Македонија
Движењето „Мајка и Дете“ најостро ги осудува обидите за повторно отвoрање на „Југохром“
Од движењето „Мајка и дете“ се противат на тенденциите за повторно отворање на „Југохром“ и тоа, како што велат, пред да заврши инсталацијата на еколошките филтри и забраната на штетни гасови.
„Истовремено изненадени сме од фактот што оваа Влада се уште продолжува со двојни стандарди за Тетово и Битола. За загадувањето на Битола, Министертсвото за внатрешни работи има покренато кривична постапка против одговорните лица на РЕК Битола, додека во Тетово, иако беше рангиран како најзагаден град во Европа, за истото кривично дело, нема покренато никаква постапка ниту има побарано одговорност од сопствениците и раководителите на Југохром, за предизвиканите болести и смртните случаи, туку напротив тие се субвенционираат од страна на Владата со наши пари“ велат од движењето.
Според нив, раководството на „Југохром“ во изминатите 5 години нема исполнето ниеден од потребните услови.
„Ние 5 години протестираме, а тие 5 години ветуваат. Тие само си купија повеќе време, без исполнување на ниеден издаден рок и така се извлекоа 4 години по ред. Претходната Влада откако истече рокот, даде дополниотелно време за две години, сепак ништо не беше направено дури и после затворањето повторно ништо, додека заменик премиерот Анѓушев, од говорницата на Парламентот на Република Македонија, не информираше дека „Југохром“ нема доволно средства за филтри. Замислете не нас, во овој момент, како можеме се уште да веруваме во било што, по оваа четиригодишна измама“ се наведува во соопштението.
Од таму велат дека „Југохром“ треба скапо да плати за загадувањето на Тетово, обвинувајќи дека бројот на заболени деца бил двојно поголем додека „Југохром“ работел. Во 2015 година, како што велат, оваа бројка била 31,446 случаеви, додека во 2017 кога „Југохром“ беше затворен, бројот на заболени деца се намали на 18,578 случаеви.
Ниедна закана не може да не спречи да се бориме за здрава животна средина за нашите деца. Ние мајките ќе бидеме жив штит против секој притисок, од кого и да е.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јакимовски не признава пораз, обвинува за нерегуларности: „Во Карпош не победивте, го украдовте“
Претседателот на ГРОМ, Стевчо Јакимовски, преку соопштение до јавноста упати остри критики кон ВМРО-ДПМНЕ, обвинувајќи ја партијата за, како што наведува, изборни нерегуларности на локалните избори во Општина Карпош.
„Во Карпош не победивте! Силувавте! Карпош го украдовте!“, наведува Јакимовски, додавајќи дека борбата на изборите не била витешка, туку „кукавичка“. Според него, изборниот процес бил проследен со купување на гласови, злоупотреби, притисоци и медиумска блокада.
Во соопштението, тој истакнува дека во сите изборни циклуси досега секогаш ги прифаќал резултатите и честитал на победниците, но дека овојпат „не може да признае нешто што не било чесно добиено“.
Јакимовски тврди дека бил сведок на, како што наведува, „организирано купување на ромски и албански гласови, уцени, двојни гласачки ливчиња и употреба на јавни ресурси во корист на противкандидатот“.
Тој го спореди исходот од изборите со претседателските избори во 1999 година, обвинувајќи дека „исто како тогаш, повторно победила неправдата“.
Соопштението завршува со ставот дека, според него, „граѓаните на Карпош се вистинските губитници во оваа нечесна изборна битка“.
Македонија
„Скопје го менуваме од корен“: Ѓорѓиевски го презема раководењето со градот
Новиот градоначалник на Скопје, Орце Ѓорѓиевски денеска го прими уверението и најави дека од вечерва почнува акцијата за чистење на градот.
„Официјално – од денес Скопје испишува нова страница во својата историја
Денешното уверение е симбол на довербата што ми ја дадоа граѓаните на Скопје.
Но, истовремено е и голема обврска да работам одговорно, посветено и силно, со јасна визија, конкретни резултати и многу дела.
Благодарен сум за секоја поддршка, за секој скопјанец што препозна искреност, посветеност и дела зад зборовите“, објави тој.
Ќе бидам градоначалник на сите, најави Ѓорѓиевски, без разлика на верска, национална, партиска или било каква припадност.
