Македонија
(Видео) Тренчевска: Со овој буџет Владата најмногу крати кај социјално ранливите граѓани

Пратеничката на СДСМ Јована Тренчевска на денешната седница на собраниската комисија за финансирање и буџет истакна дека првиот буџет предложен од новата владата, во вредност од 6,5 милијарди евра, најголем буџет досега, е нереален, нималку развоен, туку трошковен, недомаќински, предизборен и најважно од се невизионерски, неинвентиен и буџет на нови долгови и нова изгубена година за економијата и граѓаните.
„Со Буџетот требаше да ги видиме сите политики ветувани во изборната платформа 1198, кои би требало да донесат подобар живот за граѓаните и економски развој на државата, буџетот е пред нас и слободно можам да кажам дека од тоа нема ништо, ниту подобар животен стандард на граѓаните, ниту пак економски развој за државата“, рече Тренчевска, додавајќи дека со буџетот предвидува нереален раст на БДП од 3,7%, зголемување на јавниот долг и покажува дека фискалната политика нема компас.
Тренчевска нагласи дека владата проектира буџетски дефицит од 4% од БДП, што е спротвно на законот за буџетите, каде јасно стои дека дефицитот не смее да надмине 3% од БДП, со што владата сака да испрати порака дека законите важат за сите но не и за неа.
„Имаме буџет кој единство ги задоволува потребите на 24 министри и нивните кабинети, но не и на граѓаните. Имаме буџет во кој не се приоритет граѓаните, особено ранливата категорија граѓани. Ако го погледнеме буџетот на министерството за социјална политика, демографија и млади сето тоа се потврдува“, нагласи Тренчевска.
Таа додаде дека со овој буџет најмногу се крати кај социјално ранливата категорија граѓани, се крати кај социјалните услуги, кај трансферот кон националните сојузи на инвалидски организации, се крати кај лицата со попреченост и кај услугите што се насочени кон нив, се крати кај сите оние граѓани, најчесто граѓанки кои се вклучени како негуватели кај давателите на социјалните услуги, кај активностите насочени кон борба со насилството врз жените и семејното насилство, се крати и на трансферот кон црвениот крст и општинските организации на црвениот крст.
„Ставката трансфери кон инвалидските организации, националниот сојуз на Црвен крст, граѓанските организации кои работата на борбата против семејно насилство и насилство врз жените, нашата социјално емпатична влада средствата ги намалила за дури 25 %. Од 80 милиони денари по 5-6 години се враќаме на минимумот којшто е предвиден со законот од 60 милиони“, рече Тренчевска, додавајќи дека се намалуваат средствата и за здруженијата на слепи, глуви и наглуви, за трудови инвалиди, лица со интелектуална попреченост, три пати се намалува буџетот за заштитните друштва.
„Да дојде до поголем израз емпатичноста на владата, со буџетот удира и кај социалните услуги, кои се вопставени во повеќе од 40 општини, услуги за помош и нега во домот за стари лица и помош и нега во домот за лица со попреченост, удира и по личната асистенција за лицата и децата со попреченост, удира и по целиот процес на деинституционалнизација“, истакна Тренчевска, и нагласи дека социјална држва и подобрување на квалитеот на животот на граѓаните не се постигнува со кратење на средствата за најранливите.
Тренчевска нагласи дека иста е состојбата и кај капиталните инвестииции во социланата заштита, каде за изградба на дневни центри за деца и лица со попречност, домови за стари лица се предвидени само 9 милиони денари, со кои нема да може ни да се завршат започнатите во во Кавадарци, Македонски брод, Чешионово Облешево, Берово, Пробиштип.
„Како, без проектирани средства ќе ја донесете владината програма за инвестиции во социјалната заштита за 2025 година. На жими мајка? Или како и се друго со лицемерие и лаги. Нема пари во буџетот за зголемување на минимланата плата, нема пари за спроведување на обврските од општиот колективен договор за јавниот сектор, нема слух за синдиактите, нема слух за работниците, нема намера да се реализира новата методологија за пресметка на платите во јавниот сектор од март 2025 годона и накратко Владата ги разочара најранливите, ги разочара работниците со предлог буџетот за 2025 година, со својата безидејност, лошто и нереалното планирање. За себе власта си испланира бурек со месо и јогурт, а за граѓаните трошки“, порача пратеничката на СДСМ Јована Тренчевска на денешната седница на собраниската комисија за финансирање и буџет.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Тошковски-Сецуко: разменети иницијативи за продлабочување на соработката со Јапонија

