Соопштенија
АЛКАЛОИД со извоз од 108,4 милиони евра, инвестиции од 10 милиони евра и вкупни консолидирани продажби од 164,2 милиони евра во периодот јануари – јуни 2025
Приходи од продажби
Според единечниот биланс на успех, во периодот јануари – јуни 2025 година продажбите достигнуваат 6.754.023.385 денари, што е за 1 % повеќе во споредба со истиот период од минатата година. Вкупните консолидирани продажби, пак, достигнуваат 10.113.230.177 денари, што е за 7 % повеќе во споредба со истиот период од минатата година.
Во 2024 година остваривме импресивен раст од 15%, што значително ги надмина нашите првични проекции и претставуваше речиси двојно зголемување во однос на планираното за 2024 година. Ваквиот исклучителен резултат во 2024 година постави висока основа за тековната година, при што моменталниот раст е умерен, но е во согласност со предвидената динамика.
Во споредба со планираните продажби за првата половина од 2025 година реализираните се поголеми за 2 %.
Продажби според региони
Консолидираните продажби остварени на домашниот пазар се зголемени за 19 % во споредба со првите шест месеци од минатата година. Како докажан партнер на јавното здравство, компанијата активно учествува во обезбедувањето на најсовремени ретки и специфични терапии преку застапување на производите на светски реномирани фармацевтски производители, обезбедувајќи значајна поддршка за здравствениот систем во земјава. И
ако профитабилноста на овие програми е ограничена, тие значително го зголемуваат учеството на домашниот пазар во вкупните консолидирани продажби. Од вкупните консолидирани продажби 34 % се остварени на домашниот пазар, додека, пак, 66 % се остварени на странските пазари.
Гледано според региони, во земјите од Југоисточна Европа се остварени 28 %, во земјите од Источна Европа (ЗНД, УКР…) се остварени 19 %, а во земјите од Западна Европа (ЕУ и ЕФТА) се остварени 19 % од вкупните консолидирани продажби.
Најголем пораст кај извозните пазари, во споредба со минатата година, бележат продажбите остварени во Холандија, кои се зголемени 6,6-пати; потоа во Австрија, каде што се зголемени 5,3-пати, во Шведска, каде што се зголемени 4-пати, на Јужна Африка, каде што се зголемени 3-пати, како и во Финска каде што продажбите се зголемени 2,8 пати. Потоа следуваат оние во Ирска (раст од 66%), Грузија (раст од 45%), Ерменија (раст од 23 %), во Грција (раст од 17 %), Босна и Херцеговина (раст од 14 %), Германија (раст од 14 %), во Словенија (раст од 10 %), Србија (раст од 10 %), Хрватска (раст од 9 %) итн. Во периодот што следува очекуваме кумулативните пласмани на странските пазари да ги надминат минатогодишните.
Продажби според групи производи
Гледано според групи производи, во структурата на вкупните консолидирани продажби најголемо учество заземаат производите од сегментот фармација, и тоа 91 %. Од нив поголем удел имаат антибиотиците со 23 %, препаратите ОТЦ со 16 %, невролошките препарати со 13 %, кардиолошките препарати со 12 % од вкупните консолидирани продажби итн. Сегментот хемија, козметика и билкарство учествува со 9 % во вкупните консолидирани продажби, поточно хемија учествува со 2 %, козметика со 6 %, а билкарство учествува со 1 %.
Вкупните продажби бележат пораст кај сегментот фармација, додека во Сегментот хемија, козметика и билкарство бележат намалување во споредба со остварените во истиот период од 2024 година. Сегментот фармација бележи раст од 8 %, хемија раст од 15 %, козметика пад од 7 %, а билкарство намалување од 17 %.
Намалувањето на продажбите во сегментите козметика и билкарство во голема мера се должи на намалените и ограничени цени и маржи на речиси целото портфолио во Македонија и во Црна Гора.
