Македонија
СЕФ – Скопје: „Поглед кон иднината: климатска акција – социјална – праведна!“

Под насловот „Поглед кон иднината: климатска акција – социјална – праведна!“, се одржа последниот панел на овогодинешниот, прв Социо-еколошки Форум Скопје. Главната тема на овој панел беше младинската перспектива на климатските акции и борбата против климатските промени. Исклучително е важно младите да бидат сериозно вклучени во еколошките политики.
На младинскиот панел се обратија: Јуте Гутеланд, европратеничка, Марко Михаилоски, претседател на СДММ, Бруно Конкалвес, генерален секретар на Меѓународната унија на млади социјалисти, Ана Пиртсхалава, генерален секретар на Младите европски социјалисти и Влатко Ѓорѓевски, претставник во националната канцеларија на РИКО.
Европратеничката Јуте Гутеланд истакна дека глобалното затоплување е најголем предизвик на нашето време. Климатските политики се алатката со којашто како социјалдемократи мора да го решиме проблемите кои предизвикуваат климатските промените. Преминот во климатски неутрално општество треба да се имплементира во законите, додаде таа. „Морам да нагласам дека од 2014-та година, откако сум пратеничка во Европскиот парламент па сѐ до сега, многу работи се променија за оваа исклучително важна проблематика. Ако некогаш беше ниско на агендата, денеска е првата работа за која политичарите во европарламентот зборуваат“
Ана Пиртсхалава им се заблагодари на Грета Тунберг и климатските активисти „Петоци за иднината“ и додаде: „Ако порано зборувавме за климатски промени денес зборуваме за климатската криза. Сите сме свесни колку се алармантни овие прашања и дека времето за акција е сега. Но, не треба да се заборави генерацискиот аспект на овие прашања, понекогаш гледам да се создава генерациски јаз, но ова е нешто што нѐ засега сите и може да се реши само со глобален пристап“ додаде Пиртсхалава.
Марко Михајловски, претседател на СДММ, се согласи со претходните панелисти и додаде дека изворите на енергија се прашање кое од секогаш ја определувало иднината и човештвото. „Малку е да се рече дека со огромно внимание ги следиме случувањата отколку енергетскиот сектор, бидејќи следењето подразбира пасивност, а станува збор за политика и политичка тема, која ние никако не смееме да ја одбегнеме. Напротив, сакаме да бидеме вклучени во овој процес кој е клучен во светот, во кој денеска живееме.“ кажа Михаилоски.
Бруно Конкалвес, нагласи дека од круцијално значење е младинското учество во решавањето на климатските промени. „Обично ја повикуваме младината да учествува и да интервенира, но неретко не ја слушаме. Тоа што го правиме заедно со Прогрес Институтот и ФЕС е важно, затоа што не се работи само за давање на простор за младинските претставници или место на сцената, туку се работи за нашите вистински придонеси на меѓународно ниво“ дополни Бруно Конкалвес.
На крајот, Владимир Ѓорѓиевски од националната канцеларија на РИКО заклучи дека треба да се мисли и работи на креирање на одржлива иднина затоа што нивото на мориња и океаните се зголемуваат, температурите се зголемуваат, а на некои градови им се заканува целосно исчезнување. Не треба да мислиме само на тоа што можат поединци да направат, туку и големите корпорации да бидат дел од решенијата за климатските промени.
По работната сесија, следуваа завршните зборови на Рене Шлее, директор на ФЕС Скопје и Косово, Бојан Маричиќ, министер за правда во Владата на Република Северна Македонија и Павле Богоевски, Извршен директор на Прогрес – Институтот за социјална демократија.
Рене Шлее резимираше дека обврска на социјалната демократија е да ги стави граѓаните во фокус. Тој ја истакна потребата за кооперација со релевантните актери на национално ниво, но и со оние во Европа со оглед на тоа дека ова прашање е глобално а не локално.
