Свет
(Видео) Анкара почна истрага за обидот за пребарување на турскиот товарен брод кај Либија
Обвинителството во Анкара поведе истрага во врска со инцидентот од 22 ноември, во кој германски воен брод запре и се обиде да го претресе трговскиот товарен брод „Розелин-А“, кој пловеше под турско знаме, објави „Спутник Турција“.
Повеќе детали за истрагата не се дадени.
Товарниот носач на контејнери „Розелин-А“, со капацитет од 16.000 тони, беше запрен од фрегатата „Хамбург“ на германската морнарица на 200 км северно од брегот на либискиот град Бенгази и на него се качија командоси, кои почнаа да го пребаруваат бродот во рамките на мисијата за борба против шверцот „Операција ИРИНИ“ на ЕУ за спроведување на ембаргото за оружје на ОН кон Либија.
За командосите се вели дека престанале со својата проверка по гласниот протест на Анкара, која ги обвини германските сили за кршење на меѓународното право и рече дека товарниот брод превезувал само хуманитарна помош.
Германската страна посочи дека испратила официјално барање за дозвола да се качи, но не добила одговор повеќе од четири часа прифаќајќи го тоа како имплицитна дозвола да се качи.
Портпаролот на турското Министерство за надворешни работи, Хами Аксој, подоцна посочи дека војниците се качиле и покрај тоа што биле информирани за товарот и за курсот на бродот. Аксој истакна дека Турција ќе го задржи правото да бара надомест на штета.
Коментирајќи го претресот, германското Министерство за одбрана посочи дека не нашло забранет материјал на бродот во времето кога неговите сили биле на бродот.
Инцидентот со „Розелин-А“ е барем втор од ваков вид.
Во јуни НАТО почна официјална истрага кога Франција се пожали дека еден нејзин воен брод бил ставен на нишан на турските антибродски ракети кога се обидел да изврши увид во турски товарен брод осомничен за испорака на оружје на Либија. Анкара ги отфрли обвинувањата на Париз како лажни и побара безусловно извинување.
Инцидентот со „Розелин-А“ е дел од поширокиот модел на несогласување меѓу Анкара и Брисел. Минатата недела Берлин предупреди дека ЕУ може да ѝ воведе санкции на Турција во врска со нејзиното активно дупчење за гас во спорните води во источен Медитеран.
Пред тоа, во средината на ноември, турскиот претседател Реџеп Таип Ердоган ја посети самопрогласената Република Северен Кипар, што предизвика поплаки од Никозија, која е членка на ЕУ, и го поттикна шефот за надворешна политика на ЕУ, Жосеп Борел, да ја обвини Турција за проширување на своето делење од блокот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
(Видео) Снимен моментот кога авион слета врз автомобил на автопат во Флорида
На социјалните мрежи се појави снимка што го прикажува моментот кога мал авион слета врз автомобил што се движел на автопатот I-95 во округот Бревард на Флорида.
Според властите, возачката на автомобилот и двете лица во авионот добиле само полесни повреди. Ударот го снимиле татко и син кои возеле веднаш зад возилото што било погодено.
Полицијата соопшти дека двомоторниот авион Beechcraft 55 во понеделник околу 17:45 часот локално време морал присилно да слета на јужната лента од автопатот. При слетувањето удрил во автомобил Toyota Camry со 57-годишна жена. Во авионот биле 27-годишен пилот од Орландо и 27-годишен патник.
A small plane crash landed on a busy interstate in Merritt Island, Florida, hitting a car.
The plane experienced a “loss of power in both engines,” it was known, and was attempting an emergency landing on I-95 when it hit a Toyota Camry.
The driver of the car was hospitalised… pic.twitter.com/ViZAuMJcwT
— Vani Mehrotra (@vani_mehrotra) December 10, 2025
Таткото и синот, Џејмс и Питер Кофи, изјавиле дека авионoт нагло почнал да паѓа пред нив.
„Бев преплашен, сфативме колку беше блиску до трагедија“, рекол Џејмс. Питер додал дека дури следниот ден сватил колку среќа имале.
