Соопштенија
Нови стандарди на перформанси и ефикасност: новиот Macan

- Тестирање под екстремни услови
- Повеќе од три и пол милиони пробни километри до денес
- Валидација на карактеристичниот Porsche E-Performance
- Баланс помеѓу препознатливиот дизајн на Porsche и оптимизираната аеродинамика
Porsche го става прототипот на целосно електричниот Macan преку точна и напорна тест програма за подготовка на следењето на успешниот SUV за својата претстојна светска премиера. Возилото е целосно развиено од ново.
Десет години по неговото лансирање, Macan е на чело на втората генерација на модели, сега во целосно електрична форма. Како прв Porsche модел изграден на новата Premium Platform Electric (PPE), Macan е целосно развиен од почеток. Процесот на тестирање со цел да се обезбеди совршена координација на сите компоненти и системи е скапоцен. Porsche дава голема важност на тестирањето во реалниот свет со камуфлирани прототипи. Истовремено, симулации и во виртуелниот свет и тунелите за аеродинамика се сè попрецизни и играат сѐ поголема улога. Ова е особено точно кога станува збор за создавање на ново Porsche не само поспортско, туку и поефикасно.
Вредност на воздушен отпор од 0,25
„Кога ќе развиеме нов модел, секогаш станува збор за динамиката и прецизноста на возење. Тоа е Porsche. Тоа е во нашата ДНК. Но, секогаш се работи и за ефикасност и дизајн“, вели Јорг Кернер, потпретседателот Производната линија на Macan. Еден предизвик беше да се одржи идентитетот на производот на успешната моделска серија на Macan, а истовремено да се исполнат аеродинамските барања потребни за да се обезбеди висока ефикасност и голем опсег. Соодветно беше важно да се обезбеди тесна соработка помеѓу водачите на двата тима за време на развојните фази во одделот за дизајн и аеродинамичкото тестирање во најсовремениот тунел на ветер на Porsche. „Пронаоѓањето на оптималната поврзаност помеѓу нашите дизајнерски принципи и спецификациите кои ни ги дадоа инженерите по аеродинамика е секако предизвик“, вели Петер Варга, Директор за надворешен дизајн во Style Porsche. „Работиме заедно на секој милиметар за да постигнеме оптимална рамнотежа помеѓу естетиката и функцијата.“
Преку оваа тимска работа, Porsche успеа да ја комбинира својата дизајн ДНК со опсег оптимизиран од аеродинамиката. Ова било постигнато не само преку впечатлива силуета туку и преку компонентите на Porsche Active Aerodynamics (PAA) и други насочени мерки. „Активните аеродинамични елементи значително придонесуваат за опсегот“, вели Томас Виганд, Директор аеродинамика и аероакустика. „Имаме автоматски продолжувачки заден спојлер и активно ладење од предните воздушни отвори.“ Постојат и променливи елементи на каросеријата. Подот на возилото е рамен и затворен како оној на тркачки автомобил, дури и во задниот дел на оската. За време на нормално возење, Macan автоматски ја претпоставува својата идеална контура. Задниот спојлер се поставува во Eco позицијата, воздушните отвори се затвораат и висината на шасијата се намалува. Во оваа ситуација, Виганд и неговиот тим измериле коефициент на воздушен отпор од 0,25 (претходно 0,35). Сето тоа го прави новиот Macan еден од најаеродинамските SUV возила на светот – со големо влијание врз ефикасноста. Опсезите според WLTP ќе бидат повеќе од 500 километри за сите варијанти.
Брзо полнење со до 270 kW
Електричните мотори во новиот Macan ја добиваат својата енергија од литиум-јонска батерија, со бруто капацитет од 100 kWh, од кои до 95 kWh можат активно да се користат. Архитектурата од 800 волти од PPE платформата во новиот Macan овозможува брзо полнење со високи перформанси, кое се тестира низ целиот свет како дел од процесот на развој. „Постојат различни стандарди за полнење на нашите главни пазари. Затоа голем фокус на тестирањето беше да се проверат овие различни услови на различните локации со нашите прототипи и да се адаптира технологијата соодветно каде што е потребно. Полнењето едноставно мора да работи, секогаш и секаде“, вели Кернер.
Капацитетот за полнење на DC за новиот Macan на 800-волтни станици за полнење е до 270 kW. Нивото на батеријата може да се зголеми од 10 на 80 отсто за помалку од 22 минути на станици за полнење од 400 волти, високонапонскиот прекинувач во батеријата овозможува полнење со ефективна распределба на батеријата од 800 волти на две батерии, секоја со напон од 400 волти. Ова овозможува особено ефикасно полнење, без дополнителен HV бустер, до 150 kW. AC полнење е можно до 11 kW.