Министерот Маричиќ истакна: „Интензивен и корисен ден со многу важни средби и дискусии. Отворените прашања се сега приоритети на светско ниво. Не е прашање дали туку кога треба да се започне со интензивна, зелена трансформација на нашите општества. Искрено сум среќен што сум Министер во влада која сериозно ја има разбрано важноста на ова прашање и факт е дека климатските промени се глобален проблем но прв чекор е зелената трансформација да ја имплементираме дома.“
Конечно, Павле Богоевски од Прогрес – Институтот потенцираше дека овие глобални предизвици нѐ зближуваат и се интегрален дел од нашата социјалдемократска борба. „Голема благодарност до премиерите Заев и Курти за тоа што одлучно покажаа колку високо на нашите агенди е зелената трансформација. Исто така, би сакал да се заблагодарам на нашите европски, регионални и локални сојузници, за присуството на овој важен настан и за поддршката за овие предизвици кои не засегаат сите нас во периодот кој следи“ – заклучи Богоевски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
На граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата

На граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата. Како што информира АМСМ, сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по суви коловози, а интензитетот на патните правци надвор од градските средини е умерен.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.
Македонија
СДСМ и ВМРО-ДПМНЕ се скараа чиј проект е делницата Тетово – Гостивар од Коридорот 8

Лицемерие, ВМРО-ДПМНЕ става камен-темелник на проект на СДСМ, за кој велеа дека е „историски кримнал“, велат од СДСМ. Денешниот настан на поставување на кемен темелник со кој беше означен почетокот на работите на автопатoт Тетово-Гостивар, кој е дел од Коридорот 8, ги скара двете најголеми партии за тоа чиј успех е тоа. ВМРО-ДПМНЕ се пофали со голем настан денес, а СДСМ веели дека тоа е нивен проект.
„Денешното ставање камен-темелник на делницата Тетово – Гостивар од Коридорот 8 уште еднаш ја разоткрива целата хипокризија, дволичност и лицемерие на ВМРО-ДПМНЕ. Токму проектот со ‘Бехтел и Енка’ што тие со месеци го оцрнуваа, го блокираа и го нарекуваа „историски криминал“, денес со гордост го промовираат. Ако е ‘историски криминал’ дали тоа значи дека ВМРО-ДПМНЕ влегува во криминал? Едно е јасно, лицемерието на ДПМНЕ нема граници, но сепак добро е што продолжува реализацијата на стратешки проект на СДСМ. Подготвителните работи, вклучително геомеханички истражувања, проектирањето, усвојување на инфраструктурниот проект и обезбедување финансиски план за оваа делница од 17 километри, беа започнати токму во времето на претходната влада на СДСМ. Делницата е дел од вкупно 110 километри што ги опфаќа стратешкиот договор со Бехтел и Енка за кој ВМРО-ДПМНЕ велеше дека е криминален. Од пат со широчина од 17 метри, СДСМ ја предвиде и почна реализацијата на модерна автопатска делница широка 27 метри – вистински инфраструктурен напредок. СДСМ инвестираше, градеше, ВМРО-ДПМНЕ кочеше. Но вистината секогаш излегува на виделина. После 10 месеци владата на ВМРО-ДПМНЕ нема ниту еден свој инфраструктурен проект, единствено што прави е да ги доврши проектите на СДСМ“, велат од СДСМ.
Македонија
Од Скопје до Охрид ќе се патува час и половина по новиот автопат од Тетово до Гостивар, ама за две години

За две години ќе биде готов новиот автопат од Тетово до Гостивар, рече директорот на Јавното претпријатие за државни патишта Коце Трајановски на денешниот старт на градежните работи на оваа делница.
Со пригодна церемонија и присутво на владиниот врв, се означи почетокот на работите на автопатoт Тетово-Гостивар, кој е дел од Коридорот 8. Според најавите оваа автопатската делница долга 17,5 километри ќе чини околу 90 милиони евра, а се предвидува да биде готова за две ипол години. Прoeктот предвидува шест сообраќајни ленти, три во секој правец, односно две возни ленти и една за застанување. Проектот за изградба опфаќа и девет натпатници од кои – 8 натпатници за поврзување на локалните патишта, еден натпатник за новата клучка во Општина Боговиње и Општина Врапчиште и реконструкција на клучката за излез од Тетово.
Премиерот Христијан Мицкоски во обраќањето напомена дека со почетокот на работите се испраќа најсилниот одговор на сите скептици и, како што потенцира дека не ветувале празно. Тој ја истакна важноста на овој проект за поврзување со другите држави.
