Свет
Аналитичарот Бандов: Војната во Украина не завршува, нè чекаат нови кризи
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2023/01/5a5736be-223a-4972-9a4f-ae8a145c58f6.jpg)
Аналитичарот Горан Бандов, правник и политиколог, професор по меѓународни односи и дипломатија од Универзитетот во Загреб, во „Ново дан“ на телевизијата „Н1“ зборуваше за тоа што може да се случи во светот во 2023 година, а предупреди и на опасноста што се заканува поради климатските промени.
„Кога зборуваме за војната во Украина, се чини дека таа не завршува. Ова ќе предизвика нови енергетски кризи. Зависноста на Европа од рускиот гас е намалена, но не целосно. Енергетските кризи ќе бидат многу пошироки. Тука е и прашањето за глобалната исхрана. Руската блокада на извозот на жито од украинските пристаништа предизвика огромна криза и во другите региони. Вакви работи можеме да очекуваме и оваа година“, вели тој додавајќи дека Турција одлично ја заврши работата како посредник во преговорите за житото и поради нивната добра работа, се отворија пристаништата.
„Веќе знаеме некои механизми, а најопасно може да биде прашањето за климатските промени, воопшто не сме се подготвиле за нив. Гледаме значителни климатски шокови, од силен бран студ, поплави“, вели тој.
„Луѓето што се победници на сегашниот систем не би сакале промени. Секоја транзиција е скапа додека не се случи. Кога ќе се случи, станува секојдневие и се навикнуваме“, вели тој за одбивањето некои да се согласат на конкретни чекори, кои би ги ублажиле последиците од климатските промени, кои, според него, се многу радикални.
Бандов објаснува и како еден степен на глобалната температура значи многу бидејќи може да зависи од тоа дали одреден вид жито ќе напредува во одредени области, а од тоа повторно зависи дали ќе има некои миграции.
„Климатските промени се ужасно опасни и тоа се случува. Ние правиме малку од тоа. Има одлични документи на ОН, како Агенда 20-30. Секогаш е прашање на изводливост“, вели тој, пренесе „Индекс.хр“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2022/08/makfax_logo_350px.jpg)
Свет
(Видео) Први снимки откако авион удри во автобус во Сао Пауло, спасувачите на терен
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/2-7.jpg)
Авион удрил во автобус додека наводно се обидувал принудно да слета на улица во Сао Пауло.
Лесниот авион се урна околу 7.20 часот по локално време во Бара Фунда, во западниот дел на Сао Пауло.
Несреќата се случила во близина на аеродромот „Конгоњас“.
На социјалните мрежи кружат снимки од несреќата.
⚠️⚠️⚠️
Um avião de pequeno porte caiu na avenida de São Vicente, no bairro da Lapa, na zona oeste de São Paulo, próximo ao aeroporto de Congonhas. A queda aconteceu por volta das 7h20 minutos. Ainda não há informações sobre vítimas. A aeronave teria atingido veículos.
Leia:… pic.twitter.com/tuRov8j5Ct
— Metrópoles (@Metropoles) February 7, 2025
Во автобусот во кој удрил немало патници.
🚨URGENTE – Avião cai e atinge ônibus de passageiros na Barra Funda, São Paulo!
Ainda não se sabe o número de vítimas. pic.twitter.com/LxyaeUZCrq
— SPACE LIBERDADE (@NewsLiberdade) February 7, 2025
Нејасно е колку луѓе имало во авионот, а засега нема информации за повредени.
Свет
Авион удри во автобус при итно слетување: одекна силна експлозија во Сао Пауло
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/1-7.jpg)
Авион удрил во автобус додека наводно се обидувал принудно да слета на улица во Сао Пауло.
Лесниот авион се урна околу 7.20 часот по локално време во Бара Фунда, во западниот дел на Сао Пауло.
Очевидци рекоа дека слушнале експлозија и виделе голем облак од црн чад, објави „Глобо“.
Во автобусот во кој удрил немало патници.
Нејасно е колку луѓе имало во авионот, а засега нема информации за повредени.
Свет
(Видео) 158 километри автопат изграден во Кина, на проектот не работеше ниту еден човек
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2025/02/Screenshot-2025-02-07-112855.jpg)
Автопатот долг 98 милји (приближно 158 километри) во Кина е изграден целосно од роботи. Проектот е дел од автопатот Пекинг – Хонг Конг, а користени се напредни машини од групацијата Sany, со што е постигната милиметарска прецизност, пишува The Economic Times.
Автоматските возила ги дистрибуираа каменот и песокот по што автономните валјаци вршеа притисок за да обезбедат еднаква и издржлива површина на патот. Беспилотните летала го следеа напредокот на изградбата за да ја задржат топографската точност.
Според извештаите, роботскиот пристап резултирал со побрза градба и поквалитетни резултати во споредба со традиционалните методи. Успехот на овој проект покажува дека роботите би можеле да играат сè поважна улога во идните инфраструктурни проекти.
На проектот соработуваа три државни компании.
Извештаите ги истакнуваат заштедите на трошоците и времето постигнати со овој роботски пристап, иако не се дадени точни бројки, но алгоритмите го оптимизираа процесот на градба овозможувајќи поголема брзина и прецизност, што го прави овој метод поефикасен од човечката работа.
Проектот беше претставен на инфраструктурна конференција, на која 700 присутни ја набљудуваа автоматизираната технологија во акција.