Свет
Германија го одобри најдолгиот подводен железнички и сообраќаен тунел на светот преку Балтичкото Море
Највисокиот германски суд ја одобри изградбата на најдолгиот комбиниран железнички и сообраќаен тунел во светот преку Балтичко Море, што се очекува драстично да го намали времето на патување од Северна Германија до клучните острови на Данска и да обезбеди директна врска меѓу Хамбург и Копенхаген, објави данскиот весник „Берлингске“.
Данскиот министер за транспорт, Бени Енгелбрехт, ја поздрави одлуката како голем ден не само за данско-германските односи, туку и за Европа и за создавање зелени коридори за транспорт, нагласувајќи дека е отстранета последната блокада.
Подводниот тунел „Фемарн белт фиксд линк“, долг 18 километри, треба да биде отворен во 2029 година и ќе биде еден од најголемите инфраструктурни проекти во Европа, преминувајќи го Појасот Фемарн на Балтичко Море помеѓу пристаништата Путгарден во Германија и Родби на данскиот остров Лоланд. Проектот претходно беше опишан како корисен за целата ЕУ бидејќи ќе овозможи побрза размена на стоки и луѓе меѓу Скандинавија и континентална Европа.
Цената на тунелот со четири сообраќајни и две железнички ленти, кој се очекува да го намали патувањето на 10 минути од едночасовното возење со траект, е проценета на повеќе од 52 милијарди дански круни (над 8 милијарди долари).
God dag for dansk-tyske relationer og EUs grønne mål om at flytte gods fra vej til bane. God dag for Femern Bælt-forbindelsen. Med klar tilkendegivelse fra den tyske domstol er den sidste hindring for arbejde på den tyske side ryddet af vejen#dktrm #dkpolhttps://t.co/uUSOMFSaZF
— Benny Engelbrecht (@BennyEngelbrech) November 3, 2020
Тоа ќе го плати Данска заедно со финансирањето од ЕУ, која покажа голем интерес за проектот. Сепак, изградбата се соочи со строго противење, па дури и со правни битки, од конзерваторите и фериботите кои се соочуваат со драстично намалена трговија.
Затоа, извршниот директор на проектот, Клаус Баункјаер, го опиша неодамнешното регулаторно одобрување како „историска пресвртница“. Данска го одобри проектот уште во 2015 година.
Додека Данска веќе ги започна градежните работи од своја страна, германската страна заостануваше, блокирана од правниот лавиринт. Еколозите изразија загриженост во врска со влијанието врз животната средина и животинскиот свет. Додека Федералниот административен суд во Лајпциг ги отфрли нивните аргументи, Европскиот суд на правдата со седиште во Луксембург сè уште разгледува други жалби поврзани со проектот.
За разлика од другите подводни тунели, како што е тунелот под Ла Манш, тунелот Германија-Данска нема да лежи под морското дно, туку ќе користи шупливи бетонски делови што ќе бидат потопени и сместени во канал ископан на дното на Балтичко Море. На својата најдлабока точка, автопатот во тунелот „Фемарн“ ќе биде 39 метри под нивото на морето.
Идејата за постојана балтичка врска преку Појасот Фемарн првпат се појави пред речиси 30 години. Првичниот проект беше мост, како осум километарскиот мост „Ересунд“ меѓу Копенхаген и Малме, кој ги поврза провинциите Зеланд во Данска и Скане во Шведска во еден огромен регион Ересунд.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Зеленски: Секој компромис со Русија мора да биде потврден со избори или референдум
Украинскиот претседател Володимир Зеленски денес нагласи дека секој компромис меѓу Украина и Русија во врска со контролата на нејзините источни региони мора да биде фер и потврден на избори или референдум.
„Верувам дека украинскиот народ ќе го даде одговорот на тоа прашање. Без разлика дали преку избори или референдум, тоа мора да биде став што доаѓа од украинскиот народ“, изјави Зеленски пред новинарите кога беше прашан за постигнување договор со Москва.
Украинскиот претседател потврди дека САД му предложиле на Киев да се повлече од територијата што сè уште ја контролира во регионот Донецк и да создаде слободна економска и демилитаризирана зона на тоа место, без присуство на руски сили.
Зеленски рече дека американската страна сè уште не знае кој ќе управува со демилитаризираната зона.
Тој додаде дека Вашингтон предлага повлекување на руските трупи од украинските региони Суми, Харков и Дњепропетровск, но и нивно останување во регионите Херсон и Запорожје.
фото/депозитфотос
Свет
ЕУ замрзнува 210 милијарди евра руски средства додека Москва не плати репарации
Европската Унија одлучи на неодредено време да ги замрзне средствата на Руската централна банка во вредност од 210 милијарди евра. Мерката, заснована на клаузула за економски вонредни состојби, има за цел да спречи надворешни обиди за ослободување на средствата пред Москва да му плати воени репарации на Киев, објавува Euronews.
