Свет
Анализа: Како „Јапонија ерлајнс“ успеа да евакуира 379 патници за 90 секунди пред огнот да го зафати целиот авион

Гледајќи ја снимката од судирот на авионот на „Јапонија ерлајнс“ за време на слетувањето на аеродромот „Ханеда“ во Токио, чудо е што никој од 379 патници од леталото не е повреден.
Имено, пет од шесте члена на екипажот на авионот на јапонската крајбрежна стража „Деш 8“ загинаа, но сите 379 патници и членови на екипажот во „ербасот А350“ ја преживеаја несреќата и беа евакуирани во рок од 90 секунди.
Додека истрагата за тоа што се случи е во тек, експертите посочуваат дека успешната евакуација е резултат на комбинација на современи безбедносни стандарди и ригорозна безбедносна култура на „Јапонија ерлејнс“ .
„Бев изненаден од она што го видов на видеото и ми олесна што сите излегоа“, изјави за Си-ен-ен, Греам Брејтвејт, професор по безбедност на британскиот универзитет „Кранфилд“.
Кобната авионска несреќа, што се случи пред речиси 40 години, придонела „Јапонија ерлајнс“ (JAL) сега да стане безбедна авиокомпанија, кога нивниот лет од Токио до Осака се урна на 12 август 1985 година, при што загинаа 520 од 524 патници.
Несреќата се случи по лошата поправка на опашката од страна на техничарите на „Боинг“ (не авиокомпанијата) и до ден-денес останува најсмртоносната авионска несреќа во историјата.
„Јасно е дека тоа имаше силно влијание врз авиокомпанијата. Во култура како Јапонија, тие ја презедоа таа одговорност и сакаа да се погрижат ништо вакво никогаш да не се повтори“, изјави Брејтвејт.
Сфаќајќи дека многу од работниците што ѝ се приклучија на компанијата не се сеќаваат на несреќата, „Јапонија ерлајнс“ отвори простор во своето корпоративно седиште во 2005 година за прикажување делови од остатоците, како и приказни за екипажот и патниците.
Речиси четири децении подоцна, катастрофалната несреќа сè уште има длабоко влијание врз менталитетот на компанијата.
„Имаат многу строга култура на стандардни оперативни процедури и прават сè како што треба. Тоа е една од причините зашто екипажот се справи толку добро вчера“, изјави Брејтвејт.
Иако не е јасно кој е виновен за несреќата, Брејтвејт вели дека успешната евакуација е апсолутна позитивност за „Јапонија ерлајнс“.
„Ако сакаш причина зошто треба да леташ со нив, мислам дека штотуку си ја видел“, рече тој.
„Јапонија ерлејнс“ е редовно на годишната листа на најбезбедни авиокомпании на светот на Airlineratings.com.
„Нашиот портал ја оцени авиокомпанијата со седум ѕвезди и ги помина сите поголеми безбедносни контроли. Исто така, јапонскиот регулатор за безбедност на воздухопловството има подобри резултати од светскиот просек во осум критериуми за следење“, изјави главниот уредник Џефри Томас за Си-ен-ен.
Како што многу добро знаат вработените во „Јапонија ерлајнс“, безбедносните прописи на модерната авијација се „напишани во крвта на другите што немале толку среќа“, вели неименуван пилот на голема европска авиокомпанија. Несреќите стануваат лекции, кои „се споделуваат во индустријата за да може секој екипаж да стане подобар во својата работа“, додаде тој.
Меѓу несреќите што имале големо влијание врз безбедноста во иднина е онаа од 1980 година кога сите 300 патници на летот „163“ на Саудиска Арабија починаа од вдишување чад откако принудно слетаа во Ријад, а пилотите не наредија евакуација.
Ова беше поттик да му се даде овластување на кабинскиот екипаж да извлекува патници. Од таа и други несреќи произлегоа многу препораки, кои влијаеа на многу карактеристики на модерните авиони, истакна Брејтвејт.
Дополнително, како причина за брзата евакуација се наведува и тоа што патниците на летот „ЈАЛ 516“ се евакуирани итно од леталото, без да ги понесат рачните торби со себе.
„Заминаа со својот телефон, а сѐ друго мораше да остават зад себе“, изјави Мика Јамаке, чиј сопруг бил на тој лет, за Си-ен-ен.
Ерлих истакна дека секое одложување на евакуацијата поради лаптоп или рачна торба можело да биде катастрофално.
„Овој инцидент можеше да биде многу пострашен доколку патниците не ги послушаа предупредувањата да ги остават своите работи“, рече тој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
40 ранети во Израел, двајца критично

Вкупно 40 лица побарале медицинска помош по вечерашниот ирански ракетен напад врз Израел, соопштија локалните здравствени служби. Двајца од повредените се во критична состојба.
Најголем број пациенти се лекуваат во болницата Ичилов во Тел Авив – 18 лица.
Според лекарите, пријавените повреди вклучуваат рани од шрапнели, вдишување чад и состојба на шок.
Свет
Израелската војска: Иран истрела помалку од 100 балистички ракети, повеќето ги пресретнавме

Портпаролката на израелската војска, Ефи Дефрин, рече дека помалку од 100 балистички проектили биле истрелани од Иран кон Израел.
Дефрин рече дека „повеќето од ракетите биле пресретнати од воздушната одбрана или паднале пред да стигнат до израелска територија“.
„Регистрирани се ограничен број погодоци на згради, а дел од штетата е предизвикана од фрагменти од пресретнати проектили“, додаде тој.
Според израелските медицински служби, во нападот биле ранети 40 лица.
Свет
Нетанјаху: Ова е можност за иранскиот народ да се спротивстави на режимот

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху вечерва и порача на јавноста дека можат да ги напуштат засолништата, откако новиот бран ирански ракети прелета над израелска територија.
„Иранскиот режим никогаш не бил послаб. Ова е можност за иранскиот народ да се спротивстави на режимот“, рече Нетанјаху во вечерашното обраќање.
Тој директно им се обрати и на граѓаните на Иран: „Јас сум со вас, израелскиот народ е со вас“, рече тој.
Министерот за одбрана на Израел, Израел Кац изјави дека Иран „ја преминал црвената линија со лансирање ракети кон израелските цивилни области“ и најави: „Техеран ќе плати висока цена“.
Оваа иранска одмазда следеше по израелските воздушни напади на иранска територија, при што беа погодени нуклеарни постројки и беа убиени високи команданти и научници.