Македонија
Јанакиески усно казнет со 3 години, а писмено добил 3,6 години за ТНТ: недостигаат 248 докази, има пропусти, не се знае кој е оштетен
Ексминистерот за транспорт и врски, Миле Јанакиески, бара правда од Апелација за предметот ТНТ, кој се однесува за уривањето на објектот „Космос“. Остана на тврдењето дека не постапил незаконски и дека тоа е потврдено со 36 одлуки, пресуди и решенија. На судечкиот совет му посочи дека во пресудата на Кривичниот суд има низа пропусти, па побара да биде ослободен или предметот да се врати на повторно судење.
Прво, постои решение и 36 одлуки, пресуди и решенија на Управниот суд, Основниот граѓански суд, Врховниот суд на РСМ, со кои е утврдена законитост во постапувањето на Општина Гази Баба, т.е. дека решението за уривање е законито. Второ, дека не постои основ за штета, т.е. се одбива барањето на оштетениот за надомест на штета. Дури и Уставниот суд со одлука од 21.12.2011 утврдил дека не постои дискриминација на Фијат Цановски по основ на политичка припадност. И покрај тоа што сите претходно споменати судски одлуки се во правен промет, значи ниту се изменети ниту, пак, поништени, во обжалената пресуда Основниот кривичен суд Скопје утврдува дека решението е незаконито, дека незаконски се рушело и дека му следува штета на Фијат Цановски и неговата фирма. Имено, судот воопшто не ги анализира овие пресуди и само констатира дека тие не биле спротивни на обвинителниот акт, што е апсолутна невистина. Исто така, во целост е погрешно повикувањето на бланкетните норми, кои не се однесуваат на решение за рушење, туку за санација на покрив. За потсетување, и самиот Фијат Цановски призна дека градел спротивно на одобрението за градење, но судот процени дека треба да донесе пресуда со цел остварување лична корист на Цановски“, рече Јанакиески во Апелација.
Тој додаде дека на денот на објавување на пресудата тој бил осуден на три години затвор, а во писмено изработената пресуда е осуден на 3 години и шест месеци. Негира дека го поттикнал тогашниот градоначалник на Гази Баба, Тони Трајковски, незаконски да го урива „Космос“ посочувајќи дека немал ниту еден контакт.
„Не постои ниту еден доказ дека сум имал каков било контакт со Тони Трајковски и покрај повеќе од 80.000 незаконски снимки и над 200.000 СМС-пораки за кои СЈО на времето тврдеше дека имало во целокупниот материјал што им бил на располагање“, додаде Јанакиески.
Бурим Рустеми го нарече „незаконски обвинител“.
„Овој предмет незаконски го застапуваше обвинител, т.е, виш јавен обвинител, кој, замислете, како виш обвинител поднесе и жалба на пресудата. Каде е тука двостепеноста во постапката? Имено, цело време од одбраната се криеше фактот, но тоа го утврдивме при увид дека по влегување во сила на новиот закон за Јавно обвинителство и по именувањето на Бурим Рустеми за виш јавен обвинител, дека на 9.11.2020 година јавниот обвинител Љубомир Јовевски го овластува обвинителот Гаврил Бубевски да го води овој предмет. На одбраната не ѝ беа дадени сите докази, што е еклатантно кршење на правата на одбраната за што има став и ЕСЧП. На пример, од листинзите на мобилниот телефон на Фијат Цановски, што сам ги доставив, јасно се гледа дека во критичниот период има 9 пораки помеѓу Груевски и Фијат Цановски, а Обвинителството достави 5“, додаде Јанакиески.
Се осврна и на вештачењето од Мирослав Грчев.
„За ова вештачење има поднесок од одбраната дека неговото сведочење е незаконско бидејќи вештачел на копии, не смее и не можел да вештачи во согласност со Законот за вештачењето, бил во кумашински врски со судијата кој постапувал во прв степен во овој предмет како претседател на совет и ја донел сега обжалената пресуда и најбитно како тоа урбанист вештачи за градба, но судот спротивно на ЗКП не се произнесе по овој поднесок како што не се произнесе и за други 12 поднесоци, кои се од суштински карактер“, посочи Јанакиески.
Дециден е дека пресудата е нејасна и неразбирлива. Тврди дека не се наведени 248 докази изведени во текот на постапката.
„Не е утврдено кој е оштетен во пресудата, постојат три правни или физички лица, кои судот ги утврдува како оштетени за истата наводна штета; Во пресудата ги наведува сведоците како сведоци на Обвинителството, тие беа и на одбраната, но тоа не е нотирано во пресудата; Судот како вешти лица на одбраната ги наведува Александар Петровски, Горан Смилевски, Емилио Фришчиќ и вештите лица Павле Гацов и Насер Хоџа. Ова е погрешна утврдена состојба бидејќи ова се вешти лица на Обвинителството, а не на одбраната; Во пресудата нема наведено 248 докази што беа изведени во текот на главната расправа. Судот не извршил анализа на стручните докази (мислењата на техничките советници) предложени од одбраната наспроти опсежната анализа на стручните докази предложени од Обвинителството“, рече Јанакиески во дел од образложението.
Им посочи на судиите да ја имаат предвид поврзаноста на предметот ТНТ и предметот „Рекет 2“.
„Но, исто така, пред да ја носите пресудата, ве молам да ги имате предвид и аспектите што излегоа во јавноста во врска со тесната поврзаност на предметот ТНТ со предметот ‘Рекет 2’, а никогаш не беа расчистени и покрај поднесоците на одбраната, пред сè, за искажаната благодарност на Ардијан Амзоски ден пред повлекувањето на обвинителниот акт од страна на тогашното СЈО, кое се водеше токму за овој ист кривично-правен настан“, додава Јанакиески.