„За мене поделбите не постојат – она што е моја водилка е обезбедување на подобра иднина и достоинствен живот за сите.
И тука нема да се штедам. Го имате мојот збор!
Скопје, почитувани, го менуваме од корен!
Уште од вечерва, во 20:30 часот, започнуваме со првата голема акција, а тоа е за 72 часа да го исчистиме Скопје, токму како што ветив.
А утре, започнуваме со темелна реорганизација на јавните претпријатија и нормализирање на состојбите во нив, за градот конечно да функционира како што скопјани заслужуваат. Скопје ќе добие и нови проекти а дел од нив ги започнуваме во наредните денови – инвестиции во инфраструктурата, образованието, спортот, животната средината, но ја враќаме и транспарентноста – Скопје конечно ќе биде отворен град“.
Македонија
(Видео) Николоски: Го потпишавме договорот за изградба на заедничкиот пограничен тунел со Бугарија, железничкиот Коридор 8 има стратешко, економско и безбедносно значење за Балканот и Европа
Железничкиот Коридор 8 е еден од најважните трансевропски транспортни коридори, кој има стратешко, економско и геополитичко значење за целиот Балкан и за цела Европа. Овој Договор за изградба на заедничкиот тунел е сон на многу генерации, историјата сакаше јас и вицепремиерот Караџов да го потпишеме, истакна денеска вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски, на потпишувањето на Договорот за подготовка, изградба и оперативност на меѓуграничниот железнички тунел на Коридор 8, што се случи на железничката станица во Ѓуешево.
Николоски потенцираше дека ова е многу значаен коридор за Македонија бидејќи ја поврзува земјата со две мориње и има огромо влијание врз зголемување на конкурентност на домашната економија.
Во исто време овој коридор има и огромно безбедносно значење за НАТО Алијансата, рече вицепремиерот Николоски.
„Овој Дoговор е сон на генерации од двете страни на границата, нешто за што сме читалe, нешто за што сме учеле, а тоа дека двете држави, двата главни градови треба да се поврзат со железничка врска. Ние сме силно посветени на неговата изградба и модернизација. Ќе работиме многу сериозно, ќе работиме многу посветено и се надевам дека и за брзо време ќе ги видиме реузлтатите. Јас не сакам да давам ветувања, но она што можам да го ветам е напорна работа и посветеност. Ова е коридор и од безбедносно значење, во услови кога во 21 век се случува нешто што не можевме да го замислиме, имаме војна недалеку воздушно од тука, агресијата врз Украина. И затоа овој коридор е многу значаен кој што е помош на Алијансата со цел да може да помогне на Украина да ја одбрани својата сувереност и територијална целовитост” – изјави Николоски.
Во однос на финансиската конструкција на целиот источен коридро 8, вицепремиерот Николоски истакна дека средствата се обезбедени.
„Средствата се обезбедени. Првата фаза е завршена и ставена во функција оваа година. Втората фаза од Бељаковце до Крива Паланка се работи во моментов, рокот за изградба е октомври 2026 година. Морам да кажам дека не сум задоволен од изведувачите, но со нашите партнери од ЕБРД ќе бараме заедничко решение како да го надминеме овој проблем. Третата фаза од Крива Паланка до границата се надевам дека со напорна работа со ЕИБ, ЕБРД и со ЕУ, во тек на месец декември да се распише претквалификација за избор на изведувач и избор на надор. Во однос на финансиите, најмалку буџетот за железницата од Куманово до границата е околу 810 милиони евра, за што 200 милиони се грант од ЕУ. Од Куманово до Бељаковце чинеше 79 милиони евра, од Бељковце до Крива Паланка треба да чини 155 милиони евра ако останеме во овој буџет. Од Крива Паланка до граница е околу 455 милиони евра и дополнително имаме 110 милиони евра за сигнализација и електрификација од Куманово до границата, со цел кога ќе се заврши цел коридор да имаме најмодерна сигнализација“, истакна Николоски.
Тој најави дека во скоро време ќе го покани и вицепремиерот Караџов во Македонија на завршување на пругата од Бељаковце до Крива Паланка, како и на отпочнување на градежните работи на пругата од Крива Паланка до границата.

