Македонија
Шилегов: Со системот за елиминација на огнови на отворено, направивме 524 интервенции за 2 години
„Во однос на борбата против загадувањето на воздухот многу е важно што на трите главни фронта – индустриската прашина, сообраќајот и затоплувањето на домовите, Градот Скопје веќе почна со имплементација на своите главни стратегии“, рече градоначалникот Шилегов на денешната седница на Советот на Град Скопје, како одговор на советничко прашање.
Шилегов се осврна на неколку клучни активности.
„Кога зборуваме за јавниот превоз, веќе е почната постапката од Министерството за финансии. Успеавме како град да се избориме за финансиска поддршка со кредитно задолжување на државата и постапката веќе е во тек. Вчера имав и работен состанок со претставници на една од развојните банки која е подготвена да го поддржи овој проект со цел да влеземе во негова имплементација. Моите очекувања се дека тоа ќе биде видливо некаде кон крајот на идната година. Станува збор за стратешко решавање на проблемот со јавниот транспорт во нашиот град, имајќи предвид дека претходно системот за јавен транспорт бил фокусиран на релацијата исток – запад, односно Ново Лисиче – Ѓорче Петров. Тука имаме релативно квалитетна документација којашто сега може да послужи како основа за побрза имплементација. Она што паралелно го работиме ние како град и што на крајот на денот ќе го понудиме како целосен систем е решавање на релацијата север – југ, односно од Бутел до Кисела Вода. Линиите ќе се вкрстуваат некаде кај Црвен крст“, рече Шилегов.
Тој смета дека е на крај правниот лавиринт на односи Град Скопје, Влада, Регулаторна комисија, ПУИК и БЕГ и дека конечно претпријатието ќе успее да ја добие потребната лиценца.
„Ги побарав податоците од мерните станици во последните пет години. На пример, на мерната станица Гази Баба максимална среднодневна концентрација на ПМ10 во 2015 година била 329,7; во 2016 година – 340, во 2017 година – 299, а во 2019 година – 113. Максимална среднодневна концентрација на ПМ10 на мерна станица Ректорат во 2015 година била – 271, во 2016 година – 436, во 2017 година – 436, во 2018 година – 283, а годинава 134. Максимална среднодневна концентрација на ПМ10 на мерна станица во Центар во 2015 година била – 326, во 2016 година – 288, во 2017 година – 352, во 2018 година – 248, а во 2019 – 124. Максимална среднодневна концентрација на ПМ10 на мерна станица во Миладиновци во 2015 година била – 125, во 2016 година – 233, во 2017 година – 177, во 2018 година – 184, а во 2019 – 156. Во Миладиновци не можеме да бидеме толку активни, зашто немаме ингеренции. Максимална среднодневна концентрација на ПМ10 за Карпош во 2015 година била – 299, за 2016 година – 335, за 2017 година – 397, за 2018 година – 229, а во 2019 година – 120. Прерано е да зборуваме за тренд, ама во последниве две години имаме намалување на загадувањето. Јас ќе чекам да влеземе стратешки со решавање на сообраќајот и затоплувањето. Мислам дека тогаш ќе имаме уште поубави резултати. Не знам на што се должи оваа појава, ама знам што направил овој град откога јас го водам“, посочи Шилегов.
Тој појасни дека во 2017 година Инспекцијата за животна средина има извршено 159 инспекции, во 2018 година – 376, а во 2019 заклучно со 31 октомври – 431. Комуналните редари на Град Скопје, пак, во 2017 година извршиле 832 контроли, во 2018 година – 901, а во 2019 година – 1.528.
„Без систем, по случајност, кај огнови на отворено во 2017 година Градот има интервенирано во 56 наврати. Оваа градска управа воспостави целосно нов систем за елиминација на огнови на отворено, па во 2018 година имаме 251 интервенција, а во 2019 година – 273. Оваа година воведовме систем на бесплатно собирање отпад од стрништа и собравме 700 кубни метри биолошки отпад кој по правило претходно се палел. Битката со аерозагадувањето ќе ја добиете со намалување на бројот на загадени денови во текот на годината. Во последните две години имаме намалување на тие денови. На мерната станица Гази Баба број на денови со среднодневни концентрации на ПМ10 над граничната вредност во 2015 година бил 56 дена, во 2016 година – 62, во 2017 година – 49, а во 2019 – 27. На мерната станица Ректорат број на денови со среднодневни концентрации на ПМ10 над граничната вредност во 2015 година бил 47, во 2016 година – 69, во 2017 година – 66, во 2018 година – 76, а во 2019 година – 46. Број на денови со среднодневни концентрации на ПМ10 над граничната вредност на мерна станица во Центар во 2015 година – 64, во 2016 година – 63, во 2017 година – 44, во 2018 година – 54, а во 2019 година – 31. Број на денови со среднодневни концентрации на ПМ10 над граничната вредност во Карпош во 2015 година – 55, во 2016 година – 64, во 2017 година – 54, во 2018 година – 60, а во 2019 година – 24. Свесен сум дека темата со загадувањето е на високо ниво на интерес, но и на загриженост кај секој од нас. Свесен сум и дека за дневнополитички потреби некој свесно стимулира и лажно прикажува ситуации кои ги нема во реалноста. Кога размислуваме за Скопје размислуваме за Скопје како што го познаваме во нашите административни граници. Но, тие граници не се аквариум. Затоа, апелирам до градоначалниците од опозицијата, особено во Илинден, Петровец и во Сопиште да преземат активни мерки против загадувањето. Ние како град сериозно се бориме против овој проблем и затоа треба да дејствуваме во скопската котлина зашто воздухот нема граници и сите општини во скопската котлина треба паралелно да влезат во оваа битка. Не мислам дека од оваа тема треба евтино политички да профитираме. Гарантирам дека оваа битка на среден рок ќе ја добиеме, овој град ќе има активна политика и нема да бега од проблемите“, нагласи Шилегов.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Фемицидот е еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени
Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова денеска се обрати на панел-дискусијата насловена „Од пријавување на насилството до спречување на фемицид – системски одговор“, организирана од мисијата на ОБСЕ во Скопје.
