Свет
Причината за големата железничка несреќа во Индија е електронскиот систем за сигнализација
Индискиот министер за железници објави дека е идентификувана причината и одговорноста за најголемата железничка катастрофа во Индија во последните децении, посочувајќи го електронскиот систем за сигнализација како главен виновник.
„Ја идентификувавме причината за несреќата и лицата одговорни за неа“, изјави министерот Ашвини Ваишнау за новинската агенција АНИ во неделата, додавајќи дека не е соодветно да се обелоденат дополнителни детали пред конечниот извештај од истрагата.
Спасувачките тимови и семејствата ги пребаруваат уништените вагони по жртвите по најтешката железничка несреќа во земјата во повеќе од две децении.
Да потсетиме, најмалку 275 луѓе загинаа во петокот кога патнички воз излета од шините откако се судри со запрен товарен воз, по што удри во друг патнички воз што доаѓаше од спротивната насока, во близина на областа Баласоре во источната држава Одиша.
Бројот на загинати, кој претходно се проценуваше на 288, е намален денеска откако беше откриено дека некои тела биле избројани двапати, се вели во изјавата на главниот секретар на државата Прадип Јена испратена до новинската агенција АНИ. Уште пет тела се донесени во училиштето во близина на местото на несреќата, кое служи како мртовечница, рано утринава.
Индиската државна железница, за која вели дека превезува повеќе од 13 милиони луѓе секој ден, работи на подобрување на безбедноста на своите патници, загрозени од застарената инфраструктура.
Премиерот Нарендра Моди, кој се соочува со избори следната година, го посети местото на настанот за да разговара со спасувачките тимови, да ги прегледа остатоците и да се сретне со некои од речиси 1.200 повредени. Оние кои ќе бидат прогласени за виновни ќе бидат строго казнети, рече Моди.
Резултатите од прелиминарната истрага покажуваат дека возот Коромандел Експрес, кој сообраќал од Калкута кон Ченај, излетал од шините и со брзина од 130 километри на час влегол во втората пруга што се користи за запирање на возовите, при што се судрил со запрен товарен воз. изјави претставник на Индиските железници.
Судирот предизвикал локомотивата и првите четири или пет вагони на Коромандел Експрес да излетаат од шините и да се судрат со последните два или три вагони на друг патнички воз Џешванпур-Хоура, кој доаѓал од спротивна насока со брзина од 115 километри на час, објасни тој.
Како резултат на тоа, Џешванпур-Хоура, исто така, излета од шините, што доведе до огромно уништување, рече изворот, кој сакаше да остане анонимен бидејќи не му беше дозволено да зборува со медиумите. Машиновозачите на двата патнички воза се повредени, но го преживеале судирот, изјави лицето.
Градежни машини денеска ги чистеа оштетените шини, уништените возови и електричните кабли, додека вознемирените роднини на жртвите гледаа. Повеќе од илјада луѓе се вклучени во спасувачките операции, напиша Министерството за железници на Твитер.
„Целта е до среда наутро целата реконструкција да биде завршена и пругите да бидат функционални“, рече министерот за железници Ашвини Ваишнав. Десетици членови на семејствата чекаа во деловниот центар, каде телата се носат на идентификација, а многумина од нив плачеа држејќи лични документи и фотографии од исчезнатите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Хаварија во Украина: Нуклеарната електрана Запорожје остана без напојување, од Чернобил се шири радијација
Премиерката на Украина, Јулија Свириденко соопшти дека во ноќниот руски напад биле оштетени енергетски објекти во Запорожје, а десет населби останале без струја.
Таа на Телеграм истакна дека одржала итен состанок со министерот за внатрешни работи, вршителот на должноста министер за енергетика и раководствата на државните енергетски компании за обнова по нападите.
Итните служби работат на воспоставување привремено напојување, а активирани се генератори за обезбедување на водоснабдувањето.
Нуклеарната електрана Запорожје повторно доби надворешно напојување по неколкучасовен прекин, откако автоматските системи за заштита исклучиле двата далековода, а резервните дизел генератори одржувале основни операции. Причината за прекинот се уште се истражува.
Свириденко предупреди дека поради обновата ќе има повеќе планирани и вонредни прекини на струја низ целата земја.
Зеленски: Цел на нападите беа енергетските објекти
Претседателот Зеленски изјави дека главни цели на рускиот напад биле енергетските објекти. Масовни удари со дронови и ракети биле извршени во повеќе региони, вклучувајќи Киев, Дњепропетровск, Чернихив, Запорожје, Одеса, Лавов, Волин и Николаев. Во нападите е погодена и зградата на главната железничка станица во Фастив.
Тој истакна дека нападот бил бесмислен од воена гледна точка, а Русите требало тоа да го сфатат. Во нападите биле користени повеќе од 650 дронови и 51 ракета, вклучувајќи аеробалистички и балистички, со број на повредени. Зеленски побара дополнителна меѓународна поддршка и ефективни санкции.
