Свет
Германија го одобри најдолгиот подводен железнички и сообраќаен тунел на светот преку Балтичкото Море
Највисокиот германски суд ја одобри изградбата на најдолгиот комбиниран железнички и сообраќаен тунел во светот преку Балтичко Море, што се очекува драстично да го намали времето на патување од Северна Германија до клучните острови на Данска и да обезбеди директна врска меѓу Хамбург и Копенхаген, објави данскиот весник „Берлингске“.
Данскиот министер за транспорт, Бени Енгелбрехт, ја поздрави одлуката како голем ден не само за данско-германските односи, туку и за Европа и за создавање зелени коридори за транспорт, нагласувајќи дека е отстранета последната блокада.
Подводниот тунел „Фемарн белт фиксд линк“, долг 18 километри, треба да биде отворен во 2029 година и ќе биде еден од најголемите инфраструктурни проекти во Европа, преминувајќи го Појасот Фемарн на Балтичко Море помеѓу пристаништата Путгарден во Германија и Родби на данскиот остров Лоланд. Проектот претходно беше опишан како корисен за целата ЕУ бидејќи ќе овозможи побрза размена на стоки и луѓе меѓу Скандинавија и континентална Европа.
Цената на тунелот со четири сообраќајни и две железнички ленти, кој се очекува да го намали патувањето на 10 минути од едночасовното возење со траект, е проценета на повеќе од 52 милијарди дански круни (над 8 милијарди долари).
God dag for dansk-tyske relationer og EUs grønne mål om at flytte gods fra vej til bane. God dag for Femern Bælt-forbindelsen. Med klar tilkendegivelse fra den tyske domstol er den sidste hindring for arbejde på den tyske side ryddet af vejen#dktrm #dkpolhttps://t.co/uUSOMFSaZF
— Benny Engelbrecht (@BennyEngelbrech) November 3, 2020
Тоа ќе го плати Данска заедно со финансирањето од ЕУ, која покажа голем интерес за проектот. Сепак, изградбата се соочи со строго противење, па дури и со правни битки, од конзерваторите и фериботите кои се соочуваат со драстично намалена трговија.
Затоа, извршниот директор на проектот, Клаус Баункјаер, го опиша неодамнешното регулаторно одобрување како „историска пресвртница“. Данска го одобри проектот уште во 2015 година.
Додека Данска веќе ги започна градежните работи од своја страна, германската страна заостануваше, блокирана од правниот лавиринт. Еколозите изразија загриженост во врска со влијанието врз животната средина и животинскиот свет. Додека Федералниот административен суд во Лајпциг ги отфрли нивните аргументи, Европскиот суд на правдата со седиште во Луксембург сè уште разгледува други жалби поврзани со проектот.
За разлика од другите подводни тунели, како што е тунелот под Ла Манш, тунелот Германија-Данска нема да лежи под морското дно, туку ќе користи шупливи бетонски делови што ќе бидат потопени и сместени во канал ископан на дното на Балтичко Море. На својата најдлабока точка, автопатот во тунелот „Фемарн“ ќе биде 39 метри под нивото на морето.
Идејата за постојана балтичка врска преку Појасот Фемарн првпат се појави пред речиси 30 години. Првичниот проект беше мост, како осум километарскиот мост „Ересунд“ меѓу Копенхаген и Малме, кој ги поврза провинциите Зеланд во Данска и Скане во Шведска во еден огромен регион Ересунд.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Орбан го покани Нетанјаху да го посети без да биде уапсен, Борел реагира
Унгарскиот премиер, Виктор Орбан, го покани својот израелски колега, Бенјамин Нетанјаху, да го посети, потврдија од кабинетот на Нетанјаху.
Орбан вчера изјави дека го поканил Нетанјаху во Унгарија иако некои членки на ЕУ најавија дека ќе биде уапсен доколку стапне на нивна почва откако Меѓународниот кривичен суд (МКС) издаде налог за негово апсење поради војната во Газа.
