Свет
Една недела до изборите, мртва трка меѓу Харис и Трамп: „Ова е како фрлање паричка“
Камала Харис и Доналд Трамп влегуваат во последната недела од најдраматичната и најполаризирачка трка за Белата куќа во модерната историја.
И покрај низата уникатни и историски пресврти на овие претседателски избори во САД, предизборните анкети покажуваат дека потпретседателот на Демократската партија и поранешниот републикански претседател уживаат подеднаква поддршка пред изборите на 5 ноември.
Двата ривали во неизвесна трка ќе се фокусираат на седум клучни сојузни држави, каде што само неколку илјади гласачи би можеле да одлучат кој ќе управува со светската суперсила.
„Изгледа како фрлање паричка“, изјави за АФП професорот по политички науки на Универзитетот во Чикаго, Џон Марк Хансен.
Длабоко поделените Соединетите Американски Држави ќе испишаат историја во секој случај: или со избирање на првата жена претседател или осуден престапник.
Изборот ги одразува фундаментално различните визии понудени од Харис, првиот црн потпретседател и милијардерот Трамп.
Харис првично се фокусираше на пораки за радост и позитивност откако неочекувано го замени претседателот Џо Бајден на гласачкото ливче во јули, но оттогаш го префрли својот фокус на Трамп како „фашист“ кој ја загрозува демократијата и репродуктивните права на жените.
„Ова е клучен период во историјата“, рече Кимберли Витакер, поддржувач на Камала Харис на нејзиниот предизборен митинг во Мичиген.
Се очекува Трамп да ги отфрли резултатите доколку повторно загуби, што ќе предизвика страв од хаос и насилство во веќе напнатата и длабоко поларизирана САД.
Републиканецот ја засили својата екстремна реторика, а неговиот десничарски избирачки фонд дополнително беше мобилизиран поради фактот што Трамп преживеа два обиди за атентат во текот на летото. Трамп ги опиша мигрантите како животни, вети дека ќе постави кампови за масовна депортација и се закани дека ќе ја ускрати опозицијата во земјата, нарекувајќи ја „внатрешен непријател“.
„Веројатно ќе гласам за Трамп“, рече Дру Роби, 21-годишна студентка по јавно здравство од Аризона. „Искрено, подобро беше кога беше претседател“.
Во центарот на трката се седум клучни сојузни држави, таканаречените „swing states“: Аризона, Џорџија, Мичиген, Невада, Северна Каролина, Висконсин и Пенсилванија.
Најтесната претседателска трка во Америка во последните децении зависи од тоа кој може да го придобие малиот број неопределени гласачи кои остануваат и кој може да ги убеди своите поддржувачи да излезат.
Според анкетите, се очекува да има големи разлики во изборот на кандидатите по пол, возраст и расни групи избирачи.
Двете кампањи ќе потрошат милиони долари за рекламирање во последните денови од кампањата, а и двете користат поддршка од ѕвезди. Брус Спрингстин, Ријана, Еминем, Барак и Мишел Обама ја поддржаа Харис, а технолошкиот тајкун Илон Маск навива за Трамп.
Но, Харис може да се соочи со поголем предизвик во целина. Нејзината кампања има „подобра работа на терен“ и повеќе пари, но Трамп „веројатно сè уште има корист“ од изборниот систем што ги фаворизира републиканците, според Дејвид Карол, кој предава јавна администрација и политика на Универзитетот во Мериленд. „Многу е напнато. Никој нема причина да биде сигурен“, заклучува тој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
„Удривме во две лица на семафорот“: Сопатникот од автомобилот што удри во луѓе во Белград раскажа како се случила несреќата
Тешка сообраќајна несреќа се случила на Бањица, Белград кога возачот на „голфот“ Р.Р. (21) ја изгубил контролата и влетал на тротоарот, удирајќи жена која стоела на семафор и друга жена која продавала работи на импровизирана тезга.
Како што изјави за „Телеграф.рс“ жена која продава работи на истото место, таа имала вистинска среќа што автомобилот не ја удрил и неа.
„Разговарав со жената која беше повредена, кога се свртев, видов дека автомобилот се движи со 300 на час. Некако избегнав, а неа ја удри директно. Возачот беше млад, носеше црна капа, бела кошула, црн елек, бели патики и панталони. Имаше руса коса до рамената. Ја однесе брзата помош. Бев многу потресена. Не рече ништо, а имаше патник во автомобилот“, рече жена која беше сведок на несреќата.
Како што дознава „Телеграф“, возачот на автомобилот што удри две жени бил однесен на крвна слика за да се утврди дали возел под дејство на алкохол или психоактивни супстанции, а според првите неофицијални информации, возачот што закочил пред него избегал од местото на настанот. Соатникот на младиот човек што ги удри двете жени за „Телеграф“ опишал како се случила несреќата.
