Свет
Причината за големата железничка несреќа во Индија е електронскиот систем за сигнализација
Индискиот министер за железници објави дека е идентификувана причината и одговорноста за најголемата железничка катастрофа во Индија во последните децении, посочувајќи го електронскиот систем за сигнализација како главен виновник.
„Ја идентификувавме причината за несреќата и лицата одговорни за неа“, изјави министерот Ашвини Ваишнау за новинската агенција АНИ во неделата, додавајќи дека не е соодветно да се обелоденат дополнителни детали пред конечниот извештај од истрагата.
Спасувачките тимови и семејствата ги пребаруваат уништените вагони по жртвите по најтешката железничка несреќа во земјата во повеќе од две децении.
Да потсетиме, најмалку 275 луѓе загинаа во петокот кога патнички воз излета од шините откако се судри со запрен товарен воз, по што удри во друг патнички воз што доаѓаше од спротивната насока, во близина на областа Баласоре во источната држава Одиша.
Бројот на загинати, кој претходно се проценуваше на 288, е намален денеска откако беше откриено дека некои тела биле избројани двапати, се вели во изјавата на главниот секретар на државата Прадип Јена испратена до новинската агенција АНИ. Уште пет тела се донесени во училиштето во близина на местото на несреќата, кое служи како мртовечница, рано утринава.
Индиската државна железница, за која вели дека превезува повеќе од 13 милиони луѓе секој ден, работи на подобрување на безбедноста на своите патници, загрозени од застарената инфраструктура.
Премиерот Нарендра Моди, кој се соочува со избори следната година, го посети местото на настанот за да разговара со спасувачките тимови, да ги прегледа остатоците и да се сретне со некои од речиси 1.200 повредени. Оние кои ќе бидат прогласени за виновни ќе бидат строго казнети, рече Моди.
Резултатите од прелиминарната истрага покажуваат дека возот Коромандел Експрес, кој сообраќал од Калкута кон Ченај, излетал од шините и со брзина од 130 километри на час влегол во втората пруга што се користи за запирање на возовите, при што се судрил со запрен товарен воз. изјави претставник на Индиските железници.
Судирот предизвикал локомотивата и првите четири или пет вагони на Коромандел Експрес да излетаат од шините и да се судрат со последните два или три вагони на друг патнички воз Џешванпур-Хоура, кој доаѓал од спротивна насока со брзина од 115 километри на час, објасни тој.
Како резултат на тоа, Џешванпур-Хоура, исто така, излета од шините, што доведе до огромно уништување, рече изворот, кој сакаше да остане анонимен бидејќи не му беше дозволено да зборува со медиумите. Машиновозачите на двата патнички воза се повредени, но го преживеале судирот, изјави лицето.
Градежни машини денеска ги чистеа оштетените шини, уништените возови и електричните кабли, додека вознемирените роднини на жртвите гледаа. Повеќе од илјада луѓе се вклучени во спасувачките операции, напиша Министерството за железници на Твитер.
„Целта е до среда наутро целата реконструкција да биде завршена и пругите да бидат функционални“, рече министерот за железници Ашвини Ваишнав. Десетици членови на семејствата чекаа во деловниот центар, каде телата се носат на идентификација, а многумина од нив плачеа држејќи лични документи и фотографии од исчезнатите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
(Видео) „Моето име е Грин“: Првиот руски робот со вештачка интелигенција танцуваше пред Путин
Робот со вештачка интелигенција денес настапи пред претседателот на Русија, Владимир Путин, на изложба организирана од една руска банка, со цел да ги прикаже технолошките достигнувања на компанијата.
Настапот на роботот, емитуван на државната телевизија, го прикажуваше Путин како стои спроти хуманоиден робот кој му ја објаснува својата функција пред да изведе танц.
Сам робот во својата презентација рече дека „сака да го покаже најновиот танц“ што го научил од своите творци. За да го направи тоа, му се обрати на виртуелен асистент со зборовите: „Здраво, пушти ја мојата омилена песна.“
A robot danced in front of Putin
The android still can’t pay taxes or storm trenches, but judging by this week’s news, that already counts as progress.
Russia’s previous “miracle of robotics” became a global embarrassment after it dramatically collapsed during its own… pic.twitter.com/fNvSspcubg
— NEXTA (@nexta_tv) November 19, 2025
Кога започна музиката, роботот почна да се движи, а танцот го заврши со наклон, наведнувајќи ја главата и мафтајќи со раката. Потоа му се заблагодари на претседателот за вниманието.
„Моето име е Грин. Јас сум првиот руски хуманоиден робот со вградена вештачка интелигенција. Тоа значи дека не сум само програма на екран, туку физичко тело на технологијата“, му рече роботот на Путин.
Путин го нарече настапот „многу убав“ и му се заблагодари на роботот пред да продолжи со посетата.
„Многу убаво. Ви благодарам“, рече Путин со насмевка.
