Македонија
СДСМ: Само ВМРО-ДПМНЕ не се сигурни дека македонскиот идентитет и јазик се меѓународно потврдени
Очигледно само Мицкоски и ВМРО-ДПМНЕ не се сигурни во тоа дека македонскиот идентитет и јазик се меѓународно признати и потврдени, реагира СДСМ за предлог резолуцијата што деновиве во Собранието ќе ја поднесе опозициската партија.
„Ако Христијан Мицкоски и ВМРО-ДПМНЕ не се сигурни во својот идентитет не мора да поднесуваат декларации или какви било заклучоци до Собранието.
Македонскиот јазик и македонскиот идентитет се меѓународно потврдени и признаени и нема потреба од било каква расправа за тие прашања особено не во македонското собрание.
Цела Европа, целиот свет знае кои се нашите идентитески позиции но очигледно само Мицкоски и ВМРО-ДПМНЕ не се сигурни во тоа.
Христијан Мицкоски до толку е изгубен во своите блокади што бара Собранието да разговара дали сме Македонци кои зборуваат македонски јазик и имаат македонски идентитет и посебност.
Мицкоски работи против државните и национални интереси и во состојба е да измисли се само за да ги блокира тековните мерки и политики што носат придобивки за граѓаните и државата.
Затоа е таму каде што е, во опозиција, затоа му следува уште еден пораз овој пат на локалните избори“, наведува СДСМ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Јаневска на промоција на интегрираниот учебник на македонски јазик „Гинекологија и акушерство“
За добра едукација на студентите, освен добри професори, потребна е и квалитетна литература. Првиот интергриран учебник на македонски јазик „Гинекологија и акушерство“ е значаен чекор кон унапредувањето на медицинското образование. И во ова време кога студентите одлично владеат барем еден странски јазик, учењето на мајчиниот – македонски јазик овозможува најефективно стекнување трајни знаења, рече министерката за образование и наука Весна Јаневска на промоцијата на Медицински факултет Скопје.
Посочи дека не е лесно да се направи квалитетен учебник и честитајќи им на авторите, апелираше до научните работници и професорите да го следат примерот како влог во поквалитетно образование на нашите студенти.
„Знам дека за идните гинеколози и акушери новиот учебник ќе биде големо олеснување. Тие одбрале благородна професија и тој ќе им помогне во успешно совладување на знаењата“, додаде Јаневска.
Македонија
Јаневска: Новата концепција е на јавна расправа, не е точно дека предметите филозофија и логика се исклучени
Не е точно дека предметите филозофија и логика се исклучени од концептот за реформа во гимназиското образование. Се работи за драфт верзија поставена на јавна расправа. Ова го истакна министерката за образование и наука, Весна Јаневска откако дел од гимназиските професори преку отворено писмо се спротивставија на новата Концепција, коментирајќи дека со отстранувањето на философијата во македонското образование, не само што се отсекуваме од основите на европската цивилизација и мисла туку стануваме периферија која самостојно избрала да се апстрахира и од современите текови.
Јаневска објасни дека во моментов се прибираат сугестии, забелешки, предлози и откако ќе заврши јавната расправа ќе биде донесен конечниот заклучок.
„Пред два дена бев на Филозофски факултет, имав средба со професорите од Филозофскиот факултет, разговаравме многу конструктивно. Очекувам и нивна поддршка, затоа што ги сослушавме и ќе постапуваме по заеднички препораки, но првенствено во корист на учениците“, изјави Јаневска.
За предметот Сексуално образование, министерката во изјава за медиумите рече дека овој предмет останува слободен изборен предмет во деветто одделение и продолжува во средното образование.
Коментари и забелешки за новата концепција може да се испраќаат на веб страницата на Бирото за образование најдоцна до 31 јануари.
Македонија
Отворено писмо од гимназиски професори: Со отстранувањето на философијата во македонското образование стануваме периферија
Гимназиски професори по философија, логика и етика реагираат по повод Концепцијата за гимназиско образование, истакнувајќи дека радикално и категорично ja отфрлаат понудената Концепција за гимназиско образование.
