Соопштенија
Нови стандарди на перформанси и ефикасност: новиот Macan

- Тестирање под екстремни услови
- Повеќе од три и пол милиони пробни километри до денес
- Валидација на карактеристичниот Porsche E-Performance
- Баланс помеѓу препознатливиот дизајн на Porsche и оптимизираната аеродинамика
Porsche го става прототипот на целосно електричниот Macan преку точна и напорна тест програма за подготовка на следењето на успешниот SUV за својата претстојна светска премиера. Возилото е целосно развиено од ново.
Десет години по неговото лансирање, Macan е на чело на втората генерација на модели, сега во целосно електрична форма. Како прв Porsche модел изграден на новата Premium Platform Electric (PPE), Macan е целосно развиен од почеток. Процесот на тестирање со цел да се обезбеди совршена координација на сите компоненти и системи е скапоцен. Porsche дава голема важност на тестирањето во реалниот свет со камуфлирани прототипи. Истовремено, симулации и во виртуелниот свет и тунелите за аеродинамика се сè попрецизни и играат сѐ поголема улога. Ова е особено точно кога станува збор за создавање на ново Porsche не само поспортско, туку и поефикасно.
Вредност на воздушен отпор од 0,25
„Кога ќе развиеме нов модел, секогаш станува збор за динамиката и прецизноста на возење. Тоа е Porsche. Тоа е во нашата ДНК. Но, секогаш се работи и за ефикасност и дизајн“, вели Јорг Кернер, потпретседателот Производната линија на Macan. Еден предизвик беше да се одржи идентитетот на производот на успешната моделска серија на Macan, а истовремено да се исполнат аеродинамските барања потребни за да се обезбеди висока ефикасност и голем опсег. Соодветно беше важно да се обезбеди тесна соработка помеѓу водачите на двата тима за време на развојните фази во одделот за дизајн и аеродинамичкото тестирање во најсовремениот тунел на ветер на Porsche. „Пронаоѓањето на оптималната поврзаност помеѓу нашите дизајнерски принципи и спецификациите кои ни ги дадоа инженерите по аеродинамика е секако предизвик“, вели Петер Варга, Директор за надворешен дизајн во Style Porsche. „Работиме заедно на секој милиметар за да постигнеме оптимална рамнотежа помеѓу естетиката и функцијата.“
Преку оваа тимска работа, Porsche успеа да ја комбинира својата дизајн ДНК со опсег оптимизиран од аеродинамиката. Ова било постигнато не само преку впечатлива силуета туку и преку компонентите на Porsche Active Aerodynamics (PAA) и други насочени мерки. „Активните аеродинамични елементи значително придонесуваат за опсегот“, вели Томас Виганд, Директор аеродинамика и аероакустика. „Имаме автоматски продолжувачки заден спојлер и активно ладење од предните воздушни отвори.“ Постојат и променливи елементи на каросеријата. Подот на возилото е рамен и затворен како оној на тркачки автомобил, дури и во задниот дел на оската. За време на нормално возење, Macan автоматски ја претпоставува својата идеална контура. Задниот спојлер се поставува во Eco позицијата, воздушните отвори се затвораат и висината на шасијата се намалува. Во оваа ситуација, Виганд и неговиот тим измериле коефициент на воздушен отпор од 0,25 (претходно 0,35). Сето тоа го прави новиот Macan еден од најаеродинамските SUV возила на светот – со големо влијание врз ефикасноста. Опсезите според WLTP ќе бидат повеќе од 500 километри за сите варијанти.
Брзо полнење со до 270 kW
Електричните мотори во новиот Macan ја добиваат својата енергија од литиум-јонска батерија, со бруто капацитет од 100 kWh, од кои до 95 kWh можат активно да се користат. Архитектурата од 800 волти од PPE платформата во новиот Macan овозможува брзо полнење со високи перформанси, кое се тестира низ целиот свет како дел од процесот на развој. „Постојат различни стандарди за полнење на нашите главни пазари. Затоа голем фокус на тестирањето беше да се проверат овие различни услови на различните локации со нашите прототипи и да се адаптира технологијата соодветно каде што е потребно. Полнењето едноставно мора да работи, секогаш и секаде“, вели Кернер.
Капацитетот за полнење на DC за новиот Macan на 800-волтни станици за полнење е до 270 kW. Нивото на батеријата може да се зголеми од 10 на 80 отсто за помалку од 22 минути на станици за полнење од 400 волти, високонапонскиот прекинувач во батеријата овозможува полнење со ефективна распределба на батеријата од 800 волти на две батерии, секоја со напон од 400 волти. Ова овозможува особено ефикасно полнење, без дополнителен HV бустер, до 150 kW. AC полнење е можно до 11 kW.
