Македонија
Формирано одделение за сериозен и сложен криминал во ОЈО
Во координација со Јавниот обвинител на Република Северна Македонија, Основниот јавен обвинител на Основното јавно обвинителство Скопје донесе дополнување на Годишниот распоред за работа на јавните обвинители во тоа обвинителство, со кое формираше посебно одделение за сериозен и сложен криминал.
Ова одделение ќе постапува по предмети за кривични дела за кои е пропишана казна доживотен затвор со поголем број обвинети и обем на докази, предмети во кои се спроведуваат финансиски истраги, сложени предмети со поголем број кривични дела, обвинети или обем на докази и предмети од исклучителен интерес на јавноста.
Со одделението формирано согласно член 15 и член 25 од Законот за јавното обвинителство ќе ракови јавниот обвинител во ОЈО Скопје Владимир Милошески, а покрај него се распоредени уште седум јавни обвинители од скопското обвинителство со повеќегодишно искуство во постапувањето против вакви кривични дела.
Oд Обвинителството информираа дека потребата од организациска промена во работата на Основното јавно обвинителство Скопје и формирањето на новото одделение се наметна поради забележаните состојби и приливот на предмети во текот на 2024 година, кои опфаќаат сериозни и сложени облици на криминал изразени преку неколку индикатори:
– Измените на Кривичниот законик, особено во однос на кривичното дело – Злоупотреба на службената положба и овластување од член 353, предизвикаа промени во однос на стварната надлежност на Основното јавно обвинителство за гонење на организиран криминал и корупција, поради што голем дел од предметите во претходна постапка за член 353 став 5 од КЗ се доставуваат на стварна и месна надлежност на ОЈО Скопје.
– Понатаму, земена е предвид измената на членот 98-а за проширена конфискација во истиот закон, што бара поинаква внатрешно – институционална поставеност и зголемен ангажман на јавните обвинители уште во предистражна постапка, заради навремени финансиски истраги
– При тековното предметно работење и следење на состојбите по однос на криминалитетот, забележани се облици на сериозен и сложен криминалитет, првенствено поврзани со кривични дела против животот и телото, кривични дела против здравјето на луѓето, кривични дела против службената должност и кривични дела против јавните финансии на територијата под надлежност на ОЈО Скопје. Главна одлика кај овие кривични дела е голем број инволвирани лица и правни субјекти, сложеност на дејствијата кои треба да се испитаат и утврдат и воедно да се детектираат во целина настапените штетни последици како законско обележје на кривичните дела. Имајќи предвид дека сторителите се почесто користат разни механизми за прикривање и на кривично – правните дејствија и на непосредната и посредната противправна имотна корист од казнивите поведенија, тоа ја усложнува истражувачката активност и бара дополнителни познавања и посебна посветеност на јавните обвинители за истражување и гонење на овие облици на криминал.
– Одделението со квалитативен и квантитативен капацитет за гонење на сериозен и сложен криминал треба да даде соодветен стимул и на правосудната полиција во нејзината откривачка функција, како и на сопствените истражителски капацитети во истражниот центар, преку ефективно насочување на дејствијата и мерките во предистражна постапка.
Се додава дека крајната цел на новоформираното одделение е адекватна кривично – правна заштита на граѓаните и ефикасен институционален одговор на сложените облици на кривични дела.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Сиљановска-Давкова ја прими Рита Колумбија, новоименуваниот постојан координатор на Обединетите нации
Претседателката Гордана Сиљановска Давкова денеска ја прими Рита Колумбиа, новоименуваниот постојан координатор на Обединетите Нации во земјава.
Претседателката Сиљановска Давкова, упатувајќи честитки за именувањето на функцијата, го изрази задоволството од досегашниот исклучителен придонес на Обединетите Нации во нашата европска интеграција, како и континуираната поддршка за земјата и за граѓаните.
На средбата се разговараше за тековните активности и проекти коишто со поддршка на Организациите на ОН се реализираат кај нас при што беше нагласена досегашната одлична институционална соработка, на сите нивоа и области.
Двете соговорнички разговараа за спроведувањето на рамката за соработка 2021-2025, како главен стратешки документ што ја утврдува работата на системот на ОН во земјава, а во согласност со националните развојни приоритети.
Македонија
Јаневска: Нема лесни промени, но и нема откажување од иднината на нашите деца
„Добро е кога на настани посветени на состојбите во образованието и на креирање идни политики присутни се голем број фактори на општеството. Тоа покажува колку сите ние силно веруваме дека образованието е основниот постулат на кој треба да ја развиваме државата и гарантира утврдување добар правец на дејствување за остварување на целта“.
Ова го истакна министерката за образование и наука, проф. д-р Весна Јаневска, на конференцијата „Осигурување на одржливост на реформите за подобрување на образовниот систем“, во организација на проектот „Зголемување на атрактивноста, инклузивноста и релевантноста на стручното образование и обука и образованието за возрасни“, кој е финансиран од ЕУ.
„Благодарност до сите присутни на оваа конференција и што ќе дадеме заеднички придонес кон градењето поквалитетен образовен систем затоа што ова не е обврска само на еден човек или само на една институција. Обврската е заедничка на сите нас, кои живееме, работиме и ја гледаме својата иднина тука во Македонија, а чест е што имаме партнери, како Европската Унија и повеќе други, што постојано ни обезбедуваат поддршка, ефективна и видлива“, потенцира Јаневска.
Се надевам, рече министерката, дека таа поддршка ќе продолжи за приоритетите на новата Влада во делот на образованието.
