Македонија
Шилегов: Со системот за елиминација на огнови на отворено, направивме 524 интервенции за 2 години

„Во однос на борбата против загадувањето на воздухот многу е важно што на трите главни фронта – индустриската прашина, сообраќајот и затоплувањето на домовите, Градот Скопје веќе почна со имплементација на своите главни стратегии“, рече градоначалникот Шилегов на денешната седница на Советот на Град Скопје, како одговор на советничко прашање.
Шилегов се осврна на неколку клучни активности.
„Кога зборуваме за јавниот превоз, веќе е почната постапката од Министерството за финансии. Успеавме како град да се избориме за финансиска поддршка со кредитно задолжување на државата и постапката веќе е во тек. Вчера имав и работен состанок со претставници на една од развојните банки која е подготвена да го поддржи овој проект со цел да влеземе во негова имплементација. Моите очекувања се дека тоа ќе биде видливо некаде кон крајот на идната година. Станува збор за стратешко решавање на проблемот со јавниот транспорт во нашиот град, имајќи предвид дека претходно системот за јавен транспорт бил фокусиран на релацијата исток – запад, односно Ново Лисиче – Ѓорче Петров. Тука имаме релативно квалитетна документација којашто сега може да послужи како основа за побрза имплементација. Она што паралелно го работиме ние како град и што на крајот на денот ќе го понудиме како целосен систем е решавање на релацијата север – југ, односно од Бутел до Кисела Вода. Линиите ќе се вкрстуваат некаде кај Црвен крст“, рече Шилегов.
Тој смета дека е на крај правниот лавиринт на односи Град Скопје, Влада, Регулаторна комисија, ПУИК и БЕГ и дека конечно претпријатието ќе успее да ја добие потребната лиценца.
„Ги побарав податоците од мерните станици во последните пет години. На пример, на мерната станица Гази Баба максимална среднодневна концентрација на ПМ10 во 2015 година била 329,7; во 2016 година – 340, во 2017 година – 299, а во 2019 година – 113. Максимална среднодневна концентрација на ПМ10 на мерна станица Ректорат во 2015 година била – 271, во 2016 година – 436, во 2017 година – 436, во 2018 година – 283, а годинава 134. Максимална среднодневна концентрација на ПМ10 на мерна станица во Центар во 2015 година била – 326, во 2016 година – 288, во 2017 година – 352, во 2018 година – 248, а во 2019 – 124. Максимална среднодневна концентрација на ПМ10 на мерна станица во Миладиновци во 2015 година била – 125, во 2016 година – 233, во 2017 година – 177, во 2018 година – 184, а во 2019 – 156. Во Миладиновци не можеме да бидеме толку активни, зашто немаме ингеренции. Максимална среднодневна концентрација на ПМ10 за Карпош во 2015 година била – 299, за 2016 година – 335, за 2017 година – 397, за 2018 година – 229, а во 2019 година – 120. Прерано е да зборуваме за тренд, ама во последниве две години имаме намалување на загадувањето. Јас ќе чекам да влеземе стратешки со решавање на сообраќајот и затоплувањето. Мислам дека тогаш ќе имаме уште поубави резултати. Не знам на што се должи оваа појава, ама знам што направил овој град откога јас го водам“, посочи Шилегов.
Тој појасни дека во 2017 година Инспекцијата за животна средина има извршено 159 инспекции, во 2018 година – 376, а во 2019 заклучно со 31 октомври – 431. Комуналните редари на Град Скопје, пак, во 2017 година извршиле 832 контроли, во 2018 година – 901, а во 2019 година – 1.528.
„Без систем, по случајност, кај огнови на отворено во 2017 година Градот има интервенирано во 56 наврати. Оваа градска управа воспостави целосно нов систем за елиминација на огнови на отворено, па во 2018 година имаме 251 интервенција, а во 2019 година – 273. Оваа година воведовме систем на бесплатно собирање отпад од стрништа и собравме 700 кубни метри биолошки отпад кој по правило претходно се палел. Битката со аерозагадувањето ќе ја добиете со намалување на бројот на загадени денови во текот на годината. Во последните две години имаме намалување на тие денови. На мерната станица Гази Баба број на денови со среднодневни концентрации на ПМ10 над граничната вредност во 2015 година бил 56 дена, во 2016 година – 62, во 2017 година – 49, а во 2019 – 27. На мерната станица Ректорат број на денови со среднодневни концентрации на ПМ10 над граничната вредност во 2015 година бил 47, во 2016 година – 69, во 2017 година – 66, во 2018 година – 76, а во 2019 година – 46. Број на денови со среднодневни концентрации на ПМ10 над граничната вредност на мерна станица во Центар во 2015 година – 64, во 2016 година – 63, во 2017 година – 44, во 2018 година – 54, а во 2019 година – 31. Број на денови со среднодневни концентрации на ПМ10 над граничната вредност во Карпош во 2015 година – 55, во 2016 година – 64, во 2017 година – 54, во 2018 година – 60, а во 2019 година – 24. Свесен сум дека темата со загадувањето е на високо ниво на интерес, но и на загриженост кај секој од нас. Свесен сум и дека за дневнополитички потреби некој свесно стимулира и лажно прикажува ситуации кои ги нема во реалноста. Кога размислуваме за Скопје размислуваме за Скопје како што го познаваме во нашите административни граници. Но, тие граници не се аквариум. Затоа, апелирам до градоначалниците од опозицијата, особено во Илинден, Петровец и во Сопиште да преземат активни мерки против загадувањето. Ние како град сериозно се бориме против овој проблем и затоа треба да дејствуваме во скопската котлина зашто воздухот нема граници и сите општини во скопската котлина треба паралелно да влезат во оваа битка. Не мислам дека од оваа тема треба евтино политички да профитираме. Гарантирам дека оваа битка на среден рок ќе ја добиеме, овој град ќе има активна политика и нема да бега од проблемите“, нагласи Шилегов.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Проектите што се реализираат не се на ВМРО-ДПМНЕ или на СДС, туку на македонските граѓани, реагира ВМРО-ДПМНЕ