Тестирање на динамиката на возење под екстремни услови
Porsche го разви новиот Macan со силен фокус на динамиката на возење, типична за брендот, и познато чувство на управување. Овие основни карактеристики на производителот на спортски автомобили се посебен фокус за време на тестирањето. Преку различните тест фази, целта е да се координираат новоразвиените компоненти и системи и да се обезбеди оперативна стабилност и непречено функционирање на нивното заемно дејство. Во тестовите за издржливост, сервисниот живот на возилото е симулиран под вид на сурови работни услови кои подоцна ќе бидат искусени само од страна на клиентите на апсолутната граница. До денес, камуфлажните прототипи на се-електричниот Macan имаат завршено повеќе од три и пол милиони пробни километри на тест патеки и јавни патишта.
За да се тестира интеракцијата на сите активни компоненти за возење под екстремни климатски и ситуациони оптоварувања, тест автомобилите се користат низ целиот свет. „Ги покриваме сите температурни опсези. Од минус 30 степени Целзиусови во Скандинавија до плус 50 степени Целзиусови, како што искусивме во Долината на смртта во Калифорнија“, продолжува Кернер. „Секако, новиот SUV исто така мора да работи на било која површина. Затоа го тестираме не само патиштата, туку и оф-роуд, на камења, снег и мраз.“
Погонот на сите тркала со заден фокус во сите електрични модели на Macan е секогаш беспрекорен. Porsche исклучиво ја користи најновата генерација на PSM мотори на предната и задна оска. Тие обезбедуваат моќност од повеќе од 450 kW, нудат одлична ефикасност и овозможуваат оптимална репродуктивност на излезот на моќност на електрична енергија. Електронски управуваниот Porsche Traction Management управува со дистрибуцијата на повеќе од 1.000 Nm вртежен момент со Launch Control кај најмоќната верзија. За да го понудат широкиот спектар помеѓу врвните перформанси и удобноста за која е познат Macan, инженерите распоредиле Porsche Active Suspension Management систем со технологија на дво-вентилски комори, воздушна суспензија, напречна брава на задната оска и, за прв пат, управување со задната оска.
Видео: Тимо Бернхард го вози прототипот на Макан
Тркачкиот возач Тимо Бернхард ја проба електричната изведба на новиот Macan за време на тестирањето на прототип верзијата. Во разговорите со експертите, амбасадорот на брендот на Porsche доби увид во развојот и тестирањето на целосно електричниот SUV.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
Шајн: Време е за промени во Охрид, охриѓани ќе изберат нов концепт, проекти и резултати

Кандидатот за Градоначалник на општина Охрид од редовите на Социјалдемократскиот сојуз на Македонија, Асен Шајн, на вечерашната граѓанска трибина на која присуствуваше и лидерот на СДСМ, Венко Филипче, рече дека реалноста во Охрид е далеку од сликата која оваа општина ја заслужува и дека е време за промени и вистински проекти.
„Граѓаните се разочарани и со право. Многу се ветува, а ништо не се исполнува. Комуналниот развој е запоставен, градот е нечист, нема проекти, нема никаков развој. Младите заминуваат, економијата стагнира, а граѓаните живеат од денес за утре. Туризмот, кој треба да биде носечки столб на еден ваков туристички бисер, е сведен на неколку месеци хаос, а остатокот од годината живееме со истите и нерешени проблеми“, истакна Шајн.
Тој додаде дека Охрид станал лична своина на градежни инвеститори, кои со амин на локалната власт, на охриѓани приредија страшна урбана девастација.
„Штетата зазема непоправливи размери, ги загрозува природните и културните богатства и комплетно ја уништува околината. Дишеме загаден воздух, нема каде да паркираме, а јавните површини се уништени. Се навикнавме на сето она што не треба да биде нормално, нагласи кандидатот за градоначалник Шајн.
На граѓанската трибина на СДСМ во Охрид, Шајн истакна дека нема да зборува за минатото, туку за иднината, бидејќи заедно со кандидатите за советници има реални идеи, нов концепт и конкретен план.
„Урбанистичкото планирање ќе има нова димензија, ќе воведеме нови еколошки практики, а на крајбрежјето на Охридското Езеро, уредување, согласно препораките на УНЕСКО. Културата и спортот ќе добијат нова енергија, а туризмот ќе го градиме на одржливи темели, со грижа кон природата, историјата и локалните потреби“, истакна Шајн.
Нагласи дека инфраструктурата е негов приоритет и дека ќе води општина која нема да заборави никого.