„Одевме по угорнината, се движевме од правец на улицата Борска, кога еден возач почна да прави полукружна кривина кога наидовме. Застана и мислевме дека ќе поминеме, но во последен момент се сврте и за да не го удриме, се свртевме, се закачивме на островот и полетавме право. Удривме на семафорот во двајца луѓе, еден продавач и еден пешак на семафорот. Жената што седеше на столот беше свесна, нејзиното рамо беше удрено, а другото лице беше фатено за предниот дел од автомобилот и падна. Беше свесна, кога пристигна брзата помош“, рече младиот човек кој се претстави како Лука.
„Да сакав да избегам, немаше да стојам тука. Намерно останав, сакавме да го најдеме човекот што ни го пресече патот. Пријателот што возеше е повреден. Раката му е повредена, воздушната перница го удри во главата и беше малку зашеметен. Цело време стоеше тука и веднаш повикавме полиција и брза помош. Се ширеа гласини дека некој е под возилото, дека некој е убиен… Никој не е убиен, никој не е под возилото. Веднаш го поместивме возилото малку и го кренавме за да видиме дали има некој под возилото, фала му на Бога што немаше никој. Возачот отиде да му се провери дали има алкохол во крвта“, рече тој.
Полициската истрага на лице место е завршена, а возило на Паркинг служба отиде на терен за да го отстрани автомобилот од местото на несреќата.
Свет
Орбан: Ќе ја тужам ЕУ
Унгарскиот премиер Виктор Орбан објави дека Унгарија ќе ја тужи Европската Унија поради одлуката за забрана на увоз на руски гас. Будимпешта одлучи да го преземе овој чекор бидејќи смета дека одлуката на Унијата е нелегална и спротивна на европските вредности, пишува „Киев Индепендент“.
„Не го прифаќаме ова очигледно нелегално решение кое е спротивно на европските вредности“, рече Орбан.
Во октомври, Советот на ЕУ се согласи за постепено укинување на увозот на руска енергија до крајот на 2027 година. Одлуката беше усвоена со квалификувано мнозинство, а единствените земји-членки кои се спротивставија на неа беа Унгарија и Словачка.
Двете земји сè уште се многу зависни од увозот на руска нафта и гас, а нивните лидери претходно во неколку наврати ја попречуваа помошта на ЕУ за Украина и санкциите против Москва. Од друга страна, извозот на енергетски производи е клучен извор на приход за рускиот буџет, кој директно ја финансира војната во Украина.
Орбан исто така рече дека истражува други, нелегални средства за да ја одврати ЕУ од овој потег, но не разјасни за што станува збор.
Унгарија, исто така, се најде под притисок откако американскиот претседател Доналд Трамп, кој одржува добри односи со Орбан, ги повика европските земји да престанат да увезуваат руска енергија и воведе санкции врз големите руски нафтени компании.
Орбан минатата недела отпатува во Вашингтон за да преговара за ослободување од санкциите. Додека Будимпешта тврди дека исходот од преговорите е неограничено ослободување, администрацијата на Трамп наведува дека на Унгарија ѝ е доделено само едногодишно ослободување за купување руска нафта и гас.
Свет
Пустински брз воз со 250 километри на час – Египет влегува во ерата на железничка трансформација
Египет се подготвува за голема транспортна трансформација со воведување на нова национална мрежа на брзи возови. Siemens Mobility ја претстави новата генерација на возови Velaro, прилагодени за пустински услови, со брзина до 250 км/ч, пишува CNN.
Вкупно 41 ваков воз ќе бидат дел од мрежа долга 2.000 километри, развивана во партнерство со Arab Contractors и Orascom Construction. Железницата ќе има три линии што ќе поврзат голем дел од египетските градови, со што брзите возови ќе бидат достапни за речиси 90% од населението. Siemens најавува дека времето на патување ќе се скрати за 50%.
Возовите се произведуваат во Германија и се оптимизирани за екстремна топлина, песок и прашина.
Покрај Velaro, свој прв тест-пат го имаше и регионалниот воз Desiro High-Capacity (160 км/ч), на дел од т.н. „Зелена линија“ — 660 километри долга траса наречена „Суецки канал на шини“, која ќе ги поврзува Црвеното и Средоземното Море. Се очекува значително зголемување на товарниот капацитет на земјата.
Египетскиот министер за транспорт Кемел ел-Вазир го нарече проектот „клучен момент“ за модернизација на транспортниот систем, кој ќе го подобри патувањето и ќе ја зголеми поврзаноста помеѓу градовите.
И другите африкански земји инвестираат во брзи железници: Мароко веќе има линија до 320 км/ч, Нигерија работи на проект од 60 милијарди долари, а Африканската унија планира континентална мрежа како дел од Агендата 2063.

