Македонија
РСБСП: Брзото возење убива и изнудува грешки што најчесто завршуваат фатално

Брзината е идентификувана како клучен фактор на ризик за безбедноста во патниот сообраќај, кој влијае и на ризикот од сообраќајни незгоди, како и на сериозноста на повредите, кои се резултат на сообраќајни незгоди, велат од Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата (РСБСП).
„Неприспособената брзина на условите на патот предизвикува особен ризик од сообраќајни инциденти, кои често завршуваат со трагичен крај. Во денешниот технолошки напредок, кога возилата имаат поголема моќност и брзина на движење, сè повеќе се става акцент на регулирањето на брзината во и надвор од населени места.
Брзината предизвикува грешки што тешко може да се отстранат доколку возилото се движи брзо. При голема брзина тешко може да се избегне пречка на патот, а се намалува и навременото запирање на возилото“, се наведува во соопштението.
Статистиката, на која се повикуваат од РСБСП, вели дека брзото возење и понатаму останува доминантна причина за предизвикување сообраќајни незгоди со фатални последици.
Кога е во прашање брзото возење, главно постојат три групи на возачи, и тоа:
• возачи што целосно и безусловно ги почитуваат правилата за ограничување на брзината,
• возачи што понекогаш ги пречекоруваат правилата за ограничување на брзината или тоа го прават во рамките на отстапувања, кои според нивно лично мислење се прифатливи и
• возачи што често ги пречекоруваат правилата за ограничување на брзината.
„Науката и статистиката покажуваат дека сопирачкиот пат на возило што се движи со брзина од 50 км/ч е 26 метри, а сопирачкиот пат на возило со брзина од 60 км/ч е 34 метри. Разликата од 10 км/ч е, всушност, разлика помеѓу живот и смрт. Токму тоа беше и причината најголемата дозволена брзина во населено место во изминатите години да се намали од 60 км/ч на 50 км/ч.
Брзината од 10 км на час над дозволената го зголемува растојанието на сопирање на возилото во просек за 10 метри, што може да биде фатално, особено во населени места. Затоа е важно да се намали просечната брзина во населени места и на регионалните патишта со цел да се подобри безбедноста во сообраќајот. Според резултати од странски истражувања, со намалување на просечната брзина за 1 км на час бројот на сообраќајни незгоди во населено место би се намалил 4 проценти, а бројот на сообраќајни незгоди надвор од населено место би се намалил 2 процента“, стои во соопштението.
Фактот дека побавното возење е побезбедено се потврдува и со фактот дека веројатноста за смртност на пешаците при удар на возило што се движи со брзина од 50 км на час е 85 проценти, а веројатноста пешак да загине при удар на возило што се движи со брзина од 30 км на час е помалку од 10 проценти.
Контролирањето на брзината на возилото може да спречи да се случат сообраќајни незгоди, а кога тие ќе се случат, може да ги намали нивните последици, притоа намалувајќи ја сериозноста на повредите кај жртвите.
РСБСП со апел: Брзото возење убива и изнудува грешки што најчесто завршуваат фатално. Затоа, намали ја брзината пред да биде доцна. Биди одговорен возач и почитувај ги правилата за ограничување на брзината.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Лицемерно и срамно е Филипче да глуми загрижен од песочните плажи за трагедијата во Кочани, а Законот е гол популизам, велат од ВМРО-ДПМНЕ