Инвестиции
Вкупните инвестиции во основни средства во периодот јануари – јуни 2025 година изнесуваат 615.183.731 денари.
Резултати од работењето
Единечната добивка пред финансиските трошоци, даноците и пред амортизацијата (ЕБИТДА), која изнесува 1.614.311.178 денари, бележи зголемување од околу 10 %, додека, пак, единечната нето-добивка изнесува 941.846.091 денари и е зголемена за 7 %. Консолидираната добивка пред финансиските трошоци, даноците и пред амортизацијата (ЕБИТДА) достигна 1.699.523.384 денари и бележи раст од 9 %, додека, пак, консолидираната нето-добивка во износ од 855.738.395 денари е зголемена за 4 %.
При извршувањето на оперативните активности АЛКАЛОИД АД Скопје ангажираше повеќе од 1.000 домашни добавувачи.
Вработени
Во периодот јануари – јуни 2025 година во АЛКАЛОИД АД Скопје се реализирани 21 ново вработување во РС Македонија.
Со одлука на Управниот одбор на АЛКАЛОИД АД Скопје, во март 2025 година е одобрен и исплатен регрес во висина од 44.500 денари нето-износ за користење годишен одмор за вработените во компанијата. Групацијата АЛКАЛОИД брои 3.027 вработени, од кои 2.269 се во земјава, а 758 се вработени во капитално поврзаните друштва во странство.
Податоци за акциите
Акциите на АЛКАЛОИД АД Скопје котираат на официјалниот пазар на Македонската берза за хартии од вредност од 2002 година и важат за едни од најтргуваните и најликвидните акции на Берзата.
Цената на акцијата во периодот јануари – јуни 2025 година се движеше од 24.000,00 до 31.099,00 денари или просечно 28.140,53 денари за една акција, што претставува раст од 39 % во споредба со просечната цена на акцијата во истиот период од 2024 година. Движењето на цената на акцијата е во рамките на трендот на просечниот годишен раст и се должи на редовното и транспарентно објавување позитивни резултати од работењето на компанијата, позитивното јавно мислење, на довербата во нашите производи, управувањето со Друштвото и на генералниот тренд на движење на глобалните и на регионалните берзи.
На 30.06.2025 година акциите на АЛКАЛОИД АД Скопје беа во сопственост на 6.270 акционери, физички и правни лица, a пазарната капитализација на компанијата изнесуваше 39,7 милијарди денари. На 1 април 2025 година, на Годишното собрание на акционерите, е одобрена пресметка и исплата на бруто-дивиденда за 2024 година во износ од 901.752 илјади денари. Во согласност со дивидендниот календар, во мај 2025 година започна исплатата на дивидендата во износ од 630 денари бруто, односно 567 денари нето за една акција.
Дивидендата од акција за 2024 година е поголема за 16,67 % во однос на исплатената дивиденда од акција за 2023 година.
Бизнис-план за 2025 година
Бизнис-планот за 2025 година, донесен со одлука на Управниот одбор на АЛКАЛОИД АД Скопје на седницата одржана на 27.12.2024 година, предвидува инвестирање на околу 8 % од консолидираните приходи од продажби во материјални и во нематеријални средства, раст од 8 % на консолидираните продажби во однос на реализираните во 2024 година, како и раст од 7 % на консолидираниот профит пред оданочувањето во однос на 2024 година.
Бизнис-планот за 2025 година е базиран на очекувањата, проекциите и на можностите на тековните и на новите пазари и производи достапни за компанијата во моментот на изготвување на Планот.
Околностите и настаните во 2025 година, а со тоа и остварените резултати може да варираат во однос на прикажаните во Бизнис-планот.
Очекувања за претстојниот период Т
рендот на работење во отежнати економски услови, кои беа актуелни во изминатите неколку години, сосема е извесно дека ќе продолжи и во 2025 година. Доминанти предизвици беа инфлацијата и порастот на каматните стапки, кои, сепак, според сите очекувања, би требало да влезат во зоната на стагнација, а можеби и на благо опаѓање.
