Свет
„Лион ер“: Како можеше нов авион да се урне?
Авион на нискобуџетската индонезиска авиокомпанија „Лион ер“, со 190 патници и членови на екипажот, се урна рано утрово во морето, 13 минути по полетувањето од Џакарта за островот Пангкал Пинанг. Сите патници загинаа, а според последните информации, од морето се извлечени 20 тела. Би-би-си објави дека големо внимание привлече фактот оти авионот „боинг 737 макс 8“ бил сосема нов. Ова е прв голем инцидент во кој е вклучен ваков авион.
Досега нема повеќе детали за несреќата и причината нема да биде потврдена сè додека не се спроведе целосна истрага.

Фото: ЕПА
Авионските несреќи често се резултат на комбинација од повеќе фактори – и технички и човечки – но дали фактот дека авионот бил толку нов играл некаква улога?
„Боинг 737 макс 8“ е во комерцијална употреба од 2017 година. Од „Лион ер“ во јули рекле дека се многу се гордеат што се прв авиопревозник во Индонезија што ќе го користи овој авион и дека нарачале дури 218 летала.
Авионот, кој се урна утрово, почнал да лета од 15 август и имал поминато само 800 часа летање, според шефот на Националната комисија за безбедност во сообраќајот, Соерјанто Тахиано.

Пилотот на авионот пред несреќата се јавил во контролата на летање во Џакарта и побарал дозвола да се врати назад кусо по полетувањето по што исчезнал од радарот. Се појавија и информации дека авионот имал технички проблеми во неделата на својот претпоследен лет.
Техничкиот дневник во кој се внесуваат податоци за време на летовите до кој дојде Би-би-си за тој лет од неделата, од аеродромот во Денпасар во Бали до Џакарта, укажува на тоа дека читањето на воздушните брзини на инструментот на капетанот е неверодостојно, а читањата на надморските височини се разликуваат од инструментите на капетанот и инструментите на првиот офицер, односно копилотот. Како резултат на проблемот капетанот му ја предал контролата врз авионот на првиот офицер и безбедно слетале во Џакарта.

„Лион ер“ не го потврди ваквиот извештај, но ова може да е неодредениот технички проблем на летот од Бали до Џакарта што го спомена главниот извршен директор на компанијата, Едвард Сирајт. Тој рече дека овој проблем бил решен според процедурата.
Тој додаде дека „Лион ер“ во моментот има 11 авиони од истиот модел и дека нема планови да ги приземји поради несреќата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Полски борбени авиони пресретнаа руски авион над Балтичкото Море
Полски борбени авиони пресретнаа руски извидувачки авион над Балтичкото Море додека леташе во близина на полскиот воздушен простор, соопшти војската. Настанот продолжува со серија тензии на источното крило на НАТО, каде што земјите се во состојба на висока готовност од септември, откако руски воени авиони го нарушија естонскиот воздушен простор и повеќе од 20 руски беспилотни летала влегоа во полскиот воздушен простор, пренесуваат медиумите во регионот.
Официјалното соопштение на војската дава детали за операцијата утрово. „Утрово, над меѓународните води на Балтичкото Море, полските борбени авиони пресретнаа, визуелно идентификуваа и испратија надвор од нивната зона на одговорност руски извидувачки авион кој леташе близу до границите на полскиот воздушен простор“, се вели во соопштението.
Покрај активностите на море, инцидент е регистриран и на копнената граница. Армијата објави дека во текот на ноќта биле забележани објекти кои влегле во полскиот воздушен простор од правец на Белорусија. „По детална анализа, беше утврдено дека најверојатно станува збор за шверцувани балони, кои се движеле во согласност со насоката и брзината на ветерот“, објаснија тие. Како резултат на тоа, дел од воздушниот простор над североисточниот регион Подлаские, кој граничи со Белорусија, е привремено затворен за цивилен сообраќај за да се обезбеди безбедност, според написите.
Фото:депозитфотос
Свет
Писториус најпопуларниот политичар во Германија, Мерц падна на самото дно на листата
Германскиот министер за одбрана Борис Писториус останува најпопуларниот политичар во Германија, според најновото истражување на јавното мислење спроведено од INSA за Билд. Според резултатите од студијата, Писториус ужива поддршка од 51,2 проценти од испитаниците, што убедливо го сместува на врвот на листата од 20-те најпопуларни германски политичари.
Во исто време, германскиот канцелар Фридрих Мерц забележа значителен пад на рејтингот и моментално е само на 19-та позиција, што претставува еден од најлошите резултати за шеф на влада во последните децении. Ваквото ниско позиционирање на канцеларот во анкетите дополнително ги разгоре дискусиите меѓу германската јавност за насоката на внатрешната и надворешната политика на Берлин.
Според весникот Берлинер Цајтунг, падот на рејтингот на Мерц е поврзано првенствено со низа потези во надворешната политика кои јавноста ги оцени како неуспешни или недоволно јасни. Аналитичарите наведуваат дека дел од електоратот го обвинува канцеларот за недоследност во односите со клучните сојузници, како и за отсуството на убедливи резултати во меѓународните иницијативи во кои Германија се стреми да ја задржи водечката улога.
Спротивно на тоа, Писториус, кој е профилиран како еден од највидливите членови на владата откако ја презеде функцијата министер за одбрана, успеа да одржи високо ниво на јавна доверба. Набљудувачите истакнуваат дека неговата директна комуникација, како и неговиот јасен пристап во прашањата за безбедноста и одбраната, имаат силен одзив во германското јавно мислење, особено во услови на зголемени безбедносни предизвици во Европа.
Фото: депозитфотос
Свет
Бајден: Украина е дувло на корупција
Хантер Бајден, син на поранешниот американски претседател Џо Бајден, во интервју со американскиот подкастер Шон Рајан, остро го критикуваше нивото на корупција во Украина, нарекувајќи ја „дувло“ и призна дека неговата вмешаност во украинската енергетска компанија Бурисма Холдингс била грешка.
Во неколкучасовен разговор, кој беше емитуван од медиумите врз основа на снимка од емисијата „Шоуто на Шон Рајан“, Хантер Бајден рече дека во времето кога ја прифатил работата во Бурисма, бил „многу, многу наивен“ во проценката на политичката и економската средина во Украина. „Нивото на корупција е нешто што продолжува навистина да ме воодушевува“, рече Бајден.
Бајден помладиот нагласи дека, иако не направил ништо од што би се срамел, неговото учество во компанијата што му плаќала околу милион долари годишно не било добро решение, првенствено поради политичките околности што го ставиле него и другите во чувствителна позиција.
Во исто време, тој ја критикуваше и американската политика – вклучително и постапките на неговото семејство – посочувајќи го неуспехот на американското повлекување од Авганистан во 2021 година, и изрази остри ставови за американската имиграциска политика.
Во интервјуто, Бајден исто така изјави дека во моментов има значителни финансиски обврски – околу 15 милиони долари долг – и дека не е сигурен како ќе ги отплати, што претходно го објавија сите релевантни медиуми во врска со неговата финансиска состојба.
Медиумите потсетуваат дека Хантер Бајден во минатото бил предмет на бројни истраги и правни спорови, вклучително и оние поврзани со даноци и нелегално поседување оружје, од кои некои биле простени со декрети потпишани од неговиот татко кога бил претседател на САД.
Фото: депозитфотос