– Како земја којашто за жал не излегува на море, секогаш кога разговаравме во рамките на Владата ни беше предизвик да изнајдеме која е нашата стратешка предност во однос на сите оние земји во регионот и пошироко во Европа, и тогаш многу едноставно дојдовме сите заедно до еден заклучок, а тоа е дека како држава сме единствените можеби коишто имаат потенцијал да бидат дел од пан-европски коридори. Првиот е овој од кој денес се обраќаме, а тоа е Коридорот 8, вториот е Коридорот 10. Коридорот 8 којшто ги поврзува Јонското и Јадранското море со Црното море, Коридорот 10 којшто го поврзува во овој дел од Европа, средоземјието со Централна Европа, но и Коридор 11 којшто поминува во нашето источно соседство, рече премиерот Мицкоски.
Тој напомена дека со една отсечка којашто ќе ги поврзува Коридорот 10 и Коридорот 11, Македонија станува земја којашто ќе биде директно поврзана со сите пристаништа во овој дел на Европа и ќе биде значајна алка на јужното крило на НАТО.
Випцепремиерот и министер за животна средина и просторно планирање Изет Меџити на настанот во своето обраќање напомена дека оваа делница има голема важност за жителите во полошката котлина и побезбедно движење во сообраќајот.
– Со почетокот на овој автопат, го претвораме Полошкиот регион во раскрсница на можности и инвестиции, работни места, го скратуваме патот меѓу Скопје, Охрид и Струга, и ја приближуваме границата кај Ќафасан кон секој наш дом и секоја бизнис идеја што чека пазар. Создаваме можности да си ги вратиме децата дома. Ќе не мерите по завршени километри, не по потрошени зборови, рече вицепремиерот Меџити.
Вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски во обраќањето напомена дека со формирањето на Владата за една година значјано е зголемен бројот на спроведени експропријции на парцели на трите делници. Планот, како што посочи Николоски е до ова лето активно да се работи на изградба на автопати во рамки на коридорите 8 и 10д од 65 до 68 километри.
– Во април 2025 година имаме 2.497 парцели експроприрани, прогресот е помножен некаде пет пати. Тоа значи дека отвораме фронт за работа на делницата Тетово-Гостивар од 17,5 километри, на Гостивар – Букојчани 14,7 километри и Прилеп – Битола 29 километри, рече Николоски.
Џош Бејкер преставникот на „Бехтел и Енка“ во обраќањето ги изложи предвидените зафати.
– Овој регионален пат ќе се заврши прв за да се овозможат преусмерувања на сообраќајот и за да се сведе нарушувањето на текот на сообраќајот на минимум додека се гради автопатот. Имаме употреблив пристап за градежни работи на локациите на повеќе од 20 километри од трасата. Работиме заедно со ЈПДП и со властите за да го прошириме ова уште повеќе и да имаме пристап до повеќе од 50 километри до крајот на месец јуни, рече Бејкер.
Тој напомена дека градежните работи сега се во тек по должина на 3 од 4 делници, а планирањето напредува за сите 4 делници. До денес завршени се 1,9 милиони кубни метри ископување и 22.000 кубни метри бетон.
На настанот се обратија и амбасадорката на САД во земјава, Анџела Агелер и директорот на Јавното претпријатие за државни патишта, Коце Трајановски.
Како што кажа Трајановски, компанијата „Бехтел и Енка“ почнува со работа на делницата 1 од автопатот Тетово-Гостивар во должина од 17,5 километри, која чини 90 милиони евра. Во двата правци ќе има по две коловозни ленти и по една лента за застанување.
„Договорот за оваа делница е потпишан во март 2023, а во јули 2024 наследивме само две информативни табли и ништо повеќе. Но, сега го гледате напредокот, се работи на трите делници, односно на Прилип-Битола, Гостивар-Букајчани и сега на Тетово-Гостивар. Во 2027 очекуваме да биде готова оваа делница. Знаеме дека жителите на овој регион ќе се соочат со проблеми поради градежните работи. Но, две години брзо ќе поминат и потоа ќе можат сите граѓани да патуваат многу поудобро и побрзо. Со реализацијата на целиот коридор Тетово-Гостивар-Кичево-Охрид, од Скопје до Охрид ќе се патува час и половина“, рече Трајановски.