Секако, глобалните безбедносни кризи ги отежнуваат економскиот амбиент и предвидливоста, што секогаш може да повлијае и врз цените на енергенсите, да создаде тешкотии во синџирите на испораки, но и да повлијае врз достапноста на одредени материјали. Дополнително, потенцијалниот ризик од глобална трговска војна може да предизвика нови покачувања на цените на суровините и да доведе до зголемени трошоци во работењето.
Внимателно го следиме развојот на настаните и преземаме мерки за ублажување на овие потенцијални ефекти. Очекуваме во 2025 година да продолжиме по патеката на континуираниот раст базиран на можностите од нашите тековни инвестиции во нови производствени капацитети и опрема и од вложувањата во развојно-истражувачки проекти, на тој начин создавајќи конкурентно портфолио и можности за ширење на пазарите. За остварување на овие цели ќе продолжиме и со нови вработувања во земјава, но и на странските пазари, притоа континуирано вложувајќи во подигнувањето и во усовршувањето на нивото на знаења и на вештини на нашите вработени и во градењето таленти.
( ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Соопштенија
SEAT ги претстави новите Ibiza и Arona: Освежен дизајн, напреден ентериер и уште поголема вредност
Одбележувајќи ја својата 75-годишнина, SEAT започнува возбудливо ново поглавје со освежување на два од своите најпопуларни модели – Ibiza и Arona. Овие обновувања не само што ја прославуваат традицијата на брендот, туку и ја потврдуваат неговата посветеност на достапни автомобили.
Новите SEAT Ibiza и Arona повторно ги поставуваат стандардите во своите сегменти со живописен дизајн и напредна технологија. Двата модела прават нов чекор напред, водени од три клучни столба: освежен надворешен изглед, префинета внатрешност и засилена вкупна вредност.
„SEAT Ibiza и Arona се вистински приказни за успех, основни за нашата понуда и за растот на брендот. Како два од најиконските модели на SEAT, тие имаат клучна улога во овозможување на лесно движење низ градовите и даваат можност на луѓето слободно да се движат кон нови можности“, изјави Маркус Хаупт, извршен директор на SEAT. „Со освежен надворешен изглед и унапредена внатрешност, ја зголемуваме нивната вредност и привлечност. Истовремено, ги подготвуваме двата модела за иднината, со претстојното усогласување со стандардот EU7 и воведување на mild-hybrid погонски системи.“
SEAT Ibiza е вистинска икона во својот сегмент. Од своето деби во 1984 година, се продадени над 6 милиони примероци низ пет генерации — постојано се развива, прифаќајќи нови идеи и инспирирајќи младешки, креативен и напредно ориентиран дух.
SEAT Arona, урбан SUV, изгради силна база на обожаватели од своето лансирање во 2017 година. Со над 750.000 продадени примероци, таа продолжува да им дава задоволство на возачите кои бараат енергичен, младешки SUV подготвен да се справи со секој урбан предизвик.
ОСВЕЖЕН НАДВОРЕШЕН ИЗГЛЕД
Новите SEAT Ibiza и Arona донесуваат посебен и карактерен дизајн што ја одразува еволуцијата на потребите на современите возачи. Двата модела сега имаат освежена стилска линија, живописни нови бои и комплетно обновен избор на алуминиумски тркала — достапни во големини од 15” до 18”.
Еволуцијата на дизајнот носи нов и постабилен изглед, бидејќи предницата на двата автомобили е целосно обновена. Новиот хексагонален дизајн на решетките, комбиниран со иконската мат/полирана дијамантска мрежа, ја истакнува спортската карактеристика и ги нагласува пошироките пропорции. Новите, потенки Full LED предни светла ја потенцираат ширината на автомобилот додека го редефинираат изгледот на предницата. Нивниот префинет светлосен потпис не само што додава по-технички изглед и им дава поодлучен карактер на автомобилите, туку и ја подобрува видливоста со поголем досег и светлина на зракот, при тоа користејќи помалку енергија.