МААЕ: Заштитниот штит на Чернобил повеќе не ја блокира радијацијата
Меѓународната агенција за атомска енергија (МААЕ) соопшти дека безбедносниот штит над нуклеарниот реактор во Чернобил, погоден со дрон во февруари, повеќе не може да ја извршува примарната функција – блокирање на радијацијата.
Инспекцијата на челичната структура, завршена во 2019 година, покажала дека ударот со дрон во февруари го деградирал штитот.
Last night, a Russian attack drone with a high-explosive warhead struck the shelter protecting the world from radiation at the destroyed 4th power unit of the Chornobyl Nuclear Power Plant.
This shelter was built by Ukraine together with other countries of Europe and the world,… pic.twitter.com/mLTGeDYgPT
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) February 14, 2025
Поправки се извршени, но е потребна целосна реконструкција за долгорочна нуклеарна безбедност.
Украина за нападот ја обвинува Русија, која го демантира учеството.
Според извештајот на ОН од 14 февруари, дрон со високоексплозивна боева глава ја погодил електраната, предизвикал пожар и ја оштетил заштитната обвивка на реакторот број 4.
Свет
Пензионер 11 години по грешка добивал повисока пензија – сега мора да врати речиси 30.000 евра
Британскиот пензионер Дерек Ричи (63) треба да врати 28.640 евра што 11 години ги примал поради административна грешка направена уште во 2014 година. Надлежните служби дури во март му пратиле писмо со извинување и упатство да ги врати парите – одеднаш или на рати.
Ричи побарал објаснување, но не добил одговор. Наместо тоа, по три месеци му се заканиле со тужба ако не почне со отплата.
Тој вели дека сега се соочува со сериозни финансиски проблеми и ќе мора да се врати на работа за да го отплати долгот.
Ричи е само еден од повеќе од 2.000 пензионери погодени од вакви грешки, за кои британските власти сега се обидуваат да повратат милионски суми.
Шемата за пензии неодамна премина во рацете на компанијата „Capita“, која ветува подобрување на системот.
Свет
Трагедијата во Хонг Конг открива системски пропусти: од фалсификувани податоци до корупција и опасни материјали во реновирањето
Една од најтешките трагедии во поновата историја на Хонг Конг – пожарот во станбениот комплекс „Ванг Фук Корт“, во кој загинаа најмалку 159 лица – добива нова димензија, откако документи до кои дојде Ројтерс покажуваат дека станарите биле погрешно информирани за безбедносната историја на фирмата ангажирана за реновирање.
Погрешни информации за „чиста“ историја
Консултантската фирма Will Power Architects, која била ангажирана да ги процени понудите за реновирањето, во презентација до станарите навела дека изведувачот Prestige Construction & Engineering нема никакви прекршоци.
Но, регистарот на трудовиот инспекторат покажува сосема поинаква слика: фирмата била казнета повеќе од 15 пати во период од седум години за сериозни прекршувања на индустриската безбедност — од неправилно поставено скеле, до небезбедни електрични врски. Prestige бил казнет со вкупно 309.000 хонгконшки долари.
Сомнителни материјали и опасни практики
По пожарот, властите утврдиле дека дел од материјалите што ги користел изведувачот биле запаливи, а дел од заштитната мрежа поставена околу зградите немала противпожарна сертификација.
Властите дури тврдат дека изведувачот се обидел да ги измами инспекторите, мешајќи материјал од слаб квалитет со стандардна мрежа за да изгледа како да ги исполнува пропишаните норми.
Станарите, меѓу кои имало и пензионери со долгогодишно искуство во градежништво, повеќе пати се жалеле на:
– работници кои пушат на скеле,
– запаливи материјали користени на покриви и околу прозорци,
– сомнителни електрични инсталации,
– пренатрупано скеле со небезбедна конструкција.
Некои од станарите се обидувале сами да се заштитат – ваделе запаливи панели, ги мокреле заштитните мрежи за да се намали ризикот од искра. Но, нивните обиди биле игнорирани или протолкувани како претерани.
Борба за смена на управата
Во текот на 2024 станарите се обиделе да ја сменат управата на комплексот, која го поддржувала изведувачот и одбивала да свика итен состанок. Иницијативата настанала откако трошоците за реновирањето двојно се зголемиле, без јасни објаснувања.
Состанокот бил одржан дури по седум месеци, присуствувале над 1.200 луѓе, и на крајот била избрана нова управа.
Сепак, договорот со изведувачот не бил раскинат — адвокат ги предупредил станарите дека би можеле да сносат огромна колективна финансиска одговорност.
Истрага за убиство од небрежност и корупција
По трагедијата, започнати се истраги за убиство од небрежност и корупција. Уапсени се лица поврзани и со Will Power и со Prestige, но засега без официјални обвиненија.
Се истражуваат неточни информации во процесот на избор на изведувач, прикривање на претходни казни, користење материјали кои не смееле да се употребат.