„Секоја улица, секое мало, секое населено место ќе го добие потребното внимание. Ќе го слушаме гласот на месните и урбаните заедници, тие ќе бидат наш вистински партнер и сојузник во работата. Одлуките ќе се носат со народот, а не без него“, рече Шајн, додавајќи дека СДСМ е партија што досега покажала дека знае да инвестира во капитални проекти и трајни вредности.
Тој напомена дека е време е да се врати Охрид, на охриѓани и дека нема да бидат заборавени ниту социјалните семејства, пензионерите, лицата со попреченост, а за учениците вети дека ќе учат во модерни училници.
„Нашите ученици ќе се образуваат во модерни училници, а дечињата ќе добијат услови за згрижување по сите стандарди. Нашата цел е младите да ја гледаат својата иднина тука, во своето родно место“.
Увери дека тој и кандидатите за советници имаат капацитет и дека ќе работат чесно, домаќински, транспарентно и пред се, човечки, повикувајќи ги граѓаните на 19-ти октомври да ја дадат поддршката за него.
Соопштенија
Сајкоски: Да гласаме за континуитет кој значи многу проекти и многу работа за Битола, масовно да дадеме поддршка за Тони Коњановски

Генералниот секретар на ВМРО-ДПМНЕ, Ѓорѓија Сајкоски на денешниот митинг во Битола во рамките на изборната кампања за локалните избори 2025 година со слоган „Вистинскиот избор! Твојот човек! Твоето место! За твојата иднина!“ истакна:
„Сите имаме иста цел, да продолжи заедничката работа и во иднина со актуелниот, но и иден градоначалник на Битола, Тони Коњановски. Кога зборуваме за континуитет зборуваме за континуитет на проекти, работи. Затоа можеме да веруваме дека Коњановски ќе испорача дупло повеќе проекти од претходниот мандат“, кажа Сајкоски.
Сајкоски укажа дека во иднина дополнително во развојот на Битола ќе придонесе и Владата.
„Соработката на локалната власт со централната е многу важна тоа се виде од претходната година кога Владата ги поддржуваше проектите на општините, а претходно најде средства за тоа“, вели Сајкоски.
Според Сајкоски треба да се стави крај на оние кои се независни, а се зависни од мал број на луѓе.
„Затоа треба масовно да излеземе и да гласаме за Тони Коњановски и за советничката листа на ВМРО-ДПМНЕ. Една кандидатка бара поддршка од ДУИ. Патот го бираме ние и вие, а ние ќе го одбереме патот на проекти и работа. Затоа треба масовно да се излезе и да се гласа за континуитет кој подразбира работа“, заклучи Сајкоски.
Соопштенија
Каранфилова Пановска: Промените во Вевчани доаѓаат со Стефан Радиновски, да се избориме за нашиот дом

„Вевчани е посебно место – по својата историја, традиција, но и по духот на луѓето. Вевчанци секогаш знаеле гласно и јасно да ја кажат вистината, да кажат ‘Доста е!’ кога нешто не е како што треба“, порача заменик-претседателката на СДСМ, Фани Каранфилова Пановска на граѓанска трибина во Вевчани.
Таа истакна дека на овие избори граѓаните на Вевчани повторно ќе ја покажат својата сила и решителност.
„Да му кажеме на ВМРО-ДПМНЕ доста е! И во Вевчани, а со тоа да испратиме порака низ цела Македонија. Затоа што се работи за нашиот дом.“
Каранфилова Пановска потсети дека граѓаните веќе видоа како изгледа Вевчани препуштено на ВМРО-ДПМНЕ – застанати проекти, запоставени граѓани, изгубени години. „Нивниот градоначалник не е гласот на народот, туку глас на партијата. Не работи за граѓаните, туку за бизнис интересите на ВМРО-ДПМНЕ“, подвлече таа.
„Наместо развој видовме застој. Наместо подобар живот – растечка сиромаштија, стагнација на платите, дивеење на цените и масовна иселување. Македонија оставена без план, без визија, без перспектива. Боли кога гледаме како нашиот дом се руши. Затоа ова не се само избори – ова е борба за иднината на Македонија, за нашите деца да растат во европска, модерна и просперитетна држава,“ нагласи Каранфилова Пановска.
Таа истакна дека мисијата на СДСМ е да ја врати надежта, правдата и државата во рацете на граѓаните. „Нашата борба е за секој наш дом, за секоја наша улица, за секое семејство,“ рече таа.
Во Вевчани, Каранфилова Пановска даде поддршка за кандидатот за градоначалник од СДСМ и Коалицијата, Стефан Радиноски, како и за советничката листа.
„Нашиот иден градоначалник Стефан Радиноски е човек со големо срце, со визија и амбиција за промена. Проектите во неговата програма јасно кажуваат дека Вевчани може и мора да оди напред,“ истакна заменик-претседателката.