„Важни ни се сите сегменти на образованието и одеднаш и еднакво ќе дејствуваме и во основното и во средното образование, но и во високото и науката. Нови наставни програми и учебници за седмо, осмо и деветто одделение, а потоа навраќање и на подолните одделенија. Нови наставни програми и учебници во средното гимназиско образование. Во стручното останува проширувањето на концептот на дуалното образование, од кој верувам сите сме исклучително задоволни, но и продолжување на развојот на регионалните центри за стручно образование и обука“, додаде Јаневска.
За сите промени, потребна е квалитетна законска регулатива, односно почната е јавна дебата за менување повеќе законски решенија – за основно и средно образование, за средно стручно образование, за образование на возрасните и за националната рамка на квалификации.
„Чекорите што ги преземаме ќе бидат посмели и порешителни знаејќи дека имаме партнери на кои можеме да се потпреме во секое време. Нема лесни промени, но и нема откажување од иднината на нашите деца„“, истакна Јаневска во обраќањето пред присутните на конференцијата.
Македонија
Во „Синџир“ обвинети петнаесет лица вработени во УЈП
И покрај поднесениот обвинителен акт за предметот познат во јавноста како „Синџир“, предметниот јавен обвинител во Основното јавно обвинителство за гонење организиран криминал и корупција продолжи со постапување. Постапката е како резултат на индиции што произлегоа од доказите што Обвинителството ги достави до судот со поднесување на обвинителниот акт во предметот „Синџир“.
Врз основа на дополнително обезбедениот доказен материјал, Обвинителството, денеска, до Основниот кривичен суд Скопје, поднесе обвинителен предлог против петнаесет лица вработени во Генералниот даночен инспекторат на УЈП и во регионалните дирекции на УЈП во Скопје, Битола и во Прилеп. На сите обвинети им се става на товар дека сториле продолжено кривично дело – злоупотреба на службената положба и овластувањето, информираа од Обвинителството.
Станува збор за службени лица во Управата за јавни приходи, кои во посочениот период биле главни генерални инспектори или вршители на должност, нивни заменици, управници на регионалните дирекции, началници на даночни инспекторати и раководители на одделенијата за регистрација и утврдување даноци во регионалните дирекции, членови на телата за одобрување на ДДВ-побарувања со барање за враќање при регионалните дирекции, самостоен даночен советник за анализа на ризик и планирање контроли и инспектор за даночни обврзници.
Според дејствата содржани во диспозитивот на предлогот, обвинетите во периодот од 1.1.2019 до 31.12.2021 година како службени лица во Управата за јавни приходи, искористувајќи ист траен однос и исти услови, не ги извршиле својата службена положба и овластувањето, со намера да прибават за друг значителна имотна корист или на друг да му нанесат значителна имотна штета. Притоа постапиле спротивно на одредбите од Законот за даночната постапка, Законот за Управата за јавни приходи, правилникот за систематизација на работните места во Министерството за финансии, Управата за јавни приходи, процедурата за надворешна контрола, упатството за одобрување и враќање даночно побарување за ДДВ и правилникот за внатрешна организација на Управата за јавни приходи. Така, во зависност од нивните службени овластувања, не ја организирале и координирале работата на Генералниот даночен инспекторат со функциите на регионалните даночни инспекторати во Скопје, Прилеп и во Битола, за некои од даночните обврзници не извршиле соодветно рангирање според степенот на ризичност и самостојно не издале налози за контроли, не изготвиле предлог-листи на даночни обврзници за вршење надворешна контрола, иако дел од обврзниците според степенот на ризик припаѓале во ризични даночни обврзници, каде што задолжително било потребно да се извршуваат надворешни контроли. Така, за некои од кривичноодговорните правни лица опфатени во предметот „Синџир“, кои како даночни обврзници поднесувале задолжителни даночни пријави и годишни завршни сметки во регионалните дирекции во Прилеп, Битола и во Скопје, по основ на непресметан и неплатен данок прибавиле значителна имотна корист во износ од 167.918.419 денари предизвикувајќи штета на УЈП во вкупен износ од 206.456.437 денари.
Заедно со обвинителниот предлог, имајќи ги предвид околностите поврзани за личноста на обвинетите, околностите под кои е сторено делото, особено имајќи предвид дека обвинетите се службени лица што во вршење на својата служба го имаат сторено кривичното дело и дека може да им бидат недостапни на органите на прогонот и на тој начин да го оневозможат непреченото водење на постапката, предметниот обвинител поднесе и посебен предлог со кој предлага судот за обвинетите да определи мерки на претпазливост. Воедно, укажувајќи дека во специјализирано судско одделение за судење кривични дела од областа на организирниот криминал и корупцијата при Основниот кривичен суд Скопје веќе се постапува по предмет оформен по обвинителен акт на ОЈО за ГОКК од 22.1.2024 година против физички и правни лица обвинети за кривични дела – злосторничко здружување од чл. 394 ст1 и 2, даночно затајување од чл. 279 ст. 2 в.в. ст. 1 чл. 45 и перење пари и други приноси од казниво дело по чл. 273 ст. 1 од КЗ, предметниот обвинител достави и посебен предлог да се спроведе единствена постапка и поднесениот обвинителен предлог да биде споен во веќе оформениот предмет. Како образложение на предлогот, Обвинителството укажа дека постои меѓусебна врска помеѓу извршените кривични дела сторени од страна на обвинетите наведени во обвинителниот предлог и кривичните дела сторени од страна на обвинетите наведени во поднесениот обвинителен акт, како и дел од доказите што веќе се доставени со претходно поднесениот обвинителен акт.