Судиите Огнен Ставрев и Осман Шабани донесоа осудителни пресуди за сите обвинети за случајот познат како ТНТ за уривањето на објектот „Космос“, сопственост на бизнисменот Фијат Цановски. Експремиерот Никола Груевски, кој се гони за поттикнување, односно злоупотреба на службената положба и овластувањето, доби девет години затвор. На поранешниот министер за транспорт и врски Миле Јанакиески му се досудени три години затвор.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Муцунски во Белград: Регионалното поврзување е клучно за забрзување на европската интеграција
Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, вечерва во Белград учествуваше на работна средба со министрите за надворешни работи на земјите-членки на Централноевропската иницијатива (ЦЕИ).
Фокусот на разговорите беше ставен на проширувањето на Европската унија, актуелните геополитички околности и предизвиците што произлегуваат од нив, како и на регионалната безбедност и неопходноста од засилено регионално поврзување и соработка.
Министрите уште еднаш ја потврдија важноста на ЦЕИ како стабилна платформа за продлабочување на соработката во сите области од заемен интерес, унапредување на партнерствата и ефективно справување со регионалните предизвици.
Во своето обраќање министерот Муцунски ја нагласи улогата на регионалното поврзување и регионалните иницијативи како клучни алатки за забрзување на европската интеграција – најзначајниот процес за поддршка на мирот, безбедноста и економскиот развој на континентот. Тој ја потврди целосната посветеност на Република Северна Македонија на европскиот пат, нагласувајќи дека тоа е геостратешка неопходност за стабилен, сигурен и просперитетен регион.
Македонија
Сиљановска-Давкова: Фемицидот е еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени
Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова денеска се обрати на панел-дискусијата насловена „Од пријавување на насилството до спречување на фемицид – системски одговор“, организирана од мисијата на ОБСЕ во Скопје.
Таа истакна дека и покрај бројните конвенции, закони, стратегии и проекти, рапидно расте родово-базираното насилство и бројот на убиените жени само затоа што биле жени. За неа, фемицидот е последица на насилство коешто се случувало во континуитет, а не било превенирано или санкционирано.
Според неа, борбата против фемицидот мора да започне дома, во градинка и во основното образование, да продолжи со правни акти и институционални механизми, вклучувајќи ги и јавно-обвинителските и судските.
Сиљановска-Давлова посочи дека ако фемицидот е системски предизвикан проблем, тогаш и неговото решавање мора да биде системско.
На првиот панел се обратија и амбасадорот Килиан Вал, шеф на мисијата на ОБСЕ во Скопје, Ѓоко Велковски, заменик-министер за социјална политика, демографија и млади и Муамет Реџепи, помошник на министерот за внатрешни работи, презентирајќи свои видувања, податоци и решенија за надминување на еден од најтешките општествени проблеми со коишто сме соочени.
Во вториот панел се обратија: Уранија Пировска од Хелсиншкиот комитет за човекови права, јавната обвинителка Фатиме Фетаи, судијката Габриела Гајдова, Светлана Цветковска од Mинистерството за социјална политика, демографија и млади и Елена Димушевска од Националната мрежа против насилство врз жени и семејно насилство.
Секоја од нив, во рамките на својата работа ги детектираше најголемите слабости во справувањето со насилството врз жените, вклучувајќиго и фемицидот, оценувајќи ја позитивно воспоставената соработка со надлежните институции, како гаранција за позитивен исчекор во оваа битка. Сите ја поздравија нововоспоставената платформа Femicide Watch.
Сите учесници беа согласни дека покрај 16 дена активизам, потребно е 349 денови ангажман на сите во справувањето со фемицидот.
Македонија
Левица: Власта повторно го одби амандманот за изградба на домови за стари лица
На денешната седница на Комисијата за финансирање и буџет, пратеникот и потпретседател на Левица, Реџеп Исмаил – Хактан, образложи амандман за грижата за старите лица.
Амандманот беше со цел да се наменат средства со што би можеле да се изградат најмалку три државни домови онаму каде што потребата е најголема.
Тој предупреди дека државата целосно го запоставила овој сегмент на социјалната заштита.
„Државните домови имаат само 600 сместувачки капацитети, додека приватните имаат двојно повеќе – 1.200. Луѓето практично немаат избор, освен да посегнат по приватните домови, а пензионерите тоа едноставно не можат да си го дозволат,“ рече пратеникот од Левица.
Листите на чекање се долги, а времето за чекање е од пет до седум години.
„За човек над 65 години, тоа не е малку. Во меѓувреме може и да почине пред воопшто да добие сместување,“ додаде тој.
Исмаил потсети и на европските стандарди, според кои треба да има 20–30 легла на 1.000 стари лица, додека Македонија е далеку под минимумот.
„Оваа јавна услуга постои само на хартија. Ако не почнеме да создаваме капацитети сега, со забрзаното стареење на населението ќе западнеме во уште полоша состојба, со уште подолги листи, уште подолго чекање и уште помалку достоинствена грижа,“ предупреди тој.
Иако проблемот е драматичен, власта сè уште не дава образложение зошто не го прифаќа овој амандманот.
„Доколку овој амандман не се прифати, очекувам барем објаснување од министерот,“ побара Хактан, нагласувајќи дека грижата за старите лица мора да биде во приоритетите, а не заборавена ставка во буџетот.

