Свет
Во Холандија пуштен во употреба првиот трансродов пешачки премин

Додека неколку градови во Европа веќе создадоа специјални сообраќајни ознаки, бојосувајќи класични зебра-премини во боите на виножито за да ѝ оддадат почит на ЛГБТ-заедницата и да ги поддржат еднаквите права, еден холандски град тврди дека е првиот во светот што конкретно ги поддржува трансродовите луѓе, пренесува „Спутник“.
Холандскиот град Алмере, недалеку од Амстердам, отвори пешачки премин во три бои за поддршка на трансродовите луѓе. Пешачкиот премин, за кој се тврди дека е прв од ваков вид во светот, е обоен розово за девојчиња, сино за момчиња и бело за оние кои не чувствуваат дека припаѓаат на својот биолошки пол.
Специјалниот премин беше отворен за време на Зимската парада на гордоста во Алмере, што се одржа за промовирање еднакви права на ЛГБТ-заедницата.
„Во Алмере, секој може да биде што сака“, изјави алдерманот (клучна општинска позиција во Холандија) Јержи Сетекоу, претставник на социјалдемократите.
Новоотворениот трансродов премин не е првиот специјален знак на поддршка за ЛГБТ-луѓето во Алмере бидејќи веќе има пешачки премин во боите на виножито. Неколку европски градови, меѓу кои и Мастрихт, Лондон, Париз и Хамбург, исто така, имаат вакви пешачки премини.
Реакцијата за овој знак за поддршка на трансродовите луѓе е мешана. Додека некои го поздравија овој потег на профилот на Алмере на Фејсбук, други ја доведоа во прашање законитоста за воведување посебен сообраќаен маркер.
„Сите научивме дека пешачкиот премин е црнобел за предност на сите пешаци. Дали ова значи дека не треба да им давате приоритет на нетрансродови луѓе и да продолжите да возите? Зарем не треба ова да се прилагоди на Законот за сообраќај?“, гласи еден од коментарите.
Некои беа покритични во врска со идејата, сугерирајќи дека изгледа како шега.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Борбата не е завршена“ – Нетанјаху решен да ги врати сите тела на заложниците

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел е решен да ги врати сите тела на заложниците што сè уште се во рацете на Хамас.
Тој ја повтори својата порака за време на одбележувањето на втората годишнина од нападот на Хамас велејќи:
„Борбата уште не е завршена, но едно е јасно – секој што ќе крене рака против нас, ќе плати висока цена“.
Израел го обвини Хамас за прекршување на договорот за примирје, според кој сите заложници – живи и мртви – требало да бидат предадени до понеделник. Хамас предаде 20 живи заложници и девет тела, но тврди дека за другите му е потребна специјална опрема за пребарување под урнатините.
Министерот за одбрана Израел Кац порача дека ако Хамас не го почитува договорот, Израел во координација со САД ќе ја продолжи офанзивата до целосен пораз на организацијата.
Свет
Мерц предлага заем од 140 милијарди евра за Украина, обезбеден со рускиот замрзнат имот

Германскиот канцелар Фридрих Мерц најави дека на претстојниот самит на ЕУ ќе предложи Украина да добие заем од 140 милијарди евра, гарантиран со замрзнатиот имот на Руската централна банка.
Средствата би биле наменети исклучиво за финансирање на одбраната, а Киев би ги вратил дури по добивањето репарации од Русија.
Планот е усогласен со иницијативата на Урсула фон дер Лајен за користење на руските средства како гаранција, без директно задирање во нив.
Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодира за време на нуркањето кај остатоците на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил несоодветен, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку всушност е силна подморницата. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северен Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на речиси 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како да можела целосно да биде спрачена и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските дна, Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен, Шахзада Давуд, и неговиот 19-годишен син, Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат специјалисти за мисија за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин