Свет
Германија го одобри најдолгиот подводен железнички и сообраќаен тунел на светот преку Балтичкото Море
Највисокиот германски суд ја одобри изградбата на најдолгиот комбиниран железнички и сообраќаен тунел во светот преку Балтичко Море, што се очекува драстично да го намали времето на патување од Северна Германија до клучните острови на Данска и да обезбеди директна врска меѓу Хамбург и Копенхаген, објави данскиот весник „Берлингске“.
Данскиот министер за транспорт, Бени Енгелбрехт, ја поздрави одлуката како голем ден не само за данско-германските односи, туку и за Европа и за создавање зелени коридори за транспорт, нагласувајќи дека е отстранета последната блокада.
Подводниот тунел „Фемарн белт фиксд линк“, долг 18 километри, треба да биде отворен во 2029 година и ќе биде еден од најголемите инфраструктурни проекти во Европа, преминувајќи го Појасот Фемарн на Балтичко Море помеѓу пристаништата Путгарден во Германија и Родби на данскиот остров Лоланд. Проектот претходно беше опишан како корисен за целата ЕУ бидејќи ќе овозможи побрза размена на стоки и луѓе меѓу Скандинавија и континентална Европа.
Цената на тунелот со четири сообраќајни и две железнички ленти, кој се очекува да го намали патувањето на 10 минути од едночасовното возење со траект, е проценета на повеќе од 52 милијарди дански круни (над 8 милијарди долари).
God dag for dansk-tyske relationer og EUs grønne mål om at flytte gods fra vej til bane. God dag for Femern Bælt-forbindelsen. Med klar tilkendegivelse fra den tyske domstol er den sidste hindring for arbejde på den tyske side ryddet af vejen#dktrm #dkpolhttps://t.co/uUSOMFSaZF
— Benny Engelbrecht (@BennyEngelbrech) November 3, 2020
Тоа ќе го плати Данска заедно со финансирањето од ЕУ, која покажа голем интерес за проектот. Сепак, изградбата се соочи со строго противење, па дури и со правни битки, од конзерваторите и фериботите кои се соочуваат со драстично намалена трговија.
Затоа, извршниот директор на проектот, Клаус Баункјаер, го опиша неодамнешното регулаторно одобрување како „историска пресвртница“. Данска го одобри проектот уште во 2015 година.
Додека Данска веќе ги започна градежните работи од своја страна, германската страна заостануваше, блокирана од правниот лавиринт. Еколозите изразија загриженост во врска со влијанието врз животната средина и животинскиот свет. Додека Федералниот административен суд во Лајпциг ги отфрли нивните аргументи, Европскиот суд на правдата со седиште во Луксембург сè уште разгледува други жалби поврзани со проектот.
За разлика од другите подводни тунели, како што е тунелот под Ла Манш, тунелот Германија-Данска нема да лежи под морското дно, туку ќе користи шупливи бетонски делови што ќе бидат потопени и сместени во канал ископан на дното на Балтичко Море. На својата најдлабока точка, автопатот во тунелот „Фемарн“ ќе биде 39 метри под нивото на морето.
Идејата за постојана балтичка врска преку Појасот Фемарн првпат се појави пред речиси 30 години. Првичниот проект беше мост, како осум километарскиот мост „Ересунд“ меѓу Копенхаген и Малме, кој ги поврза провинциите Зеланд во Данска и Скане во Шведска во еден огромен регион Ересунд.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Откажана средбата на Зеленски, Виткоф и Кушнер
Средбата меѓу украинскиот претседател Володимир Зеленски и американската делегација, во која се вклучени специјалниот претставник Стив Виткоф и зетот на американскиот претседател, Џаред Кушнер, која требаше да се одржи во Брисел, е откажана, дознава „Киев пост“.
„Според извори, состанокот во Брисел е откажан. Зеленски се враќа дома“, рече Алекс Рауфоглу, новинар на „Киев пост“.
