Македонија
Вештак во судењето за Ласкарци: Човечкиот фактор пресуден за несреќата

Првата реакција и обидот за сопирање кај возачот настанала во првата секунда, кога ја кренал ногата за гас и ја префрлил кај педалот за сопирање, одговори вештакот Драган Аксентиев, одговарајќи на прашањето на адвокатот Сашо Дуковски дали возачот реагирал со хавариско, односно таканаречено „ѓаволско кочење” дури во моментот кога несреќата била неизбежна.
Сообраќајно-техничкиот вештак Драган Аксентиев на денешното рочиште за автобуската несреќа кај Ласкарци, одговарајќи на адвокатско прашање рече дека делумно се согласува со констатацијата дека возачот ја создал опасната ситуација.
„Гледано од сообраќајно-технички аспект, најодговорно тврдам дека ниту еден сообраќаен технички вештак не може да каже кое е тоа краткотрајно дејствие што го има направено возачот за да му го одземе вниманието и тоа да се рефлектира преку отсуство на внимание”, рече Аксентиев.
До човечкиот фактор како виновен за несреќата се дошло по пат на елиминација.
„Како што имаме наведено во вештачењето, како што кажав на минатата расправа и како што беше поставено едно од прашањата на почитуваната адвокатка, нашата наука познава анализа и во таа анализа едно по едно се елиминираат одредени фактори кои можат да доведат до насочување на автобусот кон лево. Сите тие фактори коишто се анализирани се јасно прикажани во вештачењето, а особено на страница 50, 51 се анализирани и прикажани еден по еден, каде што се вели дека вештачењето на Електро факултетот укажува дека дејствијата извршени врз фактографот не доведуваат до почнување на незгодата.
Вештачењето на Машински факултет укажува дека одредените слабости во одржувањето на автобусот исто така не се причина за почеток на незгодата”, рече Аксентиев.
Тој истакна дека стручната литература вели дека таква ситуација кога ќе се елиминираат сите можни фактори кои би довеле до почеток на незгодата останува човечкиот фактор, но како и минатиот пат повтори дека и стручната литература вели треба внимателно да се оперира со термините кои се врзани со човечкиот фактор.
„Вештакот не може да навлезе во главата на возачот, тоа претпоставувам можат психијатрите, но не сообраќајно техничкиот вештак”, рече Аксентиев.
Според Аксентиев, неприфатливо е тактичко-теоретско посматрање на сообраќајната ситуација, меѓутоа возачот не реагирал со воланот.
Адвокатот Дуковски сакаше да дознае од вештакот дали возачот спиел во секундите пред несреќата, на што обвинителот Јакимовски приговараше дека вештакот веќе има одговорено на прашањето. По што, Дуковски се пожали дека обвинителот пречесто приговара и со тоа можно сугерира на одговорите на вештаците и сведоците.
Обвинителот Јакимовски неколку пати ургираше до Судот за претерано долги експозеа на сите кои земаат збор во судницата поради што сите присутни го губат фокусот и вниманието.
Денешното рочиште за несреќата кај Ласкарци трае веќе повеќе од четири часа. За автобуската несреќа се обвинети шест лица. Сопственикот на „Дурмо турс“, Дурмиш Белули, одговорниот за транспорт во фирмата Ремзи Мифтари, и возачот на автобусот Маноел Трифуновски се товарат за сторени тешки дела против безбедноста на луѓето и имотот во сообраќајот, а тројца вработени во станицата за технички преглед Игор Ѓорѓиевски, Горан Дуковски и Јане Боварски за соучество во истото дело.За автобуската несреќа се обвинети шест лица. Сопственикот на „Дурмо турс“, Дурмиш Белули, одговорниот за транспорт во фирмата Ремзи Мифтари, и возачот на автобусот Маноел Трифуновски се товарат за сторени тешки дела против безбедноста на луѓето и имотот во сообраќајот, а тројца вработени во станицата за технички преглед Игор Ѓорѓиевски, Горан Дуковски и Јане Боварски за соучество во истото дело.
Искра Манојлоска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Инспекцијата за животна средина на Град Скопје при вонреден надзор во општина Сарај затече запалена дива депонија