Високиот претставник на ЕУ за надворешна политика, Жозеп Борел, претходно изјави дека владите на земјите-членки на ЕУ не можат да изберат дали ќе ги извршат налозите за апсење издадени од МКС против Нетанјаху, поранешниот израелски министер за одбрана Јоав Галант и водачот на Хамас Ибрахим Ал-Масри за наводни злосторства против човештвото.
Сите земји-членки на ЕУ се потписници на основачкиот акт на МКС, т.н на Римскиот статут. Неколку земји-членки на ЕУ најавија дека ќе ги исполнат своите обврски од статутот доколку има потреба. Но, унгарскиот премиер Виктор Орбан го покани Нетанјаху да ја посети неговата земја, уверувајќи го дека нема да биде на никаков ризик ако го стори тоа.
„Државите што ја потпишаа Римската конвенција се обврзани да ја спроведат одлуката на судот. Тоа не е опционално“, рече шефот на европската дипломатија, Жозеп Борел, за време на посетата на Кипар, каде што присуствуваше на работилница на израелски и палестински мировни активисти.
Соединетите Американски Држави ја отфрлија одлуката на МКС, а Израел потегот на судот го оцени како антисемитски.
„Секогаш кога некој не се согласува со политиката на израелската влада, тој е обвинет за антисемитизам“, рече Борел, чиј мандат истекува овој месец.
„Имам право да ги критикувам одлуките на израелската влада, без разлика дали е тоа Нетанјаху или некој друг, без да бидам обвинет за антисемитизам. Тоа не е прифатливо. Доста е“, посочи.
Свет
Путин потпиша нов закон, ќе им ги прости долговите на оние што ќе се пријават да војуваат
Рускиот претседател, Владимир Путин, потпиша закон за простување на долгот на воените регрути кои ќе се пријават да се борат во Украина, објави руската влада.
Законот предвидува простување на долгови до 10 милиони рубљи (95.835 долари) на секој што ќе потпише договор со Министерството за одбрана и ќе се согласи да оди да се бори во Украина во период од најмалку една година, почнувајќи од 1 декември.
Законот се однесува на сите потенцијални регрути против кои е започнато извршување пред 1 декември.
Русија го охрабруваше регрутирањето нудејќи доста големи суми пари, во некои случаи и неколку пати повисоки од просечната плата. Податоците на централната банка покажуваат дека Русите позајмуваат повеќе откако Кремљ нареди десетици илјади војници да се борат во Украина во 2022 година, дури и откако централната банка ја зголеми основната каматна стапка на 21 отсто во октомври.
Регион
(Видео) Падна дел од фасадата на зграда на главниот плоштад во Загреб
Парчиња од фасадата од предниот дел на зградата паднале на плоштадот Бан Јелачиќ,објави порталот „Индекс“.
Полицијата ја опколила областа, а потоа работата ја презеле во свои раце пожарникарите и комуналните служби.
„Граѓаните и туристите го искористија денешното убаво време за да се прошетаат низ центарот на метрополата. Сепак, во популарниот загрепски сообраќаен шпиц околу 13 часот, на повик на загрижени минувачи пристигна полицијата, а потоа и загрепските пожарникари“, пишува „Јутарњи лист“.
Загрепските пожарникари ги извадиле остатоците од почетниот дел од фасадата кој не престанал да се распаѓа.
Според „Јутарњи лист“, отстранети се околу два метри материјал кој претставувал сериозна опасност.
За среќа нема повредени, а се уште не е позната висината на материјалната штета.
Во Загреб веќе се случи дел од фасадата да се откине од зградите во самиот центар на градот.
Пред само неколку недели, дел од фасадата се откина од зграда, исто така во близина на главниот плоштад во Загреб.
Минатото лето, дел од фасадата падна во близина на Хрватскиот народен театар, а пожарникарите потоа извадија приближно три квадратни метри од фасадата, која се закануваше да падне врз минувачите.
Исто така, во февруари годинава на аголот од улиците Илица и Томиќева од објектот паднало парче фасада, при што немало повредени.