Македонија
Левица: Македонците плаќаат најскапи патарини – Рустеми е горд!

Изминатата година, државата наплатила 62 милиони евра од патарини, што претставува најголема сума досега, за што директорот на ЈПДП – Ејуп Рустеми изјави дека е горд, велат преку соопштение од политичката партија Левица.
„Иронично, за Рустеми државата направила модерна, електронска и современа наплата за патарини, која според него, нуди професионална и квалитетна услуга.
Додека, во реалноста, Македонија е меѓу земјите со најскапи патарини во регионот, со просечна цена од приближно 2.6 денари по изминат километар со патничко возило од Б категорија, а со патишта во прилично лоша состојба. За споредба, во соседна Србија со последните поскапувања, овој износ е приближно 25 отсто понизок, односно околу 2.1 денари, вклучително со последните поскапувања. Дополнително, граѓаните плаќаат полн износ патарина и за користење на автопатишта кои се под реконструкција и на кои условите за возење се на ниво на локални патишта.
Граѓаните плаќаат патарина и за делницата Тетово – Гостивар, која воопшто не е автопат, ниту според број и широчина на коловозни ленти, ниту по безбедносни стандарди. Понатаму, сегашниот систем за наплата на патарини е најнеефикасниот во регионот. Додека во соседството одамна е пристапено кон далеку попрактични системи за наплата (затворени системи или системи на вињетки), во Македонија наплатни пунктови се поставени на секои 20-30 километри, со што возачите застануваат по четири до пет пати на поминати 100 километри. Во периодите на зголемена фреквентност, повеќе време губат во чекање пред наплатен пункт отколку во движење.
Електронскиот систем за наплата, со кој се фали Рустеми, е полуфункционален. Недостасува електронска опрема за наплата на патот Скопје-Тетово и Тетово-Гостивар, а новите тагови неколку месеци ги нема за продажба. На патарините од Скопје до Гостивар никаков електронски систем за наплата не постои, освен наплатата со банкарски картички преку ПОС терминали (ако и тоа се’ уште го сметаат за напреден систем).
Дополнително, државата два пати им наплаќа на граѓаните за користење делови од автопатот, еднаш на наплатна станица и еднаш при регистрација на возилото. Уште во април 2022 година, Левица побара измена на Законот за јавни патишта со која се предвидуваше намалување на цените на патарините за 50 отсто, но владејачката спрега СДС-ДУИ го одби. Очигледно, криминогената елита на власт не увиди дек патарините треба да бидат соодветни на социјалниот стандард на граѓаните и нивната економска моќ.
Додека, граѓаните од внатрешноста годишно трошат дури три просечни месечни плати за да го покријат трошокот од патарините, кој мора да го подмират поради работните можности кои се концентрирани во главниот град. Пратениците во македонското Собрание имаат реална моќ да ја подобрат состојбата, но истите се негативно засегнати од намалувањето на надоместокот за патарините бидејќи надоместокот за нивните „патни трошоци“ ќе се намали.
Левица нема да престане да се залага за ново законско решение, со кое ќе се одземе правото на Владата да одлучува за начинот на наплатата и определувањето на висината на патарините и истото да се префрли на Собранието, со што тоа би станало законска материја, наместо подзаконска материја, како сега“, се вели во соопштението на Левица.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Судир за српскиот капитал: ВЛЕН и ДУИ меѓусебно се обвинуваат

ВЛЕН и ДУИ, двете водечки политички субјекти од албанскиот блок во Македонија, се препукуваат поради наводно продирање на српски капитал и влијание во земјата.
Според соопштението на ВЛЕН, ДУИ одамна престанала да ги штити интересите на Албанците, откако, како што тврдат, дозволила влез на српски и црногорски компании во клучни економски сектори, вклучително и мобилната индустрија и казината.
„ДУИ го донесе ‘српскиот свет’ во срцето на земјата, го воведоа МТЕЛ, дозволија пенетрација на српските подземни структури и преку Бујар Османи работеа за Белград и против Косово“, се наведува во соопштението. ВЛЕН најавува дека ќе продолжи да ги брани евроатлантските вредности и националните интереси на Албанците.
ДУИ, пак, одговара дека ВЛЕН во изборната програма за 2024 година ветила основање на Албанска банка со доминантен албански капитал, како гаранција за економско зајакнување на Албанците и рамномерен регионален развој. ДУИ повторно нагласува дека државата не смее и не треба да дозволи банкарскиот сектор и стратешките институции да бидат преземени од дестабилизирачките интереси на Белград.
И двете партии со денови се обвинуваат една со друга за предавство на интересите на Албанците и за поддршка на т.н. „Српскиот свет“ во Македонија. Со оглед на предизборието, се очекува дека оваа тема ќе се најде во политичката дебата.
Македонија
ВМРО-ДПМНЕ: Целосна реконструкција и модернизација на пругата од Скопје до Кичево

Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ ги започна подготвителните активностите за целосна реконструкција на пругата, односно железничката линија од Скопје до Кичево, која е дел од Коридорот 8, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
Покрај целосната реконструкција на постојната пруга, која сега е во многу лоша состојба, додаваат од партијата, работните активности опфаќаат целосна модернизација и нејзина електрификација.
„Во прва фаза, преку Европската Унија ќе се обезбеди грант од 5,3 милиони евра за физибилити студија, а носечка институција ќе биде Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), која ќе избере консултант за изработка на студиите согласно највисоките европски стандарди.
По завршување и изработката на анализите, кои според највисоките европски стандарди траат 18 месеци, започнува втората фаза на изведување на работните активности на терен за целосна реконструкција, модернизација и електрификација на пругата.
Оваа инвестиција во железничката инфраструктура, освен економски придобивки за бизнисот ќе значи и подобро и поефикасно поврзување помеѓу главниот град Скопје и општините Јегуновце, Тетово, Гостивар и Кичево.
Овој проект уште еднаш ја потврдува посветеноста на Владата за унапредување на инфраструктурата и Македонија да ја направи центар на патни, енергетски и железнички коридори во регионот“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
Македонија
Од шумскиот пат кон езерото, се води жестока битка за да се спречи ширењето на пожарот кај Јасен

Пожарот кај Јасен и натаму се заканува, откако во текот на ноќта започнал да се шири од шумскиот пат пред објектите на ловиштето кон ресторанот Козјак. Директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, Стојанче Анеглов, изјави дека пред неколку дена патот бил внимателно исчистен од вегетација со блудожер и сега претставува појас кој спречува ширење на огнот.
„Се води жестока битка со огнот, но надлежните служби не дозволија пожарот да се префрли на спротивната страна. Денес продолжува оперативната акција, со чистење на гребенот до езерото за да се стопира ширењето на огнот. Истовремено се дејствува и од воздух“, изјави Ангелов.
Како што додаде, покрај овој пожар, има уште неколку, но тие се безопасни во споредба со она што се случува во Јасен. Ангелов најави повеќе информации околу 13 часот.