Соопштенија
Бугарскиот културен клуб Скопје предлага нови уставни амандмани

Бугарскиот културен клуб Скопје до претседателот на Собранието, Талат Џафери, испрати предлог-амандмани за уставни промени во врска со договорот од Преспа.
Во продолжение интегрално го пренесуваме барањето:
Веќе 29 години Република Македонија не успева да го најде своето достојно место во светот, води тешки спорови со сите околни земји, додека народот е сè повеќе поделен. Оваа тенденција треба да престане. Промената на уставното име беше наметната откако Грција ја блокираше нашата интеграција во Европската Унија и НАТО. Но, проблемот не е во името, туку во содржината што се вложува во него. Промената на името можеше да биде избегната доколку навреме бевме преживеале катарзис и се бевме ослободиле од лагите и фалсификатите на тоталитарниот режим. Должни сме да го преживееме тој катарзиз, не за да му угодиме на некого, но пред сè да се осмислиме себеси!
Токму од таа причина Бугарскиот културен клуб Скопје (БККС), организација која обединува македонски граѓани кои го имаат запазено своето бугарско самосознание, му предлага на Собранието на Република Македонија свои решенија на амандмани за промена на Уставот.
Амандман: XXXIII
Во Уставот зборовите „Република Македонија“ се заменуваат со зборовите „Република Северна Македонија“, а зборот „Македонија“ се заменува со зборовите „Северна Македонија“освен во член 36.
Амандман: XXXIV
Во преамбулата на Уставот на Република Македонија „македонскиот народ, како и граѓаните кои живеат во нејзините граници кои се дел од албанскиот народ, турскиот народ, влашкиот народ, српскиот народ, ромскиот народ, бошњачкиот народ и другитеʺ се заменува со „независно од нивното потекло, вероисповед или национално самосознаниеʺ, по зборот Македонија се додава „во согласност со идеите на БМОРК (ТМОРО, ВМОРО), за политичка автономија на нашите простори ветена на Берлинскииот конгрес во 1878 година, со идеалите на Крушевската Република, со целите на ВМРО – кое по 1919 година се објавува за независна македонска држава, прогласот на АСНОМ, на референдумот од 8 септември 1991 година и на Охридскиот рамковен договорʺ, а се бришат зборовите „одлучија даʺ.
Амандман: XXXV
членот 3 се дополнува со точка 1.
„Републиката ги почитува суверенитетот, територијалниот интегритет и политичката независност на соседните држави“.
Амандман: XXXVI
1.Републиката го штити, гарантира и негува историското и културното наследство на сите македонски граѓани.
2.Републиката ги штити правата и интересите на своите државјани кои живеат или престојуваат во странство и ги унапредува нивните врски со татковината.
3.Републиката притоа нема да се меша во суверените права на други држави и во нивните внатрешни работи“.
4.Со овој амандман се заменува членот 49 од Уставот на Република Македонија.
Амандман: XXXVII
Во член 36 од Уставот на Република Македонија, „на прогонуваните и затвораните за идеите на самобитноста на македонскиот народ и неговата државностʺ се заменува со „на борците, прогонуваните и затвораните за идеите за независна македонска државаʺ
ОБРАЗЛОЖЕНИЕ НА АМАНДМАН XXXIV
Не можеме да прифатиме дека на нашата територија живеат делови од други народи. Во современиот свет, поимот нација значи сите граѓани, без оглед на нивната етничка припадност. Да не заборавиме дека војните од 1990-тите години се родија поради советско-југословенскиот концепт, дека народите, а не републиките се субјекти!
Идеите за автономија на територијата на Македонија датираат од Берлинскиот конгрес. Согласно со член 23 од Берлинскиот договор се создаваат Бугарските македоно-одрински револуционерни комитети (БМОРК) чиј устав е изготвен од Гоце Делчев и Ѓорче Петров. Ако на почетокот движењето е со бугарски етнички предзнак, со трансформирањето во ТМОРО, ВМОРО и ВМРО тоа ги обединува сите незадоволни елементи без значение на нивната етничка и верска припадност. Без прифаќање на историјата таква каква што била, нема да го постигнеме толку потребното национално помирување!