Таа истакна дека и покрај бројните конвенции, закони, стратегии и проекти, рапидно расте родово-базираното насилство и бројот на убиените жени само затоа што биле жени. За неа, фемицидот е последица на насилство коешто се случувало во континуитет, а не било превенирано или санкционирано.
Според неа, борбата против фемицидот мора да започне дома, во градинка и во основното образование, да продолжи со правни акти и институционални механизми, вклучувајќи ги и јавно-обвинителските и судските.
Сиљановска-Давлова посочи дека ако фемицидот е системски предизвикан проблем, тогаш и неговото решавање мора да биде системско.
На првиот панел се обратија и амбасадорот Килиан Вал, шеф на мисијата на ОБСЕ во Скопје, Ѓоко Велковски, заменик-министер за социјална политика, демографија и млади и Муамет Реџепи, помошник на министерот за внатрешни работи, презентирајќи свои видувања, податоци и решенија за надминување на еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени.
Во вториот панел се обратија: Уранија Пировска од Хелсиншкиот комитет за човекови права, јавната обвинителка Фатиме Фетаи, судијката Габриела Гајдова, Светлана Цветковска од Mинистерството за социјална политика, демографија и млади и Елена Димушевска од Националната мрежа против насилство врз жени и семејно насилство.
Секоја од нив, во рамките на својата работа ги детектираше најголемите слабости во справувањето со насилството врз жените, вклучувајќиго и фемицидот, оценувајќи ја позитивно воспоставената соработка со надлежните институции, како гаранција за позитивен исчекор во оваа битка. Сите ја поздравија нововоспоставената платформа Femicide Watch.
Сите учесници беа согласни дека покрај 16 дена активизам, потребно е 349 денови ангажман на сите во справувањето со фемицидот.
Македонија
Левица: Власта повторно го одби амандманот за изградба на домови за стари лица
На денешната седница на Комисијата за финансирање и буџет, пратеникот и потпретседател на Левица, Реџеп Исмаил – Хактан, образложи амандман за грижата за старите лица.
Амандманот беше со цел да се наменат средства со што би можеле да се изградат најмалку три државни домови онаму каде што потребата е најголема.
Тој предупреди дека државата целосно го запоставила овој сегмент на социјалната заштита.
„Државните домови имаат само 600 сместувачки капацитети, додека приватните имаат двојно повеќе – 1.200. Луѓето практично немаат избор, освен да посегнат по приватните домови, а пензионерите тоа едноставно не можат да си го дозволат,“ рече пратеникот од Левица.
Листите на чекање се долги, а времето за чекање е од пет до седум години.
„За човек над 65 години, тоа не е малку. Во меѓувреме може и да почине пред воопшто да добие сместување,“ додаде тој.
Исмаил потсети и на европските стандарди, според кои треба да има 20–30 легла на 1.000 стари лица, додека Македонија е далеку под минимумот.
„Оваа јавна услуга постои само на хартија. Ако не почнеме да создаваме капацитети сега, со забрзаното стареење на населението ќе западнеме во уште полоша состојба, со уште подолги листи, уште подолго чекање и уште помалку достоинствена грижа,“ предупреди тој.
Иако проблемот е драматичен, власта сè уште не дава образложение зошто не го прифаќа овој амандманот.
„Доколку овој амандман не се прифати, очекувам барем објаснување од министерот,“ побара Хактан, нагласувајќи дека грижата за старите лица мора да биде во приоритетите, а не заборавена ставка во буџетот.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Шпанија е принципиелен поддржувач на македонските евроинтеграции
Шпанија е наш важен партнер во НАТО, ООН и ОБСЕ и принципиелен поддржувач на македонските аспирации за членство во ЕУ, рече претседателката Гордана Сиљановска-Давкова на денешната средба со делегацијата на Комисијата за надворешна политика од Сенатот на Кралството Шпанија, во придружба на амбасадорот Рафаел Сориано Ортиз.
Ја поздрави посетата, оценувајќи ја како пресвртница во шпанско-македонските односи преку обнова и интензивирање на меѓупарламентарната соработка.
Сиљановска-Давкова укажа на потребата од создавање на мешовита Група пријатели во шпанскиот Сенат и Конгрес.
Таа препознава недоволно искористен потенцијал за економска соработка којашто може да се регулира со билатерален договор.
Претседателката детално ги образложи државните ставови по однос на интегративниот процес во ЕУ, реафирмирајќи ја посветеноста на земјата на исполнувањето на Копенхагенските критериуми.
Претставниците на шпанскиот Сенат се заблагодарија за разговорот и изразија подготвеност за понатамошно продлабочување на соработката, како и поддршка во евроинтеграцијата.

