Македонија
Брзото возење во доцните часови е најопасната грешка што ја прават младите возачи, предупредуваат од РСБСП

Младите возачи и возачите почетници се најранлива категорија учесници во сообраќајот, но и најчесто грешат во него, порачуваат од Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата, објаснувајќи дека се работи за непромислени и ненамерни грешки, бидејќи, како што велат, во голем дел од ситуациите тие се направени за прв пат или не се направени свесно.
„Секој млад човек (кандидат за возач) кога прв пат ќе седне во автомобил да учи да вози, обично е многу внимателен и подготвен да слуша и да ги применува советите од инструкторот. Но, откако ќе се стекне со возачка дозвола и со минимум возачко искуство, наеднаш работите се менуваат, на површина излегува преголемата самодоверба изградена врз основа на лажна перцепција за „големите“ возачки способности. Тогаш се прават најголемите грешки во сообраќајот, а крајниот епилог од таквото однесување најчесто е погубен и фатален“ велат од РСБСП.
Една од најопасните грешки што младите возачи ја прават, потсетуваат од РСБСП, е брзото возење и тоа најчесто во доцните вечерни или во раните утрински часови.
„Возењето во услови на мрак и намалена видливост само по себе носи предизвици и опасности. Кога на тоа ќе се додаде брзото возење, неискуството и заморот од „напорната“ ноќ, тогаш заканата станува многу сериозна и загрижувачка. Посебно „популарни“ во летниот период се уличните трки во доцните вечерни часови кога булеварите и улиците се празни и кога возачите можат „машки да си ги измерат силите“ на улиците“ објаснуваат од РСБСП.
Од таму додаваат дека сериозна грешка и однесување без минимум основа за било какво оправдување што го надополнува брзото возење, а најчесто ја прават машките (млади) возачи, е агресивното возење.
Најчесто ваквото девијантно однесување е последица на поголемо количество алкохол што младите го консумираат непосредно пред да седнат за воланот. Доказ за тоа се и последните контроли на сообраќајната полиција во повеќе градови низ земјава. Оваа „луда“ идеја е грешка која не само што ќе ве чини многу пари, туку може да ве чини и загубен живот.
Една од грешките што скоро никој и да не ја забележува е одвлеченото внимание. Една статистика вели дека 15% од сите незгоди во кои учесници биле млади возачи се случиле кога во возилото освен возачот имало повеќе од еден патник на иста или на приближно иста возраст. Младите возачи забавата со друштвото ја продолжуваат во возилото низ градските улици, а желбата за докажување пред другарите ги води кон фатален исход.
Речиси и да нема млад човек – возач кој овие факти не ги знае или не е свесен за нивната важност. Сите ги знаат фактите, ризикот и опасностите, но не сите се придржуваат до нив.
Затоа РСБСП апелира до секој млад возач: Размисли пред да биде доцна. Животот е еден и нема цена, а сообраќајните незгоди не даваат втора шанса. Биди одговорен возач, биди позитивен пример за твоите пријатели и покажи како вистински се сака животот, младоста и семејството.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Во Македонија повеќе од 20 пожари на отворен простор

До 14 часот имапло повеќе од 20 пожари на отворен простор, од кои шест се активни, четири се под контрола, а другите се изгаснати, информира Центарот за управување со кризи.
АКТИВНИ: 6
1. Oпштина Василево, Општина Радовиш и Општина Берово: с.Нивичино на планината Голем Готен и Малешевските Планини (нискостеблеста шума, смрека, грмушки и ниска вегетација);
2. Општина Прилеп: с.Бешиште, местo викано Бешишки Рид другиот крак према с.Градешница (мешана шума);
3. Општина Македонски Брод: с.Црешнево (ниска вегетација);
4. Општина Штип: помеѓу селата Драгоево и Селце (нискостеблеста шума, прнар и сува трева);
5. Падините на планината Плачковица, Општина Карбинци, атар на с.Јунузлија (шума);
6. Општина Зелениково: с.Гумалево (ниска и мешана вегетација).
ПОД КОНТРОЛА: 4
1. Општина Прилеп: помеѓу селата Царевиќ и Смолани, м.в.Радобилски рид (мешана шума и нискостеблеста вегетација);
2. Општина Македонски Брод 1: помеѓу селата Локвица, Крапа и Црешнево (деградирана дабова шума, грмушки и ниска вегетација);
3. Општина Македонски Брод 2: село Грешница (мешана шума и сува трева);
4. Општина Желино: помеѓу селата Церово и Групчин (нискостеблеста и деградирана шума).
Македонија
Од вторник изменет сообраќаен режим на мостот „Влајко“

Општина Карпош ја информира јавноста дека во вторник (29.7.2025) година, со почеток во 7.30 часот, ќе почнат работните активности за статичко испитување на надземниот премин „Влајко“ (во населбата Влае).
Поради изведување на стручните мерења, ќе биде воведена привремена измена на сообраќајниот режим, која ќе се реализира во две фази.
Имено, во првата фаза се предвидува затворање на дел од сообраќајницата, односно булеварот Партизански одреди, по принципот лента по лента, во насока исток – запад, поточно во правец кон населбата Ѓорче Петров. По завршувањето на првата фаза, ќе следува затворање на сообраќајот во насока запад – исток (кон Центар), исто така по принципот лента по лента.
Во оваа пригода локалната самоуправа посочува дека во текот на изведувањето на работите сообраќајот на тој потег ќе се одвива непречено во согласност со сообраќајната сигнализација и опремата што ќе биде привремено поставената, а на која ќе биде означено прописното ограничување на брзината на движење од 30 km/h.
Се предвидува овие работни активности да се одвиваат во период од седум работни дена, а по нивното завршување, да биде воспоставен првобитниот режим на сообраќај.
Општина Карпош апелира до сите учесници во сообраќајот да го почитуваат и да се приспособат кон привремениот сообраќаен режим за што однапред се заблагодарува за разбирањето и соработката.
Македонија
ВМРО-ДПМНЕ: СДС и Шукова ниту имаат план ниту знаат како да го подобрат животот на скопјани

Шукова говори за тоа што му недостига на Скопје и тоа би било во ред доколку само пред една година таа не беше токму министер за животна средина и просторно планирање, истакнуваат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Таа како министер имаше можност и простор да направи план за намалување на аерозагадувањето, за зелени површини, за еколошки јавен превоз, но сепак таа одлучи да му слугува на Ковачевски, а во реалноста на Заев.
СДС и Шукова ниту имаат план ниту знаат како да го подобрат животот на скопјани. Тоа е видливо затоа што единствен ‘успех’ на СДС во Скопје за подобрување на животната средина е зелената површина на Шилегов на плоштадот“.
Времето на Шукова, додаваат од партијата на власт, заврши уште пред да почне. На граѓаните, според нив, им е преку глава од лажни ветувања, кои знаат дека нема да се реализираат.
„Орце Ѓорѓиевски и ВМРО-ДПМНЕ постепено ќе ги градат темелите на промените во Скопје“, нагласуваат од партијата на Мицкоски.