Како што објави „Ројтерс“, Зеленски се враќа во Киев по европската турнеја за време на која ги посети Париз и Даблин.
Агенцијата „Тас“ објави, повикувајќи се на европски контролор на летање, дека летот со Виткоф и Кушнер прелетал над Европа и влегол во канадскиот воздушен простор ноќе.
„Волстрит џурнал“ исто така објави дека состанокот меѓу руските и американските претставници не довел до решавање на главната пречка во мировните преговори – територијалното прашање.
Советникот на Путин, Јуриј Ушаков, рече дека тоа е едно од најважните прашања за Москва и дека сè уште не е постигнат компромис.
Дописникот на „Скај њуз“ од Москва, Ивор Бенет, рече дека Русија намерно го објавила заземањето на Покровск пред разговорите со САД со цел да ја потврди својата доминација и да ги зајакне своите преговарачки барања.
фото/ЕПА
Свет
Поранешен шеф на ЦИА: Путин може да биде нокаутиран во два потега
Поранешниот директор на ЦИА и командант на американските сили во Ирак и Авганистан, генерал Дејвид Петреус, верува дека Западот има два клучни потега на располагање за да го принуди Владимир Путин да ја заврши војната во Украина.
Според него, користењето на замрзнатите руски средства за да му се помогне на Киев и уништувањето на руската воена економија со дополнителни санкции би значело дека Москва едноставно нема да може да ја продолжи својата агресија, пишува италијанскиот „Кориере дела сера“.
„Како командант во две војни, велам дека никој не ја знае цената на конфликтот и не сака тој да заврши повеќе од оние што се вклучени во него. Клучот е да се заврши на траен, праведен и разумен начин“, нагласува Петреус.
Петреус е скептичен во врска со непосредниот договорен мир, првенствено поради непопустливоста на Русија
„Знаеме малку за тоа што Русите се подготвени да прифатат: досега нивните барања беа максималистички, вклучително и замена на Зеленски со проруска фигура и силна демилитаризација на Украина“, објаснува тој.
Тој додава дека Русија исто така бара предавање територија на југоисток што не само што не ја контролира туку дури и не се приближила до неа. „Ова се утврдени градови, кои се многу добро бранети и многу тешки за освојување, со оглед на извонредниот број руски жртви за освојување места како Покровск и постигнување скромни стратешки резултати за две години“.
Генералот истакнува план во два чекора, што, според него, би го сменил текот на војната.
Првиот е Европа да користи од 200 до 250 милијарди долари замрзнати руски резерви како колатерал за издавање обврзници и да ги насочи приходите кон Украина.
„Со системи за оружје и муниција што не може сами да ги произведуваат, како што се балистичката ракетна одбрана и системите ‘Патриот’, тоа би можело да го удвои производството на беспилотни летала од 3,5 милиони на 7 милиони годишно. И би можеле да ги надминат своите финансиски и економски проблеми за две до три години“, вели Петреус.
Вториот чекор би бил да се скрши руската воена економија.
„Руската економија е покревка отколку што мислат луѓето: националниот фонд за благосостојба ќе остане без пари в година бидејќи се пренасочени кон воената индустрија. Треба да ги погодиме оние што ја поддржуваат руската воена економија, купувајќи нафта и гас и чипови, мотори, магнети, од кои повеќето доаѓаат од Кина“, нагласува тој.
Петреус верува дека со овие две акции Путин би бил принуден да ги запре непријателствата бидејќи нема да може да продолжи. Во меѓувреме, Украина не седи со скрстени раце. „Секоја вечер, иако Русија нанесува огромна штета од воздух, Украина ги таргетира руските рафинерии и складишта за гориво: погодува 30 % од нив, според некои процени 50 %. И додава ракети ‘Фламинго’ во својот арсенал, со дострел значително поголем од ‘Томахавк’“, истакнува генералот.
