Свет
Германските конзулати на Блискиот Исток им продаваат фалсификувани визи на мигранти
Корумпираните службеници во германските конзулати во некои земји од Блискиот Исток соработуваат со шверцерите на луѓе и буквално им продаваат фалсификувани визи на мигрантите кои сакаат да дојдат во Германија како бегалци, открива „Шпигел“.
Корупциските шеми течеле непречено во визните центри на многу германски диплматски мисии во странство, а особено на Блискиот Исток, пишува „Шпигел“, нарекувајќи ги конзулатите „Ахилова пета” во борбата против шверцот на луѓе. Весникот, исто така, ги нарекува локалните вработени „слаба точка” во германските визни одделенија бидејќи тие обично работат со шверцерите на луѓе.
Германскиот конзулат во северниот ирачки град Ербил бил особено инволвиран во една таква измамничка шема. Локалните шверцери со луѓе им нуделе визи на своите клиенти преку корумпираните претставници на конзулатот без потреба од одобрување од Одделот за визи и регистрација во Германија. Лажен документ кој би можел да му овозможи на барателот на азил законски да влезе во Германија како дел од програмата за прием на бегалци, чинел меѓу 3.000 и 13.000 долари.
Нелегачната шема наводно траела непречено помеѓу август и декември 2017 година кога конечно го привлекле вниманието на официјални претставници на Министерството за надворешни работи. Фалсификаторите успеале да продадат околу дваесетина визи во текот на овој период, вели „Шпигел“, додавајќи дека вистинскиот број на такви случаи може да биде многу поголем.
Слична шема водел и еден вработен во германскиот конзулат во Бејрут, во Либан, идентификуван како Мохамад Џ. Човекот наводно водел профитабилна трговија со визи во конзулатот помеѓу декември 2014 и мај 2015 година. Тој сега се соочува со обвиненија во Германија за 11 случаи на продажба на визи. Сепак, вистинскиот број може да биде многу поголем бидејќи иследниците идентификувале околу 201 сомнителна апликација за виза обработени во конзулатот во тој период.
Сепак, германските власти се чини дека биле изненадувачки неподготвени да ги истражат таквите случаи. Според „Шпигел“, ваквите истраги обично почнуваат дури откако таквите инциденти ќе се најдат во медиумите. Властите почнале активно да ја истражуваат измамата во конзулатот во Бејрут откако WDR известил за тоа во шоуто „Монитор”.
Во случајот на Ербил, германското МНР ги информирало властите за проблемот уште во декември 2017 година, но случајот очигледно останал закопан во полициската бирократија речиси една година, додека Јавното обвинителство конечно не почнало кривична постапка против осомничените фалсификатори во октомври 2018 година.
Локалните вработени осомничени за корупција и за фалсификување визи се уште работат во конзулатот во Ербил. Мохамад Џ. од конзулатот во Бејрут и неговиот соучесник сега живеат во Германија и се на слобода додека чекаат судско сослушување за нивниот случај.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Досието Епстин сè уште не е затворено: 700.000 документи чекаат проверка
Американското Министерство за правда соопшти дека уште околу 700.000 документи поврзани со Џефри Епстин чекаат на проверка. На прегледот работи тим од 200 аналитичари, а процесот се очекува да трае уште околу една недела. Досега се објавени приближно 750.000 записи, додека голем дел од преостанатите може да бидат дупликати, пишува „Гардијан“.
Иако законот наложуваше целосно објавување до 19 декември, документите досега беа делумно објавени и со многу затемнувања, што предизвика револт кај жртвите и најави за тужби. Неименуван функционер изјави дека процесот наскоро ќе заврши, но дека „теориите на заговор нема“.
Во најновиот бран беа објавени 30.000 документи, меѓу кои има и повеќе спомнувања на Доналд Трамп, вклучително и е-пошта од 2020 година со тврдења дека патувал со приватниот авион на Епстин. Министерството, сепак, предупреди дека меѓу објавените материјали има и лажни документи и снимки, нагласувајќи дека тие се објавуваат затоа што законот го бара тоа.
Последните документи откриваат и напори на ФБИ да идентификува можни соучесници, но поголемиот дел од имињата се затемнети. Ова предизвика силни политички реакции, при што лидерот на демократите во Сенатот, Чак Шумер, побара целосна транспарентност и објаснување зошто одредени лица не биле кривично гонети.
Регион
Судот во Нови Сад ја прекина постапката против Горан Весиќ и уште двајца обвинети за падот на настрешницата
Вонстепениот совет на Вишиот суд во Нови Сад ја прекина кривичната постапка против поранешниот министер за градежништво Горан Весиќ, неговата поранешна помошничка Анита Димоски и поранешната директорка на Железничката инфраструктура на Србија, Јелена Танасковиќ, во случајот со падот на настрешницата на железничката станица.
Тие беа обвинети за тешко кривично дело предизвикување општа опасност.
Во своето образложение, судот наведе дека нема доволно докази за да се поткрепи основано сомнение дека обвинетите ги сториле кривичните дела за кои се сметаат за одговорни.
Со одлуката на судот им е укината мерката за домашен притвор на Танасковиќ, Спремиќ, Гавриловиќ и Тодоровиќ. Со наредба на Врховниот суд на Србија во Белград, Анита Димоски и Горан Весиќ остануваат во домашен притвор.
Паралелно, судот во Нови Сад ги потврди обвиненијата против седум други обвинети во случајот со трагедијата на железничката станица.
На 1 ноември минатата година, 16 лица загинаа, а едно лице беше тешко повредено при падот на бетонската настрешница на неодамна реновираната зграда на станицата. Инцидентот предизвика масовни протести во Србија , предводени главно од студенти, кои бараа оставка на владата и закажување предвремени парламентарни избори.
Агенцијата Франс Прес прецизира дека одлуката на судот во Нови Сад не е конечна, а обвинителството веќе ја објави својата намера да поднесе жалба.
Свет
Франција започнува изградба на најголемиот европски воен брод
Франција започнува изградба на нов носач на авиони со нуклеарен погон, проект вреден околу 10 милијарди евра, кој треба да го замени постојниот носач Шарл де Гол, пуштен во употреба во 2001 година. Новиот брод, познат како PA-NG (Porte-Avions Nouvelle Génération), ќе биде значително поголем и помоќен и ќе стане најголемиот воен брод некогаш изграден во Европа.
PA-NG ќе биде долг околу 310 метри, со депласман од 78.000 тони и капацитет за околу 2.000 членови на екипажот. Франција, која заедно со САД е единствената земја што користи нуклеарен погон за носачи на авиони, со овој проект покажува дека и понатаму смета на овие пловечки платформи како клучен елемент на воената моќ.
Проектот е дел од поширок глобален тренд, при што повеќе држави инвестираат во нови носачи на авиони. САД ја модернизираат својата флота, Кина и Индија развиваат нови проекти, а Турција најави изградба на сопствен носач на авиони.
Depositphotos

