Свет
(Видео) Вака изгледаа тунелите на Хамас во 2015, сега се долги стотици километри
Израел почна операција во северниот дел на Газа, која вклучува воздушно бомбардирање на целата територија и нарушување на комуникациите, но сè уште не е познато дали тоа е целосниот обем на долгонајавуваната офанзива.
„Војниците влегоа во Газа преку портата на злото“, рече израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху во обраќањето до нацијата во врска со настаните во Газа минатиот петок.
Израел потоа објави дека неговите сили нападнале вооружени членови на Хамас во огромната мрежа на тунели под Газа.
Тунелите се клучна цел за Израел бидејќи ги проширува копнените операции во Газа за да го уништи владејачкото движење Хамас по неговиот вооружен напад пред три недели, во кој израелските власти велат дека загинале повеќе од 1.400 луѓе.
„Појасот Газа се состои од слој за цивили, под кој има слој за Хамас. Се обидуваме да дојдеме до вториот слој изграден од Хамас“, изјави портпаролот на ИДФ во неделата по нападот на Хамас.
„Ова не се скривалишта за цивили во Газа. Тие се само за Хамас и другите терористи за да може да продолжат да лансираат ракети врз Израел, да планираат операции и да уфрлуваат терористи во Израел“, тврди тој.
Исклучително е тешко да се процени големината на тунелската мрежа, која Израел ја нарече „метро во Газа“ и се верува дека се протега под областа долга 41 километар и широка 10 километри.
Во февруари 2015 година новинар на Би-би-си влезе во тунелите на непозната локација по должината на границата со Израел. Потоа беа користени од Исламскиот џихад за напади врз Израел.
По конфликтот во 2021 година, израелската војска соопшти дека уништила повеќе од 100 километри тунели во воздушни напади. Хамас тврдеше дека неговите тунели се протегаат на 500 километри и дека само пет отсто од нив биле погодени. За споредба, лондонското метро е долго 400 километри, а најголемиот дел е над земјата.
Изградбата на тунелот „Газа“ почна пред Израел да ги повлече своите сили во 2005 година. Тоа се интензивира откога Хамас ја презеде контролата врз Газа две години подоцна кога Израел и Египет почнаа да го ограничуваат движењето стоки и луѓе во и надвор од Газа.
Во еден момент речиси 2.500 тунели минуваа под египетската граница, а Хамас и другите вооружени групи ги користеа за шверц на стоки, гориво и оружје.
Шверцот стана помалку важен за Газа по 2010 година кога Израел почна да дозволува повеќе стоки преку своите премини. Подоцна, Египет ги запре шверцерските операции со уништување на тунелите.
Тунелите на границата со Египет, кои тогаш сè уште се користеа за шверц, „Дојче веле“ ги сними во 2009 година.
Хамас и другите фракции исто така почнаа да копаат тунели за да ги нападнат израелските сили. Во 2006 година милитантите користеа тунел под границата со Израел за да убијат двајца израелски војници и да го фатат третиот војник, Гилад Шалит, кој го држеа во заробеништво пет години.
Во 2013 година израелската војска откри тунел долг 1,6 километар и длабок 18 метри, обложен со бетонски покрив и ѕидови, кој води од Газа до област во близина на границата со Израел, откако жителите на блискиот кибуц слушнале чудни звуци.
Во 2014 година Би-би-си сними дел од тунел по должината на границата, кој претходно беше уништен од израелските сили.
Следната година Израел рече дека почнува да ги елиминира заканите од нападите на милитантите, кои користат такви терористички тунели под границата.
Израелската војска соопшти дека нејзините сили уништиле повеќе од 30 тунели за време на војната, но група милитанти исто така успеале да го искористат тунелот за напад, во кој загинаа четворица израелски војници.
„Прекуграничните тунели обично се примитивни, што значи дека речиси и да немаат никакви засилувања. Тие се ископани само за една цел, а тоа е напад на израелска територија“, рече д-р Дафне Ричмонд-Барак, експерт за подземна војна и професор на Универзитетот „Рајхман“ во Израел, за Би-би-си.
„Тунелите во Газа се доста опремени затоа што Хамас ги користи редовно. Веројатно им е поудобно да бидат во нив подолго време. Тие секако се опремени за подолго и континуирано присуство“, рече таа.
„Лидерите се кријат таму, имаат командни и контролни центри и ги користат за транспортни и комуникациски линии. Опремени се со електрична енергија, осветление и железнички пруги. Можете да се движите наоколу и да стоите исправено во нив“, додаде таа.