Тестирање на динамиката на возење под екстремни услови
Porsche го разви новиот Macan со силен фокус на динамиката на возење, типична за брендот, и познато чувство на управување. Овие основни карактеристики на производителот на спортски автомобили се посебен фокус за време на тестирањето. Преку различните тест фази, целта е да се координираат новоразвиените компоненти и системи и да се обезбеди оперативна стабилност и непречено функционирање на нивното заемно дејство. Во тестовите за издржливост, сервисниот живот на возилото е симулиран под вид на сурови работни услови кои подоцна ќе бидат искусени само од страна на клиентите на апсолутната граница. До денес, камуфлажните прототипи на се-електричниот Macan имаат завршено повеќе од три и пол милиони пробни километри на тест патеки и јавни патишта.
За да се тестира интеракцијата на сите активни компоненти за возење под екстремни климатски и ситуациони оптоварувања, тест автомобилите се користат низ целиот свет. „Ги покриваме сите температурни опсези. Од минус 30 степени Целзиусови во Скандинавија до плус 50 степени Целзиусови, како што искусивме во Долината на смртта во Калифорнија“, продолжува Кернер. „Секако, новиот SUV исто така мора да работи на било која површина. Затоа го тестираме не само патиштата, туку и оф-роуд, на камења, снег и мраз.“
Погонот на сите тркала со заден фокус во сите електрични модели на Macan е секогаш беспрекорен. Porsche исклучиво ја користи најновата генерација на PSM мотори на предната и задна оска. Тие обезбедуваат моќност од повеќе од 450 kW, нудат одлична ефикасност и овозможуваат оптимална репродуктивност на излезот на моќност на електрична енергија. Електронски управуваниот Porsche Traction Management управува со дистрибуцијата на повеќе од 1.000 Nm вртежен момент со Launch Control кај најмоќната верзија. За да го понудат широкиот спектар помеѓу врвните перформанси и удобноста за која е познат Macan, инженерите распоредиле Porsche Active Suspension Management систем со технологија на дво-вентилски комори, воздушна суспензија, напречна брава на задната оска и, за прв пат, управување со задната оска.
Видео: Тимо Бернхард го вози прототипот на Макан
Тркачкиот возач Тимо Бернхард ја проба електричната изведба на новиот Macan за време на тестирањето на прототип верзијата. Во разговорите со експертите, амбасадорот на брендот на Porsche доби увид во развојот и тестирањето на целосно електричниот SUV.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
ИСОС: Преку притисок врз институциите неформална група сака да продолжи да работи во сива зона наспроти 6.300 сметководители, кои работат според законот

Управниот одбор на Институтот за сметководители и овластени сметководители (ИСОС) денеска оствари средба со пратеници од пратеничките групи на ВМРО-ДПМНЕ и ЗНАМ, кои во Собранието доставија предлог измени и дополнувања на Законот за сметководствени работи по скратена постапка, а по барање на неформална група.
На средбата со пратениците, членовите на управниот одбор на ИСОС, како единствена организација основана согласно Законот која има јавни овластувања и ги претставува интересите на сите сметководители и овластени сметководители во земјава, истакнаа дека ИСОС ќе достави во најкус можен рок забелешки на предложените измени и ги изнесоа фактите за реалните состојби во оваа професија.
Фактите говорат дека 6300 сметководители и овластени сметководители кои активно се занимаваат со оваа законски регулирана професија во нашата земја, доследно ги почитуваат своите законски обврски, односно навремено и точно ги ажурираат своите податоци во регистрите кои ИСОС законски е обврзан да ги води, ги имаат исполнето законски утврдените часови за континуирано професионално усовршување и во целост ја платиле предвидената членарина.
Наспроти ова, поединци од т.н. „неформална група“, кои и покрај сите укажувања и апели не ги исполниле свои законски обврски, продолжуваат да вршат притисок во јавноста и врз институциите, со цел да им се овозможи да се занимаваат со сметководствена дејност надвор од важечкиот Закон. На ваков начин, преку притисок, овие поединци сакаат и понатаму да им се дозволи да работат во т.н. сива зона, што е една од основните негативни појави за чие сузбивање се залагаат сите учесници во дејноста и надлежните институции и која им нанесува огромна штета на мнозинство активни сметководители кои редовно ги исполнуваат сите свои законски обврски и со право очекуваат да им биде овозможено да работат и да напредуваат во професијата.
Претставниците на оваа неформална група, кои вчера протестираа пред Министерството за финансии, јавно признаваат дека не ги почитувале своите законски обврски само затоа што Законот не им се допаѓа, сметаат дека тие нема потреба да се усовршуваат и да го надградуваат своето знаење од областа и не сакаат да ја плаќаат законски утврдената членарина.
Споредбено на тоа, што ќе се случи доколку претставниците на останатите законско регулирани професии, како што се: лекарите, инженерите, проценителите, адвокатите и други, свесно престанат со своето континуирано стручно усовршување.
