Македонија
Џафери, Османи и Маричиќ во мобилната станица за патни исправи во Брисел: „Работиме на нови олеснувања“

Министерот за надворешни работи, Бујар Османи, во придружба на премиерот Талат Џафери и вицепремиерот за евроинтеграции, Бојан Маричиќ, за време на престојот во Брисел, денес, ја посети македонската амбасада, каде што, покрај другите конзуларни услуги за нашите државјани, преку мобилната станица се врши фотографирање и земање биометриски податоци за издавање патни исправи.
„Амбасадата во Брисел и сите други дипломатско-конзуларни претставништва на Северна Македонија целосно ја реорганизираа својата работа во делот на конзуларната проблематика со цел излегување во пресрет на интересите и потребите на нашите граѓани што живеат и работат во странство. Секое барање од наш државјанин значи обврска за сите нас, особено за дипломатите во претставништвата, со цел давање брз, ефикасен и квалитетен одговор. Ова е период кога сите ние сме дополнително посветени за соочување со овој предизвик наметнат од енормното зголемување на барањата за конзуларни услуги, особено во делот на патните исправи“, истакна Османи запознавајќи се одблиску со актуелната состојба во Амбасадата поврзано за оваа проблематика.
Џафери, Маричиќ и Османи разговараа со наши државјани, кои се наоѓаа во просториите на Амбасадата, и ги уверија дека се прават максимални напори итие да не се соочуваат со никаков проблем во државата во која живеат поради обврската за обновување на личните документи, која произлегува од договорот од Преспа.
„Издавање на патните листови без надомест за сите државјани што живеат во странство и имаат потреба да се вратат во земјата за да извадат нови патни исправи, како и достава на патниот лист преку брза пошта онаму каде што нема дипломатско-конзуларни претставништва се само дел од решенијата. Следува организирање конзуларни денови и други видови олеснувања за граѓаните во странство за кои нашите претставништва беа инструирани и набргу ќе едува објава на планот“, информира министерот.
Османи ги брифира нашите државјани дека времетраењето на изработката на пасоши, кое е многу подолго од вообичаените рокови што постоеја до неодамна, е главната причина зошто периодот за врачување на изготвените пасоши во нашите претставништва е значително подолг од досегашната пракса, која имаше просек од 30 дена.
Министерството за надворешни работи располага со ограничен број базни и мобилни станици. Една од мобилните станици е токму во Амбасадата во Брисел, која во координација и соработка со амбасадите во Хаг и Париз врши услуги за фотографирање и земање биометриски податоци и за нашите државјани во Холандија и Франција.
Инаку, во текот на 2023 година Амбасадата во Брисел има обработено вкупно 2.488 предмети, од кои 1.127 издадени патни исправи и 523 патни листа; во Париз се обработени 1.083 предмети, меѓу кои 390 патни исправи и 242 патни листа; а во Хаг вкупно 1.076, со 340 патни исправи и 72 патни листа.
Во нашата Амбасада во Брисел беше оставрена средба и со добитникот на „МКартата“ во Белгија, со цел нејзино врачување. Министерот Османи изрази благодарност за покажаниот интерес за проектот „МКарта“ како значајно вмрежување на нашите најдобри претставници од дијаспората во светот и одличен пример за врската на овие личности со нашата земја.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Кандидатите за градоначалници на Скопје се договорија: ТВ дебата во вторник

Кандидатот на партијата Левица за градоначалник на Скопје, Амар Мециновиќ денеска преку социјалните мрежи извести дека прифаќа дебата со противкандидатот од ВМРО-ДПМНЕ, Орце Ѓорѓиевски.
„Дебата во вторник на Канал 5, па да си дочекаме уште повеќе дебати. Јас и мојот противкандидат во овој круг означуваме потенцијална промена на политичките генерации во Македонија, релативно млад дуел за Скопје. Затоа, следниот вторник на дебата ќе може да се заклучи кој претставува нова визија, a кој ја влече деструктивната политика на минатото во иднината“, напиша Мециновиќ на Фејсбук.
Претходно, тој го повика Ѓорѓиевски на дуел под отворено небо на Школка во Градскиот парк.
Македонија
УЈП: Направена е техничка надградба на електронските системи за полесно и поедноставно користење

Управата за јавни приходи ги информира даночните обврзници дека е направена техничка надградба на нивните електронски системи со цел користењето на истите да биде уште полесно и поедноставно.
„Најавата на почетната страница на системот е-ПДД (https://e-pdd.ujp.gov.mk/) сега е пренасочена преку порталот е-Даночни услуги (https://e-ujp.ujp.gov.mk/), со што пристапот станува поедноставен и побрз. Со едноставно кликање на линкот „ПДД“ во горниот десен агол на екранот, ќе можете да ги користите сите функционалности кои веќе ги познавате и кои се дел од постоечките функционалности на системот е-Персонален данок“, објаснуваат од УЈП.
„Имплементиран е и нов начин на дигитално потпишување, независен од верзијата на JAVA и типот на интернет пребарувачот, како втора опција за дигитално потпишување во системот. За користење на оваа опција, потребно е да се инсталира софтверот достапен на линкот кон кој ве води самото апликативно решение.
Со воведување на оваа можност сакаме да излеземе во пресрет на даночните обврзници кои се соочуваат со предизвици при функционирањето на дигиталното потпишување на различни платформи и интернет пребарувачи. Како дел од процесот на унапредување, во текот на вчерашниот ден се појавија краткотрајни технички предизвици. Ви благодариме за вашето трпение и разбирање во тие моменти. Доколку се соочите со какви било потешкотии или ви е потребна техничка помош или поддршка, контактирајте го ИНФО ЦЕНТАРОТ на Управата за јавни приходи. Контакт телефон: 0800 33 000 (од фиксни линии), 02/3253 200 или е-пошта: [email protected]“, се додава во соопштението на УЈП.
Македонија
Алиу: Нашата цел е Министерството за здравство да стане пример за институција која функционира транспарентно, плански и професионално

Министерот за здравство, Азир Алиу денеска беше дел од работилница во организација на Министерството за здравство, а со поддршка на Светската здравствена организација(СЗО), која има за цел унапредување на комуникацијата и координацијата, како предуслов за функционална институција, а со тоа и ефективен здравствен систем.
– Неопходно е да изградиме механизам за навремена и ефективна комуникација, како и алатки за следење и евалуација на нашите работни групи и комисии. Целта е Министерството за здравство да стане пример за институција која функционира транспарентно, плански и професионално, посочи министерот Алиу на работилницата.
Тој информираше дека формира интерна работна група која ќе го финализира протоколот за комуникација и сите договорени следни чекори од денешната дискусија, ќе го презентира пред сите раководители на сектори и ќе предложи временска рамка за негова имплементација.
Министерот Алиу пред уечсниците на работилницата порача дека на овој начин се постаува основата за министерство кое планира, комуницира и делува како еден тим.