Македонија
РСБСП со совети за возачите за опасностите што ги демнат на коловозите

Голем број возачи многу наивно ги доживуваат дождот и лошите временски услови, иако со секое наредно заврнување одново се уверуваме во опасностите што дождот ги носи со себе. Поради интензивните врнежи од дожд, кои ја зафатија земјава, Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата ги потсетува возачите и сите учесници во сообраќајот за опасностите што демнат на водните коловози, но и ги советуваат како да ги избегнат и безбедно да пристигнат на посакуваната дестинација:
Забавете! Патот на кочење на возилото е значително подолг на влажен асфалт, посебно ако имате лоши гуми. Наглите движења со управувачот, од друга страна, влијаат за полесно губење на контролата над возилото.
Држете се до средината на патот колку што ви дозволуваат условите за безбедно разминување со возилата од спротивната насока. Водата обично се собира на крајот на патот поради тротоарите. Ако сте надвор од градот каде што водата слободно се излева од асфалтот, овој совет не важи.
Држете поголемо растојание со автомобилот пред вас, а уште поголемо доколку возите зад камион или автобус. Нивните тркала исфрлаат поголема количина вода и со тоа значително ви ја намалуваат прегледноста и видливоста на патот.
Бидете внимателни при престигнување, особено камиони или автобуси. Шлеперите имаат цела војска тркала, кои се во состојба да направат цел облак од капки околу себе и на тој начин ќе ве спречат да ги видите возилата што доаѓаат од спротивната страна.
Вклучете ги светлата. Иако во Македонија тоа е задолжително, има возачи што и натаму фарови користат само ноќе.
Кочете внимателно и навреме, без разлика дали вашиот автомобил има АБС или не. АБС го спречува блокирањето на тркалата при остро кочење на лизгава површина, но не ги крши законите на физиката. Не заборавајте дека постојат и други возила зад вас кои може да ве удрат.
Чувајте се од големите езерца бидејќи во нив може да се крие ударна дупка, поголем камен или, едноставно, да се наводени дел од електрониката и да останете покрај патот со изгасен автомобил (иако многу автомобили се имуни на туширање).
Посебно внимавајте во текот на возењето. Светлоста на фаровите на возилата што доаѓаат од спротивната страна се одбиваат од патот и ве заслепуваат, при што капките од дождот под влијание на фаровите драстично ја намалуваат видливоста и дополнително ве заслепуваат.
Внимавајте на пешаците и на велосипедистите што носат капи, чадори, мантили и не може да ве чујат или видат, а многу нанедејно знаат да со сменат правецот на движење за да избегнат некое езерце.
Внимавајте на пешаците во урбана средина бидејќи почнуваат да трчаат како муви без глави кога ќе почне дождот претрчувајќи улица надвор од пешачкиот премин и на црвено, a не им е непознато ни претрчувањето на поголеми раскрсници по дијагонала.
Превентивни мерки:
Заменете ги бришачите. Додајте течност за миење на шофершајбната. Избришете ги сите стакла од внатре за да спречите замаглување. Препорачуваме употреба и на некое средство против замаглување. Проверете ги шарките на гумите, колку е поплитка шарата, току е поголема можноста на поголема брзина да дојде до лизгање.
Проверете ги сите светла (кратко, долго, трепкачи, стоп-светла, светла за магла…), а не е лошо и да ги измиете. Проверете ја резервната гума. На дожд многу е поголема можноста да поминете преку дупка, да ја скинете гумата и да ја оштетите фелната.
Доколку дошло до излевање рекичка преку патот, не обидувајте се да ја поминете со автомобил доколку не сте сигурни дека водата е плитка. Дождот може да биде многу јак и интензивен. Затоа, најдобро е да застанете настрана, задолжително надвор од патот, да пуштите позициони светла, да вклучите четири трепкачи и да почекате невремето да се смири. Вакви временски непогоди вообичаено не траат повеќе од 10 минути, советуваат од Републичкиот совет за безбедност на сообраќајот на патиштата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Според очевидците пожарот кај Јасен бил разгорен од удар на гром, Мицкоски вели се прават натчовечки напори

