Свет
Причината за големата железничка несреќа во Индија е електронскиот систем за сигнализација
Индискиот министер за железници објави дека е идентификувана причината и одговорноста за најголемата железничка катастрофа во Индија во последните децении, посочувајќи го електронскиот систем за сигнализација како главен виновник.
„Ја идентификувавме причината за несреќата и лицата одговорни за неа“, изјави министерот Ашвини Ваишнау за новинската агенција АНИ во неделата, додавајќи дека не е соодветно да се обелоденат дополнителни детали пред конечниот извештај од истрагата.
Спасувачките тимови и семејствата ги пребаруваат уништените вагони по жртвите по најтешката железничка несреќа во земјата во повеќе од две децении.
Да потсетиме, најмалку 275 луѓе загинаа во петокот кога патнички воз излета од шините откако се судри со запрен товарен воз, по што удри во друг патнички воз што доаѓаше од спротивната насока, во близина на областа Баласоре во источната држава Одиша.
Бројот на загинати, кој претходно се проценуваше на 288, е намален денеска откако беше откриено дека некои тела биле избројани двапати, се вели во изјавата на главниот секретар на државата Прадип Јена испратена до новинската агенција АНИ. Уште пет тела се донесени во училиштето во близина на местото на несреќата, кое служи како мртовечница, рано утринава.
Индиската државна железница, за која вели дека превезува повеќе од 13 милиони луѓе секој ден, работи на подобрување на безбедноста на своите патници, загрозени од застарената инфраструктура.
Премиерот Нарендра Моди, кој се соочува со избори следната година, го посети местото на настанот за да разговара со спасувачките тимови, да ги прегледа остатоците и да се сретне со некои од речиси 1.200 повредени. Оние кои ќе бидат прогласени за виновни ќе бидат строго казнети, рече Моди.
Резултатите од прелиминарната истрага покажуваат дека возот Коромандел Експрес, кој сообраќал од Калкута кон Ченај, излетал од шините и со брзина од 130 километри на час влегол во втората пруга што се користи за запирање на возовите, при што се судрил со запрен товарен воз. изјави претставник на Индиските железници.
Судирот предизвикал локомотивата и првите четири или пет вагони на Коромандел Експрес да излетаат од шините и да се судрат со последните два или три вагони на друг патнички воз Џешванпур-Хоура, кој доаѓал од спротивна насока со брзина од 115 километри на час, објасни тој.
Како резултат на тоа, Џешванпур-Хоура, исто така, излета од шините, што доведе до огромно уништување, рече изворот, кој сакаше да остане анонимен бидејќи не му беше дозволено да зборува со медиумите. Машиновозачите на двата патнички воза се повредени, но го преживеале судирот, изјави лицето.
Градежни машини денеска ги чистеа оштетените шини, уништените возови и електричните кабли, додека вознемирените роднини на жртвите гледаа. Повеќе од илјада луѓе се вклучени во спасувачките операции, напиша Министерството за железници на Твитер.
„Целта е до среда наутро целата реконструкција да биде завршена и пругите да бидат функционални“, рече министерот за железници Ашвини Ваишнав. Десетици членови на семејствата чекаа во деловниот центар, каде телата се носат на идентификација, а многумина од нив плачеа држејќи лични документи и фотографии од исчезнатите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Трамп му се закани на колумбискиот претседател, Петро возвраќа: „Тој е дезинформиран“
Колумбискиот претседател Густаво Петро го нарече американскиот претседател Доналд Трамп „многу погрешно информиран“ по вчерашната остра закана на Трамп, велејќи му „подобро да се вразуми или тој ќе биде следниот“ во војната на Вашингтон против нарко-картелите. Тензиите меѓу двете земји достигнаа ново ниво откако Трамп рече дека Колумбија „произведува многу дрога“, што предизвика брза и широка реакција од колумбискиот лидер, објавува Newsweek.
Обраќајќи се на новинарите вчера, американскиот претседател Доналд Трамп не штедеше зборови. Опишувајќи го Петро како „прилично непријателски настроен кон Соединетите Држави“, тој се закани дека колумбискиот лидер ќе се соочи со „големи проблеми ако не се вразуми“.
„Колумбија произведува многу дрога. Имаат фабрики за кокаин. Тие произведуваат кокаин, како што знаете, и го продаваат директно на Соединетите Американски Држави. Затоа, подобро да се вразуми, или ќе биде следниот. Тој ќе биде следниот“, рече Трамп.
Во долга изјава објавена на социјалните мрежи, Густаво Петро ги отфрли обвинувањата на Трамп и го критикуваше неговиот пристап кон борбата против трговијата со дрога.