Запрашан за безбедносните гаранции за Украина, како што е член 5 на НАТО, Петреус вели дека таквата гаранција би морала да биде непробојна. Сепак, тој верува дека постои подобар начин од испраќање војници што не се на фронтовската линија.
„Мислам дека најдоброто убедување е да се обезбеди огромен број оружје, муниција, технички можности што Украина сè уште ги нема, особено противвоздушна и противбалистичка ракетна одбрана, а не присуство на терен“, јасен е Петреус.
Тој се осврна и на руските тврдења за претстојното заземање на целиот Донецк. „Не, тие дури и не се приближиле до утврдениот појас, во некои области се речиси на границата, но за да стигнат таму, се бореа две години и претрпеа загуби што дури ни јас – кој како командант во две војни пишував писма со сочувство до американските мајки и татковци речиси секоја вечер – не можам да ги замислам“, заклучува генералот Петреус.
фото/ЕПА
Регион
Пленковиќ: По Хрватска, можеби е време некој друг да ѝ се приклучи на ЕУ
За разлика на претходните европски комисии, сегашната има вистинска политичка волја за проширување на Европската Унија, изјави денес во Загреб хрватскиот премиер Андреј Пленковиќ додавајќи дека е можна некаква одлука до 2030 година ако некои кандидати се технички подготвени.
„За разлика од Комисијата на (Жан-Клод) Јункер или првиот мандат на Урсула фон дер Лајен, кога не чувствував искрена политичка волја во центарот на политиката во Брисел за постигнување проширување за која било земја кандидат, овој пат морам да признам дека атмосферата е малку поинаква“, рече Пленковиќ на Вториот годишен самит на Хрватска.
„Можеби е време некој друг да ѝ се приклучи по Хрватска“
„Овој пат можеме да ја почувствуваме политичката волја во извршната власт на ЕУ, дури и кај повеќето земји членки, дури и кај големите, дека можеби е време некој друг да ѝ се приклучи по Хрватска, која се влезе на 1 јули 2013 година“, додаде Пленковиќ.
Комисијата би сакала да отвори преговарачки кластери со Украина и Молдавија до крајот на оваа година. Сепак, земјите членки одлучуваат за ова едногласно. Досега нема таква едногласност бидејќи Унгарија остро се спротивставува на членството на Украина во Унијата, анализираат медиумите.
Хрватскиот премиер потсети дека постојат две групи земји кандидатки: Украина и Молдавија во едната група, а земјите од Југоисточна Европа и Западен Балкан во другата група, и ја посочи Црна Гора како лидер. „Мислам дека би можеле, ако успеат да бидат технички подготвени, да имаме политичка одлука за некои пред 2030 година“, рече Пленковиќ.
Сепак, тој ги повтори своите тврдења дека апсорпцискиот капацитет на блокот ќе биде клучен за динамиката на проширувањето осврнувајќи се на четвртиот Копенхашки критериум од 1993 година, кој се однесува на буџетските трошоци за проширување и на влијанието на новите членки врз односите меѓу земјите што придонесуваат и оние што го користат.
„Речиси 80 проценти од европскиот буџет, всушност, го полнат 10-те најбогати земји на Унијата, а приближно 20 проценти одат за сите други односи. Побогатите земји, основачите, големите силни економии, не се нужно возбудени што помалите земји, кои многу малку придонесуваат, седнуваат на маса и во суштина одлучуваат за главните политики еднакво, особено кога станува збор за прашања каде што е потребна едногласност“, рече премиерот.
Тој потсети дека Германија, Франција и Италија еднаш се откажаа од двајца комесари во Комисијата во корист на проширувањето.
„А сега тие имаат ист број влијателни луѓе како и земјите што многу малку придонесуваат. Затоа процесот на донесување одлуки и буџетските импликации се во срцето на процесот на проширување“, објасни тој.
Фото: ЕПА