Барак вели дека Хамас изгледа ја совладал уметноста на тунелирање и војување во последните години откако научил многу гледајќи ги тактиките на сириските бунтовнички борци во Алепо и џихадистичките милитанти на Исламската држава во Мосул.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Најстариот претседател во светот освои нов мандат, осми по ред
Пол Бија (92), претседателот на Камерун и најстар лидер во светот, е повторно избран на функцијата откога освои 53,66 проценти од гласовите на претседателските избори.
Официјалните резултати беа објавени утрово од Уставниот совет, со што се потврдува осмиот мандат на Бија како шеф на државата, објави „Франција 24“.
Ривалот на Бија, поранешниот министер Иса Чирома Бакари, се најде на второто место со 35,2 проценти од гласовите.
Интересно е што Чирома прогласи победа против актуелниот претседател само два дена по изборите на 12 октомври, но официјалните резултати покажаа поинаков исход.
Фото: ЕПА
Свет
„Веднаш пронајдете засолниште“: доаѓа Мелиса, најсилниот ураган во историјата
Ураганот Мелиса бргу се засили во текот на викендот и сега достигна статус од категорија 5 со ветрови од 160 километри на час. Националниот центар за урагани (NHC) предупредува дека Мелиса ќе ја погоди Јамајка во вторник како најсилниот ураган што некогаш го погодил островот.
Озлогласениот рекорд претходно го држеше ураганот Гилберт во 1988 година, кој имаше ветрови до 210 километри на час. Мелиса се формира како група грмотевици покрај западниот брег на Африка, потоа го премина Атлантикот и се разви во тропска бура северно од Венецуела на 21 октомври.
Се очекуваат од 380 до 760 милиметри дожд, а некои области на јужен Хаити и Јамајка би можеле да добијат повеќе од 1.000 милиметри. Ураганот се движи многу бавно, со брзина од само неколку километри на час, што го зголемува ризикот од долгорочно уништување.
„Побарајте засолниште сега“, соопшти NHC во недела наутро. „Штетните ветрови и обилните врнежи од дожд во текот на неделата и понеделникот ќе предизвикаат катастрофални поплави и многубројни лизгања на земјиштето пред да пристигнат најсилните налети на ветер в понеделник навечер и во вторник наутро“.
Мелиса веќе носи обилни дождови и тропски бури на Хаити, каде што се очекуваат поплави и лизгања на земјиштето, со потенцијално смртоносни последици, објавува Си-ен-ен.
Според најновите извештаи, најмалку три лица загинаа на Хаити, а четвртото во Доминиканската Република, каде што уште едно лице е исчезнато. Мелиса моментно се движи над невообичаено топлите океански води, потопли од просекот за ова време од годината, што дополнително го поттикнува и зајакнува ураганот. Топлите океански води поттикнуваат силни грмотевици и нагорни струења поради што Мелиса развила јасно, добро дефинирано око, знак дека станува збор за целосно формиран и многу моќен систем.
Симптомолозите предвидуваат дека Мелиса ќе ја задржи својата деструктивна моќ и ќе се движи многу бавно кон Карибите во следните неколку дена зголемувајќи го ризикот од долгорочни поплави и уништување. Потоа Мелиса би можела да ја погоди југоисточна Куба, каде што се очекуваат слични количини врнежи од вторник навечер до среда. Фактот дека овој ураган е невообичаено бавен е дополнителен проблем.
„Ниедна област нема да биде поштедена од разорната моќ на овој ураган“, рече Томпсон од Метеоролошката служба на Јамајка во саботата. „Бурата ќе остане над истата област носејќи обилни врнежи од дожд додека едвај се движи, што е сериозен предизвик, под услов прогнозите да се остварат“, предупреди тој.
Фото: принтскрин
Свет
Младите жени во Минхен се плашат да користат јавен превоз
Минихнскиот младински совет спроведе анкета меѓу жителите на баварската престолнина под 27 години со цел да утврди колку се чувствуваат безбедно младите во јавниот превоз. Резултатите покажаа загрижувачки трендови, особено кога станува збор за млади жени, објавува „Зидојче цајтунг“.
Додека повеќе од 95 проценти од младите изјавиле дека се чувствуваат безбедно во автобуси, метро и возови во текот на денот, ситуацијата драстично се менува ноќе – само 54 проценти од испитаниците се чувствуваат безбедно кога ќе се стемни.
Особено загрижувачки е фактот дека дури 75 проценти од младите жени целосно го избегнуваат јавниот превоз ноќе, а 38 проценти од мажите го искажаа истиот став. Истражувањето исто така откри дека 28 проценти од младите жени пријавиле дека биле жртви на сексуално вознемирување во јавниот превоз.
Истражувачите ги оценија овие податоци како шокантни и ги повикаа градските власти и транспортните компании итно да ги подобрат безбедносните мерки, да го зголемат присуството на обезбедувачи и да го подобрат осветлението на станиците и во возилата.
Фото: принтскрин

