Свет
Германија го одобри најдолгиот подводен железнички и сообраќаен тунел на светот преку Балтичкото Море
Највисокиот германски суд ја одобри изградбата на најдолгиот комбиниран железнички и сообраќаен тунел во светот преку Балтичко Море, што се очекува драстично да го намали времето на патување од Северна Германија до клучните острови на Данска и да обезбеди директна врска меѓу Хамбург и Копенхаген, објави данскиот весник „Берлингске“.
Данскиот министер за транспорт, Бени Енгелбрехт, ја поздрави одлуката како голем ден не само за данско-германските односи, туку и за Европа и за создавање зелени коридори за транспорт, нагласувајќи дека е отстранета последната блокада.
Подводниот тунел „Фемарн белт фиксд линк“, долг 18 километри, треба да биде отворен во 2029 година и ќе биде еден од најголемите инфраструктурни проекти во Европа, преминувајќи го Појасот Фемарн на Балтичко Море помеѓу пристаништата Путгарден во Германија и Родби на данскиот остров Лоланд. Проектот претходно беше опишан како корисен за целата ЕУ бидејќи ќе овозможи побрза размена на стоки и луѓе меѓу Скандинавија и континентална Европа.
Цената на тунелот со четири сообраќајни и две железнички ленти, кој се очекува да го намали патувањето на 10 минути од едночасовното возење со траект, е проценета на повеќе од 52 милијарди дански круни (над 8 милијарди долари).
God dag for dansk-tyske relationer og EUs grønne mål om at flytte gods fra vej til bane. God dag for Femern Bælt-forbindelsen. Med klar tilkendegivelse fra den tyske domstol er den sidste hindring for arbejde på den tyske side ryddet af vejen#dktrm #dkpolhttps://t.co/uUSOMFSaZF
— Benny Engelbrecht (@BennyEngelbrech) November 3, 2020
Тоа ќе го плати Данска заедно со финансирањето од ЕУ, која покажа голем интерес за проектот. Сепак, изградбата се соочи со строго противење, па дури и со правни битки, од конзерваторите и фериботите кои се соочуваат со драстично намалена трговија.
Затоа, извршниот директор на проектот, Клаус Баункјаер, го опиша неодамнешното регулаторно одобрување како „историска пресвртница“. Данска го одобри проектот уште во 2015 година.
Додека Данска веќе ги започна градежните работи од своја страна, германската страна заостануваше, блокирана од правниот лавиринт. Еколозите изразија загриженост во врска со влијанието врз животната средина и животинскиот свет. Додека Федералниот административен суд во Лајпциг ги отфрли нивните аргументи, Европскиот суд на правдата со седиште во Луксембург сè уште разгледува други жалби поврзани со проектот.
За разлика од другите подводни тунели, како што е тунелот под Ла Манш, тунелот Германија-Данска нема да лежи под морското дно, туку ќе користи шупливи бетонски делови што ќе бидат потопени и сместени во канал ископан на дното на Балтичко Море. На својата најдлабока точка, автопатот во тунелот „Фемарн“ ќе биде 39 метри под нивото на морето.
Идејата за постојана балтичка врска преку Појасот Фемарн првпат се појави пред речиси 30 години. Првичниот проект беше мост, како осум километарскиот мост „Ересунд“ меѓу Копенхаген и Малме, кој ги поврза провинциите Зеланд во Данска и Скане во Шведска во еден огромен регион Ересунд.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Хаотичен одговор на Борис Џонсон на ковид-19: одложениот карантин доведе до 23.000 дополнителни смртни случаи
Поранешниот британски премиер, Борис Џонсон, надгледуваше токсичен, хаотичен и неодлучен одговор на пандемијата на ковид-19, а одложувањето на карантинот во земјата резултираше со околу 23.000 дополнителни смртни случаи, заклучи денес извештајот за јавна истрага.