Министерот за внатрешни работи Панче Тошковски денес оствари работна средна со Амбасадорката на Јапонија во земјава, Кавахара Сецуко.
На средбата стана збор за одличните односи помеѓу двете земји, волјата за унапредување на соработката и на стратешко и на оперативно ниво, а се разменија и иницијативи за продлабочување на истата преку членување во разни меѓународни организации за полициска соработка.
Двете страни ја потврдија силната волја и посветеност на развивање на меѓусебните односи и соработка, преку конкретни предлози за нивно реализирање.
Македонија
Попов: Борбата за зачувување на македонскиот јазик не е завршена, тој е загрозен и внатре во самата држава

Аргументирано можеме да тврдиме дека официјализирањето на македонската азбука и на македонскиот стандарден јазик не е некаква “вештачка конструкција“, туку претставува логичен след на долговековниот просторен и временски континуитет на македонскиот јазик и неговите дијалекти на целата јазична територија, истакна претседателот на МАНУ, Живко Попов, по повод одбележувањето на 80-годишнината од кодификацијата на македонскиот стандарден јазик.
Според него, дијалектното богатство, вградено во литературата и стандардот, го прави посебен, уникатен, и докажува дека македонскиот јазик има долга историја и особен влог во рамките на групата словенски јазици и светското јазично семејство, а неговата посебност и специфичност предизвикува особен интерес во меѓународната лингвистичка научна средина.
Но борбата за зачувување на македонскиот јазик, како што нагласи Попов, не е завршена.
Таа мора да трае и да продолжи пред меѓународните институции за човекови права, бидејки неговата официјална употреба од страна на деловите на македонскиот народ во соседните земји е оневозможена со превземените обврски со договорите од Преспа со Грција и оној за добрососедство со Бугарија.
Во исто време македонскиот јазик е загрозен и внатре во самата држава, каде не е подеднакво почитуван на целата нејзина територија. Законот за македонскиот јазик за жал е донесен отпосле и сега државните институции треба да вложат многу поголеми усилби за негова правилна примена. Уставниот суд во чиј капацитет веруваме е на потег да воспостави правилна употреба на македонскиот јазик како официјален јазик за меѓусебно разбирање на сите граѓани на целата територија на државата, согласно општоприфатените меѓународни прописи во светот и ЕУ каде што ние целиме“.
МАНУ, појасни Попов, во соработка со Институтот за македонски јазик, катедрата по македонски јазик при УКИМ и другите универзитети и научни институции продолжува во полна пареа да работи на збогатување и усовршување на македонскиот литературен јазик.
Истакнувајќи неколку цитати на Блаже Конески претседателот на МАНУ нагласи дека зборовите и делата на Конески и денес одекнуваат силно, но исто така и силно ги обврзуваат следните генерации да продолжат да го негуваат, проучуваат и да го афирмираат македонскиот јазик, основен белег на нашиот идентитет и култура, на нашето минато, сегашност и на нашата иднина.
Македонија
Кривична пријава против двајца поранешни вработени во МВР за злоупотреба на службената положба

Одделот за внатрешна контрола, криминалистички истраги и професионални стандарди при Министерството за внатрешни работи, до надлежното Основно јавно обвинителство Скопје, поднесе кривична пријава против Б.Д. и В.В., поради постоење основи на сомнение за сторено кривично дело „злоупотреба на службената положба и овластување“.
БД., пензиониран работник, а во време на извршување на кривичното дело на работно место началник на Регионален центар за гранични работи Север, иако знаел дека еден работник со правосилна пресуда бил ослободен од прекршочна одговорност, не изготвил ургенција до Комисијата за вршење на психолошко советување и давање мислење за способноста на работникот во МВР да му се врати одземеното службено оружје, кое му било одземено до завршување на постапката, туку изготвил предлог за негово времено распоредување врз основа на кој работникот бил времено распореден на друго работно место, а за времено упразнетото работно место доставил предлог за времено распоредување на друг работник. Исто така, на распишан интерен оглас не ги известил членовите на Комисијата дека работното место за кое е распишан интерниот оглас е времено упразнето и дека за ова работно место не можело да биде распишан интерен оглас.
Второпријавената В.В., пензиониран работник, а за време на извршување на делото помошник директор во Оддел за заеднички работи и управување со човечки ресурси во БЈБ, без барање од првопријавениот и без да утврди дека работното место не е слободно, објавила телеграма за интерен оглас. Исто така, како член на Комисијата за распоредување и унапредување, не ставила забелешка и покрај тоа што била запознаена дека работното месо е само времено упразнето и се согласила со изборот на работникот за кој имало предлог за времено распоредување од началникот на Регионалниот центар за гранични работи Север.
Со ваквото дејствие, пријавените на работникот кој времено го распоредиле му причиниле штета во износ 310.268 денари.