Свет
Германија го одобри најдолгиот подводен железнички и сообраќаен тунел на светот преку Балтичкото Море
Највисокиот германски суд ја одобри изградбата на најдолгиот комбиниран железнички и сообраќаен тунел во светот преку Балтичко Море, што се очекува драстично да го намали времето на патување од Северна Германија до клучните острови на Данска и да обезбеди директна врска меѓу Хамбург и Копенхаген, објави данскиот весник „Берлингске“.
Данскиот министер за транспорт, Бени Енгелбрехт, ја поздрави одлуката како голем ден не само за данско-германските односи, туку и за Европа и за создавање зелени коридори за транспорт, нагласувајќи дека е отстранета последната блокада.
Подводниот тунел „Фемарн белт фиксд линк“, долг 18 километри, треба да биде отворен во 2029 година и ќе биде еден од најголемите инфраструктурни проекти во Европа, преминувајќи го Појасот Фемарн на Балтичко Море помеѓу пристаништата Путгарден во Германија и Родби на данскиот остров Лоланд. Проектот претходно беше опишан како корисен за целата ЕУ бидејќи ќе овозможи побрза размена на стоки и луѓе меѓу Скандинавија и континентална Европа.
Цената на тунелот со четири сообраќајни и две железнички ленти, кој се очекува да го намали патувањето на 10 минути од едночасовното возење со траект, е проценета на повеќе од 52 милијарди дански круни (над 8 милијарди долари).
God dag for dansk-tyske relationer og EUs grønne mål om at flytte gods fra vej til bane. God dag for Femern Bælt-forbindelsen. Med klar tilkendegivelse fra den tyske domstol er den sidste hindring for arbejde på den tyske side ryddet af vejen#dktrm #dkpolhttps://t.co/uUSOMFSaZF
— Benny Engelbrecht (@BennyEngelbrech) November 3, 2020
Тоа ќе го плати Данска заедно со финансирањето од ЕУ, која покажа голем интерес за проектот. Сепак, изградбата се соочи со строго противење, па дури и со правни битки, од конзерваторите и фериботите кои се соочуваат со драстично намалена трговија.
Затоа, извршниот директор на проектот, Клаус Баункјаер, го опиша неодамнешното регулаторно одобрување како „историска пресвртница“. Данска го одобри проектот уште во 2015 година.
Додека Данска веќе ги започна градежните работи од своја страна, германската страна заостануваше, блокирана од правниот лавиринт. Еколозите изразија загриженост во врска со влијанието врз животната средина и животинскиот свет. Додека Федералниот административен суд во Лајпциг ги отфрли нивните аргументи, Европскиот суд на правдата со седиште во Луксембург сè уште разгледува други жалби поврзани со проектот.
За разлика од другите подводни тунели, како што е тунелот под Ла Манш, тунелот Германија-Данска нема да лежи под морското дно, туку ќе користи шупливи бетонски делови што ќе бидат потопени и сместени во канал ископан на дното на Балтичко Море. На својата најдлабока точка, автопатот во тунелот „Фемарн“ ќе биде 39 метри под нивото на морето.
Идејата за постојана балтичка врска преку Појасот Фемарн првпат се појави пред речиси 30 години. Првичниот проект беше мост, како осум километарскиот мост „Ересунд“ меѓу Копенхаген и Малме, кој ги поврза провинциите Зеланд во Данска и Скане во Шведска во еден огромен регион Ересунд.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Трамп: Поканети сме на состанок во Европа, на кој би учествувал и Зеленски
САД се поканети на состанок во Европа овој викенд, каде што се очекува и украинскиот претседател Володимир Зеленски, изјави вчера американскиот претседател Доналд Трамп.
Сепак, Трамп го остави отворено прашањето дали САД ќе присуствуваат на состанокот и, доколку е така, на кое ниво.
Трамп изјави во Белата куќа дека телефонски разговарал со германскиот канцелар Фридрих Мерц, францускиот претседател Емануел Макрон и британскиот премиер Кир Стармер за ситуацијата во Украина.
„Тие би сакале да одиме на состанок за време на викендот во Европа, а ние ќе донесеме одлука во зависност од тоа што ќе кажат“, рече Трамп, без да прецизира на кого мисли.
На прашањето дали се очекува украинскиот претседател да присуствува на состанокот, Трамп рече: „Со Зеленски и нас“.
Во врска со повикот со Мерц, Макрон и Стармер, Трамп рече дека тие „разговарале за Украина со прилично остри зборови“.
Тој додаде дека имало „некои мали несогласувања за луѓето“, без да образложи повеќе.
Тој го повтори својот повик за избори во Украина.
Германската влада претходно соопшти дека четворицата лидери разговарале за статусот на разговорите за прекин на огнот во Украина и дека имаат намера да продолжат интензивно да работат во наредните денови на мировен план поддржан од САД.
