ, а присуствуваа и многу менаџери на компании, проект-менаџери од ИТ и од бизнис-секторот, бизнис-аналитичари итн.

Се обработија неколку важни теми, меѓу кои: 5 тренда во проектен менаџмент во 2018; Бизнис-анализа во корпоративен Value Stream; PMP во пракса; Зошто SCRUM?; SCRUM хибридна методологија во пракса; ITIL – Back to the Future; DEVOPS; ISTQB – Планирање и управување на тестирање со Team Foundation Server.
„Сè уште сме под импресии од целата конференција, од говорниците, од предавањата, од продуктивната панел-дискусија која се разви на крајот… Навистина ни е драго што што имаше огромен интерес, влезниците беа распродадени за многу кусо време и оттука се гледа големата потреба од одржување на овој настан со фокус на проектниот и ИТ-менаџментот. Се надеваме дека ова ќе биде почеток на низа успешни настани од ваков тип преку кои индивидуалците и компаниите постојано ќе ги надградуваат своите вештини и знаења“, изјавија организаторите.
Милан Шмигиќ, кој воедно беше и модератор на настанот, говореше за најважните новитети кои доаѓаат од развиените пазари од овие области, и тоа: подобрување на перформансите на работење на компанијата со примена на портфолио на управување; како да се примени бизнис-анализата за развој на портфолио и стратешка приоритизација на проектите; како да се зголеми пазарната вредност на компанијата преку успешно управување со проекти; како да се намали неизвесноста и да се создаде нова вредност на проектот преку развој на нови барања итн.
За тоа колку е релевантен ITIL во дигиталната трансформација, говореше Словенецот Рок Сајовиц: „Дигитизираните бизнис и ИТ-процеси се основа за дигитална трансформација. Првиот чекор кон дигитална трансформација се добро дефинирани процеси и потоа вториот чекор е да се дигитизираат овие процеси. Овде е местото каде што ITIL доаѓа во игра. Компаниите може да го користат ITIL како упатство за процесирање на дигитизацијата. Комплетираниот ITIL потоа игра важна улога помагајќи им на сите бизнис и ИТ-услуги да работат без проблеми“, вели Сајовиц.
Тој истакна дека е потребно да се применуваат современите технологии и методологии на работа и да се следат светските трендови кои значително ќе го подобрат работењето на организацијата.
„Континуирана едукација и надградба на знаењата е нешто што ние во ‘Макпетрол – Центар Дел“ редовно го практикуваме со цел да можеме да се справиме со предизвиците. Токму затоа ја препознавме и ја поддржавме првата национална конференција за PM и IT-менаџмент како настан што ќе едуцира и ќе овозможи нови погледи на голем број проектни и ИТ-менаџери“, изјавија од „Макпетрол – Центар Дел“.
„Во ова динамично општество ако не ги имплементирате и применувате практиките од светски рамки, вие останувате чекор назад. Затоа и ја поддржавме оваа конференција која ќе овозможи поширок спектар на знаење и ефективност на менаџерите имајќи ја предвид и заштитата на видот поради проблемите што настануваат како резултат од предолгото работење на електронските уреди и зрачењето на сината светлина од нив. Во светот веќе се воведени редовни очни прегледи што фирмите им ги овозможуваат на своите вработени како дел од грижата на вработените, а наша намера е таа свест да ја развиеме и во Македонија“, изјавија од „Систина офталмологија“.
Во Македонија се отвори и разгранок од меѓународниот Институт за управување со проекти. Како што вели Мирослав Аничин, претседател на Институтот за управување со проекти во Србија, со тоа Македонија е запишана на светската карта за најдобри пракси, така што ќе продолжи и понатаму споделувањето на знаењето како пракса.
Конференцијата е во организација на „Клир вју“, бизнис-тренинг центарот и „Семос едукација“, тренинг-центар за ИТ-едукација. Настанот го поддржаа повеќе компании, меѓу кои: „Макпетрол – Центар Дел“, „Систина офталмологија“, Стопанска банка АД Скопје, Кариерниот центар на „Семос едукација“, PMI – Macedonia Chapter, „Бела“, „Тиквеш“ и „Вис вендинг“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Изминатата седмица санкционирани 𝟣𝟤𝟥 непрописно паркирани возила на територија на општина Центар
ЈП Паркинзи на Општина Центар во периодот од 15.12. до 21.12.2025 година, со помош на специјалните возила „Пајак“ отстранија 123 непрописно паркирани возила кои го попречувале нормалното и безбедно одвивање на сообраќајот, известува ПОЦ.
„За трајно решение на сообраќајниот метеж и проблемот со неправилното паркирање неопходна е поголема сообраќајна култура, затоа ЈП ПОЦ во наредниот период ќе продолжи со секојдневно отстранување на сите непрописно и несовесно паркирани автомобили во Општина Центар со цел да се подигне сообраќајната свест на повисоко ниво и да се зголеми безбедноста во сообраќајот“, соопшти ПОЦ.
Македонија
Општина Аеродром со нова алатка за директна оцена на нејзината работа од граѓаните
Општина Аеродром воведува нов, транспарентен и целосно анонимен начин преку кој граѓаните ќе можат да дадат оцена и мислење за квалитетот на работењето на Општината, како и за работата на секој вработен поединечно.
„Целта на оваа иницијатива е директно вклучување на граѓаните во процесот на унапредување на локалната самоуправа, преку идентификување на позитивните практики, како и на областите во кои постои простор за подобрување. На тој начин, Општина Аеродром се стреми кон поефикасно, поодговорно и поотворено институционално работење.
Анкетата е кратка, трае помалку од една минута, целосно е анонимна и при нејзиното пополнување не се прибираат лични податоци. Граѓаните можат да учествуваат со скенирање на QR-кодот поставен на официјалните информативни банери, по што се отвора кратка анкета што се пополнува со неколку клика“, велат од општина Аеродром.
„Секоја оцена, мислење и искуство од граѓаните ќе послужи како значајна основа за унапредување на услугите и за подобрување на вкупниот квалитет на работењето на општина Аеродром.
Општина Аеродром изразува благодарност до граѓаните за укажаната доверба и за активното учество во процесите што придонесуваат кон развој на поодговорна и сервисно ориентирана локална самоуправа“, се додава во соопштението на општина Аеродром.
Македонија
Прекинат прагот на алармирање, престануваат да важат мерките и препораките за загадувањето
Прекинат прагот на алармирање, престануваат да важат мерките и препораките за загадувањето, соопшти Министерството за животна средина и просторно планирање.
„Согласно податоците од Државниот автоматски мониторинг систем на ден 22.12.2025, среднодневните концентрации на РМ10 се под дефинираниот праг на алармирање од 150 mg/m3 и епизодата со надминување на прагот на алармирање за РМ10 честички е прекината во Скопје и Струмица“, се наведува во соопштението.
Од Министерството велат дека мерките и препораките за надминат праг на алармирање се прекинуваат.

