Свет
Анализа: Како „Јапонија ерлајнс“ успеа да евакуира 379 патници за 90 секунди пред огнот да го зафати целиот авион

Гледајќи ја снимката од судирот на авионот на „Јапонија ерлајнс“ за време на слетувањето на аеродромот „Ханеда“ во Токио, чудо е што никој од 379 патници од леталото не е повреден.
Имено, пет од шесте члена на екипажот на авионот на јапонската крајбрежна стража „Деш 8“ загинаа, но сите 379 патници и членови на екипажот во „ербасот А350“ ја преживеаја несреќата и беа евакуирани во рок од 90 секунди.
Додека истрагата за тоа што се случи е во тек, експертите посочуваат дека успешната евакуација е резултат на комбинација на современи безбедносни стандарди и ригорозна безбедносна култура на „Јапонија ерлејнс“ .
„Бев изненаден од она што го видов на видеото и ми олесна што сите излегоа“, изјави за Си-ен-ен, Греам Брејтвејт, професор по безбедност на британскиот универзитет „Кранфилд“.
Кобната авионска несреќа, што се случи пред речиси 40 години, придонела „Јапонија ерлајнс“ (JAL) сега да стане безбедна авиокомпанија, кога нивниот лет од Токио до Осака се урна на 12 август 1985 година, при што загинаа 520 од 524 патници.
Несреќата се случи по лошата поправка на опашката од страна на техничарите на „Боинг“ (не авиокомпанијата) и до ден-денес останува најсмртоносната авионска несреќа во историјата.
„Јасно е дека тоа имаше силно влијание врз авиокомпанијата. Во култура како Јапонија, тие ја презедоа таа одговорност и сакаа да се погрижат ништо вакво никогаш да не се повтори“, изјави Брејтвејт.
Сфаќајќи дека многу од работниците што ѝ се приклучија на компанијата не се сеќаваат на несреќата, „Јапонија ерлајнс“ отвори простор во своето корпоративно седиште во 2005 година за прикажување делови од остатоците, како и приказни за екипажот и патниците.
Речиси четири децении подоцна, катастрофалната несреќа сè уште има длабоко влијание врз менталитетот на компанијата.
„Имаат многу строга култура на стандардни оперативни процедури и прават сè како што треба. Тоа е една од причините зашто екипажот се справи толку добро вчера“, изјави Брејтвејт.
Иако не е јасно кој е виновен за несреќата, Брејтвејт вели дека успешната евакуација е апсолутна позитивност за „Јапонија ерлајнс“.
„Ако сакаш причина зошто треба да леташ со нив, мислам дека штотуку си ја видел“, рече тој.
„Јапонија ерлејнс“ е редовно на годишната листа на најбезбедни авиокомпании на светот на Airlineratings.com.
„Нашиот портал ја оцени авиокомпанијата со седум ѕвезди и ги помина сите поголеми безбедносни контроли. Исто така, јапонскиот регулатор за безбедност на воздухопловството има подобри резултати од светскиот просек во осум критериуми за следење“, изјави главниот уредник Џефри Томас за Си-ен-ен.
Како што многу добро знаат вработените во „Јапонија ерлајнс“, безбедносните прописи на модерната авијација се „напишани во крвта на другите што немале толку среќа“, вели неименуван пилот на голема европска авиокомпанија. Несреќите стануваат лекции, кои „се споделуваат во индустријата за да може секој екипаж да стане подобар во својата работа“, додаде тој.
Меѓу несреќите што имале големо влијание врз безбедноста во иднина е онаа од 1980 година кога сите 300 патници на летот „163“ на Саудиска Арабија починаа од вдишување чад откако принудно слетаа во Ријад, а пилотите не наредија евакуација.
Ова беше поттик да му се даде овластување на кабинскиот екипаж да извлекува патници. Од таа и други несреќи произлегоа многу препораки, кои влијаеа на многу карактеристики на модерните авиони, истакна Брејтвејт.
Дополнително, како причина за брзата евакуација се наведува и тоа што патниците на летот „ЈАЛ 516“ се евакуирани итно од леталото, без да ги понесат рачните торби со себе.
„Заминаа со својот телефон, а сѐ друго мораше да остават зад себе“, изјави Мика Јамаке, чиј сопруг бил на тој лет, за Си-ен-ен.
Ерлих истакна дека секое одложување на евакуацијата поради лаптоп или рачна торба можело да биде катастрофално.
„Овој инцидент можеше да биде многу пострашен доколку патниците не ги послушаа предупредувањата да ги остават своите работи“, рече тој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
Шест месеци по падот на настрешницата, собир на граѓаните во Нови Сад

