Свет
Причината за големата железничка несреќа во Индија е електронскиот систем за сигнализација
Индискиот министер за железници објави дека е идентификувана причината и одговорноста за најголемата железничка катастрофа во Индија во последните децении, посочувајќи го електронскиот систем за сигнализација како главен виновник.
„Ја идентификувавме причината за несреќата и лицата одговорни за неа“, изјави министерот Ашвини Ваишнау за новинската агенција АНИ во неделата, додавајќи дека не е соодветно да се обелоденат дополнителни детали пред конечниот извештај од истрагата.
Спасувачките тимови и семејствата ги пребаруваат уништените вагони по жртвите по најтешката железничка несреќа во земјата во повеќе од две децении.
Да потсетиме, најмалку 275 луѓе загинаа во петокот кога патнички воз излета од шините откако се судри со запрен товарен воз, по што удри во друг патнички воз што доаѓаше од спротивната насока, во близина на областа Баласоре во источната држава Одиша.
Бројот на загинати, кој претходно се проценуваше на 288, е намален денеска откако беше откриено дека некои тела биле избројани двапати, се вели во изјавата на главниот секретар на државата Прадип Јена испратена до новинската агенција АНИ. Уште пет тела се донесени во училиштето во близина на местото на несреќата, кое служи како мртовечница, рано утринава.
Индиската државна железница, за која вели дека превезува повеќе од 13 милиони луѓе секој ден, работи на подобрување на безбедноста на своите патници, загрозени од застарената инфраструктура.
Премиерот Нарендра Моди, кој се соочува со избори следната година, го посети местото на настанот за да разговара со спасувачките тимови, да ги прегледа остатоците и да се сретне со некои од речиси 1.200 повредени. Оние кои ќе бидат прогласени за виновни ќе бидат строго казнети, рече Моди.
Резултатите од прелиминарната истрага покажуваат дека возот Коромандел Експрес, кој сообраќал од Калкута кон Ченај, излетал од шините и со брзина од 130 километри на час влегол во втората пруга што се користи за запирање на возовите, при што се судрил со запрен товарен воз. изјави претставник на Индиските железници.
Судирот предизвикал локомотивата и првите четири или пет вагони на Коромандел Експрес да излетаат од шините и да се судрат со последните два или три вагони на друг патнички воз Џешванпур-Хоура, кој доаѓал од спротивна насока со брзина од 115 километри на час, објасни тој.
Како резултат на тоа, Џешванпур-Хоура, исто така, излета од шините, што доведе до огромно уништување, рече изворот, кој сакаше да остане анонимен бидејќи не му беше дозволено да зборува со медиумите. Машиновозачите на двата патнички воза се повредени, но го преживеале судирот, изјави лицето.
Градежни машини денеска ги чистеа оштетените шини, уништените возови и електричните кабли, додека вознемирените роднини на жртвите гледаа. Повеќе од илјада луѓе се вклучени во спасувачките операции, напиша Министерството за железници на Твитер.
„Целта е до среда наутро целата реконструкција да биде завршена и пругите да бидат функционални“, рече министерот за железници Ашвини Ваишнав. Десетици членови на семејствата чекаа во деловниот центар, каде телата се носат на идентификација, а многумина од нив плачеа држејќи лични документи и фотографии од исчезнатите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Владејачките партии во Израел го бојкотираат гласањето за мировниот план
Владејачките израелски партии го бојкотираа парламентарното гласање за мировниот план за Газа што го поддржуваат САД. Израелските медиуми јавија дека речиси сите членови на коалицијата не учествувале на гласањето, што било и очекувано, бидејќи десничарските партнери на премиерот Бенјамин Нетанјаху се против планот.
Иако предлогот на опозицискиот лидер Јаир Лапид нема практична тежина, претставува непријатност за Нетанјаху, кој веќе се согласил со планот за завршување на војната во Газа, а првата фаза е во тек.
Лапид изјавил дека е „изненаден и разочаран“ што Нетанјаху не присуствувал на гласањето. Опозициониот арапски пратеник Мансур Абас за Хаарец изјавил: „Што ќе му каже Нетанјаху на претседателот Трамп кога за две недели ќе се сретне со него?“
Американскиот претседател Доналд Трамп го претстави мировниот план во септември и го поканил Нетанјаху во посета на Белата куќа. Дел од коалициските партнери се вознемирени поради формулацијата во планот што споменува предуслови „за доверлив пат кон палестинско самоопределување и државност“.
Нетанјаху и неговата влада ја отфрлаат идејата за палестинска држава, тврдејќи дека тоа би ја загрозило безбедноста на Израел.
Свет
Објавени досега невидени снимки од островот на Епштајн: расте притисокот врз Трамп и институциите
Демократите од Одборот за надзор на Претставничкиот дом објавија „никогаш претходно видени“ фотографии и снимки од приватниот карипски остров на починатиот сексуален предатор Џефри Епштајн. Во објавата на „Икс“ се наведува дека материјалите претставуваат „морничав поглед зад затворени врати“.
„Ги објавуваме за да обезбедиме јавна транспарентност и да помогнеме во составување целосна слика за неговите ужасни злосторства“, изјави демократот Роберт Гарсија, додавајќи дека „борбата за правда за преживеаните продолжува“.
Фотографиите покажуваат празни дворишта, спални соби и други простории од вилата, меѓу кои и бања со наредени перници.
🚨 BREAKING: Oversight Dems have received never-before-seen photos and videos of Jeffrey Epstein’s private island that are a harrowing look behind Epstein’s closed doors.
See for yourself. We won’t stop fighting until we end this cover-up and deliver justice for the survivors. pic.twitter.com/qXmxFISZLS
— Oversight Dems (@OversightDems) December 3, 2025
Министерството за правда на САД има рок до средината на декември да ги објави сите документи што ги поседува за Епштајн. Гарсија порача дека „време е претседателот Трамп веднаш да ги објави сите документи“.
По апсeњето на Епштајн во 2019 година и неговата смрт во притвор, јавноста со години бара целосна објава на документацијата — листи, комуникации, искази и други материјали. Притисокот расте и од демократи и од републиканци, со тврдења дека документите може да откријат нови детали за мрежата и можни вмешани лица.
Свет
ИКЕА купува шуми во Латвија и Литванија
ИКЕА купува околу 24.000 хектари шума во Латвија и Литванија од финската инвестициска компанија CapMan Natural Capital, која по повеќе од десет години активно управување оценила дека имотот достигнал „зрела фаза“ на создавање вредност.
ИКЕА соопшти дека набавката е во согласност со целите за одговорно управување со шумите и користење локални суровини, имајќи предвид дека таа е меѓу најголемите потрошувачи на дрвна маса во светот.
Трансакцијата треба да биде одобрена од регулаторите, а се очекува да биде завршена во првата половина од следната година.
CapMan по продажбата ќе управува со 215.000 хектари шума и ќе остане меѓу најголемите независни сопственици на шуми во ЕУ. Компанијата моментално управува со имот вреден 7,1 милијарди евра.