ОБРАЗЛОЖЕНИЕ НА АМАНДМАН: XXXVII
Според член 36 од Уставот, полноправни членови на македонскиот народ се само оние кои веруваат во теоријата за неговата самобитност. Проблемот е дека теоријата за историската самобитност на македонскиот народ била застапувана само од едната страна во Македонската граѓанска војна, која го расцепила нашето општество по Првата светска војна. Таа била застапувана од оние политички сили кои барале компромис со Југославија. Имало многу борци за слобода и независност на Македонија, кои ја гледале земјата како „Швајцарија на Балканот”, која да ги гарантира правата на сите и кои го гледале основното население како дел од бугарскиот народ. Како што веќе споменавме, идеите за автономија на територијата на Македонија датираат од Берлинскиот конгрес и далеку ѝ претходат на теоријата за „самобитноста” на македонскиот народ. Не можеме да постигнеме национална согласност ако ги исклучиме македонските Бугари од македонскиот народ, премолчувајќи го историскиот факт дека точно тие се креаторите на идејата за автономна, а подоцна и независна Македнија.
Никогаш нема да постигнеме вистинска соработка со соседните земји ако веруваме дека тие го поделиле македонскиот народ и дека делови од овој народ живеат во странство! Должни сме да го заштититуваме секој наш граѓанин, каде и да се наоѓа во светот, но ако веруваме дека делови од нашиот народ живеат во странство – никакви тврдења дека немаме претензии кон соседите нема да ги надминат нивните сомневања кон нас.
Како и секоја држава, Република Македонија има право да гради свој идентитет, кој да ги обединува граѓаните од различно етничко потекло, со различна вероисповед и самосвест.
Промената на името е тешка загуба што ја претрпевме поради нашата неспособност да ја преосмислиме нашата историја. Ако не го сториме тоа сега, направената отстапка ниту ќе ги реши нашите проблеми со соседите, ниту ќе ни гарантира толку потребното национално помирување!
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
Постигнат милион – актуелната OPEL CORSA апсолутен бестселер

· Омилена помеѓу клиентите: Corsa е најпродаваниот мал автомобил во Германија четири пати по ред
· Успех ширум Европа: актуелната Corsa исто така е на врвот во Велика Британија и Грција
· Рецептот за успех: флексибилна, агилна, ултрамодерна и со широк опсег на погонски системи од електричен и хибриден до верзии со ефикасни мотори со внатрешно согорување
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa Electric со 100 kW (136 КС) според WLTP: потрошувачка на енергија 15.7-16.2 kWh/100 km, емисија на CO2 0 g/km; CO2 ознака: A.
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa Electric со 115 kW (156 КС) според WLTP: потрошувачка на енергија 14.2-14.4 kWh/100 km, емисија на CO2 0 g/km; CO2 ознака: A.
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa Hybrid со 81 kW (110 КС) според WLTP: потрошувачка на гориво 4.6 l/100 km, емисија на CO2 103-104 g/km; CO2 ознака: C.
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa Hybrid со 107 kW (145 КС) според WLTP: потрошувачка на гориво 4.6-4.7 l/100 km, емисија на CO2 105 g/km; CO2 ознака: C.
Вредности (комбинирано) за Opel Corsa 1.2 со 74 kW (100 КС) според WLTP: потрошувачка на гориво 5.3-5.7 l/100 km, емисија на CO2 120-128 g/km; CO2 ознака: D.
Opel Corsa продолжува со својот успех уште посилно
Бестселерот на мали автомобили на Opel отсекогаш бил омилен меѓу клиентите и експертите. Сега Opel и Corsa го слават следниот голем успех: од лансирањето на актуелната генерација на F во 2019 година, повеќе од еден милион модели – Corsa ги напуштија производните ленти во фабриката во Zaragoza во Шпанија.
А побарувачката исто така се зголеми во првиот квартал од 2025 година: бројот на нови регистрации во Европа (Е29) се зголеми за 18 % во споредба со претходниот квартал. Од лансирањето на првата Corsa во 1982 година, ширум светот се продадени околу 15 милиони единици.
„Нашата Corsa е апсолутен бестселер. Милионитата Corsa од сегашната генерација покажува дека клиентите навистина го сакаат нашиот мал автомобил. Со својот свеж дизајн, достапните врвни технологии и високата флексибилност спакувана во компактни димензии, ги привлекува најразновидните групи клиенти. Оваа уникатна комбинација е основна гаранција за успех во нашето портфолио“, изјави Florian Huettl, извршен директор на Opel & Vauxhall и управен директор на Stellantis Германија.
Нејзиниот голем успех се одразува и со други бројки: според статистиката за регистрација на германската федерална управа за моторен транспорт (KBA), сегашната Corsa е најпродаваниот мал автомобил во Германија во последните четири години. Тој исто така беше најпродаваниот автомобил во својот сегмент во Велика Британија три години по ред (2021 до 2023 година). На овие два важни пазари, Corsa повторно го предводеше сегментот B во првиот квартал од 2025 година. Од јануари до март 2025 година, популарниот мал автомобил, исто така, влезе во првите три во својот сегмент во земјите како Хрватска, Холандија, Норвешка и Словенија. А во Грција, Corsa беше дури и најпродаваниот патнички автомобил на пазарот во 2023 година. Бројните награди од јавноста и експертите, како што е наградата „најдобар автомобил во класата“ за 2025 година за Opel Corsa Electric и „најдобро електрично градско возило“, се исто така доказ за нејзиниот успех.
Формула за успех: континуираниот развој на флексибилниот мал автомобил
Постојат повеќе причини за нејзиниот успех: сегашната генерација на Corsa импресионира со својот карактеристичен дизајн, вклучувајќи го предниот дел Opel Vizor, просторот за до пет лица и достапноста на врвни технологии како што се приспособливите Intelli-Lux Matrix светла без сјај што ги прави патувањата порелаксирани и безбедни. Клиентите, исто така, имаат екстремно широк избор : од две електрични верзии до модерни хибриди со технологија од 48 волти и ефикасни мотори со внатрешно согорување. Кај Corsa можете да го изберете вистинскиот погон за речиси секој клиент и потреба.
Opel континуирано го развива својот мал автомобил, што го прави уште поатрактивен и посоодветен за секојдневна употреба за клиентите. Земете ја Corsa Electric на пример: со својата батерија од 51 kWh и моќност од 115 kW (156 КС) сега овозможува опсег без емисии до 429 km (WLTP), што е околу 6 % или до 24 km повеќе од претходно. Најдобро од двата света, клиентите можат да уживаат во проширениот опсег без да се соочат со дополнителни трошоци.
Како специјално издание Opel Corsa YES, бестселерот на мали автомобили станува исклучително шарен со што ќе ги привлече Вашите погледи, а достапен е и како електрична верзија. Сето ова ја прави најновата генерација на Corsa омилена кај клиентите, што ќе ја продолжи успешната приказна во иднина.
ПР
Соопштенија
Македонски стартап-тимови на српскиот „Универзум” – компанијата „Моцарт Србија“ го почнува четвртиот циклус на стартап-програмата „Универзум“

Универзумот продолжува да се шири! Компанијата Mozzart – Србија официјално го започна четвртиот последователен циклус на програмата за поддршка на стартап заедницата – Универзум, а пријавувањето е отворено до 11 мај на следниот линк.
Програмата е наменета за тимови чии производи се во завршна фаза на подготовка за излез на пазарот, но им недостига поддршка за првите чекори кон пазарот.
Стартапот што ќе победи ќе добие вредна парична награда од 20.000 евра, додека второ- и треторангираните тимови ќе добијат по 5.000 евра.
Оваа година освен во Србија, Универзум се шири и во регионот, па вратите на стартап заедницата на Mozzart се отворени и за тимови од Хрватска, Република Српска, Федерацијата БиХ, Црна Гора и Македонија.
Избраните стартапи за време на програмата ќе имаат пристап до:
· Специјализирани и прилагодени едукации
· Работа со посветени ментори
· Бесплатно користење на coworking простор
· Разни активности и настани за поврзување со алумни членови, експерти и дел од стартап екосистемот.
Универзум ќе ги води тимовите низ процесот до лансирање на производот, собирање повратни информации од пазарот и стекнување на првите корисници. Средината на октомври е резервирана за Demo Day, каде што тимовите ќе ги претстават своите идеи пред стручно жири.
Досега, преку Универзум поминале 23 тима, кои продолжуваат да ги развиваат своите иновативни решенија. Од „Tinder за вработување“ во ИТ индустријата и платформи за соларна енергија, до решенија за оптимизација на веб-страници, дигитализација на градинки, инвестиции во земјоделство, online купување, поврзување брендови со инфлуенсери и гејминг платформи – бројни иновативни идеи оживеале во рамки на Универзум.
Проектот се реализира со поддршка и покровителство на Министерството за наука, технолошки развој и иновации на Република Србија, во рамките на Програмата за промоција и популаризација на иновациската дејност. Ова е втора година по ред како Министерството го поддржува Универзум, што потврдува колку е значаен и кредибилен овој програм на национално ниво. Во соработка со ICT Hub, веќе трета година по ред Универзум се потврдува како единствен и релевантен програм за стартапи во оваа фаза на развој.
ПР
Соопштенија
CUPRA Formentor и Audi A5 се победници – Доделени наградите „Златно Тркало 2025“

На вчерашното доделување на престижното признание „Златно Тркало 2025“, два модели од брендовите на Порше Македонија се закитија со награди, потврдувајќи ја нивната супериорност во дизајнот, технологијата и перформансите.
Новиот CUPRA Formentor ја доби главната награда – „Златно Тркало“ за Најпосакуван Автомобил во Македонија.
CUPRA Formentor е првиот целосно самостоен модел на CUPRA, кој совршено ги комбинира спортскиот дух, врвната динамика и препознатливиот дизајн. Овој кросовер-купе ги поместува границите со својата уникатност и напредна технологија.
Иако CUPRA е нов бренд на пазарот, Formentor беше номиниран во категоријата за главната награда – Најпосакуван Автомобил – и по еден месец онлајн гласање освои дури 39% од гласовите.
На гала-вечер организирана од специјализираните автомобилски новинари од редакциите на Avto Plus, CarClub, Cars by Vik и RPM, главната награда „Златно Тркало“ ја прими Генералниот директор на Порше Македонија – Златко Муцунски, во придружба на Бренд Менаџерот на SEAT & CUPRA, Дејан Враниќ.
Златко Муцунски во своето обраќање истакна:
„CUPRA Formentor е симбол на смел дизајн, спортски дух и технолошка софистицираност. Таа претставува автентичен израз на нашата визија за нова ера во автомобилизмот – ера во која страста, иновацијата и уникатниот карактер се во центарот на секое возачко искуство. Оваа година Порше Македонија слави 20 години постоење, а оваа награда е уште едно признание и поттик да продолжиме со нашата мисија: да ја предизвикуваме нормата и да нудиме автомобили што оставаат впечаток.“
Новиот Audi A5 доби наградата за Најпосакуван Премиум Автомобил во Македонија.
Audi A5 победи во категоријата со 35% од гласовите.
Со прецизен, динамичен дизајн, целосно нов ентериер и напредна MHEV технологија за ефикасно и делумно електрично возење, новиот Audi A5 плени на прв поглед. Благодарение на новата архитектура, A5 нуди уште поголема поврзаност, интуитивна интеракција и врвно Audi искуство. Тој го дефинира идниот стандард во премиум сегментот.
„Новиот A5 е симбол на Audi – софистициран, моќен и технолошки напреден. Благодарна сум што публиката ги препозна вредностите на нашите модели. Оваа награда е признание за посветеноста и страста на целиот тим.“ – изјави Весна Бошнаковска, Бренд Менаџер за Audi, при примањето на наградата.
„Златно Тркало“ претставува уникатен показател за вкусот и интересот на публиката.
Воспоставена од жирито на водечките онлајн медиуми во земјата, оваа награда нуди автентичен увид во најпосакуваните возила на македонскиот пазар.
ПР