Македонија
МОН: Во ниту еден случај нема да дозволиме ученик да остане без учебник
Министерството за образование и наука потсетува дека, како што и беше најавено, од следната учебна година ќе се примени комбиниран начин на учење кој подразбира употреба и на печатени и на дигитални учебници, се наведува во реакцијата на МОН на прес – конференцијата на претставничката на политичката партија ВМРО – ДПМНЕ Весна Кусакатска, која вели дека ќе се укинат печатените учебници.
„Имено, за учениците од прво до трето одделение и натаму ќе се обезбедуваат печатени учебници, бидејќи тоа е период во кој треба да се развие однос кон на детето кон книгата. Додека за учениците од четврто и погорните одделенија прва опција ќе бидат дигиталните учебници, имајќи предвид дека кај нив веќе се развиени вештините за примена на ИТ-технологија и електронски алатки. Но доколку по нивна волја, учениците се изјаснат дека сакаат наставата да ја следат од печатен учебник, тоа ќе биде овозможено. Додека лектирите и понатаму ќе бидат достапни само во печатена форма“, велат од МОН.
Министерството за образование и наука, додаваат од таму, во ниту еден случај нема да дозволи кој било ученик да остане без учебник независно дали е тоа електронски или печатен.
„Образованието е загарантирано право на секој ученик и ние тоа го обезбедуваме и го надградуваме. Дискриминацијата е појава во образованието за која се зборуваше во минатото, а сега веќе целосно се елиминира. Актуелната влада и Министерството за образование и наука интензивно работат на инклузивноста во образованието. Во таа насока, за првпат во учебната 2021/2022 година сите учебници ќе бидат достапни во аудиоформат и на Брајово писмо за потребите на учениците со оштетен вид. Преку новиот Закон за учебници ги бришеме нелогичностите во содржините за кои, за жал, во некои други времиња немаше реакции и со децении беа уништувани генерации на ученици“, пишува во реакцијата на МОН.
Новиот Закон за учебници, додаваат од таму, има строго утврдени правила по кои ќе се одобруваат и печатат книгите.
„Министерството за образование и наука нема да дозволи несоодветни содржини да бидат дел од материјалот кој го изучуваат ученици. Во иднина наместо дискриминирачки и омаловажувачки текстови ќе зборуваме за квалитет“, се наведува во реакцијата.
По однос на изнесувањата дека 10 проценти од учениците не се вклучени во наставата, МОН вели дека се работи за апсолутна невистина, бидејќи преку хибридниот модел на настава (со физичко присуство, онлајн настава, достава на печатени материјали и едукативни емисии на МТВ) правото на образование никому не е скратено.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
МОН за меѓународниот ден на образованието: Нашите деца имаат право на квалитетно образование
Министерството за образование и наука им го честита Меѓународниот ден на образованието на учениците, студентите, учителите, родителите и на сите на кои образованието им е важен дел од животот и ги повикува да учествуваат во процесите на градење здрав воспитно-образовен систем, кој ги пресретнува барањата на времето во кое живееме.
„Нашите деца имаат право на квалитетно образование и тие заслужуваат да направиме многу повеќе, за да им овозможиме да се развиваат како нивните европски врсници.
Образованието има приоритет за оваа Влада. Со најголем буџет досега, со речиси 40 милијарди денари, оваа година ќе вложуваме во сите сегменти – во нови училишта и реконструкција на постојните, во оптимизација на училишната мрежа, во едносменска настава и продолжен престој на учениците во училиште, во јакнење на образовната асистенција и инклузија по мерка на децата, во ученички и студентски стандард и високо образование кое дава врвни знаења, во јакнење на професијата наставник и во регулатива што ќе биде темел на сé ова.
Нашите заложби се темелат на уверувањето дека Македонија нема друга алтернатива освен да ја водат учени луѓе, со квалитетни знаења, широки погледи и демократски капацитет, подготвени за борба на мислења, изградени низ системот на образование како личности со вредности“, се истакнува во соопштението.
Министерството и Владата, како што е појасенто, можат да направат многу, но за да се направи исчекорот што е потребен кон создавање квалитетно образование, треба сите заедно, секојдневно да придонесуваме за безбедни училишта, поддршка за учениците, градење култура на дијалог, развивање емпатија, истакнување на моралните вредности.
„Да им овозможиме на децата да растат и да се образуваат во средини каде можат слободно да ги споделат своите видувања. Денешните ученици се иднината на оваа земја. Вложувајќи во нив, придонесуваме за нивниот просперитет, но и за заедничкиот напредок“, велат од МОН.