СДС да не прави политички маркетинг од трагедијата во Кочани. Законот за Кочани е гол популизам и политичко глодарство на СДС, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Филипче замина на одмор, од грчките плажи и од песочната палма од Дубаи пишува статуси за законот за Кочани. Лицемерни и срамни се фејсбук статусите на Филипче да глуми загрижен и пишува статуси за трагедијата во Кочани додека одмара на песочните плажи со парите на народот.
СДС да не прави политизација на трагедијата во Кочани, и да не се обидува да печали политички поени врз туѓата несреќа.
Предлог-закон на СДС е делумно неприменлив, делумно влегува во колизија со сопствените одредби, а делумно се преклопува со постоечки законски права. Тоа укажува дека станува збор за документ кој повеќе служи за политички маркетинг отколку за вистинска поддршка“.
Предлог законот на СДС за Кочани, според ВМРО-ДПМНЕ, експлицитно ги фаворизира настраданите од одредени настани, игнорирајќи други слични трагедии.
Порачуваат, СДС да не се обидува да ја злоупотреби болката на тие семејства за дневно-политички цели.
ВМРО-ДПМНЕ, како што нагласуваат од оваа партија, нема да дозволи политизација и злоупотреба на трагедијата во Кочани преку лошо напишани закони, неусогласени и политички мотивирани закони.
Македонија
„80.000 евра надомест за секое семејство на починат во трагедијата, финансиска поддршка за повредените…што точно одбија пратениците на ВМРО-ДПМНЕ“, објави СДСМ

„Парламентарната група на СДСМ и коалиција поднесе Предлог-закон за поддршка на настраданите во трагедијата во Кочани што се случи на 16 март во која кога животот го загубија 62 лица, а над 200 беа повредени. Овој закон предвидуваше сеопфатна, праведна и итна поддршка за жртвите, преживеаните и нивните семејства, со конкретни мерки и гарантирани права. За жал, пратениците на ВМРО-ДПМНЕ гласаа против – со што свесно ги ускратија семејствата од правична и заслужена поддршка“, соопшти СДСМ.
„Еве што точно одбија пратениците на ВМРО-ДПМНЕ:
*80.000 евра надомест за секое семејство на починат во трагедијата – еднократен паричен надомест за душевна болка и нематеријална штета
*Финансиска поддршка за повредените според степен на инвалидитет– од 1.200.000 до 5.000.000 денари, во зависност од утврдениот степен
*Покривање на трошоци за лекување – дома и во странство – хируршки интервенции, психолошка рехабилитација, лекови, помагала, сместување и транспорт
*Образовна поддршка за ученици и студенти– онлајн настава, ослободување од приемни и матурски испити, стипендии до крај на студии
*Платено отсуство за родители на повредени деца – најмалку 6 месеци платено отсуство и можност за продолжување по лекарска препорака
*Скратено работно време за родители до една година – со покривање на придонеси за родителите кои работат во приватниот сектор
*Психосоцијална и правна помош – за повредените и за семејствата на загинатите, најмалку една година
*Домашна нега и поддршка од социјални работници– за лица со инвалидитет стекнат од несреќата
*Државна поддршка за преквалификација и самовработување – за повредени кои не можат да се вратат на претходното работно место
*Можност за адаптација на домот и набавка на возило– за лица со траен инвалидитет
*Воспоставување на независна Комисија за проценка и следење– со стручњаци, претставници на институции и членови од семејствата на жртвите
*Законот е применлив и за претходни трагедии со македонски граѓани– Ласкарци (2019), Тетово (2021), „Струма“ во Бугарија (2021)“, објави СДСМ.
Македонија
„На матурска прослава без автомобил, без пиење алкохол: МВР со апел за безбедни матурски прослави

Сообраќајната статистика покажува дека во деновите кога се организираат матурски прослави се зголемува бројот на сообраќајни незгоди. Голем дел од учесниците во сообраќајните несреќи се млади луѓе, матуранти, кои најчесто завршуваат со тешки телесни повреди, а не ретко и го губат својот живот, информираат од МВР.
Одговорноста, како што напоменуваат, за девијантното однесување на дел од матурантите во сообраќајот е првенствено кај младите, но и кај нивните родители.
„Не дозволувајте им на своите деца да одат на матурска прослава со автомобил. Грешките во сообраќајот може да бидат фатални. Затоа: „На матурска прослава без автомобил!“, „Без конзумирање алкохол!“, Без користење наркотични средства!“, „Без нарушување на јавниот ред и мир“, посочуваат од МВР.