СДС мора да почне да се однесува како сериозна партија, а не како мало дете на кое му ја земале играчката, велат од ВМРО-ДПМНЕ, на обвинувањата од СДСМ дека проектот за изградба на патот Охрид – Св. Наум е нивен.
„СДС мора да прифати дека проектите кои се реализираат, не се во нивна или наша сопственост, туку за граѓаните и за државата.
Исто така, многу е важно да се напомене дека проектите кои се почнуваат мораат и да се завршат. Е сега, разликата меѓу ВМРО-ДПМНЕ и СДС е во тоа што ние кога работиме и остваруваме, се е во временски рок, јавно и транспарентно, а додека пак СДС, ако отпочне некаков проект, тој проект потоа е корумпиран, со тендери договорени во 4 очи, поскапи цени двојно од набавните, класифицирани договори или пак, проекти кои остануваат така да блеат во празно, и никој за ништо да не одговара.
Проекти кои СДС ги има до крај завршено се, проектот за златната виза на Филипче, пари од ископ на јаглен на фирми на Филипче и Заев, проектите за уништување на Македонија, како што беа името, знамето, идентитетот и Уставот, потпишувањето на Преспанскиот и договорот со Бугарија, проектот Француски предлог и многу други проекти слични на овие.
За разлика од нив, ВМРО-ДПМНЕ вистински работи на реализација на проектите, без разлика која Влада ги започнала и ги решава на брз и ефективен начин во интерес на граѓаните“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
Македонија
СДСМ: Мицкоски повторно промовира наш проект, овој пат обновата на патот Охрид – Св. Наум

Проектот за реконструкција на патниот правец во охридскиот регион е започнат од СДСМ уште во август 2023 година, како дел од сеопфатниот план на Владата предводеа од СДСМ за раст и развој на регионот, унапредување на туризмот и подобрување на патната инфраструктура кон граничните премини со соседните земји, велат од СДСМ.
„Средствата за овој проект, во вредност од 11,7 милиони евра, беа обезбедени од буџетот на ЈП за државни патишта и истиот беше планиран, одобрен и започнат од претходната влада на СДСМ со реализација од околу 50%. До летната сезона во 2024 година комплетно се заврши реконструкцијата на патот од Св. Наум до пред селото Пештани и заради туристичката сезона имаше мал прекин на работите. Претходно, во 2019 година беше започната и завршена реконструкција на патот од бензиската Билјанини извори до с. Коњско“, велат од СДСМ.
Дополнително, додаваат од таму, и цела Туристичка како главна магистрална трансверзала во градот во должина од 5,6 км по 60 години беше реконструирана исто така од страна на СДСМ.
„Токму во време на СДСМ беа рехабилитирани и обновени и патните правци кон граничните премини Блаце, Деве Баир, Ќафасан и Меџитлија. Ја поздравуваме довршувањето на проектот, но до кога власта ќе се кити со проекти на СДСМ. Кога ќе промовира Мицкоски некој проект од неговата Влада? Или тоа не може да се случи затоа што таков проект нема“, велат од СДСМ.
Македонија
Пуштен во употреба патот од Охрид до Св. Наум во вредност од 11,7 милиони евра

Денеска го пуштаме во употреба реконструираниот регионален пат од Охрид до Св. Наум- пат кој беше заборавен. Пат кој го заслужуваше Охрид, го заслужуваа граѓаните, туристите. И сега, конечно, го добиваме, изјави премиерот, Христијан Мицкоски.
Информираше дека со инвестиција од 11,7 милиони евра, реконструирани се 24,3 километри современ магистрален пат. Реконструкцијата опфати целосна санација на коловозот, поставување нова на сигнализација, безбедносни огради и проширување каде што теренот дозволуваше. Направени се и заштитни интервенции на ризичните косини- и сето тоа е со една цел: безбедност, сигурност и долготрајност.
„Овој пат, што денес го пуштаме, не поврзува со еден од најголемите духовни и туристички центри на Балканот – манастирскиот комплекс Св. Наум. Тој ги поврзува и сите плажи и туристички капацитети на јужниот дел од Охридското крајбрежје. И не само тоа- тој е и дел од регионалната врска со Република Албанија“, рече Мицкоски.
Според него, Охрид, градот под заштита на УНЕСКО, полека, но сигурно, го добива ликот на посакувана и пристапна европска дестинација.
„Но ова денес не е само пуштање на пат. Ова е уште една потврда за определбата на Владата- да се гради, без многу врева. Без партиски и бизнис спектакли. Со план, со јасна визија и многу работа. Во моментов, паралелно се градат неколку клучни патни правци. Автопатот Кичево- Охрид силно се забрзува, делниците Тетово – Гостивар и Гостивар – Букојчани се активни, а се работи и на подготовка за градба на делницата Букојчани- Кичево. Тоа значи дека целосно го затвораме автопатниот прстен во Западна Македонија. И тука не застануваме“, рече Мицкоски.