Свет
Истрага за камионот со 39 тела: Мигрантите умирале полека во ладилникот без воздух, немало кој да ги слушне
Во ладен контејнер и без воздух, 39 мигранти немале шанси да преживеат. Тие не можеле да се спасат и никој не можел да ги слушне нивните повици за помош, пишуваат медиумите за случајотшто беше обелоденет вчера, кога во приколката на товарното возило во Есекс, Англија, беа пронајдени 39 безживотни тела.
„Дејли меил“ пишува дека 38 возрасни и тинејџерка полека замрзнувале до смрт во ужасни услови додека се обидувале да стигнат до Велика Британија на товарниот брод од Белгија. Наводно, замрзнувачот во којшто, доколку работел, имало температура од -25 степени, се користел за превезуваме бисквити. Мигрантите биле таму најмалку 15 часа пред да бидат пронајдени мртви во Есекс. Но, можно е и тие да биле во ладилникот многу подолго. Полицијата продолжува да го утврдува идентитетот на мигрантите и од каде дошле во Велика Британија. Една претпоставка е дека групата мигранти се криеле во контејнер во белгиското пристаниште Зибруж. Полицијата исто така истражува дали мигрантите сами влегле во ладилникот или ги шверцувале во Британија. Контејнерот беше ставен во авионот во вторникот и заминал околу 14 часот.

Во вторникот вечерта контејнерот го пречекал Морис Робинсон – Мо (25). Контејнерот бил закачен кон неговиот камион, а возачот од Северна Ирска излегол од пристаништето 35 минути подоцна. Тој пристигнал во Есекс во средата околу 1:10 часот. Наскоро откако пристигнал, дежурните служби добиле повик за помош.

Полицијата не соопшти дали повикот го направил Робинсон или некој друг. Полицијата го уапсила Робинсон веднаш штом пристигнале под сомнение за убиство. Полицијата сè уште се обидува да утврди дали тој знаел дали мигрантите се наоѓаат во ладилникот. Братот на Робинсон за медиумите изјавил дека семејството не се слушнало со него и дека не знаат што се случува. Тој исто така рече дека Мо живее со бремена девојка и дека чекаат близнаци. Камионот што го управувал наводно бил изнајмен и возилото има бугарски регистарски таблички. Бугарските медиуми пишуваат дека камионот бил регистриран во 2017 година од неименувана жена од Ирска. Ден по регистрацијата, некој го одвезол камионот од Бугарија и никогаш не се вратил таму.
Инспекторите веруваат дека постои група шверцери во Ирска поврзана со градот Варна во Бугарија. Не е познато дали Робинсон бил дел од таа група или дали знаел дека шверцува мигранти.
Случајот „Есекс“ потсетува на трагедијата на 71 мигрант, кои беа пронајдени во ладилник со камион на австрискиот автопат во август 2015 година, среде мигрантска криза. Тие беа мигранти од Сирија, Ирак и Авганистан. Властите открија мрежа за шверц на луѓе со луѓе предводени од Авганистанец на возраст од триесет години. Жртвите сакале да заминат во Германија и се качиле во Унгарија недалеку од границата со Србија.Унгарското судство осуди четворица големи шверцери од таа мрежа на доживотен затвор.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Судот во Нови Сад ја прекина постапката против Горан Весиќ и уште двајца обвинети за падот на настрешницата
Вонстепениот совет на Вишиот суд во Нови Сад ја прекина кривичната постапка против поранешниот министер за градежништво Горан Весиќ, неговата поранешна помошничка Анита Димоски и поранешната директорка на Железничката инфраструктура на Србија, Јелена Танасковиќ, во случајот со падот на настрешницата на железничката станица.
Тие беа обвинети за тешко кривично дело предизвикување општа опасност.
Во своето образложение, судот наведе дека нема доволно докази за да се поткрепи основано сомнение дека обвинетите ги сториле кривичните дела за кои се сметаат за одговорни.
Со одлуката на судот им е укината мерката за домашен притвор на Танасковиќ, Спремиќ, Гавриловиќ и Тодоровиќ. Со наредба на Врховниот суд на Србија во Белград, Анита Димоски и Горан Весиќ остануваат во домашен притвор.
Паралелно, судот во Нови Сад ги потврди обвиненијата против седум други обвинети во случајот со трагедијата на железничката станица.
На 1 ноември минатата година, 16 лица загинаа, а едно лице беше тешко повредено при падот на бетонската настрешница на неодамна реновираната зграда на станицата. Инцидентот предизвика масовни протести во Србија , предводени главно од студенти, кои бараа оставка на владата и закажување предвремени парламентарни избори.
Агенцијата Франс Прес прецизира дека одлуката на судот во Нови Сад не е конечна, а обвинителството веќе ја објави својата намера да поднесе жалба.
Свет
Франција започнува изградба на најголемиот европски воен брод
Франција започнува изградба на нов носач на авиони со нуклеарен погон, проект вреден околу 10 милијарди евра, кој треба да го замени постојниот носач Шарл де Гол, пуштен во употреба во 2001 година. Новиот брод, познат како PA-NG (Porte-Avions Nouvelle Génération), ќе биде значително поголем и помоќен и ќе стане најголемиот воен брод некогаш изграден во Европа.
PA-NG ќе биде долг околу 310 метри, со депласман од 78.000 тони и капацитет за околу 2.000 членови на екипажот. Франција, која заедно со САД е единствената земја што користи нуклеарен погон за носачи на авиони, со овој проект покажува дека и понатаму смета на овие пловечки платформи како клучен елемент на воената моќ.
Проектот е дел од поширок глобален тренд, при што повеќе држави инвестираат во нови носачи на авиони. САД ја модернизираат својата флота, Кина и Индија развиваат нови проекти, а Турција најави изградба на сопствен носач на авиони.
Depositphotos
Свет
Алжир ја прогласи француската колонизација за злосторство, бара извинување и репарации
Алжирскиот парламент едногласно усвои закон со кој француската колонизација на земјата се прогласува за злосторство, барајќи од Франција официјално извинување и репарации. Одлуката е донесена во услови на дипломатска криза меѓу двете земји и има силен политички и симболичен карактер.
Во законот се наведува дека Франција сноси правна одговорност за своето колонијално минато во Алжир и за трагедиите што ги предизвикала, вклучително и нуклеарни тестови, вонсудски убиства, физичко и психолошко мачење и систематско ограбување на ресурсите.
Претседателот на парламентот, Ибрахим Бугали, изјави дека гласањето испраќа јасна порака дека алжирската национална меморија не може да биде избришана или предмет на преговори.
Француската колонијална власт во Алжир траела од 1830 до 1962 година и кулминирала со војната за независност од 1954 до 1962 година. Според алжирските податоци, во војната загинале 1,5 милиони луѓе, додека француски историчари проценуваат околу 500.000 жртви, од кои 400.000 Алжирци.
Францускиот претседател Емануел Макрон претходно ја нарече колонизацијата „злосторство против човештвото“, но без официјално извинување. Француското Министерство за надворешни работи одби да го коментира гласањето, наведувајќи дека станува збор за внатрешна политичка расправа во Алжир.
Историчарот Хосни Китоуни оцени дека законот нема меѓународен правен ефект и не е обврзувачки за Франција, но дека неговото политичко и симболично значење е големо.
depositphotos