Македонија
УНИЦЕФ ја поттикнува јавноста да даде придонес кон Нацрт концепцијата за реформи во гимназиското образование
На овој Меѓународен ден на образованието, УНИЦЕФ ја поздравува неодамна објавената Нацрт концепција за реформи во гимназиското образование и ги повикува сите образовни чинители да се вклучат во процесот на отворена консултација за ко-креирање на визијата за гимназиското образование.
Нацрт концепцијата е дел од тековните напори на Министерството за образование и наука и Бирото за развој на образованието чија цел е образованието да ја задржи својата релевантност и да се приспособи кон светот што бргу се менува.
Документот претставува патоказ за тоа како да се поддржат наставниците преку осовременети наставни програми, модерни наставни методи и подобри начини на оценување. Во него се наведени и клучните знаења, вештини, ставови и вредности што средношколците треба да ги стекнат во текот на своето школување. Вреди да се напомене дека со оваа Концепција, на учениците им се дава можност да изберат што ќе учат врз основа на индивидуалните потреби и интереси, со поголема флексибилност за комбинирање предмети од различни подрачја.
Процесот на отворени консултации ќе им овозможи на сите чинители да придонесат за решавање на критичните образовни предизвици. Образовната криза во земјата се потврди и со најновите резултати од Меѓународната студија за трендови во математиката и природните науки – каде учениците од четврто одделение се рангираа на 44-то место по математика и на 47-мо место по природни науки (од 58 земји-учеснички). Заедничкото креирање долгорочна визија за гимназиското образование ќе даде важен придонес за подобрување на образовните резултати.
УНИЦЕФ особено го поздравува тоа што во Концепцијата се дава осврт на новите прашања во образованието како што се трансформативниот потенцијал на вештачката интелигенција и напредните технологии. Концепцијата предвидува учењето да биде попристапно, поинтерактивно и поефективно, нагласувајќи ја потребата од оспособување на учениците и наставниците со вештини за критичка примена на овие технологии. Исто така, УНИЦЕФ го поздравува фокусот што Нацрт-концепцијата го става на образованието за животна средина и климатски промени, преку наставата и преку активно учество во еколошки иницијативи.
Покрај предложените позитивни промени, УНИЦЕФ предлага да се стави посилен фокус на обезбедување премин од основно во средно образование и спречување на осипување на децата со попреченост и оние од ранливите заедници, меѓу кои и Ромите. Освен тоа, Концепцијата треба да се осврне на потребата за дополнителна поддршка и насоки за заштита на физичкото и менталното здравје на адолесцентите, како и за безбедно и одговорно користење на напредните технологии. Со ова ќе се помогне училиштата да создадат средина која што го поддржува и поттикнува образовниот успех, личниот раст и благосостојба.
Концепцијата е отворена за јавни коментари до 31 јануари 2025 година. Сите заинтересирани имаат можност да придонесат кон натамошно унапредување на Концепцијата. Со ова ќе се обезбеди учениците да бидат подготвени да напредуваат во свет кој е меѓусебно поврзан, да ги ценат различните перспективи и да станат одговорни граѓани кои преземаат акција во насока на одржливост и колективна благосостојба.
Македонија
Кривична пријава поради измама со ортопедски помагала, Фондот оштетен за 8,7 милиони денари
Управата за финансиска полиција, до Обвинителството поднесе кривична пријава против И.Т во својство на управител на правниот субјект БАУЕРФЕИНД ДООЕЛ увоз-извоз Скопје и против правниот субјект БАУЕРФЕИНД ДООЕЛ увоз-извоз Скопје.
Првопријавенaта во период од 2014 до 2016 година дала лажна изјава заверена на нотар со која потврдила дека ортопедското помагало кое го набавува и фактурира кон Фондот за здравствено осигурување со назив „Ортоза за колк со зглоб” е соодветно и одговара на помагалото „Надколен пластичен апарат со зглоб во колено и скочен зглоб”.
Од Финанската полиција велат дека ибила свесна дека таквото помагало не одговара на медицинските индикации и дијагнози, го измамила и довела во заблуда Фондот за здравствено осигурување да склучи Договор за издавање на ортопедски и други помагала за период од 01.01.2014 до 31.12.2016.
„Во текот на овие години, пријавената извршила набавка и испорака на 171 несодветни помагала со назив “Ортоза за колк со зглоб” притоа фактурирајќи ги кон Фондот за здравствено осигурување под шифра 2105 и назив “Надколен пластичен апарат со зглоб во колено и скочен зглоб” на кој начин пријавените се стекнале со противправна имотна корист во износ од 763.470 денари во текот на 2014 година, 5.038.902 денари во текот на 2015 година и 2.901.186 денари во текот на 2016 година, односно вкупно 8.703.558 денари за кој износ е оштетен Буџетот на Фондот за здравствено осигурување на Република Северна Македонија“, се вели во соопштението на Финансиската полиција.