Премиерот Христијан Мицкоски денеска заедно со директорот на Дирекцијата за заштита и спасување беше во ловиштето „Јасен“, каде што веќе неколку дена вработени во ДЗС, припадници на специјалните единици на МВР и Министерството за одбрана се борат со пожарот.
„Пожарот е делумно под контрола, иако во позадина има огромни јазици пламен. Дејствуваат воздухоплови, Ер трактори и хеликоптери, а се надевам дека наскоро ќе биде ставен под целосна контрола“, изјави Мицкоски, додавајќи дека се прават натчовечки напори при неговото гаснење.
Тој посочи дека вчера на територијата на државата имало околу 34 активни пожари, од кои 33 биле изгаснати, а денеска останатиот дел од територијата е целосно под контрола, без активни пожари, иако состојбата се менува од минута во минута.
Премиерот упати благодарност до сите кои учествуваат во гаснењето и потсети на тешката состојба со пожари на Балканот, каде што во некои држави има и човечки жртви.
Мицкоски апелираше граѓаните да се придржуваат кон забраната за движење во шуми и наведе дека според сведочењата на терен, пожарот во „Јасен“ е предизвикан од удар на гром.
Македонија
Уште гори кај Јасен – регистрирани седум пожари во државата

До 12 часот денеска во земјата се регистрирани вкупно седум пожари на отворен простор, од кои три се активни, еден е под контрола, а три се изгаснати.
Активни пожари има во повеќенаменското подрачје „Јасен“ во општина Македонски Брод, на Октишка Краста во општина Струга и во атарот на селото Могила во истоимената општина, соопшти ЦУК.
Под контрола е пожарот меѓу селата Радуша и Дворце во општина Сарај, а изгаснати се пожарите кај селото Челопеци во општина Кичево, кај селото Крапа во општина Македонски Брод и во атарот на селото Нерав, местото наречено Биљино, во општина Крива Паланка.
Македонија
„ЕВН Македонија“ и СОС „Детско село“ ја прошируваат соработката за поддршка на младите

ЕВН Македонија и СОС Детско село потпишаа меморандум за соработка за поддршка на деца и млади во социјален ризик. ЕВН ќе обезбеди стипендии за овие млади со цел продолжување на средното или високото образование како и финансиска поддршка на програмите на СОС Детско село за зајакнување на капацитетите и одржливоста. Покрај тоа, стипендистите ќе имаат можност да реализираат практикантска работа и менторска програма во просториите на ЕВН, со што ќе им се помогне да ја градат својата професионална иднина.
„Ова партнерство е одраз на нашата посветеност кон општеството. Инвестирањето во образованието и развојот на младите е најдобрата инвестиција за иднината.“ нагласи Претседателот на Управниот одбор на ЕВН Македонија, г-дин Волфганг Маиер.
„Партнерството со ЕВН Македонија се совпаѓа со нашата стратегија за воведување национална програма за млади од ранливи категории. Oва е само почеток на една успешна соработка која ќе придонесе кон посигурна иднина за младите поддржани од СОС Детско село.“ кажа директорката на СОС Детско село, Јулијана Накова Гапо.
„Ја искажуваме нашата искрена благодарност кон ЕВН што ја овозможи оваа соработка и се надеваме дека многу други австриски компании во иднина ќе го следат примерот за поддршка на СОС Детско село и неговата мисија во Северна Македонија.“ рече австрискиот заменик амбасадор, г-дин Матијас Хуменбергер.
Преку меморандумот се официјализира поддршката за програмите на СОС Детско село, каде што се опфатени образовните интереси, како и здобивањето на потребни искуства и вештини насочени кон професионален и личен развој на младите.