Овие обновувања се надополнуваат со совршено пропорционираниот профил од страната, нагласувајќи ја динамичната појава на патот.
На задниот дел, новиот SEAT Ibiza воведува целосно редизајниран браник, кој ја потенцира неговата спортска и младешка атмосфера. Хоризонталната акцентна линија на горниот дел е продолжена, создавајќи поширок изглед. Темните алуминиумски букви за моделот – без разлика дали е Ibiza или Arona – додаваат модерен и препознатлив завршен детаљ.
Во FR нивоата на опрема, ласерски гравираното FR лого на B-столбот додава суптилен, но спортски акцент. Атлетските пропорции дополнително се истакнуваат со новата линија алуминиумски тркала со поефикасна технологија на гуми — што ја подобрува и динамиката и ефикасноста. Линијата на тркалата вклучува нови дизајни за секој модел: Ibiza добива две опции од 17” и две од 18”, додека Arona добива две опции од 16” и две од 18”. Достапни во обоени или машински завршетоци, овие се приклучуваат на постојната палета (15” до 18”) за да обезбедат поголемо визуелно влијание и можности за персонализација.
Конечно, палетите на надворешни бои на Ibiza и Arona се освежени со поживи и младешки нијанси. Liminal, Oniric и Hypnotic се придружуваат на постојните бои, додавајќи нова енергија и личност во понудата.
Појавата на генеративната вештачка интелигенција создаде естетика со храбри геометрии, неочекувани композиции и живописни бои. Дефинирани од тензијата помеѓу вештачкото и фотореализмот, овие визуелизации постојат во пространство помеѓу реалноста и имагинацијата. За SEAT, овој јазик се совпаѓа со неговата живописна, динамична и експресивна идентичност.
Експресивна до последниот детал, Arona нуди две контрастни опции за боја на кровот: Midnight Black и новата Manhattan Grey.
ПРЕФИНЕТА ВНАТРЕШНОСТ СО ПОВЕЌЕ ВРЕДНОСТ ОД КОГА И ДА Е
Внатре, двата модели се истакнуваат со повисок квалитет, дизајн и поврзливост — без да го изгубат препознатливиот простор и прецизност. Кабината воведува нови впечатливи текстили, префинети материјали, потемен покрив и суптилни, неутрални акценти на воздушните отвори, додавајќи рафинираност на внатрешноста. Во FR launch изданието, спортските седишта сега се стандардни, додавајќи спортски карактер и поголема удобност — нудејќи совршена рамнотежа помеѓу секојдневната практичност и динамичното чувство при возењето.
Новата стаклена градина во црна боја задава тон за порафинирана и карактерна кабина, дополнета со впечатлив текстил на седиштата, текстилни панели на вратите и материјали со мек допир кои додаваат и личност и перцепиран квалитет. Новите детали и текстури ја подигнуваат внатрешноста на повисоко ниво.
Воланот обвиткан во 100% премиум перфорирана кожа нуди тактилно чувство на прецизност од првиот момент на допир. Црниот покрив дополнително ја зајакнува импресивната атмосфера во кабината.
Од технолошка страна, двата модели доаѓаат со подобрени дигитални функции, вклучувајќи го новиот SEAT Sound систем со шест звучници, субвуфер и засилувач од 300W за висококвалитетно аудио искуство. Со надградениот 15W безжичен брз полнач со технологија за ладење, да останете поврзани и со наполнета батерија додека сте во движење е полесно од кога било.
Дизајнирани, развиени и произведени во напредните погони на SEAT во Марторел, Барселона, двата модели ќе бидат лансирани во јануари 2026 година, предводејќи ја стратегијата на SEAT базирана на Производ, Дилери и Комуникации. Во рамките на Производот, целата понуда на SEAT ќе биде обновена со електрифицирани опции до 2028 година — почнувајќи со mild-hybrid верзии на Ibiza и Arona во 2027 година, проследени со целосен хибриден погон на SEAT Leon во 2028 година, и понатамошни надградби на Leon и Leon Sportstourer во 2029 година.