Денеска во Нови Сад се навршуваат шест месеци од падот на настрешницата на влезот на железничката станица, кога 16 лица загинаа, а едно е тешко повредено и се уште е во болница.
Студентите во блокадата на Универзитетот во Нови Сад ги повикаа граѓаните да се соберат пред станицата за во 11:52 часот да им се оддаде почит на жртвите.
„Не ги забораваме жртвите од падот на настрешницата во Нови Сад. Тој настан, кој е резултат на невнимание, неодговорност и институционална негрижа, однесе животи и ги остави семејствата и заедницата во болка и со прашања на кои се уште не се одговорени“, велат новосадските студенти.
Откако ќе оддадат почит, насобраните во колона ќе тргнат по булеварот Ослободување до Мостот на слободата, кој ќе биде блокиран неколку часа.
Свет
Трамп за царините: Имам потенцијални договори со Индија, Јужна Кореја и Јапонија

Претседателот Доналд Трамп изјави денеска дека има потенцијални трговски договори со Индија, Јужна Кореја и Јапонија, бидејќи се обидува да ја претвори својата тарифна политика во трговски договори.
Во градското собрание на телевизиската мрежа „Њуз нејшн“, Трамп на прашањето кога ќе објави договори со тие три земји, одговори дека има потенцијални договори со нив.
На 2 април 2025 година, американскиот претседател Доналд Трамп го прогласи „Денот на ослободувањето на американската индустрија“, со што го означи почетокот на новата фаза од воведувањето на широки царини, што тој го опиша како обновување на американскиот економски суверенитет. Истиот ден, неговата администрација објави универзална царина од 10 отсто за целиот увоз, како и дополнителни, високи царини за кинески стоки, вклучувајќи електроника, машини и фармацевтски состојки.
Овие мерки предизвикаа бран на загриженост кај американските трговски партнери, но отворија и простор за преговори со клучните азиски земји кои сакаат да бидат изземени од построги царини.
Изјавата на Трамп за потенцијални договори со Индија, Јужна Кореја и Јапонија доаѓа токму во тој контекст – како сигнал дека сојузниците би можеле да бидат наградени со поповолни услови доколку се согласат со барањата на САД, како што е поголем пристап до американските фармацевтски производи и автомобилски производи или построго почитување на правата на интелектуална сопственост.
Сè уште не е познато во која фаза се овие преговори, но Трамп ја користи оваа најава за да покаже дека неговата агресивна царинска политика не е изолирана закана, туку преговарачка алатка со која се обидува да добие билатерални отстапки без да помине низ мултилатерални трговски форуми како што е СТО.
Свет
Шефот на Пентагон му се закани на Иран: Знаеме точно што правите, ќе се соочите со последици

Американскиот министер за одбрана Пит Хегсет го предупреди Иран дека ќе се соочи со последици за поддршката на Хутите, група која го контролира северен Јемен и напаѓа бродови во Црвеното Море во знак на солидарност со Палестинците.
Предупредувањето на Хегсет доаѓа откако САД повторно ги отвораат преговорите со Иран за неговата нуклеарна програма. Американските и иранските преговарачи повторно ќе се сретнат во сабота во Рим.
Подоцна, Хегсет, на неговиот личен „Икс“ профил, ја објави пораката на Доналд Трамп од март, во која американскиот претседател рече дека ќе го смета Иран одговорен за какви било напади извршени од Хутите.
Иранскиот лидер претходно изјави дека јеменските Хути дејствуваат независно. Соединетите Американски Држави извршија напади врз повеќе од 1.000 цели откако ги засилија нападите против групата во март.
Војската на САД во последните недели ги зголеми своите ресурси за да го зајакне Блискиот Исток. Пентагон распореди шест бомбардери Б-2 на островот Диего Гарсија во Индискиот Океан, кој според експертите е идеална позиција за операции на Блискиот Исток.
Покрај тоа, САД во моментов имаат два носачи на авиони на Блискиот Исток и преместија системи за противвоздушна одбрана од Азија во регионот.