„Денес инспекцијата за животна средина на Град Скопје при вонреден инспекциски надзор во Општина Сарај затече запалена дива депонија составена од опасен отпад и градежен шут“, извести Град Скопје.
Локализиран е пожарот по брзата интервенција од страна на Противпожарната бригада на Град Скопје, а дополнително затечени се палења на стрништа во Крушопек и Лака, а сторителите се санкционирани. Во изминатата недела инспекторите за животна средина и комуналните инспектори на град Скопје имаат изречено казни на над 100 сторители“, велат од Град Скопје.
Македонија
Вонреден инспекциски надзор на реонот Смилковско Езеро, затекнати три лица кои согорувале отпад

Денес инспекцијата за животна средина на Град Скопје, изврши вонреден инспекциски надзор на реонот Смилковско Езеро, каде затече три лица со живеалиште во општина Бутел, како на дива депонија која сами ја направиле согоруваат отпад со што се загрозува животната средина и здравјето на граѓаните. Во изминатата недела инспекторите за животна средина на град Скопје и комуналните инспектори имаат изречено казни на над 100 сторители, извести Град Скопје.
„Нашите инспектори продолжуваат со засилениот инспекциски надзор на терен 24 часа, со цел намалување на аерозагадувањето и заштита на животната средина. Неселективно се изрекуваат казни за сите што не го почитуваат законот. Континуирано поднесуваме кривични пријави за исфрлање и согорување опасен отпад и загрозување на животната средина, за кривична одговорност против сторители затекнати како исфрлаат опасен отпад, азбестни плочи и друг градежен отпад, меѓу кои и опасен канцероген отпад.
На територијата на Скопје покрај Инспекторатот на Град Скопје, има уште вкупно 14 институции кои имаат надлежност и обврска да постапуваат при загадување на животната средина и загрозување на здравјето на граѓаните. Досега единствено градот Скопје реагира, додека останатите не постапуваат иако за истото имаат законска обврска“, соопшти Град Скопје.
Македонија
На средба со жителите на Чаир, градоначалникот Висар Ганиу ги претстави проектите што ќе се реализираат оваа година

На средба со жителите на Старо Чаир, градоначалникот на општина Чаир, Висар Ганиу, ги претстави проектите што ќе се реализираат оваа година за подобрување на инфраструктурата и создавање подобри услови за заедницата. Сите проекти се подготвени со техничка документација и имаат обезбедени дозволи за градба, велат од општината.
Главните проекти вклучуваат:
• Реконструкција на улицата „Парашкеви Кирјази“ во должина од 354.26 метри.
• Реконструкција на улицата „Дервиш Хима“ и сите споредни улици во должина од 687.77 метри.
• Реконструкција на улицата „Емин Дураку“ и паркингот во должина од 383.12 метри.
• Реконструкција на улицата „Струмичка“ и двете споредни улици во должина од 523.51 метри.
„Вкупната вредност на овие проекти изнесува 28.6 милиони денари (465,240 евра) и ќе биде финансирана од Владата на Република Северна Македонија во рамките на проектот „250 милиони евра за општините“.
Исто така, во завршна фаза е подготовката на техничката документација за целосна реконструкција на Паркот во Чаир, додека општината од својот буџет ќе реализира реконструкција на пешачките патеки и поставување на детски игралишта.
Реконструкцијата на салата „Партизан“ веќе започна, а дополнително ќе продолжи и проектот за реконструкција на фудбалското игралиште на стадионот во Чаир, со цел да се создадат подобри услови за развој на спортските активности во оваа зона“, соопштуваат од општина Чаир.