Свет
„Бритиш ервејс“ ги стопира летовите за Пекинг
„Бритиш ервејс“ објави дека нема да лета за Пекинг од 26 октомври оваа година до ноември 2025 година, што сигнализира притисок да се натпреварува со кинеските авиопревозници поради забраната за летови над Русија.
Британскиот авиопревозник нагласи дека ќе продолжи да лета секојдневно до Шангај и Хонг Конг, но не кажа дали ќе воведе нова рута, која ќе ја замени онаа до кинеската престолнина.
На европските и британските превозници не им е дозволено да летаат во рускиот воздушен простор, што значи дека нивните летови до Азија траат неколку часа подолго, што ги прави поскапи и помалку привлечни за патниците. Британската авиокомпанија ја обнови линијата до Пекинг пред нешто повеќе од една година како дел од нормализацијата на патувањето по пандемијата на Ковид 19.
По укинувањето на ограничувањата за пандемијата, сообраќајот меѓу Кина и Европа закрепна многу бавно и во моментот многу летови на таа рута доминираат кинески авиопревозници.
Во такво опкружување превозникот „Вирџин Атлантик“ веќе најави дека од октомври повеќе нема да лета за Шангај. Превозниците како „Луфтханза“ истакнуваат дека заработуваат помалку и губат со кинеската конкуренција, на која ѝ е дозволено да лета во рускиот воздушен простор.
Сопственикот на „Бритиш ервејс“, ИАГ, тврди дека проблемите на линиите до Кина не влијаеле значително на бизнисот бидејќи нивните основни активности се фокусирани на Северна и Јужна Америка, каде што продолжуваат да бележат добри резервации и побарувачка.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
ЕУ се согласи да ги намали емисиите за 90% до 2040 година
Европската Унија постигна правно обврзувачки договор за климата со кој емисиите на стакленички гасови ќе се намалат за 90 проценти во однос на нивоата од 1990 година до 2040 година, вклучително и купување странски јаглеродни кредити за покривање на пет проценти од намалувањето на емисиите, соопшти Европскиот парламент во среда.
Со договорот ќе се бара од европските индустрии да ги намалат емисиите за 85 проценти, а од 2036 година земјите-членки на ЕУ ќе им плаќаат на земјите што не се членки за да ги намалат емисиите во нивно име за да го надоместат остатокот.
Европскиот парламент и земјите-членки на ЕУ мора одделно да ја одобрат целта за таа да стане закон – формалност што обично ги потврдува претходно договорените договори.
Договорот ги надминува повеќето ветувања за намалување на емисиите дадени од другите големи економии. Сепак, целта е пониска од онаа што ја препорачуваат научните советници на ЕУ за климатските промени и послаба од оригиналната цел, што ги одразува несогласувањата меѓу владите на ЕУ околу брзината и цената на нивната зелена агенда.
„Овој договор покажува дека климата, конкурентноста и независноста одат рака под рака и испраќа силна порака до нашите глобални партнери. Се согласивме за силен, но реалистичен закон за климата“, рече Вопке Хоекстра, портпарол на Европската комисија за климатските промени.
Компромис меѓу различни интереси
Целта претставува политички компромис по месеци преговори во кои владите, вклучувајќи ги Полска, Словачка и Унгарија, се спротивставија на подлабоките намалувања на јаглерод диоксидот, сметајќи ги за премногу тешки за домашните индустрии кои се борат со високите цени на енергијата, поевтиниот кинески увоз и американските тарифи.
Други членки на ЕУ, вклучувајќи ги Холандија, Шпанија и Шведска, ги наведоа влошувањето на екстремните временски настани и потребата да се стигне до Кина во производството на зелена технологија како причини за поставување висока цел.
За да ги освои противниците, ЕУ се согласи и да ги ублажи другите политички чувствителни климатски политики.
фото: unsplash
Регион
Вучиќ сака Западен Балкан заедно да влезе во ЕУ; Црногорскиот премиер: Ќе ве чекаме таму
Премиерот на Црна Гора, Милојко Спајиќ, изрази делумна согласност со предлогот на српскиот претседател целиот Западен Балкан да се приклучи кон Европската унија (ЕУ) во исто време, велејќи дека Црна Гора, сепак, ќе „чека“ таму од 2028 година, објави Анадолија.
„Се согласувам дека ЕУ треба да биде крајната дестинација за целиот Западен Балкан. Сепак, ние ќе ве чекаме таму веќе во 2028 година и ве охрабруваме навистина да побрзате и да ги забрзате другите кандидати од регионот“, објави Спајиќ на социјалната мрежа Икс.
Saglasan sam da bi čitavom Zapadnom Balkanu EU trebalo da bude finalna odrednica.
Međutim, mi ćemo vas tamo čekati već od 2028. godine i navijamo da istinski požurite i ubrzate ostale kandidate iz okruženja. 🇲🇪🇪🇺 pic.twitter.com/ldU0x03QL9— Milojko Spajić (@MickeySpajic) December 9, 2025
Предлогот на Вучиќ за заеднички влез
Српскиот претседател Александар Вучиќ претходно во вторник изјави дека најдобрата опција за ЕУ би била истовремено да ги прими сите земји од Западен Балкан како полноправни членки.
„Ако примите една, две или три од нас, што ќе правиме со останатите? Како ќе ги решиме сите отворени прашања?“, рече Вучиќ на панелот „Европска конкурентност во фрагментирана геополитичка средина“ на форумот BELTALKS во Белград.
Тој додаде дека ќе ја покрене идејата на состанокот со претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, и претседателот на Европскиот совет, Антонио Коста. Според него, заедничкиот влез би придонел за стабилноста на регионот и Европа.
фото: Depositphotos
Европа
Шефот на украинската армија: Држиме дел од Покровск, но моравме да повлечеме дел од војската
Украинските трупи држат делови од опколениот град Покровск од средината на ноември, но на некои единици им е наредено да се повлечат од непрактични позиции надвор од градот во изминатата недела, изјави во вторник врховниот командант на Украина, Олександр Сирски.
Ситуацијата околу Покровск, логистички центар практично уништен по месеци руски напади, останува тешка. Русија собра сила од 156.000 луѓе околу градот, изјави врховниот командант на украинската армија.
Сирски, цитиран од јавната телевизија „Суспилне“, рече дека украинските сили постигнале напредок од средината на ноември. Руската војска минатата недела соопшти дека нејзините сили го освоиле Покровск, тврдење што го негираа украинските власти.
„Нашите војници не беа присутни во Покровск оваа есен бидејќи нашите капацитети беа ограничени. Од средината на ноември, како резултат на офанзивните акции, обезбедивме околу 13 квадратни километри“, рече Сирски.
Тој додаде дека Украина „продолжува да го држи северниот дел од градот, приближно до железничката линија“ и дека западно од Покровск „контролира околу 54 квадратни километри“.
„Пред неколку дена, наредив повлекување на нашите трупи од растојание од околу 5-7 километри од Покровск. Ротацијата повеќе не беше можна и непријателот се провлекуваше. Немаше смисла да ги држат таму повеќе“, рече тој.
Покровск е во центарот на долгото, бавно напредување на руските сили низ регионот Донецк во источна Украина, а Москва неколку пати неделно најавува заземање на нови села.
Минатиот месец, Русија соопшти дека нејзините сили го зазеле и во голема мера уништениот град Купјанск, тврдење што украинската војска исто така го негираше.
Во својата објава на Телеграм, Сирски рече дека Русија користи дезинформации за да ја искриви ситуацијата и претставува дополнителна опасност за неговите трупи „во областите каде што воспоставиле контрола“.
фото: depositphotos