SEAT останува цврсто посветен на своите дилери и клиенти, со повеќе од 1.400 продажни места и 3.000 сервиси ширум светот, нудејќи конкурентни услуги и одржување, атрактивни осигурителни пакети и широка гаранциска покриеност. Во меѓувреме, Комуникациите се развиваат со освежена визуелна идентичност и обновена палета на бои, задржувајќи го SEAT жив, релевантен и блиску до својата публика.
(ПР)
Соопштенија
Костадиновски: Нова спортска сала во ОУ „Гоце Делчев“, изградба на кружен тек и фитнес зона на отворено во Виница
На вечерашниот мини-митинг во општина Виница, во рамките на вториот круг локални избори кои ќе се одржат во недела на 2 ноември, се обрати кандидатот за градоначалникот од ВМРО-ДПМНЕ, Митко Костадиновски, кој истакна дека ја очекува поддршката од граѓаните во недела за уште повеќе проекти и инвестиции, кои ќе донесат развој на Виница.
„Верувам дека ќе ја заокружиме победата во вториот круг, да продолжиме со проектите во Виница, ние сме со реални проекти и програма кои планираме да ги реализираме наредните 4 години, сметам дека допревме до секој од вас ве запознавме со нашата визија за Виница, затоа во недела ја барам вашата доверба да продолжиме со уште посилно темпо, со уште поголеми проекти“, вели Костадиновски.
Кандидатот за градоначалник на општина Виница ги наведе проектите кои ќе се реализираат како во областа на образованието и спортот со изградба на нова спортска сала, спортски игралишта и фитнес зона, така и инвестирање во најмалите со доградба на детската градинка, но и подобрување на сообраќајот во општина Виница.
„Ја барам вашата поддршка за нова спортска сала во ОУ „Гоце Делчев“ кое е единствено училиште во општина Виница кое нема спортска сала, за доградба за нова градинка, за подобрување на сообраќајот, изградба на кружен тек, за нови улици во градот и населените места и за формирање на зона за мало стопанство кај м.в Скараница, село Блатец. За изградба на фитнес зона на отворено во Виница, реконструкција и изградба на спортски игралишта во населените места, за подобрување на водоснабдувањето, за реконструкција и изградба на водоводна и канализациона мрежа и уште многу други проекти“, рече Костадиновски и додаде:
„Затоа ве повикувам сите масовно во недела на 2 ноември да излеземе и да го заокружиме бројот 9 за ВМРО-ДПМНЕ и победничката коалиција „Твоја Македонија“, заврши Костадиновски.
Соопштенија
Герасимовски: Во недела заеднички да ја потврдиме победата
Кандидатот за градоначалник на Општина Центар Горан Герасимовски изборната кампања ја заокружува со средби со граѓаните, исто како што ја започна, на терен, слушајќи ги граѓаните.
Тој, заедно со идниот тим на советници беа позиционирани на неколку локации во Центар кадешто граѓаните можеа да се информираат за програмата и проектите што треба да се реализираат во новиот мандат.
„Денеска е последниот ден од кампањата. Водевме фер, чесна и многу конструктивна кампања со директни средби со граѓаните, со реална програма која беше препознаена во првиот круг. Граѓаните даваат голема поддршка за Центар што го сакаме. Центар е општина на мудри, искусни и добронамерни граѓани, кои го сакаат и заслужуваат најдоброто за себе. Центар се луѓето, Центар е нова приказна, Центар е сето што го сакаме. Благодарам на секој разговор, предлог, идеја и поддршка. Ве повикувам во недела да излеземе масовно на гласање и заеднички да ја потврдиме победата. За континуитет, за развој, за посреќен живот во Центар. За Центар што го сакаме!“, порачува Герасимовски.