На денешната средба, членовите на Управниот одбор на ИСОС, им укажаа на пратениците дека предложените измени во Законот по скратена постапка, кои се резултат на јавниот притисок што го прави споменатата неформална група, задираат во некои од клучните аспекти за регулација на професијата и можат да нанесат долгорочни штетни последици врз нејзиниот натамошен опстанок и развој, што секако негативно ќе се одрази и врз државата и економскиот развој на земјата.
Убедени сме дека институциите заедно со ИСОС ќе успеат да пронајдат соодветно решение, особено во овој период кога, по долг период на застој, ажурираните Меѓународни стандарди за финансиско известување (МСФИ) започнаа да се применуваат во земјата.
ПР текст
Соопштенија
Шведска стана првата земја без чад од тутун со помош на алтернативи

Шведска постигна историски успех со тоа што стана официјално првата земја во светот без чад од тутун. Швеѓаните ја постигнаа оваа цел 16 години пред планираниот рок на Европската унија, додека повеќето други земји-членки имаат потешкотии да ја постигнат таа цел, велат експертите.
Според официјалните здравствени податоци од шведската агенција за јавно здравје, само 4,5% од возрасните родени во Шведска пушат, што е значително под глобално прифатениот стандард од 5%. Во Европа, просечната стапка на пушење е пет пати поголема – 24%.
Овој извонреден успех швеѓаните го должат на пионерската политика во промовирањето на побезбедни алтернативи за цигарите. Д-р Делон Хуман, водач на иницијативата Шведска без чад, изјави:
„Ова извонредно достигнување означува значаен момент за глобалното јавно здравје и е доказ за прогресивните политики на шведскиот пристап за контрола на тутунот“. Во 1960-тите, речиси половина од мажите во Шведска беа пушачи. Со прифаќање на алтернативните никотински производи, Шведска отвори јасен пат кон општество без чад, истовремено заштитувајќи го јавното здравје“.
Новата статистика покажува дека 5,3% од сите возрасни луѓе во Шведска, вклучувајќи ги и имигрантите, сè уште пушат. Интересно е тоа што луѓето родени надвор од Шведска имаат три пати поголема веројатност да пушат од оние што се родени во Шведска.
Д-р Андерс Милтон, поранешен претседател и генерален директор на Светската медицинска асоцијација, истакнува:
„Клучот за успехот на Шведска е прагматичниот пристап кон намалување на штетата, а не забраните. Широка палета на побезбедни никотински производи со различни јачини и вкусови легално е достапна и онлајн и во продавниците. Оваа политика, заедно со специфичната фискална политика која овозможува поповолни цени за производите без чад, ги охрабри шведските потрошувачи да донесуваат поздрави одлуки“.
Благодарение на оваа стратегија, Шведска има најниска стапка на болести поврзани со пушењето во ЕУ и дури 41% помала инциденца на рак од другите европски земји.
ФДА поддржува алтернативни производи
Американската агенција за храна и лекови (ФДА) ја одобри комерцијализацијата на 20 никотински производи ZYN, по обемна научна анализа, потврдувајќи дека никотинот не е канцероген.
Успехот на Шведска, како и позитивниот став на американската ФДА, би можеле да бидат клучни за глобалните стратегии против пушењето.
(ПР)
Соопштенија
„Дајмонд мол“ организира саем на виното и чоколадото по повод празникот на љубовта и виното

Дајмонд мол, омилената дестинација за шопинг и забава во срцето на Скопје, оваа година подготвува незаборавно празнично искуство. По повод Денот на виното и љубовта, во периодот од 13 до 16 февруари 2025 година, посетителите ќе имаат можност да уживаат во Саемот на виното и чоколадото, каде што ќе се спојат врвни вкусови и празнична атмосфера.
Во соработка со македонски и меѓународни вински и кондиторски брендови, скопјани и нивните гости ќе можат да дегустираат внимателно селектирани вина и слатки деликатеси, создавајќи совршена комбинација за љубителите на добриот вкус.
Како специјален додаток на празничното искуство, ексклузивен гостин на настанот ќе биде реномираниот слаткар Петко Костадинов. Овој мајстор на слаткарството, кој своето знаење го стекнал во најпрестижните европски училишта и освојувал светски награди, ќе сподели дел од своите слаткарски тајни со присутните. Имено, во сабота (15 февруари) од 12:00 до 14:00 часот ќе се одржи слаткарска работилница со Петко Костадинов, каде што љубителите на слатките ќе можат да научат нови техники и трикови. Во недела (16 февруари) пак, од 12:00 часот, посетителите ќе бидат сведоци на чоколадно шоу со изработка на џиновско чоколадо, долго 2 метри и широко 80 сантиметри – вистинско ремек-дело на слаткарската уметност.
Овој настан е одлична можност за сите љубители на виното и чоколадото да уживаат во врвни дегустации, ексклузивни работилници и квалитетен шопинг во празнична атмосфера. Дајмонд мол ги кани сите граѓани да бидат дел од ова уникатно искуство и да го прослават празникот на љубовта и виното на највкусниот можен начин.
(ПР)