Свет
„Лион ер“: Како можеше нов авион да се урне?

Авион на нискобуџетската индонезиска авиокомпанија „Лион ер“, со 190 патници и членови на екипажот, се урна рано утрово во морето, 13 минути по полетувањето од Џакарта за островот Пангкал Пинанг. Сите патници загинаа, а според последните информации, од морето се извлечени 20 тела. Би-би-си објави дека големо внимание привлече фактот оти авионот „боинг 737 макс 8“ бил сосема нов. Ова е прв голем инцидент во кој е вклучен ваков авион.
Досега нема повеќе детали за несреќата и причината нема да биде потврдена сè додека не се спроведе целосна истрага.

Фото: ЕПА
Авионските несреќи често се резултат на комбинација од повеќе фактори – и технички и човечки – но дали фактот дека авионот бил толку нов играл некаква улога?
„Боинг 737 макс 8“ е во комерцијална употреба од 2017 година. Од „Лион ер“ во јули рекле дека се многу се гордеат што се прв авиопревозник во Индонезија што ќе го користи овој авион и дека нарачале дури 218 летала.
Авионот, кој се урна утрово, почнал да лета од 15 август и имал поминато само 800 часа летање, според шефот на Националната комисија за безбедност во сообраќајот, Соерјанто Тахиано.
Пилотот на авионот пред несреќата се јавил во контролата на летање во Џакарта и побарал дозвола да се врати назад кусо по полетувањето по што исчезнал од радарот. Се појавија и информации дека авионот имал технички проблеми во неделата на својот претпоследен лет.
Техничкиот дневник во кој се внесуваат податоци за време на летовите до кој дојде Би-би-си за тој лет од неделата, од аеродромот во Денпасар во Бали до Џакарта, укажува на тоа дека читањето на воздушните брзини на инструментот на капетанот е неверодостојно, а читањата на надморските височини се разликуваат од инструментите на капетанот и инструментите на првиот офицер, односно копилотот. Како резултат на проблемот капетанот му ја предал контролата врз авионот на првиот офицер и безбедно слетале во Џакарта.
„Лион ер“ не го потврди ваквиот извештај, но ова може да е неодредениот технички проблем на летот од Бали до Џакарта што го спомена главниот извршен директор на компанијата, Едвард Сирајт. Тој рече дека овој проблем бил решен според процедурата.
Тој додаде дека „Лион ер“ во моментот има 11 авиони од истиот модел и дека нема планови да ги приземји поради несреќата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Ритер: Поразот во Украина ќе биде последниот клинец во ковчегот на НАТО

Поразот во Украина ќе доведе до колапс на НАТО, тврди пензионираниот разузнавачки офицер на американските маринци, Скот Ритер. Тој оцени дека западната алијанса нема доволно ресурси за да одговори на актуелните предизвици и дека се соочува со историско судење.
Ритер го коментираше предлогот на генералниот секретар на НАТО, Марк Руте, да испрати војници од таканаречената „коалиција на добронамерните“ во Украина по прекинот на огнот. Според него, ова сценарио не е реално, бидејќи на алијансата ѝ недостасува и материјална поддршка и политичко единство.
„Ова е само фантазија на Руте, кој го гледа распаѓањето на НАТО. Стратешкиот пораз што ќе го претрпи од Русија ќе биде последниот клинец во ковчегот“, изјави Ритер.
Слични предупредувања дојдоа и од Советот на Руската Федерација, каде што се истакнува дека алијансата веќе е во длабока криза. Според нивната проценка, украинскиот фронт ги покажа сите слабости на системот на НАТО, од зависноста од американската воена индустрија до недостатокот на консензус меѓу европските членки.
Финскиот професор Туомас Малинен, исто така, предупреди дека евентуалниот директен конфликт меѓу НАТО и Русија би имал катастрофални последици. Тој истакна дека во услови на неизбежен пораз, алијансата би можела да биде првата што ќе посегне по нуклеарно оружје.
Внатрешна ерозија на алијансата
Соговорниците од различни медиуми укажуваат дека НАТО е веќе оптоварен со длабоки поделби. Додека еден дел од европските земји повикува на континуирана помош на Киев, други сè поотворено истакнуваат дека ресурсите и политичката волја за долгорочна конфронтација не постојат.
Аналитичарите проценуваат дека исходот од украинскиот конфликт би можел да биде клучен тест за иднината на алијансата – и дека во случај на пораз, НАТО би влегол во фаза на неповратен колапс.
Фото: принтскрин
Свет
Талибанците го забранија интернетот во северен Авганистан