Писмото го пренесуваме во целост:
„Magis utile nil est artibus his quae nil utilitatis habent“
Ovid., Ex Ponto
„Ништо не е покорисно од оние вештини од коишто немаме никаква корист“
(со алузии на философијата и уметноста)
Овидиј, Ex Ponto
Радикално и категорично ja отфрламе понудената Концепција за гимназиско образование. Мноштвени се негативните импликации во однос на учениците, професорите, гимназискиот образовен процес и државата во целост. Оваа концепција, во која се отстранети философијата и општествено-хуманистичките науки нуди ограничен светоглед без можност за аналитичко, синтетичко, критичко и креативно мислење. Концепцијата се засновува на логички и методолошки проблеми – неконзистентност, неаргументираност, противречност. Во логиката, овие грешки претставуваат карактеристики на нелогичното мислење, со самото тоа, на бесмисленото мислење. Ниту една од целите на Концепцијата не може да се реализира преку системот на предмети кои како задолжителни ги нуди концепцијата, зашто тие цели не се предмет на нивното истражување и суштинска тенденција. Единствената која е повикана да ги оствари поставените образовни цели, е токму философијата преку корпусот философски предмети – философија, логика и етика. Највисокиот облик на мислењето е мислењето за самото мислење. Тоа е акт на философијата. Само во философијата се трага по тоталитетот на вистината, се остварува разговорот на душата самата со себе и се облагородува истата за дијалог и средба со другиот. Критичкото мислење почива на логички основи. Како ќе мислат учениците ако не ги знаат законите на логиката. Како ќе бидат доблесни, ако не ги знаат начелата на етиката. Етиката е единствената наука чиј проблем на изучување се доброто и злото, среќата и несреќата, страдањето и радоста. Ниту математиката и природните науки, ниту општествено – хуманистичките науки, нема да ги научат учениците во што се состои човечката среќа. А, дали можеме да бидеме среќни, ако не знаеме што е среќата? Етиката го истражува односот кон себе самиот, кон другиот, кон заедницата на која припаѓаме, кон сопствениот народ и целото човештво. Биоетиката и еколошката етика се етички дисциплини. Историјата ги учи учениците што се случувало во минатото на нивниот народ, но етиката прави да го возљубат својот народ, а преку него и целото човештво. Градењето на национален, етнички и културен идентитет, како и почитувањето на историјата и културното наследство се остварува единствено преку философијата. Историјата ги учи учениците какви уредувања постоеле низ историјата, ама философијата ги учи какви треба да бидат уредувањата. Но, креаторите на Концепцијата очигледно ништо од ова не сфаќаат.
Анализите покажуваат дека во сите европски земји се инсистира на философско образование. Со отстранувањето на философијата во Македонското образование, не само што се отсекуваме од основите на европската цивилизација и мисла туку стануваме периферија која самостојно избрала да се апстрахира и од современите текови.
Да не дозволиме да создадеме генерации кои, Хераклитовски, иако присутни во светов, ќе изгледаат како да се отсутни, кои иако будни ќе изгледа како да спијат.
Бранка Љубиноска СОУ „28 -ми Ноември“
Валентина Богоевска „Никола Карев“
Весна М.Трајковска СОУ „Таки Даскало“
Виолета Серафимовска „Никола Карев“
Владимир Ѓуровиќ СУГС „Орце Николов“
Даница Палазова СОУ „Јане Сандански”
Данка Јовева СОУ „Славчо Стојменски“ – Штип
Драгица Солунчева, „СУГС Раде Јовчевски Корчагин“
Дунавка Костадинова СОУ „Ванчо Прќе”
Евгенија Маневска СОУ „Таки Даскало“
Елвира Мустафа СУГС „Никола Карев“
Емилија Ежовска
Емилија Ежовска СУГС „Панче Арсовски“
Жаклина Реџовска ОСУ „Ацо Русковски“
Јане Ѓорески СОУ „Мирче Ацев“
Јовица Илиќ СОУ „Коста Сусинов“
Јосиф Печков СОУ „Јане Сандански“
Јулијана Јолевска СУГС „Гимназија Орце Николов“ – Скопје
Кристина Трајанова СОУ „Коста Сусинов
Кристина Трајанова СОУ „Коста Сусинов“
Лепа Василевска СОУГ „Кирил Пејчиновиќ“ Тетово
Љупчо Стевановски ,,Раде Јовчевски Корчагин
Никица Величковски СОУ „Гоце Делчев“
Павлина Филипова СОУ „Коста Сусинов“
Ријадин Беџети СОУ „Неготино”
Сања Трајковска СОУ Гимназија „Гоце Делчев“ – Куманово
Светлана Поп Дучева
Снежана Арџанлиева Танева СОУ „Јосиф Јосифовски“
Снежана Соколова СОУ „Ванчо Прќе“ – Виница
Сунчица Здравкова СОУ „Кочо Рацин“
Трајче Серафимовски, СУГС „Георги Димитров“ -Скопје