Со овој потег, ЕУ сака да обезбеди контрола врз замрзнатите средства поради загриженоста дека САД би можеле да се обидат да ги користат овие средства во иден мировен договор со Москва.
Долгорочното замрзнување беше договорено од амбасадорите на земјите-членки денес, повикувајќи се на член 122 од Договорот за ЕУ. Овој член овозможува одлуката да се донесе со квалификувано мнозинство, заобиколувајќи го Европскиот парламент и потенцијалното вето на поединечните држави.
Новата регулатива забранува трансфер на 210 милијарди евра назад во Руската централна банка. Најголемиот дел од средствата, околу 185 милијарди евра, се чуваат во Euroclear, централниот депозитар за хартии од вредност во Брисел, додека преостанатите 25 милијарди евра се чуваат во приватни банки.
Досега, средствата беа замрзнати преку стандардниот режим на санкции, кој бараше едногласна одлука од сите 27 земји-членки и се обновуваше на секои шест месеци.
Минатата недела, Европската комисија предложи активирање на Член 122, кој претходно се користеше во кризи како што се пандемијата COVID-19 и енергетската криза. Комисијата тврди дека инвазијата на Русија во Украина предизвикала „сериозно економско влијание“ врз целата Унија.
„Постои итна потреба да се спречи трансферот на средства во Русија со цел да се ограничи штетата врз економијата на Унијата“, се вели во предлогот на Комисијата.
Според одлуката, средствата ќе бидат ослободени само откако активностите на Русија „објективно ќе престанат да претставуваат значителни ризици“ за европската економија и кога Москва ќе ѝ плати компензација на Украина „без економски и финансиски последици“ за ЕУ. Исто така, ќе биде потребно квалификувано мнозинство за да се деблокира.
фото/депозитфотос
Свет
Нов закон во Австрија: Девојчињата до 14 години повеќе не смеат да носат хиџаб во училиште
Долниот дом на австрискиот парламент денес донесе забрана за девојчиња под 14 години да носат муслимански прекривки за глава во училиштата и покрај можноста законот да биде прогласен за неуставен, што се случи пред пет години.
Забраната, која ја предложи владејачката коалиција од три центристички партии, беше поддржана од крајно десничарската Партија на слободата (FPO), која беше единствената што побара таа да се примени и на училишниот персонал. Единствената партија што се спротивстави на предложената забрана беше најмалата парламентарна партија, Зелените, тврдејќи дека е неуставна.
Групите за човекови права го критикуваа планот. Амнести интернешнл предупреди дека тоа ќе „придонесе за сегашната расистичка клима кон муслиманите“. IGGO, телото кое официјално ги претставува австриските муслимани, го нарече ова кршење на основните права.
„Не станува збор за ограничување на слободата, туку за заштита на слободата на девојчињата до 14 години“, изјави Јаник Шети, лидер на либералната партија Неос, најмладата партија во владејачката коалиција, пред Долниот дом.
Заменичката министерка за интеграција Клаудија Плаколм од конзервативната Народна партија, која ја предводи владејачката коалиција, ја нарече шамијата за малолетници „симбол на угнетување“.
„Забраната се однесува на „сите форми“ на исламски шамии, вклучувајќи хиџаби и бурки, и ќе стапи во целосна сила на почетокот на следната учебна година во септември“, додаде министерката.
Првата фаза од законот треба да започне во февруари, за време на која новите правила ќе им бидат објаснети на наставниците, родителите и децата. Нема да има казни за нивно кршење. Сепак, родителите би можеле да се соочат со казни од 150 до 800 евра за повторено непочитување на новите правила.
Уставниот суд на Австрија во 2020 година пресуди дека претходната забрана, која се однесуваше на деца под 10 години во училиштата, е незаконска бидејќи дискриминираше муслимани и дека државата има должност да биде религиозно неутрална. Пресуди дека закон што е во спротивност со тој принцип ќе бара посебно оправдување.
Шети рече дека владата нарачала студија за да се обиде да го исполни тој услов, која сè уште се спроведува. Тој не даде детали за нејзината содржина.
Министерот за образование Кристоф Видеркер од Неос рече дека младите девојки се под зголемен притисок од нивните семејства, но и од момчиња со кои не се во роднинска врска, кои им кажуваат што да носат од „религиозни причини“.
Заменик-претседателката на Зелената партија, Зигрид Маурер, се согласи дека ова е проблем и предложи формирање интердисциплинарни тимови во кои ќе бидат вклучени претставници на муслиманската заедница за да интервенираат во училиштата кога ќе ескалираат „културните тензии“.
Околу 12.000 девојчиња ќе бидат опфатени со новиот закон, соопшти владата, врз основа на студија од 2019 година која покажа дека пред шест години околу 3.000 девојчиња под 14 години носеле шамии.