Владата на Талибанците го забрани интернетот во делови од северен Авганистан за да „спречи неморални активности“, изјавија талибанските претставници.
Ова е прва ваква забрана за интернет откако Талибанците ја презедоа власта во Авганистан во 2021 година.
Талибанците им забранија на девојчињата да одат во средно училиште, а на жените да работат во многу сектори.
Забраната се однесува на пет провинции – Кундуз, Бадакшан, Баглан, Такар и Балх – на север од земјата, кои ги вклучуваат населените центри на регионите.
Се однесува на сите интернет врски преку оптички кабли, изјавија официјални лица.
Пристапот до интернет на мобилни телефони ќе биде достапен, рекоа тие. Сите врски се исклучени, рекоа провинциите.
„Мерката е преземена за да се спречат неморални активности“, се вели во соопштението, додавајќи дека ќе бидат обезбедени алтернативи за основните потреби.
Поранешниот американски амбасадор во Авганистан, Залмај Калилзад, ја нарече забраната апсурдна.
„Ако вистинската причина за загриженост е порнографијата, како во многу исламски земји, таа лесно може да се блокира со филтри. Многу земји во исламскиот свет го прават токму тоа“, рече тој.
фото: принтскрин
Европа
Штрајк во Франција: Се очекуваат од 600.000 до 900.000 демонстранти низ целата земја

Денес низ цела Франција се одржува голем синдикален штрајк, при што властите очекуваат помеѓу 600.000 и 900.000 луѓе да излезат на улиците. Се очекува протестите, кои се организирани на 250 локации, да предизвикаат значителни нарушувања во клучните сектори низ целата земја, објавува BFMTV.com.
Штрајкот најтешко ќе ги погоди јавниот превоз, образованието и здравството. Во железничкиот транспорт, се очекува да сообраќа само секој втор воз на Intercités и секој трет регионален воз (TER). Во Париз, метрото нема да сообраќа надвор од шпицот, со исклучок на линиите 1, 4 и 14.
Еден од тројца наставници во основните училишта ќе штрајкува, а 98% од аптеките во Франција се придружија на мобилизацијата, што дополнително го нарушува секојдневниот живот на граѓаните.
Префектот на париската полиција, Лоран Нуњез, изрази „загриженост“ поради евентуалното пристигнување на демонстранти на протестниот марш во главниот град. Тој ги повика трговците на мало да ги затворат своите продавници од безбедносни причини.
За да се спречи нарушувањето на јавниот ред, на улиците ќе бидат распоредени речиси 80.000 полицајци. 24 оклопни возила на жандармеријата „Кентаура“ и 10 водни топови се исто така во состојба на готовност, ниво на безбедносни мерки што не е видено од протестите на „Жолтите елеци“ во 2019 година.
И покрај најавениот хаос, повеќе од половина од Французите ги поддржуваат протестите. Според анкетата на Elabe спроведена за BFMTV, 56% од граѓаните го „поддржуваат“ или имаат „симпатии“ за денешниот штрајк. Сепак, оваа стапка на одобрување е малку пониска во споредба со мобилизациите против пензиската реформа во 2023 година, кога поддршката беше помеѓу 60 и 63%.
Од друга страна, 25% од Французите не ја одобруваат мобилизацијата, 18% се рамнодушни, додека 1% немаат мислење. Неодамнешните промени во владата не изгледа дека го смирија општествениот гнев, бидејќи 66% од испитаниците веруваат дека политиките на новиот премиер Себастијан Лекорну ќе бидат само „во континуитет со оние што ги водеа претходните влади на Емануел Макрон“.