Велика Британија регистрираше повеќе од 230.000 смртни случаи од ковид-19, слична стапка на смртност како во САД и Италија, но повисока од другите земји во Западна Европа, и сè уште се опоравува од економските последици.
Истрагата, нарачана од Џонсон во мај 2021 година, даде остра оценка за одговорот на неговата влада на ковид-19, критикувајќи го неговото неодлучно водство, неговата канцеларија на Даунинг стрит за кршење на сопствените правила и неговиот главен советник Доминик Камингс.
„Во срцето на британската влада за време на пандемијата постоеше токсична и хаотична култура“, рече претседателката на истрагата, поранешната судијка Хедер Халет, во својот извештај.
Халет рече дека Џонсон не успеал да ја процени сериозноста на вирусот што се појави на почетокот на 2020 година и беше расеан од други владини работи. Во тоа време, Велика Британија беше оптоварена со преговори за напуштање на Европската Унија.
Џонсон му рече на комитетот за 2023 година дека неговата влада „грубо ги потценила“ ризиците и дека го разбира гневот на јавноста.
Доколку Велика Британија ја вовела земјата во карантин на 16 март, само една недела порано отколку што всушност го стори тоа, бројот на смртни случаи во првиот бран до јули ќе се намалил за околу 23.000, или 48 проценти, се заклучува во извештајот.
фото: ЕПА
Свет
Руска армија: Го освоивме градот Купјанск
Руските сили целосно го освоија градот Купјанск во Харковскиот регион, изјави вечерва началникот на Генералштабот на руската армија, Валериј Герасимов, во разговор со претседателот Владимир Путин.
Според извештајот на началникот на руската армија, руските трупи ги уништиле украинските сили кои биле опкружени на левиот брег на реката Оскол, пишува државната агенција на рускиот режим „Тасс“.
„Единиците на Борбената група Запад го ослободија градот Купјанск и продолжуваат да ги уништуваат украинските формации опкружени на левиот брег на реката Оскол“, рече Герасимов во директно обраќање до Путин.
Путин потоа праша на состанок емитуван на руската државна телевизија: „Значи, тоа е сè? Дали завршија сè?“ Според „Тасс“, командантот на Борбената група Запад одговорил потврдно на ова прашање.
Официјален Киев сè уште не ги коментирал овие тврдења на началникот на Генералштабот на руската армија.
Свет
Трамп не беше поканет на погребот на Дик Чејни
Погребот на поранешниот потпретседател на САД, Дик Чејни, еден од главните архитекти на војната во Ирак, се одржа денес во Вашингтон во присуство на политичката елита, но без Доналд Трамп, кој не беше поканет поради непријателството меѓу двајцата републиканци.
Поранешни американски лидери, пратеници и други достоинственици се собраа во Националната катедрала во Вашингтон за да му оддадат почит на моќниот и контроверзен поранешен потпретседател. Тој беше гласен противник на Трамп.
Претседателот на САД, Доналд Трамп, и потпретседателот Џ.Д. Венс не беа поканети на погребот на поранешниот потпретседател Дик Чејни, според официјални лица од Белата куќа.
На погребот на Чејни присуствуваа поранешните претседатели Џо Бајден и Џорџ В. Буш, како и поранешната потпретседателка Камала Харис и Мајк Пенс, првиот потпретседател на Трамп.
Чејни, поранешен конгресмен од Вајоминг и како потпретседател движечка сила зад американската инвазија на Ирак во 2003 година, почина на 3 ноември на 84-годишна возраст.
Трамп не изрази сочувство до семејството на Чејни. Белата куќа претходно изјави дека е „свесна“ за смртта на Чејни. Знамињата во Белата куќа беа спуштени на половина копје.
„Моето сочувство до Дик Чејни и неговото семејство“, рече Венс на настан на Breitbart News во четврток. „Очигледно има некои политички несогласувања“, додаде тој.
Фото: ЕПА