„Трамп е многу погрешно информиран човек кога станува збор за Колумбија. Штета, бидејќи ја отфрла земјата што најмногу знае за трговијата со кокаин“, напиша Петро. „Се чини дека е целосно заведен од неговите соговорници.“
Петро ги истакна напорите на неговата влада, велејќи дека заплениле 2.700 тони кокаин, што го опиша како „најголемата заплена во светската историја“ и резултат многу поефикасен од она што го постигна претходната администрација.
По критиките на Петро, Белата куќа издаде подеднакво остра изјава за Newsweek.
„Како што изјави претседателот Трамп, колумбискиот претседател Густаво Петро е нелегален нарко-бос кој силно го поттикнува масовното производство на дрога, и покрај големите плаќања и субвенции од Соединетите Американски Држави што претставуваат ништо повеќе од долгорочен грабеж на Америка“, се вели во соопштението.
фото/депозитфотос
Свет
Германските разузнавачи истражуваа мистериозни дронови, трагите ги доведоа до три брода
Речиси 2.000 неидентификувани дронови се забележани над Германија од почетокот на годината, според безбедносните извештаи што ги виделе Die Welt, Bild и Axel Springer Academy. Во заедничка истрага, овие медиуми воспоставија шема што поврзува голем број дронови со движењето на три брода поврзани со Русија, кои дејствуваат во Балтичкото и Северното Море.
Германските власти документираа 1.072 инциденти во кои беа вклучени 1.955 непознати дронови. Најчесто, тие летаа над воени локации на Бундесверот, полигони за обука на НАТО и критични инфраструктурни објекти. Анализата на податоците за поморскиот сообраќај покажа дека мал број бродови биле во непосредна близина на снимените летови и во истите часови кога биле пријавени инцидентите.
Еден пример се седумте дронови забележани на 16 мај во близина на товарниот брод Лауга, кој плови под руско знаме и е со екипаж целосно составен од руски државјани.
Кога бродот подоцна вплови во Белгија, властите го пребараа, но не пронајдоа ништо. Пред да влезе во германските води, Лауга се закотви во сириското пристаниште Тартус, каде што се наоѓа руската воена база, а потоа во Санкт Петербург, на терминал поврзан со државната нуклеарна корпорација Росат.
Според истрагата, Росатом поседува дронови со дострел до 200 километри, опремени со видео и термални камери. Тие официјално се користат за следење на операциите во Арктикот.
Другите два брода споменати во извештајот – HAV Snapper и HAV Dolphin – формално се во сопственост на норвешка компанија, но и двата биле сервисирани неколку пати во бродоградилиштето Прегоља во Калининград, Русија, а екипажот на бродот HAV Dolphin е составен исклучиво од руски државјани.
Големи групи беспилотни летала се забележани над Килскиот Залив во југозападниот дел на Балтикот, точно во времето кога споменатите бродови се движеле во таа област.
Безбедносните агенции чии документи ги користеа медиумите велат дека е малку веројатно дека беспилотните летала биле управувани од приватни лица: „Одредени околности укажуваат на софистицирана операција што бара значителни финансиски и логистички ресурси“.
Во повеќето случаи, операторите на беспилотни летала не се идентификувани. Европските разузнавачки претставници им потврдија на новинарите дека веруваат дека HAV Snapper и HAV Dolphin „многу веројатно работат во интерес на Русија“.
Германското министерство за внатрешни работи соопшти дека има „причина да се верува дека странски државни актери биле вклучени во некои од летовите на беспилотните летала“.
Неидентификувани беспилотни летала се забележани и постојано над воените инсталации и критичната инфраструктура во други европски земји, вклучувајќи ги Данска, Норвешка, Белгија и Холандија.
Свет
Зеленски: Секој компромис со Русија мора да биде потврден со избори или референдум
Украинскиот претседател Володимир Зеленски денес нагласи дека секој компромис меѓу Украина и Русија во врска со контролата на нејзините источни региони мора да биде фер и потврден на избори или референдум.
„Верувам дека украинскиот народ ќе го даде одговорот на тоа прашање. Без разлика дали преку избори или референдум, тоа мора да биде став што доаѓа од украинскиот народ“, изјави Зеленски пред новинарите кога беше прашан за постигнување договор со Москва.
Украинскиот претседател потврди дека САД му предложиле на Киев да се повлече од територијата што сè уште ја контролира во регионот Донецк и да создаде слободна економска и демилитаризирана зона на тоа место, без присуство на руски сили.
Зеленски рече дека американската страна сè уште не знае кој ќе управува со демилитаризираната зона.
Тој додаде дека Вашингтон предлага повлекување на руските трупи од украинските региони Суми, Харков и Дњепропетровск, но и нивно останување во регионите Херсон и Запорожје.
фото/депозитфотос

