Македонија
Секоја нова улица во Скопје ќе се гради со задолжителни пешачки и велосипедски патеки

Градоначалникот Шилегов учествуваше на конференцијата за безбедност на патиштата, што се одржа во организација на Светската банка, Министерството за транспорт и врски и Јавното претпријатие за државни патишта. Тој учествуваше на панел-дискусијата за безбедност во урбани средини.
„На локалните избори во 2017 година во мојата изборна програма ги увидовме загрижувачките бројки со безбедноста на скопските улици и се заложивме преку сообраќајни решенија да влијаеме на намалување на тие бројки. Според оваа програма, приоритет во сообраќајот секогаш ќе имаат ранливите категории учесници и јавниот превоз, а дури на крајот автомобилите. Така, едно од главните предизборни ветувања на кое заеднички ставивме потпис со некои од иницијативите денеска присутни овде беше дека секоја нова улица или булевар во Скопје ќе биде градена со задолжителни пешачки и велосипедски патеки. Проектите што ги започна новата градска администрација, како новиот мост на булеварот АСНОМ, булеварот Босна и Херцеговина или булеварот Христијан Тодоровски – Карпош, имаат издвоени простори за ранливите категории во сообраќајот“, рече Шилегов.
Планот на Град Скопје е да го следи примерот на другите европски градови и да донесе стратегија за унапредување на безбедноста во сообраќајот за период од пет години во која ќе се дефинира заедничка визија, ќе се постават целите, ќе се идентификуваат мерки и по нејзино донесување ќе се започне со имплементација во согласност со претходно донесен акциски план.
„Лично се заложив кај министерот за транспорт, а тој излезе во пресрет на моите барања, коловозните ленти во правилникот за градба да бидат стеснети од непотребните ширини (3,5 на 3,25 метри), а со тоа директно се влијае на намалувањето на брзините. Некои од чекорите се и чисто симболични, како 3Д-пешачките премини, или оградите кај школските пешачки премини или електронските мерачи на брзина. Тие, иако не влијаат директно на безбедноста, ги елиминираат секундарните фактори во несреќите како невниманието и непрегледноста“, нагласи Шилегов.
Дополнителен голем проблем во Скопје е и спроведувањето на правилата во сообраќајот. Општините и градот немаат своја сообраќајна полиција и зависат од добрата волја и расположливоста на МВР во своите акции.
„Посветеноста што ја имавме изминатите седум месеци во поставувањето метални столпчиња за физичко одвојување на просторот за пешаци и велосипедисти е одличен начин како да се заобиколат прашањата, како соработката со полицијата и расположливоста на пајаците. Се гордеам со бројката од 10 километри должина на тротоарите што некогаш беа окупирани од непрописно паркирани возила, а сега се ослободени за користење на ранливите категории во сообраќајот“, рече Шилегов.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
По врнежите од дожд и силните ветрови кои зафатија делови од државата, нема пријавени штети, соопшти ЦУК

По врнежите од дожд и силните ветрови кои зафатија делови од државата, до овој момент до Центарот за управување со кризи не се пријавени материјални штети или повредени лица, информираат од таму.
„Директорот на ЦУК, Мухамед Али, заедно со вработените од Оперативниот сектор и Дежурната служба, внимателно ја следи состојбата на терен.
Центарот за управување со кризи останува во постојана готовност и продолжува со координирани активности за обезбедување брза и ефективна институционална реакција при евентуални потреби“.
Македонија
Зголемена фреквенција на возила надвор од градските средини

Поради изведба на проектот „Изградба на патна делница Градско – клучка Дреново“, дел од Коридор 10д, ќе има временa изменa на режимот на сообраќај на Експресниот пат А1, делница Градско – Дреново. Измените ќе важат од 04.08.2025 до 16.09.2025 година, при што сообраќајот ќе биде пренасочуван и регулиран со поставена соодветна сообраќајна сигнализација, соопшти АМСМ.
Според информацијата, во целост е отворен за сообраќај државниот пат А1 Градско – Прилеп од раскрницата кај бензинската станица Лукоил до клучката кај бензиската станица Салида.
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по претежно влажни коловози.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е зголемен. Поради летните одмори се бележи зголемена фреквенција на возила, но на граничните премини од македонска страна, нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.
Македонија
Таравари од човек со став, стана потрчко на Ахмети, велат од ВМРО-ДПМНЕ

ДУИ и нивните сателити реагираа. А и како не би врескале, кога Таравари конечно го положи испитот на максимална послушност, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Од АА на Таравари сега слушаме апсурдна логика: ако ВМРО-ДПМНЕ ги критикува, значи се на вистинскиот пат. Не, не сте!
Вие сте на патот на ДУИ. А тоа значи: пат на корупција, клиентелизам и лични договори зад грбот на народот. Кога ДУИ ќе ви аплаудира, кога нивните портали ќе ве бранат, кога поранешни противници ќе ве фалат, знаете дека сте направиле нешто многу погрешно“.
Во соопштението од владејачката партија велат дека Арбен Таравари не е нападнат затоа што некој се плаши од него. Напротив, додаваат од ВМРО-ДПМНЕ, жално е да се гледа како еден лекар, некогаш со кредибилитет, сега мора да се правда преку соопштенија на ДУИ и да се радува кога тие го „тапкаат“ по рамото.
Од ВМРО-ДПМНЕ оценуваат дека партијата е „нападната затоа што е пречка за криминалот на ДУИ и нивните нови соработници.
И тоа е вистинската причина за нервозата. А Таравари, колку и да се труди, нема да може да ја избрише вистината: од човек со став, стана човек со валкани домашни задачи. Да потпишува партиски соопштенија напишани во Мала Речица.
Дали е на „вистинскиот пат“, најдобро покажуваат анкетите. Од 2,7% поддршка, падна на 1%, а според некои и под 1%. Ако тоа значи да си на вистинскиот пат, да станеш потрчко на Ахмети, и да ти се сруши рејтингот тројно, тогаш навистина „добар пат“ има фатено.
На добар пат е Таравари да ја доживее целосната НДП-изација и ДПА-изација на својата структура. Да се сведе на 3–4 илјади клиентелисти што ќе чекаат Ахмети да им додели некоја функција или тендерче, со некоја идна влада на СДС, ако некогаш таква се случи. Таков е нивниот „пат“, таква им е стратегијата – и тоа е нивно право“.
Наше право и обврска како ВМРО-ДПМНЕ, велат од партијата на Мицкоски, е да внимаваме во иднина, во која било идна коалиција, никогаш да нема Таравари или некој сличен по „интегритет“.
Му порачуваат на Таравари да си ги обнови релациите со Филипче и со Заев и нека остане, како што велат, во друштво во кое најдобро се пронаоѓа.
„Ахмети ќе му најде место. А народот, ќе си пресуди. Како што знае“.