фото: Depositphotos
Свет
(Видео) Американците упаднаа на танкер кај Венецуела, објавена е снимка: „Транспортираше нафта“
САД запленија танкер за нафта крај брегот на Венецуела, изјави американскиот претседател Доналд Трамп, со што се ескалираа тензиите со Каракас, потег што исто така ги зголеми цените на нафтата.
„Тукушто запленувавме танкер крај брегот на Венецуела, голем танкер, многу голем, всушност најголемиот досега, а се случуваат и други работи“, рече Трамп.
На прашањето што ќе се случи со нафтата, Трамп рече: „Ќе ја задржиме, претпоставувам“.
Кратко по неговите првични коментари, беше објавена првата снимка од американските сили како го напаѓаат танкерот.
Today, the Federal Bureau of Investigation, Homeland Security Investigations, and the United States Coast Guard, with support from the Department of War, executed a seizure warrant for a crude oil tanker used to transport sanctioned oil from Venezuela and Iran. For multiple… pic.twitter.com/dNr0oAGl5x
— Attorney General Pamela Bondi (@AGPamBondi) December 10, 2025
Главниот обвинител на Трамп: Танкерот носел нафта од Венецуела и Иран
Главниот обвинител на САД, Пам Бонди, објави дека ФБИ, Службата за истраги за национална безбедност и крајбрежната стража на САД, со поддршка од Министерството за одбрана, заплениле танкер што носел санкционирана нафта од Венецуела и Иран.
Бонди рече дека танкерот со години бил под санкции на САД поради неговата улога во мрежа за нелегален транспорт на нафта што поддржува странски терористички организации. Заплената е извршена во водите покрај Венецуела.
„Ова заплена е спроведена безбедно и без инциденти, а нашата истрага со Министерството за внатрешна безбедност за пресретнување на пратката санкционирана нафта продолжува“, рече Бонди.
👀🇺🇸🇻🇪 The vessel seized by the U.S. is reportedly an oil tanker by the name of "SKIPPER" flying the Guyanese flag.
❗It was previously sanctioned for transporting both Iranian and Venezuelan oil. https://t.co/hBfHSchACY pic.twitter.com/HjZSIpekkQ
— Molo44 🇮🇹🇺🇦 (@MoloWarMonitor) December 10, 2025
Британската група го идентификуваше танкерот „Скипер“
Британската група за управување со поморски ризици „Вангард“ соопшти дека се верува дека танкерот „Скипер“ е запленет кај Венецуела.
САД воведоа санкции врз танкерот поради, како што рече Вашингтон, неговата вмешаност во трговијата со нафта на Иран кога се викал Адисa.
Венецуелскиот претседател Николас Мадуро зборуваше на комеморацијата на воената битка во среда, но не се осврна на извештаите за запленувањето на танкерот.
Мадуро тврдеше дека целта на американското воено засилување е да го собори од власт и да ја преземе контролата врз огромните резерви на нафта на земјата членка на ОПЕК.
Цените на нафтата се зголемија по веста за запленувањето
Цените на суровата нафта „Брент“ пораснаа за 27 центи, или 0,4 проценти, и достигнаа 62,21 долари за барел, додека цените за сурова нафта од типот „Вест Тексас интермедијар“ во САД пораснаа за 21 цент, исто така 0,4 проценти, и достигнаа 58,46 долари за барел.
Од почетокот на септември, администрацијата на Трамп изврши повеќе од 20 напади во Карибите и Пацификот врз бродови за кои се сомнева дека превезуваат дрога, при што загинаа повеќе од 80 лица.
фото: Depositphotos
Свет
Американски конгресмен со повик САД да излезат од НАТО
Американскиот конгресмен Томас Меси предложи закон со кој бара САД да се повлечат од НАТО, тврдејќи дека Алијансата претставува финансиски и дипломатски товар за земјата.
Во објава на мрежата X тој напиша дека НАТО е реликт од Студената војна и дека парите треба да се вложуваат во одбраната на САД, а не на социјалистички држави. Според него, НАТО ги чини американските даночни обврзници трилиони долари и носи ризик да ги втурне САД во туѓи војни.
Во предложениот закон се наведува дека европските членки имаат доволно економска и воена моќ за сопствена одбрана и дека членството на САД во НАТО не е во согласност со националните интереси. Законските тврдења исто така посочуваат дека распадот на Варшавскиот пакт и Советскиот Сојуз го сменил безбедносното окружување и ја направил НАТО-мисијата за колективна одбрана нерелевантна, како и дека алијансата започнала голема источна експанзија од 1999 година.
Контекстот доаѓа по најновите изјави на Доналд Трамп, кој за „Политико“ рече дека европските лидери се слаби и „=препремногу политички коректни, додавајќи дека Европа „не знае што да прави“. Трамп претходно повика земјите од НАТО да го зголемат воениот буџет од 2% на 5% од БДП и предупреди дека оние што нема да го исполнат условот може да бидат исклучени од алијансата.