Авионот бил отстранет од автопатот.
Причината за присилното слетување сè уште не е утврдена, а истрагата продолжува. Според проценка на службата, можно е авионот да останал без гориво.
Свет
Децата во Австралија го измамија системот: забраната за социјални мрежи има големи пропусти
Првиот ден од австралиската забрана за користење социјални мрежи за лица под 16 години покажа бројни слабости во системот. Многу деца успеале да ги заобиколат новите правила користејќи ВПН, манипулации со датумот на раѓање или трикови при скенирање на лицето.
Родители од различни делови на земјата за „Еј-би-си“ сведочат дека нивните деца без проблем добиле пристап до „Снеплет“, „Инстаграм“ или „Тик-Ток“, иако формално би требало да им биде забранет.
Во повеќе случаи, системите за проверка на возраст погрешно утврдиле дека децата имаат над 16 години — дури и кога станува збор за 11- или 13-годишници. Некои тинејџери успеале да ја измамат технологијата со шминка или прикривање на делови од лицето. Социјалните мрежи признаа дека постојат технички предизвици и дека родителите можат да пријават профили за деца под 16 години кои ќе бидат суспендирани.
Стручњаците објаснуваат дека технологијата за процена на возраст има маргина на грешка од една до три години, што овозможува заобиколување на забраната. На „Тик-ток“ веќе се појавија објави од деца кои се потсмеваат дека „успешно ја преживеале“ забраната.
Владата најавува дека пропустите ќе се отстрануваат постепено. Премиерот Албанезе посочи дека околу 440.000 „Снепчет“ профили, 150.000 „Фејсбук“ профили и 350.000 „Инстаграм“ профили во сопственост на деца од 13 до 15 години ќе треба да се деактивираат. Повеќе од 200.000 „Тик-ток“ профили веќе се затворени.
Министерката за комуникации Анника Велс нагласи дека ова е „маратон, не спринт“ и дека децата кои денес ја заобиколиле забраната нема да можат да го прават тоа постојано.
Свет
Серија пропусти во Лувр: Крадците избегале со 30 секунди предност
Истрагата за кражбата на крaлскиот накит од Лувр открива дека крадците успеале да ѝ побегнат на полицијата со предност од само 30 секунди, поради серија безбедносни пропусти, објави „Гардијан“.
Извештајот претставен пред комисија на францускиот Сенат покажува дека во моментот на кражбата работела само една од двете надзорни камери во областа, а персоналот во контролната соба немал доволно монитори за следење на снимките во живо. Полицијата, пак, по активирањето на алармот била испратена на погрешна локација.
Шефот на истрагата, Ноел Корбин, изјавил дека само „плус-минус 30 секунди“ би биле доволни за обезбедувањето или полицијата да го спречат бегството. Современа видео-oпрема, поотпорно стакло или подобра координација, според него, ќе можеле да спречат исчезнување на накитот вреден 88 милиони евра, кој сè уште не е пронајден.
Извештајот дополнително открива дека управата на Лувр со години била предупредувана за безбедносни слабости. Ревизија од 2019 година, нарачана од претходниот директор Жан-Лук Мартинез, укажувала дека местото од каде крадците влегле – балкон со пристап однадвор – е лесно достапно со скали. Сегашната директорка Лоренс де Карс не знаела за таа анализа и препораките никогаш не биле спроведени.
Полицијата смета дека ги уапсила четворицата осомничени, кои по кражбата во Галеријата Аполо избегале со мотори. Откритијата создаваат голем притисок врз Де Карс, првата жена на чело на музејот, во моменти кога Долниот дом на парламентот спроведува сопствена истрага. Францускиот државен ревизор минатиот месец оцени дека безбедносните подобрувања се спроведувале „неприфатливо бавно“.
Во меѓувреме, музејот се соочува и со други проблеми: очекуван е штрајк на вработените што бараат подобри услови поради недостиг на персонал и огромни гужви, а неодамнешно истекување вода оштетило стотици списанија и документи во египетскиот оддел.