Инженерите го креирале АИ-роботот врз основа на невронската мрежа GigaChat. Тоа е хуманоиден робот со остварена вештачка интелигенција и способност да комуницира со предмети во реалниот свет. Сбербанк соопшти дека софтверот на роботот ќе се надградува континуирано и дека роботот има потенцијал да извршува физички задачи, а пилот-проектот предвидува негово интегрирање во различни делови од работењето на банката.
Првиот руски антропоморфен робот со вештачка интелигенција беше претставен на 11 ноември во Москва, но се сруши за време на презентацијата, според вестите на Московската градска новинска агенција.
Роботот Aidol, креиран од Новата технолошка коалиција, е произведен 77 проценти во Русија, според изјавата на директорот на компанијата, Владимир Витухин, дадена за време на презентацијата.
Роботот е дизајниран да демонстрира одење (движење на две нозе), интеракција со предмети и комуникација со луѓе.
Регион
Полицијата испитува две млади лица по пожарот во „Вјесник“ – обнова или уривање, ставовите се менуваат од час во час
Полицијата испитува две млади лица по пожарот во „Вјесник“ – обнова или уривање, ставовите се менуваат од час во час
Полициски извори за „Индекс“ потврдуваат дека на информативен разговор за пожарот во „Вјесник“ биле доведени двајца млади, а не еден како што претходно беше објавено.
Во исто време, околу иднината на целосно изгорениот облакодер стигнуваат различни пораки од институциите. Министерот за градежништво Бранко Бачиќ денес во парламентот изјави дека обновата е невозможна, бидејќи зградата, изградена во шеесеттите години, повеќе не би ги исполнувала основните градежни стандарди, особено противпожарната безбедност. Посочи дека пожарот се ширел вертикално затоа што противпожарните врати на скалиштата не биле затворени.
Само неколку часа подоцна, на прес-конференција, Бачиќ го смени тонот. Рече дека обновата сепак е можна, но само ако стручњаците проценат дека конструкцијата може да ја издржи. Додаде дека Министерството веќе разговарало со Хрватскиот центар за сеизмичко инженерство и Градежниот факултет, и дека состојбата на зградата моментално се следи со дронови.
„Сè уште не можеме сигурно да утврдиме каква е механичката отпорност“, наведе тој.
Одлуката за иднината на зградата за неколку дена
Бачиќ најави дека околниот сообраќај нема да се менува додека стручњаците не гарантираат безбедност, а ниту полицискиот увид не може да почне додека пожарникарите повторно не смеат да влезат во зградата.
Тој изјави дека државата, како мнозински сопственик на комплексот, и пред пожарот работела на план за целосна обнова и нов изглед на просторот, но додаде дека „пожарот во суштина ги промени тие планови“. Сопствениците ќе се состанат, но конечната одлука ќе се чека од статичарите.
Облакодерот со години бил оптоварен со хипотеки и забелешки
Комплексот „Вјесник“ со години е оптоварен со судски забелешки и заложни права – од долгови кон физички лица до огромни кредити од стотици милиони евра.
Правни експерти велат дека сопственичкиот удел не се пресметува само врз зградата, туку и врз земјиштето, па пожарот не мора да значи целосно губење на вредноста.
Статичар: „Се појавија пукнатини, конструкцијата е уште жешка“
Статичарот Марио Урош за „РТЛ Данас“ објасни дека зградата сè уште е премногу небезбедна:
„Конструкцијата не се ни оладила. Потребни се денови за тестирање на материјалите.“
Тој потврди дека на снимките се забележани пукнатини, кои ќе се следат во наредните денови, бидејќи високите температури го оштетуваат и бетонот и арматурата.
За можноста од рушење, Урош вели дека е прерано: „Секоја конструкција може да се обнови ако не се срушила сама. Прашањето е дали тоа е исплатливо.“
Свет
Израел ги засили нападите врз јужен Либан
Израел денес ги засили воздушните напади врз јужен Либан, при што загина најмалку една личност. Израел рече дека нападите се насочени кон спречување на повторното воено зајакнување на Хезболах, кој, според нив, се обидува повторно да се вооружи по завршувањето на минатогодишната војна.
Хезболах тврди дека ги исполнува обврските од договорот за прекин на огнот и дека ги повлекол силите северно од реката Литани, каде контрола треба да преземат либанската армија и УН силите (УНИФИЛ). Но спроведувањето на договорот е отежнато поради израелските операции и внатрешните политички услови во Либан.
Денес Израел предупреди четири јужни села – Деир Кифа, Шехур, Аината и Таир Филсаи – и објави дека напаѓа инфраструктура на Хезболах. Во претходен напад врз селото Ал-Тири загинала една личност, соопшти либанското министерство за здравство.
Израелската војска тврди дека убила член на Хезболах задолжен за „обнова на воената подготвеност“. Во вторникот Израел изведе еден од најсмртоносните напади од минатогодишниот конфликт, убивајќи 13 лица во палестински бегалски камп кај Сидон. Израел рече дека нападнал објект што го користи Хамас, додека Хамас негира присуство на воени структури во камповите.

